Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-26, 21:01   #1
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

2011-07-31 AIK - Elfsborg (Allsvenskan)

Datum: 2011-07-31
Tid: 19:00
Sport: Fotboll
Land: Sverige
Liga: Allsvenskan
Match: AIK - Elfsborg
Period: ft

Spel: AIK
Insats: 8/10
Odds: 2.30
Bolag: expekt

Motivering:
Jag bygger denna rek mycket på att Elfsborg matchas otroligt tufft just nu.

Man spelade igår Måndag 25/7 mot Djurgården (H) där det blev vinst med 2-1 efter att man verkligen inte övertygat, Stefan Ishizaki avgjorde med ett konstmål i den 86e minuten.

Man spelar mot Aalesund (B) i Europa League på Torsdag 28/7 och man har nu även (mycket troligtvis) tappat David Elm som i matchen mot Dif fick lämna planen på bår med en befarad hjärnskakning och troligtvis kommer få vila några matcher, ett ganska tungt avbräck.

Sen möter man då ett annat formtoppat lag i
AIK med hemmaraden 9 8 0 1 19:4.

Elfsborg har bortaraden 9 4 1 4 10:9

Här tror jag ett "Utvilat" AIK med form har en mycket bra chans att vinna över Elfsborg och verkligen blanda sig in i Toppstriden. Ett Elfsborg som bör vara slitet med alla matcher i Europa och Allsvenskan.

Tror denna kommer sjunka ganska rejält till Matchstart.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
velpelle (+1), tavring (+1)
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 01:05   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 276
Standard

Viktigt att tänka på,
Pavey är skadad och Lorentzon avstängd.
Vilket betyder att en ny högerkant måste bildas.
Oerfarna Daniel Gustavsson på mittfältet, med Per Klarsson/Nicklas Backman bakom sig,
där ingen av dem är ytterback, ska bli intersant.
Mustachio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 07:02   #3

Sharp$: 3726
Standard

Gustavsson spelade i söndags och var brutalt borta i matchen, kom fel in i varje situation och position - Sobralense hade det lätt och det var endast nu avstängde Lorentzon som höll ihop högersidan tillsammans med mittbackarna. Till söndagens match är det ganska givet att P. Karlsson kommer spela till höger då han varit vik ytterback när Nisse varit avstängd, dock är jag osäker på om Gustavsson kommer få spela med tanke på senaste insatsen, tror M.Bangura går ner och tar en kant. Om man nu som O12 tänker lägga ett tidigt spel så får man ju också kalkylera med att en av Banguras kan mycket väl bli såld under veckan - men i övrigt håller jag med, det är ett bra läge för Gnaget att möta Ellos.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 09:08   #4
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Bra med inputs grabbar, kan en ev. Övergång för någon Bangura verkligen ske så fort så att denna inte medverkar på Söndag?

Hoppas såklart att bägge är med då dem är i en klass för sig just nu
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 10:16   #5

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Även om Elfsborg har mycket matcher på gång nu så har laget faktiskt allsvenskans klart bredaste trupp.

Mot DIF spelade inte Anders Svensson exempelvis och spelare som Johan Larsson, Amadou Jawo och James Keene började på bänken. Det är en kvartet med mycket hög kvalité som inte direkt är slitna inför söndag. Startar alla, vilket inte är troligt, mot Ålesund så klarar de nog två matcher på fyra dagar.

David Elm är inte med mot Ålesund, men är inte helt utesluten mot AIK - dock känns det som mycket ska till om han riskeras mot AIK.

Med det skrivet så måste jag ju tillägga att AIK har en hysterisk form, den bästa sedan 2007. Mohamed Bangura har gjort flera mycket bra matcher på högerkanten, så det är ingen större förlust om han flyttas ner.

Tror jag skippar 1x2 och lägger istället att båda lagen gör mål, samt funderas det på ett överspel som kan hittas till dubbla pengarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+5)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 12:42   #6

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 984
Standard

Håller med dig här. AIK ser starka ut just nu. Elfsborg är inte bra på bortaplan..
kicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 17:36   #7

Sharp$: 276
Standard

Nu är även Teteh Bangura osäker pga skada.
Jag avvaktar.
Mustachio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 17:38   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 121
Standard

Båda Banguras saknades på träningen idag. Förkylning sas det...
lagavulin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 17:45   #9

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 520

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Håller med dig här. AIK ser starka ut just nu. Elfsborg är inte bra på bortaplan..
Myt...

4-1-4 10-9 på bortaplan näst bäst i allsvenskan efter Helsingborg...
Paaso är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 21:55   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Pavey är garanterat borta med. Nebo sa det.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 17:08   #11

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Per karlsson fick lira på högerbacks position idag under match-träningen så det är ganska troligt att han får lira där på söndag, förövrigt så tränade även Gabriel Özkan idag och det är troligt att det är han som får lira och inte D.Gustavsson. Det kan ju även bli så att Kari Kari lirar på högerkanten.

Mutumba hade även lite känning idag efter en tackling av RÅP, hörde Alm kalla honom för ett barn
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 17:19   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Per karlsson fick lira på högerbacks position idag under match-träningen så det är ganska troligt att han får lira där på söndag, förövrigt så tränade även Gabriel Özkan idag och det är troligt att det är han som får lira och inte D.Gustavsson. Det kan ju även bli så att Kari Kari lirar på högerkanten.

Mutumba hade även lite känning idag efter en tackling av RÅP, hörde Alm kalla honom för ett barn
Özkan lär aldrig klara en hel match då han är för skadebenägen och får tidigt känningar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 17:34   #13

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Özkan lär aldrig klara en hel match då han är för skadebenägen och får tidigt känningar.
Absolut inte, därför tror jag mer på att antingen Kari Kari spelar eller gustavsson, hoppas på Kari, Gustavsson's inlägg idag på träningen nådde aldrig en rätt adress, han har speeden men inte inte känslan.

såg nu att jag skrev att jag trodde özkan skulle spela från start, det tar jag tillbaka Hoppas som sagt att Kari får lira.

För övrigt så tränade varken Mohamed eller Tetteh idag fullt ut, Tetteh körde lite lätt. Mohammed såg jag ej på planen.

Senast redigerad av poja_90 den 2011-07-28 klockan 17:38.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-29, 12:07   #14

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 131
Standard

Mohammed körde uppvärmning: löpning + med boll. Sen klev han av. Tetteh körde samma, sen lite accelerationer med Zyto innan han klev av.
Rodgery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 13:23   #15

Sharp$: 3726
Standard

Var och synade dagens träning... Pavey körde för fullt och bytte några ord med honom efter och han sa då "kanske jag spelar imorgon"....
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td