|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-13, 14:10 | #1 |
2011-07-13 Linfield FC - BATE Borisov (CL-Q)Datum: 2011-07-13 Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: Internationell Liga: CL-Q Match: Linfield FC - BATE Borisov Period: ft Spel: Linfield FC +1.25 Insats: 1.00 Odds: 1.990 Bolag: PinnacleSports Motivering: Andra rundan i CL-kvalet och det lag som bor raknas som det basta denna rundan kliver in. BATE Borisov nadde anda fram till 16-delsfinal i CL forra upplagan och blev da utslaget av PSG. Nu leder man igen Vysshaya-ligan, Vitrysslands topp, men motstandet ar relativt fattigt. Att vinna mot de samre lagen har BATE utnyttjat val och har ar de arets matcher mot de andra tre topp 4 lagen: 29/6 BATE - Shakhter Soligorsk 2-2 24/6 Dynamo Minsk - BATE 2-0 12/6 Naftan - BATE 0-2 15/5 BATE - Dynamo Minsk 1-1 30/4 Shakhter Soligorsk - BATE 0-2 15/4 BATE - Dynamo Minsk 1-0 6/4 BATE - Naftan 1-0 Det ar forstas mycket enklare att vinna mot de samre lagen, och att gora det stort. Dock ar BATE ett mycket bra lag med manga lovande spelare, bl.a. Nekhaychik som lar flytta till de storre ligorna i Europa inom nagra ar. Han och fyra andra spelare var med i det lyckade U21-landslaget som skordade framgangar i Danmark. Hemmalaget ar minstingen i "Blue Brothers", dar Chelsea och Rangers far se som betydligt mer kompetenta. Linfield har inte, tillskillnad fran bortalaget, spelat nagra ligamatcher for denna sasongen. An salange har det blivit en forlust och senast en vinst i vanskapsmatcher, matcher som man inte kan dra for manga slutsatser ifran. Sedan forra sasongen har man gjort endast fa andringar, dock saknas forsvararen William Murphy idag (som har gjort over 500 matcher for Linfield). Tva mittfaltare saknas aven. Dock har man varvat bra fran andra lag i ligan for att tacka skadorna. Det som star sakert ar att Linfield ar ett mycket kompetent defensivt lag, inte helt olikt storebrodern Rangers i Glasgow. Forra aret slappte laget in 29 mal pa 38 matcher vilket kan jamforas med tvaan Crusaders 59. Att man aven gjorde 80 (bast i ligan) visar att man faktiskt var ganska ohotade mot slutet (11 poangs ledning). Tre faktorer gor att jag valjer att spela pa Linfield idag. (1) Defensiven. Trots avsaknadedn av Murphy ar Linfield valdigt bra pa egen planhalva. Enligt den info jag har fatt av en supporter sa kommer David Jeffrey att starta med 4-5-1 formation. Linfield kommer vara nojda med 0-0 och t o m en udda-malsforlust och lar ocksa spela darefter. (2) Stamningen. Att Linfield har fatt matchen dagen efter den 12:e (da ett stort antal Rangers-fans ar har fran Glasgow) gor att stamningen lar vara smatt hatisk pa Windsor Park. Inte nog med att maskerade man med automatvapen pryder vaggarna pa gatorna runt Donegal Pass, fansen lar vara nagot irriterande efter de senaste veckornas handelser. (3) BATE gor farre mal pa bortaplan, bade i ligan och internationellt. Att de idag dessutom ses som stora favoriter gor det inte samre. BATE lar inte forlora i Borisov (eller om matchen spelas i Minsk) och fragan ar om man kommer ga for 100% idag. Linfield kommer komma med betydligt mer kampaglod och kanslor da de inte bara spelar for sitt lag utan hela den protestantiska befolkningen. Jag tror att det har kan bli en tight match och de blaa kommer gora allt for att fa med sig ett bra resultat in i andra. Har mycket svart att se att de kommer forlora med mer an en boll. |
|
2011-07-13, 14:21 | #2 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Tack och bock! Bra rek!
Jobba Linfield!
2011-07-13, 22:37 | #4 |
Snyggt!!
|
|
2011-07-13, 23:36 | #5 |
Kul att nagon vagar rygga mina fotbollsspel.
Trycket fran publiken var sadar (hela arenan anvands inte p.g.a. sakerhetsskal) men det tande till da och da. Ett tidigt, mycket snyggt mal av Linfield hjalpte till. Sedan fick BATE en (i min synvinkel) nagot billig straff. Forutom ett stort antal handelselosa hornor var BATE inte battre och i andra halvlek hade LFC de basta chanserna.
2011-07-13, 23:53 | #6 | |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1330La baguette - Football Stats: 16 - 15 - 2 ROI: 100.45% Vinstprocent: 51.61% |
Citat:
Tack för bra rek sir ! |
|
2011-07-14, 08:46 | #7 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Mycket bra rek. Fortsätt så!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
|