Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-08, 10:06   #61
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Men 20 miljoner pund, är han värd det? Dock har han åldern på sin sida.
13 Mille + Ngog enligt rykten, ja det är han värd. Med FIFAs nya regler och hans potential är det vettigt imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:05   #62

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
13 Mille + Ngog enligt rykten, ja det är han värd. Med FIFAs nya regler och hans potential är det vettigt imo.
Den här värvningen säger det rätt mycket om Liverpools situation. Klubben har insett att på kort sikt kan man inte utmana de bästa lagen och får nöja sig med att strida om femteplatsen.

På sikt kan det dock bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa utvecklingen framöver.
Flex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:30   #63

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 129
Standard

Charlie Adam tror jag skulle passa bra i Liverpool. Adam + Carroll skulle nog kunna göra ett par kassar ihop.
Mrhonorary är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:47   #64

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 823
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Den här värvningen säger det rätt mycket om Liverpools situation. Klubben har insett att på kort sikt kan man inte utmana de bästa lagen och får nöja sig med att strida om femteplatsen.

På sikt kan det dock bli riktigt bra. Ska bli spännande att följa utvecklingen framöver.
Håller inte med gällande detta. Helt säkert kommer det in fler spelare under detta fönster som kommer att gå direkt in i startelvan, typ Mata samt en vänsterback och mittback. Redan nytt år är det nog meningen att man ska konkurrera om ligatiteln. Sedan att Pool nu knyter till sig mycket brittisk ung talang ser jag bara som positivt, trots att det kostar lite.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 11:49   #65

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Det kostar ju just därför, att han är ung britt.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 12:23   #66

Gerrard82s avatar

Sharp$: 391
Standard

Hade han inte varit engelsman hade priset kanske varit 10 miljoner pund.
Men han är ju onekligen ett stort löfte. 37 starter av 38 möjliga för Sunderland denna säsong. Sen har han blivit utnämnd till Young player of thear 2 år i rad för the Black Cats
Gerrard82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 13:18   #67
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

Håller inte med alls om detta, den andra halvan av säsongen så var LIverpool näst bästa poängplockare efter Chelsea med en sämre trupp en vad vi kommer ha nästa år.

Det tycker jag visar klart och tydligt att Liverpool med rätt värvningar kommer klara att slåss om CL-platserna nästa år. Någon ligatitel blir det nog inte nästa år.

Men med tanke på att de hetaste ryktena säger ungefär såhär:

Henderson, Wickham, Jones, Downing, Mata, Adam

och att ci kommer göra oss av med dökött som Ngog, Poulsen, Konchesky, Cole etc så kommer vi ha en stark trupp både på lång och kort sikt. Bredden i talanger och spetsen får kompletteras lite.
Gammal 2011-06-08, 13:48   #68

Standard

Det är givetvis min subjektiva bedömning men som jag ser det kommer Liverpool att ha svagare trupp än United, City, Chelsea och Arsenal. Även Spurs ser starkare ut.

Sen är jag inte så värst imponerad av värvningar som Downing, Adam mfl. Inte om man vill utmana om CL-platserna. Det är duktiga spelare men inte några toppnamn. Downing är inte ens i närheten av samma klass som hans kollega Young i Villa. Young hamnar förmodligen i United eller Chelsea. Liverpool har ingen chans att konkurrera om hans signatur och får nöja sig med andrasorteringen.

Men jag tror att klubben är är på rätt väg om man värvar spelare som Henderson och Wickham. Spelare som fortfarande kan utvecklas och har potential att bli riktig bra. Det är nog den vägen Liverpool måste ta för att på sikt kunna nå CL igen.
Gammal 2011-06-08, 14:52   #69

Sharp$: 273

fredos MLB 2011
Stats: 63 - 41 - 1
ROI: 118.64%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Håller inte med alls om detta, den andra halvan av säsongen så var LIverpool näst bästa poängplockare efter Chelsea med en sämre trupp en vad vi kommer ha nästa år.

Det tycker jag visar klart och tydligt att Liverpool med rätt värvningar kommer klara att slåss om CL-platserna nästa år. Någon ligatitel blir det nog inte nästa år.

Men med tanke på att de hetaste ryktena säger ungefär såhär:

Henderson, Wickham, Jones, Downing, Mata, Adam

och att ci kommer göra oss av med dökött som Ngog, Poulsen, Konchesky, Cole etc så kommer vi ha en stark trupp både på lång och kort sikt. Bredden i talanger och spetsen får kompletteras lite.

Så här ser sista 19 matcherna ut i PL 10/11. Det kanske inte var exakt andra halvan du menade. Men jag ville bara förtydliga (man utd fan som man är).

1 Man Utd 19 12 3 4 37:19 18 39
2 Chelsea 19 11 4 4 36:18 18 37
3 Man City 19 11 3 5 32:17 15 36
4 Liverpool 19 10 3 6 36:20 16 33
5 Arsenal 19 8 8 3 33:21 12 32
6 Everton 19 9 5 5 30:23 7 32
fredo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 16:15   #70
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Det är givetvis min subjektiva bedömning men som jag ser det kommer Liverpool att ha svagare trupp än United, City, Chelsea och Arsenal. Även Spurs ser starkare ut.

Sen är jag inte så värst imponerad av värvningar som Downing, Adam mfl. Inte om man vill utmana om CL-platserna. Det är duktiga spelare men inte några toppnamn. Downing är inte ens i närheten av samma klass som hans kollega Young i Villa. Young hamnar förmodligen i United eller Chelsea. Liverpool har ingen chans att konkurrera om hans signatur och får nöja sig med andrasorteringen.

Men jag tror att klubben är är på rätt väg om man värvar spelare som Henderson och Wickham. Spelare som fortfarande kan utvecklas och har potential att bli riktig bra. Det är nog den vägen Liverpool måste ta för att på sikt kunna nå CL igen.
Downing har ju iofs varit Villas bästa spelare i år och Young har inte skrivit på för Scums ännu.

Sen snackas det ju om rätt många namn som är topp i Europa. Och att tro att Liverpool som klubb får rikta in sig på andrahandssortering tycker jag är direkt felaktigt. Liverpool är en storklubb historiskt sett och det tar mer än 2 års missat CL för att ändra det.

Vissa äldre spelare väljer kanske inte att komma, men med FSG i ryggen kommer vi locka spelare.

Om värvningar där vi byter Torres mot Suarez/Caroll räknas som andrahandssortering så tar jag de gärna.

Anser inte att Liverpools spets är sämre än Spurs eller Arsenals, men det krävs 4-5 värvningar till och att vi släpper ungefär samma mängd spelare för att jag ska känna mig nöjd.
Gammal 2011-06-08, 16:16   #71
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredo Visa inlägg
Så här ser sista 19 matcherna ut i PL 10/11. Det kanske inte var exakt andra halvan du menade. Men jag ville bara förtydliga (man utd fan som man är).

1 Man Utd 19 12 3 4 37:19 18 39
2 Chelsea 19 11 4 4 36:18 18 37
3 Man City 19 11 3 5 32:17 15 36
4 Liverpool 19 10 3 6 36:20 16 33
5 Arsenal 19 8 8 3 33:21 12 32
6 Everton 19 9 5 5 30:23 7 32
Sorry, menade sedan Kenny tog över, inte riktigt halva.
Gammal 2011-06-08, 16:43   #72

Sharp$: 6084

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

YNWA Robin, skönt å se dig med fakta försvara vårt kära pool som blir slagpåsar för alla dem andra fansen såfort vi råkar ha ett par mellanår..

Downing är en riktigt bra spelare, Mata är grym, sen är vi ju ute efter en hel del talang över hela Europa, rykten alltihop såklart men ett axplock: Eden Hazard, Marin från Bremen, Yann Mwila, Muniain å Gervinho..

Finns inget bättre än att bygga ett lag av unga hungriga spelare (Suarez, Carroll Flanagan) runt en stomme med rutin (Gerrard Kuyt Skrtl) ..

Vi behöver dock kantspelare som kan mata inlägg så att vi får en ytterliggare nivå i spelet och kan utnyttja Carroll till fullo, där är Downing perfa då han har både många och bra inlägg så gott som jämt..

Det är inte alltid bara det bästa som bör värvas utan det ska passa eller hur Madridistas? ^^

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 17:35   #73

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Det som varit Fools problem senaste decenniet (minst) är att de värvat helt fel spelare. Visst gick laget till två CL finaler och tog hem UEFA-cupen, men spelarna som gjorde det var ju faktiskt dussinlirare, med få undantag. De spelare som det nu snackas om är inte det, precis som RobinD skriver.

Henderson är ett jättebra tillskott som nog Sir Alex exempelvis gärna hade haft i sin trupp. Han har istället snöat in sig på Rodwell.
Att byta Torres mot Carroll/Suarez är med råge bättre än Torres ensam och halvskadad och Downing är allt annat än slut. I hans fall handlar det om att han stannade i Boro lite för länge. Han är på uppgång igen och försvinner Cole är ju Downing ännu ett uppbyte.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 18:59   #74
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Tyvärr verkar det som att Phil Jones skriver på ett 5-årsavtal med Man U, det som såg klart ut att han skulle bära rätt röd tröja nästa år. Trist.
Gammal 2011-06-08, 20:39   #75

Standard

Bara att gratulera Swansea till årets kanske bästa köp. Graham för 3,5 mille är ett fynd. Som Watford supporter har jag haft förmånen att se honom en hel del och han kommer att göra många mål i PL nästa år.
Svara

td