Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-04, 14:43   #121

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kirtap (+10), bokis29 (+1)
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:16   #122

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Själv tyckte jag att matchen faktiskt var ganska ren från filmningar och domergnäll. Fick nästan känslan att spelarna tappade lite i intensiteten i första halvlek när dom tänkte till lite. På det stora hela besperades man ju av alla dessa klungor runt domaren vid varje tillfälle det blåstes för frispark.

En egen reflektion är ju att Mascherano har med råge utvecklats till den värste av dem alla. Inte fan höll han på så i Liverpool?

Eller såg man genom fingrarna bara för han spelade i "rätt" lag då?
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:23   #123
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt.
Den var inte felaktigt bortdömd som madjedo redan förklarat i post #84

Citat:
Messis mål mot arsenal var korrekt avvinkad för offside.

När passningen slås så är messi inte offside. Men! Den träffar målvakten och studsar på Pedro och till messi. Och då står messi offside.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:25   #124

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1960

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.
Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 16:55   #125

Hedos avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 325

Standard

Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?
Thore10 (+2)
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 17:25   #126

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?
Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:12   #127

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:14   #128

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?
Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.

Senast redigerad av Jackee den 2011-05-04 klockan 18:16. Anledning: Sarkasm över internet går inte alltid hem till alla... så där av ett förtydligande.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:17   #129

pr0llans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 342
Standard

Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Overcome (+1)
pr0llan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:19   #130
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:23   #131

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.
Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee.

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.
Gammal 2011-05-04, 18:24   #132

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.
Det där är solklart rött kort också, jag blir förbannad när jag ser sådana där vansinnestacklingar och det känns som att han går in för att skada.

Flaminis beteende efter är dock det som upprör mig mest genom att han drar igång publiken. Äckligt att se.

Senast redigerad av Overkill den 2011-05-04 klockan 18:26.
Gammal 2011-05-04, 18:28   #133

Pohjans avatar

Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%

Standard

Nej det fick han inte.. Men det anser jag att det är riktigt solklart rött kort och ett grymt misstag av domaren.. Sådana tacklingar med sträckt ben och dubbarna före ska ge rött kort..

Se där Sveriges bästa, Stolt och stark, Och när stormen river, Ger vi allt, Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana,står vi upp, För himmelsblått
Heja Malmö
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:34   #134

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee.

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.
Vad bra

Jag tycker ett gult kort hade varit korrekt i den där situationen med tanke på vilken nivå domaren har dömt på under matchen (tänker först och främst på Mascheranos spark på Pepe som bara resulterade i gult).

Men hade domaren dömt på en jämn nivå rakt igenom matchen och gett rött kort för situationen jag nämnde ovan så hade jag inte klagat på situationen mellan Pepe och Alves, eller ja möjligtvis på Alves filmning.

Senast redigerad av Jackee den 2011-05-04 klockan 18:36.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-04, 18:37   #135

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.
Oj vad bitter man kan vara. Är du Real Madrid fan måtro? Och dessa påhopp är de tillåtna här på forumet?

Som jag skrev tycker jag Pepes röda är korrekt då hans satsning är helt vansinnig. Träffar han bollen med en liten bit av hans tå skiter jag fullständigt i, då OM han hade träffat Alves rejält där så hade det varit stor risk för diverse benfrakturer, alltså väldigt FARLIGT spel.

Jag tycker det är bra att sådana vansinniga satsningar straffas hårt varesig det är Real, Barca eller div 4 i Sverige.

Om det nu var så att Messis mål på Emirates var korrekt avvinkat för offside så är det ändå en intressant situation då Djorou tar bollen med handen i straffområdet i samma moment som "offsidepassen" slås. Men som sagt är det många 50/50 situationer, där det är väldigt lätt att se i efterhand vad som är rätt eller fel. Att folk väljer att minnas de domslut Barca får med sig och inte de domslut de får emot sig förstår jag dock inte? Som Barcasupporter minns jag mycket väl det mål Bojan gjorde på tilläggstid mot Inter i semifinalen förra året, som blev felaktigt bortdömt. Jag minns även det offsidemål Inter gjorde i samma match. Detta hade gett Barca en plats i finalen, och eventuellt även segern där då Bayern var hyffsat dåliga.

Men inte skapar jag en tråd på något forum om fusk hit o dit som en trettonåring. Det är bara att acceptera och gå vidare.
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td