|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-06, 00:13 | #16 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
Vi räknar bort de självklara såsom lagstyrka och läget i truppen. Motivation eller statistik? Vore bara kul att höra hur du resonerar, men självklart blir det en konstig fråga. Jag bryr mig inte så mycket om statistik över en hel säsong när jag lirar motivationsvinnare mot slutet av en säsong. |
|
2011-04-06, 01:54 | #17 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Man kan säg att jag försöker bygga min rek som en pyramid. Grunden är mina baslinjer och odds (som baseras enbart på statistik). Dessa jämför jag direkt med bolagens dito. Ofta är dessa väldigt nära varandra. Men säg att jag har satt hemmasegern till 1,90 medan Pinnacle öppnar på 2,20. Det är en typisk situation där jag vill titta närmare på matchen för att se varför min värdering skiljer sig så pass ifrån Pinnacles, när dom vanligtvis är väldigt nära varandra. Här vill jag därför bygga vidare på pyramiden. Ofta finns svaret i truppinformationen, som inte är något som finns med i min ursprungliga värdering. Men ibland hittar jag inget rimligt svar på varför jag har tilldelat laget en större vinstchans än Pinnacle, eller kanske hittar information som tom borde styrka min värdering, vilket är drömscenariot och ofta fallet i lägre ligor. Ofta bygger jag dock pyramiden från toppen. Ett fräscht exempel är förra året i Div4 Medelpad. Oddsen i premiäromgången var då var satta utefter tabellen från året innan! Detta trots en enorm omsättning på spelare och diverse. Överhuvudtaget är det i mindre marknader ofta lättare att vända på pyramidens byggnadskonstruktion eftersom oddsen sätts mer slentrianmässigt. Det kan ta ett tag innan viss truppinformation och dylikt hinner sätta sig i oddsen, vilket i princip sker med omedelbar verkan när vi pratar större marknader. Vet inte om jag på något vis är förståelig nu. Men så får det vara. Det där med pyramiden kom jag på i skrivande stund. Det känns befogat att rannsaka sin kreativitet när man skriver något sådant. Men jag tyckte att det verkade rimligt då. Återstår att se i morgon. |
|
2011-04-06, 02:33 | #18 |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Intressant.
Din värdering du skickade förut såg ut som att den kom från något program, skulle vara intressant att få tag i ett där man kan stoppa in lite stats o leka runt lite. |
2011-04-06, 09:56 | #19 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Jo, excel. Det är mina egna grejer. Tyvärr inget jag vill dela med mig av.
|
|