|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-01, 15:11 | #1 |
2011-03-01 Yeovil - Brighton (Npower League One)
Datum: 2011-03-01
Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: England Liga: Npower League One Match: Yeovil - Brighton Spel: Brighton Insats: 5.00 Odds: 2.08 Bolag: Pinnacle Motivering: Det är mycket godbitar i League One idag. Bortamötet för fiskmåsarna är ett utmärkt tillfälle att göra ett litet ryck upp från Bournemouth som jagar i toppen endast en poäng bakom. Hemmalaget Yeovils form visar tre förluster och två segrar på sistone, de senare var uddåmålsvinster mot jumbon Plymouth hemma och nyss mot tabellgrannen Tranmere borta. The Glovers har 31:45 och seriens näst sämsta hemmafacit med 5 2 7. Brighton är för näravarande det näst mest offensiva laget med 56 mål framåt (1.87/match) samtidigt som man släpper in minst bakåt (0.77/match). Som grädde på moset har man seriens starkaste bortafacit med 6 4 5. I Yeovil är mittfältaren Welsh osäker till spel (har missat de tre senaste), annars ser det bra ut. Man har fått in lite nytt blod i truppen, bla backen Danny Fitzsimons och forward Antonio German från QPR som inte fått spela hittills men kanske gör debut. I Brighton är mittfältare Craig Noone och Radostin Kishishev osäkra till spel, Kishishev har dock inte lirat på fyra matcher och Brighton har klarat sig bra ändå bortsett från helgens kalldusch i form av 0-1 hemma mot sjätteplacerade MK dons. Källa: teamtalk.com Yeovil har kryssat två och förlorat tre de senaste fem gångerna lagen drabbat samman, de två sista mötena har slutat i Brightons favör med 0-1 respektive 0-2. Hemmalaget ligger fem poäng över nedflyttningsgränsen och ser kanske inte detta som en måstematch utan är nöjda med ett kryss. Man vann som sagt förra matchen men trots att Spoiler:
Jag tror det blir en favorit i repris och Brighton åker hem med 0-2. Om the Glovers kvitterar i slutminuterna så tar jag en paus från rekandet! Senast redigerad av Soap den 2011-03-01 klockan 15:17. |
|
2011-03-01, 16:14 | #2 |
Lyssnade på en intervju med Gus Poyet på BBC där han säger:
"I think we need to make sure we go back to what we are used to. We were not good enough against MK Dons and not at our best. "The idea is to not do so many things wrong. Little details are important and if you put them all together you can lose. "Yeovil have their strengths. They've got players who run with the ball and can create problems in one against one situations." Han poängterar här att det var småsaker som avgjorde till MK Dons fördel och om man kan rätta till dom så kan man prestera bra fotboll igen. Matchen vs MK Dons säger han såg mer ut som en match i någon av europacuperna då bollen spelades mest runt i backlinjen och lagen väntade med tålamod på sina chanser. Nu tror han på en matchbild mer likt det dom är vana vid då Yeovil inte är lika bra på att hålla i bollen som MK Dons. Läste detta på ett forum också: "One of Brighton's worse performances of the season by all accounts, not an easy place to go though. Lacked any creativity and was just a real off day for Brighton. They've bounced back well throughout the season from defeats and i expect Gus to get them up for this. Agree with Jase though that away sides at around this price arent worth backing, not really sure how Yeovill play but i expect them to be quite physical. A game i'd leave alone but if i had to make a call i'd lay Brighton." Tycker Brighton känns bra idag dock så ska jag suga lite karamellen, kan inte bestämma mig. Edit: Såg nu att Brighton inte vunnit någon av dom 4 senaste borta mot Yeovil. Dock har väl inte Brighton varit såhär bra dom senaste säsongerna samtidigt som jag har för mig att Yeovil legat ett par snäpp högre upp i tabellen och hållit en bättre klass?? Senast redigerad av Riise den 2011-03-01 klockan 16:21. |
|
2011-03-01, 16:51 | #3 | |
Citat:
Det är korrekt att Brighton inte vunnit på de senaste fyra visiterna hos Yeovil samt att Brighton inte varit med i toppen på ett bra tag. Sett till de senaste två åren så har de varit snudd på grannar i tabellen när säsongerna varit över: League one 09/10 13 Brighton & Hove Albion FC 46 15 14 17 -4 59 15 Yeovil Town 46 13 14 19 -4 53 League one 08/09 16 Brighton & Hove Albion FC 46 13 13 20 -15 52 17 Yeovil Town 46 12 15 19 -25 51 Sett till nuvarande form och tabelläge så tror jag som sagt att Brighton tar detta.
2011-03-01, 16:54 | #4 |
Detta var avgörande för mig, nu ser man ju att Brighton utvecklats och gått ifrån Yeovil ganska mycket. Samtidigt verkar dom vara ett mittenlag och inte ett bottenlag som man är nu. Kanske inte är så vana vid den här situationen och känner en del press? Samma sak för Brighton men man upplever ju något som är positivt och inte något som är negativt i tabellväg i år. Jag hakar på och tackar för en fin rek och ett snabbt svar!
|
|
2011-03-01, 18:13 | #5 |
1.94 på pinnen nu
Tack för en bra rek dock |
|
2011-03-01, 18:20 | #6 |
Jag tackar för en bra rek. Även om Brighton nu inte vunnit de fyra senaste besöken tror jag på dom.
|
|
2011-03-02, 00:48 | #9 |
Hoppas att ni körde samma insats på Brighton idag som Stoke igår, isf så är vi 0.08 upp för veckan! Känns bra att inte sumpa två rekar på två dagar.