|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-01, 16:46 | #16 |
Sen blir det ju ett problem till med dessa frågor. Till vilken nivå skulle i så fall dessa tekniska prylar utnyttjas? Endast CL? Premier League, Championship eller ända ner till League Two? Ska vissa länders högstaligor ha det och andra inte?
Jag ser i alla fall ett problem i att en sport har olika regler och förutsättningar beroende på vilken nivå det utövas, även om jag vet att det fungerar i till exempel amerikansk fotboll.
2011-03-01, 17:04 | #17 |
En intressant händelse i VM var när Argentina ganska tidigt i matchen gjorde ett offside-mål mot Mexico i åttondelen. Linjedomaren missade det men råkade få se en repris på en TV-kamera vid planen och insåg att han gjort ett misstag. Man såg hur han och domaren Rossetti stod och diskuterade ett tag men eftersom man inte får använda kamera så var de tvungna att godkänna det. Hur känner man sig då som domare? De såg rätt beklämda ut i alla fall.
|
|
2011-03-01, 17:22 | #18 |
En bra domare måste ju ha en dialog med spelarna, vore svårt att ha ifrån läktarplats Domarna bär ju headset nu förtiden, borde de inte kunna ha en domare som sitter framför en skärm och kan titta på en snabb repris för att sedan omedelbart meddela huvuddomaren om det var offside, bollen var inne osv? Självklart ska ju inte varje frisparkssituation granskas men när det gäller avgörande lägen. Detta skulle ju inte påverka speltiden nämnvärt.
|
|
2011-03-01, 18:38 | #19 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-03-01, 18:47 | #20 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Såna här grejer hör nästan till sporten. Visst det är trist men samtidigt så är det en del av fotbollen, såna här situationer och risken med dem har funnits i över 100 år, varför skulle vi ta bort det nu?
Visst tråkigt att vi förlora pengar på ett jävla skitmål och man kan kasta skit över domaren, men den mänskliga faktorn har alltid haft en avgörande roll inom fotbollen, att begränsa den vore för mig på ett sätt att begränsa sporten fotboll. Nu jävlar kommer jag få mothugg, så bring it on
2011-03-01, 19:10 | #21 |
Jag varken ser eller spelar på fotboll så jag ska inte hugga.
La mig i det här bara för att ge en bild av domarnas omöjliga situation från sina positioner nere på plan. För att återkoppla till det där berömda VM-målet som domarna missa. Ser man ens mållinjen från så långt håll? Varför inte sätta på domarna små kameror. Så när dom vevat klart repriserna från studion så visar dom vad domaren såg, eller inte såg snarare, från sitt utgångsläge på plan. Nää, det kommer aldrig inträffa. Tror det skulle ta bort glädjen med att se på fotboll. Sitta hemma och döma från soffan är en betydande del av upplevelsen.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-03-01, 20:19 | #22 |
Nu har jag ätit och kan fortsätta lite till. Ja vi skippar all teknik då. Men! Måldomare kan dom väl ändå bjuda på. Man sätter en snubbe vid vardera målgavel, ungefär som i tennis när det servas.
Hockeyn har ju måldomare långt ner i serierna och då borde väl fotbollen också ha råd. Ja den där lilla gubben med keps som sitter och halvsover på en stol bakom sargen vid varje mål. Framför sig har han en röd termos med kork och en trave skogaholmsmackor med prickig korv på. Finns inte han kvar?
|
2011-03-01, 20:27 | #23 | |
Citat:
2011-03-01, 20:32 | #24 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Måldomare kan jag mycket väl tänka mig. Finns redan på prov nu i CL och EL. Mycket bra, kan avgöra både tröjdragning, hands och mål. Och mest av allt är det en mänsklig faktor inblandat
2011-03-01, 21:05 | #25 | |
Sharpest
|
Citat:
Går även att lösa på bättre sätt som tex inom Tennisen som för bara några år sedan införde challengesystemet just för att komma åt felaktiga beslut som var matchavgörande. Allt som krävs är ett anrop till studion. Visst chip etc skulle fungera med, huvudsaken är att få sporten ren. Jag tror inte ett dugg på att domarna är opartiska, för det är dom inte. Hade domaren satsat sina pengar på stoke hade han garanterat dömt för offside. |
|
|