|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-26, 10:13 | #1 |
Dagens fotboll 26/2
Lördag aka fotbollsdagen idag!
Blackpool till 5,3 känns lite för högt med tanke på att dom hade en tung seger mot Tottenham senast.. Möter Wolverhampton borta. Sporting Gijon till 2 ggr pengarna lockar också.. Övriga tankar?
2011-02-26, 10:22 | #2 |
BM över 1,5 mål mot Dortmund lockar.
Dortmund kommer att ha en 22 årig debutant i målet vilket inte försämrar möjligheten för Bayerns offensiva gubbar. Spelades igår till 1.80. |
|
2011-02-26, 10:24 | #3 | |
Citat:
Dortmund tar poäng i München! |
||
2011-02-26, 10:43 | #4 |
Kaiserslautern - Hamburg SV
---> 2.35 @ Unibet 16-placerade Kaiser möter 7-placerade Hamburg. Här är det tydlig klasskillnad mellan lagen då Hamburg har spelare som Petric, Ruud Van Nistelrooy, Mathijsen etc. Kaiser är bundesligas 15 "bästa" eller ska vi säga sämsta hemmalag medan Hamburg är ligans 5 bästa borta lag. Senaste 10 matcherna har Kaiser 2-3-5 medan Hamburg har 6-0-4. Nu när bundesliga får fler platser till europaspel så tror jag att Hamburg tar denna chans och vinner i jakten efter europaspelsplats. Sist de möttes så vann Hamburg hemma. Troliga startelvor: 1. FC Kaiserslautern: Sippel - Dick, Amedick, Rodnei, Jessen - Tiffert, Petsos - De Wit, Moravek, Hlousek - Lakic Hamburger SV: Rost - Demel, Kacar, Mathijsen, Aogo - Westermann, Zé Roberto - Jansen, Trochowski - Guerrero, Petric Reservbänken: Drobny, Jarolim, Tesche, Pitroipa, Ben-Hatira, Son, van Nistelrooy Har man denna kvalite i laget samt en Petric som i toppform bänkat Van Nistelrooy samt att man vunnit 3 av 4 senaste borta matcherna. Ja då ska man slå ett Kaiserslautern som endast tagit 2 p efter juluppehållet.
2011-02-26, 10:44 | #5 |
Gimnastic Tarragonna - Celta Vigo
---> 2.40 @ Unibet Här spelar Tarragonna hemma mot ligans utan tvekan bästa lag. Tarragonna ligger på 19 plats medan Celta ligger på 1 plats. 10 senaste matcherna har Celta 6-4-0 medan Tarragonna har 3-4-3. Celta Vigo är även Seriens bästa bortalag då man endast förlorat en match på bortaplan under säsongen. Senaste mötet denna säsong var på Celtas hemmaplan och där gick Celta Vigo vinnande ur striden.
2011-02-26, 10:47 | #6 |
|
|
2011-02-26, 10:50 | #7 |
Nej det visste jag inte. jag har inte kollat närmare på matchen. var bara en första intryck när jag kollade oddsen
2011-02-26, 10:59 | #8 | |
Citat:
Självklart håller målvakten hög kvalitet, annars skulle han nog inte få chansen. Båda lagen kommer också från spel i Europa vilket kan leda till mental kollaps. Kan bli 0-0, kan bli 2-2. 1.80 på att BM gör 2 mål på hemmaplan är taget mot vilket motstånd de än möter. |
||
2011-02-26, 11:01 | #9 | |
Citat:
|
||
2011-02-26, 11:09 | #10 |
Wolverhampton - Blackpool X2
---> 2.00 @ Unibet Här hittar jag högt spelvärde. Här får vi X2 på Blackpool till fina 2.0 i odds. Blackpool kommer från en övertygande 3-1 seger mot Tottenham och självförtroendet är på topp. Wolves ligger på 20-plats vilket är absolut sist. Blackpool ligger på en fin 12-placering. Wolves har 6-2-5 hemma denna säsong och är 14-bästa hemmalag medan Blackpool imponerat på bortaplan där man är 7-bäst i ligan med 5-2-7. Senaste matchen dessa emellan gick Blackpool segrande med 2-1 på hemmaplan. TROLIGT WOLVES-LAG Wolverhampton (4-4-2, fr.h.): Wayne Henessey - Ronald Zubar, Richard Stearman, Christophe Berra, George Elokobi - Matt Jarvis, Jamie O’Hara, Karl Henry (c), Adam Hammill - Sylvan Ebanks-Blake, Kevin Doyle. Guedioura, Hunt, Kightly och Mancienne missar matchen på grund av skador Blackpool (4-4-2): Kingson; Eardley, Evatt, Baptiste, Cathcart; Vaughan, Sylvestre, Southern, Kornilenko; Campbell, Beattie. Gary Taylor-Fletcher och Elliot Grandin missar på grund av skador. Stephen Crainey är tillbaka i träning, men är ännu inte redo för match. Matt Gilks, Paul Rachubka, Billy Clarke och Chris Basham är fortfarande borta på grund av skador. Adams är avstängd. Här tror jag att man kommer sakna Adams men att man definitivt kan få X. I och med DJ Cambells fina målform så är det inte omöjligt med en Blackpool seger heller. Oavsett utfall så är det stor chans till klirr i kassan. Bayer Munchen - Borussia Dortmund X2 ---> 1.96 @ Unibet Här möts denna säsongs jättar inom den tyska fotbollen. Bayern hade en tuff match mot Inter sist och detta tror jag har tagit en del på krafterna. Denna match är en måste match om de ska ha någon chans överhuvudtaget att komma ifatt Borussia. Dock så kommer det inte bli lätt då Borussia är ett väldigt bra lag med många bra spelare. Man har en riktigt bra defensiv samt flera bra offensiva spelare och då tänker jag främst på Lucas Barrios. Bayern är seriens bästa hemmalag med 8-2-1 denna säsong. Det som är lite roligt är att de möter ligans bästa bortalag då Borussia har 10-1-1 denna säsong. Detta ska enligt pappret bli en riktigt tight match och jag tycker att 1.96 på X2 till Borussias fördel är ett väldigt spelvärt odds. Troliga startelvor Bayern München: Kraft - Lahm, Tymoshchuk, Badstuber, Pranjic - Luiz Gustavo, Schweinsteiger - Robben, Müller, Ribery - Gomez. Borussia Dortmund: Langerak - Piszczek, Subotic, Hummels, Schmelzer - Bender, Sahin - Kuba, Götze, Großkreutz - Barrios. // Taget från min blogg
2011-02-26, 11:13 | #11 |
I Championship är idag en sådan dag där det kan komma oväntade resultat. Topplagen har gott som ångvältar på sistone där det är stenhårt om placeringarna där uppe. Inget lag verkar vika ner sig. Swansea har varit det bästa laget men jag undrar om inte de kan åka på en överraskning mot ett målglatt Leeds trots sitt starka försvarfacit.
Doncaster är värt en slant nu när de äntligen börjar få tillbaka lite tunga namn. Billy Sharp verkar vara klar för åtminstone ett inhopp idag. De lider dock fortfarande av avbräck så som Hayter och Woods och under bättre skadeförhållanden under säsongen så skulle de slå Watford utan problem samt krigat om playoff platser.
2011-02-26, 12:12 | #12 | ||
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Vart hittade du det oddset Piturek?
||
2011-02-26, 12:53 | #13 | |
Citat:
Betsafe igår. |
||
2011-02-26, 13:33 | #14 |
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
Glöm allt som stod här. Ska fan räkna på det igen.. snurrade till det lite sist!
Senast redigerad av rovfisken666 den 2011-02-26 klockan 14:09. Anledning: AVGÅ! |
2011-02-26, 13:52 | #15 |
Rekat en hel del idag, och lite från denna tråden!
Tack för spelen och lycka till! |
|
2011-02-26, 14:20 | #16 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Alcorcon tar emot ett skadedrabbat och uselt salamanca. Står i 2.03 i Asien och är säkert världens fälla. Men jag kan inte passa på den.
http://www.marca.com/2011/02/25/futb...298648023.html |
2011-02-26, 14:23 | #17 |
Det brukar dessutom löna sig i längden att spela emot de lag som spelat CL i veckan..
2011-02-26, 14:46 | #18 |
Millwall- Nottingham: 1 (2.50) @ Betsson
Millwall i mitten av tabellen och bara en poäng på dom tre senaste matcherna. Men spelmessigt har det sett bra ut. På hemmaplan är man mycket starka också med hemmaraden: 9-3-4 27-15. Nedjim Abdou utgick skadad senast, men Millwall fick in rutinerade Martin Rowlands på lån. Nottingham ligger fyra i tabellen och nosar på en direktplats till PL. Senaste matcherna har dock inte sett så bra ut. 2-2 bara hemma mot jumbon Preston senast och förlust med 2-1 i senaste bortamatchen mot bottenlaget Scunthorpe. Formen är på väg ner som sagt. På resandefot är man också betydligt svagare än hemma med bortaraden: 5-5-5 14-14. Sedan tidigare saknasDexter Blackstock, Guy Moussi, Robbie Findley och Kelvin Wilson. Nytt avbräck i Liverpool-lånet Paul Konchesky + att det är frågetecken för Nathan Tyson och Robert Earnshaws medverkan. Jag tycker ettan här till 2.50 är mycket intressant med dessa föruttsättningar. Insats: 4/10 Units
2011-02-26, 15:00 | #19 |
Kan säga att trots Nottinghams dåliga resultat så har de spelat mycket bra. Senaste matchen var ren oflyt där de släppte in 2-2 i 6e tilläggsminuten. Mot Scunthorp var det oskärpa i början av matchen , sen var det spel mot ett mål på en undermålig plan där det endast kunde spelas långbollar något som Scunthorp kunde undanvärja ganska så lätt med Forests bombardemang av höjdbollar in i straffområdet.
Vad det gäller skadorna så är det spelare som har varit borta ett tag redan, Finley har inte ens spelat en match för Forest och de har klarat sig bra utan dem också. Nu får man tillbaka Majewski efter avstängning vilket är en enorm boost. Skulle nog avvaktat tills jag såg Forests uppställning här ifall tyson leller Earnshaw kommer finnas i truppen. Det är anfallet som är akilleshälen för Forest i dagsläget. Utan dem är nog ett u2,5 ett ganska så bra bet. Det må se ut som en svacka men jag tror och hoppas (forestanhängare) att de kniper minst en pinne här.
2011-02-26, 15:01 | #20 | |
Sharp$: 311RögarnsHörna(Dagbokslän Stats: 14 - 12 - 8 ROI: 129.14% Vinstprocent: 54.00% |
Citat:
|
|
2011-02-26, 15:21 | #21 | |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
Citat:
|
|
2011-02-26, 15:23 | #22 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Det mesta står i länken, Alcorcon saknar två medan Salamanca saknar 6-7 spelare som är mer eller mindre inblandade i startelva+bänk.
|
2011-02-26, 15:33 | #23 | |
Citat:
Jag skulle skrivit med laguppställningar och dylikt om jag hittat informationen så som på de andra rekarna. Spanska Segunda e lite svårare att hitta info om. Celta startade sist mot Ternerifa med denna uppställning och inhopparna är i parantes: Falcón, Hugo Mallo, Jonathan Vila, Catalá, Roberto Lago, Bustos, Álex López, López Garai (Michu, min.59), Trashorras (Dani Abalo, min.78), De Lucas and David (Iago Aspas, min.67) Inga gula kort under matchen vilket tyder på dessa spelare är utan avstägningar. Svårt att hitta information om gimnastic och celta men några gissningar är det inte. Man kan säga mycket utifrån statistiken och oddset 2.40 är ett överodds enligt mig på Celta. Nu har även linan gått ner till tex 2.30 på Unibet. Om någon sitter på mer info så är det välkommet //JPM
2011-02-26, 15:49 | #24 | |
Moderator
Citat:
Inte ett dugg svårt. |
|
2011-02-26, 15:54 | #25 |
QPR dnb 1.83 synas. Viktig match för QPR som vill behålla försprånget och säkra uppflyttningsplatsen. De är det bättre laget och ska klara minst oavgjort i den här matchen.
Senast redigerad av hoop den 2011-02-26 klockan 16:00. |
|
2011-02-26, 16:00 | #26 |
|
|
2011-02-26, 17:22 | #27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
Citat:
Nu har jag läst på och sållat lite bland de jag funderade på. Har ändå lyckats hittat 5 matcher idag med bra värde i sig. Rekarna blir lite korta, men har ni frågor så fråga gärna.
Valladolid har vunnit 7, spelat 2 oavgjorda och förlorat 3 matcher hemma den här säsongen. De senaste två matcherna har båda slutat i vinst. Elche har vunnit 3, spelat 6 oavgjorda och förlorat 3 matcher borta den här säsongen. De senaste två matcherna har båda slutat i vinst. Går man in på skador/avstängningar så hittar man enbart att en spelare är borta för Valladolid. Medan Elche har 4 spelare borta varav två ordinarie backar och en ordinarie anfallare.
Numancia har vunnit 8, spelat 1 oavgjord och förlorat 4 matcher hemma den här säsongen. De två senaste matcherna har slutat i en förlust borta och en vinst hemma. Barcelona B har vunnit 3, spelat 4 oavgjorda och förlorat 5 matcher borta den här säsongen. De två senaste matcherna har slutat i en förlust borta och en vinst hemma. Numancia har en spelare borta inför dagens match. Men Barcelona B har hela 5 spelare borta, varav 3 spelare är uppkallade för att vara med A-laget och två är skadade. Så Barcelona B har blivit tvungen att kalla upp spelare som håller hus längre ner i klubben.
Ja egentligen tycker jag inte det behövs någon mer information än den vad RobinD har skrivit. Men jag kladdar ihop lite i alla fall. Alcorcon har vunnit 9, spelat 1 oavgjord och förlorat 3 matcher hemma den här säsongen. De senaste två har slutat i en förlust borta och en vinst hemma. Salamanca har vunnit 4, spelat 1 oavgjord och förlorat 8 matcher borta den här säsongen. De senaste två har slutat i en förlust borta och en oavgjord hemma. Skadeläget hos Alcorcon är bra förutom att deras lagkapten är borta. Men det har han varit ett litet tag nu. Samt att de har ytterliggare en spelare borta. Salamanca har 6 hela spelare på skadelistan varav de flesta tillhör startelvan eller bänken.
Granada har vunnit 9, spelat 2 oavgjorda och förlorat 1 match hemma den här säsongen. De två senaste matcherna har slutat med en oavgjord borta och en vinst hemma. Las Palmas har vunnit 1, spelat 5 oavgjorda och förlorat 5 matcher borta den här säsongen. De två senaste matcherna har slutat med en oavgjord hemma och en förlust borta. Granada har fyra spelare borta varav 3 spelare är backar. Vilket hade varit lite tufft så länge man hade mött ett lag som är bra. Las Palmas har 3 spelare borta varav 2 är backar och en anfallare. I vanliga fall så tar alla en plats i startelvan.
Sporting Gijon har vunnit 4, spelat 4 oavgjorda och förlorat 4 matcher hemma den här säsongen. De två senaste matcherna har båda slutat i oavgjorda reslutat (en borta och en hemma). Men de har inte mött vilka lag som helst utan Barcelona och Valencia. Zaragoza har vunnit 1, spelat 5 oavgjorda och förlorat 5 matcher den här säsongen. De två senaste matcherna har slutat i två förluster. Sporting Gijon har bara en spelare borta inför den här matchen. Men de får även tillbaka en väldigt viktig spelare från avstängning. Zaragoza har tre spelare borta inför den här matchen. Leo Franco (målvakt), Obradovic (försvarare) och Lafita(mittfältare). Alla är egentligen ordinarie och jag tror att Franco och Lafita kommer saknas mest. Dock så får de tillbaka Ander (som ska gå till A.Bilbao i sommar, så vart liggar hans fokus?). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2011-02-26, 19:54 | #28 |
Någon som har någon idé på matchen mellan Juventus - Bologna?
2011-02-26, 22:51 | #29 |
Nu får grisarna Real Madrid se till att sätta bollen i mål
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-02-26, 23:04 | #30 |
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
|
2011-02-26, 23:12 | #31 |
Moderator
Usel fotbollsdag, Alcorcon gjorde iaf jobbet. Dags för ny dag imorn.
|
2011-02-27, 00:11 | #32 |
o real kan skita ned sig. Tack o hej
|
|
2011-02-27, 02:17 | #33 |
tackar RobinD för hinten på alcorcon den satt ju utan större konstigheter!
|
|
2011-02-27, 04:17 | #34 | |
Citat: