|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-22, 11:03 | #1 |
Dagens fotboll 22/2
Idag är det mycket engelsk fotboll i utbudet. Och Champions League.
Jag lägger en liten peng på Chelsea borta mot FCK. Chelsea är mitt i säsongen medans FCK har fått spela träningsmatcher för att behålla formen. Chelsea var dåliga mot Everton i helgen men jag hoppas på ett helt annat fokus nu i CL. |
|
2011-02-22, 11:10 | #2 |
Själv spelade jag 1X i den matchen igår. Chelsea har varit ruskigt dåliga senaste tiden och det är inte mycket som fungerar där. Bara 6(?) segrar sedan Wilkins försvann. FCK-spelarna har förmodligen sitt livs största motivation i denna match. Visst är Chelsea ett gigantiskt mer rutinerat lag på denna nivå, men med tanke på det stöd FCK kommer få på Parken, den energi som FCK-spelarna borde spela med och Chelseas usla form så tror jag inte detta blir en seger för de blå. Chelsea har ju bra utgångsläge inför returen även om man får med sig ett kryss. Det där med matchoträning kan man se på olika sätt, man kan även se det som att de kommer med en utvilad trupp utan småskavanker som Chelsea borde ha efter en lång säsong med tätt matchande.
2011-02-22, 11:21 | #3 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 14432-6 BETTING 2012-2013 (AVS Stats: 239 - 267 - 36 ROI: 102.44% Vinstprocent: 47.23% |
Blir avslag för mig då det finns för mycket frågetecken kring formen hos vardera lag. Vet inte vart FCK står än men svaret får vi nog idag. Klar fördel av hemmaplan men också en stor nackdel att man varit utan seriespel ett tag.
Tror inte Chelsea "tokkör" heller, dem är så pass starka hemma att dem tryggt kan lugna ner sig vid feks ett oavgjort resultat sista kvarten. Men visst kvalitetsmässigt är Chelsea tyngre och bör mala ner FCK i två matcher men ikväll avstår jag som sagt. GL till er som tar ställning / fegisen
2011-02-22, 11:31 | #4 |
Tänk på att FCK är ganska starka hemma. De fem senaste europamatcherna har antingen slutat med vinst eller oavgjort. Detta mot lag som Barcelona, Rubin Kazan och Panathinaikos. Stundtals spelade man bättre än Barcelona på Parken. Blir avslag från min sida men då är jag också ganska subjektiv. Mitt Helsingborgshjärta dunkar även för FCK!
|
|
2011-02-22, 12:01 | #5 |
Jag spelar en medelinsats på tiondeplacerade Southend Utd idag hemma mot jumbon Barnet. Lagen har mötts tre gånger tidigare och SU har vunnit alla tre möten, senast med 0-2 borta den 29e januari. SUs hemmaform visar V-F-V-V-O-F, senast mot seriefyran Wycombe med 3-2. Deras hemmafacit imponerar dock inte speciellt med 6 3 6.
Barnet har kryssat tre av sina fyra senaste och är näst sämst i ligan borta med 1 6 8. Ett förmodat avbräck för "the Bees" är att deras förstemålvakt "Liam O'Brien is likely to again be unavailable for tonight's match with a hip injury. A scan today is likely to reveal the extent of the injury". Utöver detta släpper Barnet in näst mest mål i League Two... Källa: http://www.barnetfc.com Southends mittfältare Kane Ferdinand är osäker till kvällens match men i övrigt är man ok. Jag tror att Barnets kassa defensiv och avsaknad av förstemålvakt sänker dem ikväll för fjärde gången i rad mot Southend. Ettan finns till 1.95. |
|
2011-02-22, 12:12 | #6 |
Jag tog Elfsborg ht/ft till 1.72 på Bet365. Första träningsmatchen hemma och det är ett rätt starkt lag som ställs på benen, trots allt.
IF Elfsborg: Andreas Andersson - Daniel Mobaeck, Andreas Augustsson, Anton Lans, Johan Karlsson - Anders Svensson, Daniel Nordmark - Lasse Nilsson, Stefan Ishizaki, Niklas Hult - Amadou Jawo. Avbytare: Calle Wede, Oscar Hiljemark, Johan Sjöberg, Johan Larsson, Joel Johansson ÖIS är ett enda virrvarr efter konkursen och aviserar följande startelva: ÖIS: Peter Abrahamsson - Pontus Otterstedt, Dennis Jonsson,David Leinar, Niclas Elving - Seif Kadhim, Danny Ervik, Jonathan Lindström, Nicolas Sandberg - Jakob Olsson , Luka Mijaljevic. Markus Anderberg (fot), Adam Eriksson (knä), Felix Sehlström (rehab efter korsbandsoperation) Valter Tomaz Jr (lår), Robin Jonsson (lår), Markus Gustafsson (lår), Sebastian Johansson (magsjuk) och Christofer Bengtsson (ljumske) är alla borta. – Totalt sett har vi en bra trupp men i och med konkursen så har energin dränerats. Vi är inte i harmoni just nu men vi kommer att återfå harmonin. Då kommer vi att ha ett bra lag, säger tränare Bosse Backman på ÖIS.se. ÖIS blev slaktade i första träningsmatchen av Jönköpings Södra, ett J-Södra som då vilade flera tongivande spelare... Senast redigerad av HG den 2011-02-22 klockan 12:13. |
|
2011-02-22, 12:27 | #7 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
Passar väl bra. Två fotbollsklubbar som uppfanns 1992. Men för att inte gå för off-topic. Tror att Lyon fixar minst kryss mot Real. Har tre raka hemmasegrar mot Real Madrid och även om man hackat i ligaspelet så trivs man extremt bra i C.L och har i mina ögon en väldigt stark trupp. Tror dessutom att Mourinho är nöjd med att komma tillbaka till Madrid med ett resultat. Kör även Under 1 mål i halvtid i båda matcherna. Standardspel när det kommer till första mötet i C.L slutspelet för min del. |
2011-02-22, 12:28 | #8 |
Elfsborg-ÖIS ser intressant ut. Den ryggar jag. Men jag spelar Elfsborg -1,5 AH istället.
ÖIS försöker av traditionen att vara ett spelande lag som håller bollen på marken. Boråsarna brukar spela bra mot sådana lag. Senast redigerad av Corner den 2011-02-22 klockan 12:32. |
|
2011-02-22, 13:24 | #9 |
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Just nu ser jag ingenting som ens tyder på spelvärde hos Chelsea. Visst på pappret är man ett bättre lag och man bör vinna mot FCK.
Men som Redbull säger så är FCK grymt starka i sin borg hemma på Parken. Chelsea: s form har väll sett bättre dagar, utslaget av Everton i FA Cupen, 0-1 mot Liverpool och endast 0-0 mot Fulham. Offensiven har starka problem. Några spel jag finner spelvärde i är: Oavgjort/Chelsea @ 5.3 Att i HT är det lika men matchen vinns av Chelsea. Det som talar för det här är att FCK enkelt skulle kunna hålla ett X, men med Chelseas superstjärnor så trillar där in en boll bakom wiland och matchen vinns av Chelshit. Kanske inte sådär jätte troligt men tycker helt klart det är värt det till oddset. DnB Fc Köpenhamn @ 3.6 Draw-No-Bet. Alltså om det blir oavgjort så blir det inget spel och pengarna går tillbaks. Det som talar för det här är väll på rak hand inte så mycket. FCK är som sagt riktigt starka på Parken och Chelsea har en sviktande form. Det här spelet ska spelas om man är Gamblern och vill ta chansningen. Över 1.5 mål @ 1.43 Det här är väll mer ett spel för den som vill känna sig så säker som möjligt. Jag personligen tror helt klart på att det blir fler än ett mål i matchen. Jag bygger det här på att i genomsnitt så görs där fler än 1 mål per CL-match. ( Har inte kollat upp någon statistik på att det här stämmer, men om någon tvivlar så be my guest och kolla upp det. Jag är 95 % säker på att det stämmer). Det här spelet för den som vill ha ett spel till en oerhört rolig match, men inte vågar ta de större riskerna. Själv så klappar mitt himmelsblå hjärta för FCK idag och jag avstår därför spel. Och nästa säsong av CL så är det vår tur att spela åttondels i CL(nåväl man får iallafall drömma) Det här var ingen rek utan bara vad jag tyckte. BOL till alla spelare ikväll !
2011-02-22, 13:52 | #10 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
ehhhh. så du bygger spelet på statistik som du inte vet finns?
Men visst, om du måste veta så har det spelats 6 gruppspelsmatcher i C.L på parken de senaste fem säsongerna och 3 har gått över och 3 har gått under 1.5 mål. |
2011-02-22, 14:09 | #11 |
AWESOME
|
Viking esbjerg ö 2.5 @ 1.80 på tips av rogarn.
Sista mötet slutade 2-5 Viking förra året och det lutar mot samma håll idag- 2u
2011-02-22, 14:16 | #12 |
Tror det blir målsnålt som de flesta matcherna i LaManga varit. Dessutom vill Viking vinna turneringen, vilket de gör med seger och kommer spela på resultat vid ledning.
|
|
2011-02-22, 14:24 | #13 | |
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
Citat:
Det är en sak att VETA att det finns, och en annan sak att bevisa och leta upp faktan. Man behöver inte vara jätte fotbollsintresserad för att veta att en CL-Match snittar över 1 mål per match. Och det var det jag menade, och blandar du statistiken( som jag nu inte vet finns,eller så finns den.) med hur lagens form ser ut, så tycker jag att över 1.5 mål är spelvärt. Vi lägger ner diskussionen här, och du behöver inte svara. Det kommer bara leda till att vi får en OT Diskussion och förstör tråden. Peace!
2011-02-22, 14:27 | #14 |
Sharp$: 6882Pacmanscorner Twitterpicks Stats: 1093 - 1168 - 229 ROI: 99.65% Vinstprocent: 48.34% |
Tror jag ska hålla mig ifrån CL idag trots allt, vi får se kanske ändras under dagen
Hursomhelst så blir det ett spel på Norwich idag, -1.25 på hemmaseger. Doncaster bedrövliga både hemma och borta, fyra raka förluster med härliga 0-12 i målskillnad. Större delen av truppen skadade, se rapport från Sky Sports. "Doncaster midfielders James Coppinger and Ryan Burge are the latest players to succumb to injury at the Keepmoat Stadium and will miss the clash with the Canaries. Coppinger sustained a calf strain during the warm-up prior to Saturday's 3-0 defeat at Swansea, while Burge was withdrawn after hurting his ankle during training. Manager Sean O'Driscoll was forced to draft in Blackpool striker Jason Euell and Leicester midfielder Franck Moussa on emergency loans last week and both made their debuts at Swansea, where Doncaster conceded their ninth league goal in five days. Leading scorer Billy Sharp (groin), fellow striker James Hayter (calf), midfielder Ryan Mason (leg) and defender James Chambers (hamstring) are all sidelined. Other absentees include defenders James O'Connor (foot), Shelton Martis (ankle) and Mustapha Dumbuya (knee) and midfielders Brian Stock (back), Simon Gillett (knee) and Martin Woods (groin)." |
2011-02-22, 14:41 | #15 | |
Citat:
|
||
|