Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-08, 23:44   #1

Hedos avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 325

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens Fotboll 9/2

Jag hoppas ni förlåter mig för att jag tjuvstartar med den här tråden en halvtimme... men det finns en hel del intressanta internationella träningsmatcher i morgon som kan vara värda att börja diskutera as soon as possible.

Följande matcher funderar jag på:

Danmark - England 2:an till 2.34 @ Pinnacle

England kommer med en riktigt stark trupp till Parken. Capello känner pressen efter ett dåligt avslut på 2010 med en poäng på de två avslutande hemmamatcherna (Montenegro 0-0, Frankrike 1-2), den sistnämnda förvisso i en träningsmatch.

Englands trupp:
Hart, Foster, Stockdale
A.Cole, Terry, Lescott, Baines, Dawson, Walker, Johnson
Gerrard, Barry, Milner, Walcott, Young, Lampard, Wilshere, Parker, Downing
Crouch, Agbonlahor, Rooney, Bent, Defoe, C.Cole

En del formstarka spelare och en del unga kvalitetslirare som bara väntar på att få chansen bådar gott.

Danmarks trupp:
Lindegaard, Sörensen
Agger, Jacobsen, Jörgensen, Kjaer, S.Poulsen, Wass
C.Poulsen, Enevoldsen, Eriksen, Kvist, Silberbauer, Vingaard
Rommedahl, Krohn-Dehli, Junker, Bendtner, Schöne, Pedersen

Danmark generationsväxlar och har ett svagare lag nu än i VM. Det är tunt framåt med undantag för Bendtner och man har många oprövade kort med. Dessutom ett ganska taskigt facit på hemmaplan i träningsmatcher.

Wed 26/03/08 FRI Denmark 1 - 1 Czech Republic
Wed 20/08/08 FRI Denmark 0 - 3 Spain
Wed 19/11/08 FRI Denmark 0 - 1 Wales
Wed 12/08/09 FRI Denmark 1 - 2 Chile
Sat 14/11/09 FRI Denmark 0 - 0 Korea Republic
Wed 18/11/09 FRI Denmark 3 - 1 United States
Thu 27/05/10 FRI Denmark 2 - 0 Senegal
Wed 11/08/10 FRI Denmark 2 - 2 Germany
Wed 17/11/10 FRI Denmark 0 - 0 Czech Republic

Argentina - Portugal Under 2.5 (Spelas i Geneve)

Funderar på underspelet men än så länge är oddsen inget vidare. Portugal är C.Ronaldo-beroende framåt och i Argentina är Messi ganska ensam framåt i dagens trupp, där tyngden istället tycks ligga på defensiva mittfältare. På anfallssidan finns förutom Messi endast Lavezzi, Gaitan och Martinez att tillgå.

Ska läsa in mig mer på den matchen och återkomma. Funderar även på att spela 1:an här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), Wanghao (+2)
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 23:54   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Gerrard är dock inte med i truppen, han och Martin Kelly (U21) är tillbaka på Melwood pga skador.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 00:00   #3

Hedos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Gerrard är dock inte med i truppen, han och Martin Kelly (U21) är tillbaka på Melwood pga skador.
Tack för infon!

Det må vara en efterhandskonstruktion eftersom jag bestämde mig för att lägga spelet - men det känns inte som en märkbar försvagning att Gerrard inte är med. Nu ska Lampard vara kapten och i Stevie G:s frånvaro känns det som att han kan styra mitten på egen hand. De två har ju inte funkat så bra ihop tidigare direkt.

Senast redigerad av Hedo den 2011-02-09 klockan 00:02.
Gammal 2011-02-09, 01:01   #4

jaktenpamiljonens avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 388

Standard

Rot-Weiss Ahlen - Hansa Rostock
---> 2.00 @ Unibet

Här möter 14 placerade Rot-Weiss Ahlen 2 placerade Hansa Rostock. Ett Hansa Rostock som efter att ha åkt ut ur 2. Bundesliga nu tagit sig själva i kragen och vill direkt tillbaka. Man har ju trots allt lirat Bundesliga fotboll för inte alls så länge sen. Ahleen kommer från 1 vinst, 1 oavgjord och 4 förluster de senaste 6 matcherna och med en målskillnad på 8:14. Rostock kommer från en stark 0-2 bortavinst mot Koblenz. Man har 4 vinster och 2 förluster på de senaste 6 matcherna med en målskillnad på 12:4. Man har ordning på försvaret och en riktigt bra offensiv med Scheid i spetsen som gjort 4 mål senaste 5 matcherna. Sist lagen möttes vann Rostock med 2-0. I Hansa har mittbacken Martin Stoll skadat sig men hans plats tar tidigare startelva spelare Lange som är minst lika bra. Ahlen har däremot viktiga David Vrzogic avstängd i denna match likaså Marcel Busch. Det största avbräcket för Ahlen är att deras bästa målskytt Matthew Taylor(10mål) har sträckt bakre låret och kommer att missa matchen. Ett svagt Ahlen mot ett formstarkt Rostock ska i de flesta fall sluta i seger. Här har Hansa Rostock chans att knappa in på serieledarna. Man har 2 matcher mindre spelade och ligger på 47 poäng. 1an ligger på 52. Vinner man sina 2 bakomliggande matcher så är man på en första plats och alltså en direktplacering till 2. Bundesliga. Detta gör att ett motiverat Rostock går in på plan mot ett formsvagt, skadedrabbat Ahlen med endast vinst i sikte.

Rot-Weiss Ahleen - Hansa Rostock (0-2 Resultat)
---> 9.25 @ Unibet

Deras senaste match slutade med 2-0 till Rostocks favör. Idag så fattas 3 viktiga spelare i Ahlen och då speciellt målskytten Taylor. Utan honom får dom det väldigt svårt att göra mål på Rostocks vanligen starka defensiv. Jag tror att Rostock vinner matchen med 2-0.

Lycka till.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Mitt spread som följer mina spel från min blogg.

Bet & Love // Mr. X
Wanghao (+2)
jaktenpamiljonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 01:03   #5

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 987

Standard

Jag tror också starkt på Rostock. En rek kommer inom kort.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 01:04   #6

jaktenpamiljonens avatar

Standard

har redan rekat

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-09, 01:20   #7
AWESOME

iCashs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 1591
Standard

Gött, tänkte också reka Rostock i RKC, men det är ju redan gjort, så hänvisar hit
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 01:26   #8

jaktenpamiljonens avatar

Standard

Skönt att höra iCash Tror hårt på denna match speciellt efter att Taylor inte kommer vara med

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-09, 01:39   #9

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 987

Standard

Fint. Då slipper jag skriva ner min rek.

Bara lägger till ett par saker. Martin Stoll, mittback i Hansa Rostock blev skadad i förra matchen och spelar inte.
Tränaren i Ahlen, Van Lent försöker uppmuntra fansen med att andra unga spelare får chansen att visa vad de går för nu när de har skador i laget.

Ahlen hade en jättefin period från slutet av oktober och en månad framåt då man vann fyra raka matcher. Men före och efter det har det gott uselt dåligt.

Och så får man inte glömma att bollen är rund.

Senast redigerad av Corner den 2011-02-09 klockan 01:41.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 01:45   #10

jaktenpamiljonens avatar

Standard

jo men angående martin stoll har jag skrivit han blir ersatt av lange

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-09, 02:56   #11

FoxMulders avatar

Sharp$: 4011
Standard

Spelar en slant på Ryssland mot Iran, finns till 1.75;

Iran åkte ut i kvartsfinalen i Asian Cup för några veckor sedan mot Sydkorea, och tränaren som länge varit hårt kritiserad lämnade laget efter turneringen. Laget är i spillror på sätt och vis, man har tappat i kvalitet efter en generationsväxling för några år sedan och de nya spelarna har inte lyckats leverera. Man har heller ännu inte fått någon ny tränare och därför kommer man överlåta ansvaret till andretränaren imorgon. Dessutom kommer man att spela utan sina tre Europaproffs Nekounam, Shojaei och Karimi.

Ryssland kommer samtidigt med sitt starkaste lag till denna match (Akinfeev, Pavlyuchenko, Arshavin, Pogrebnyak etc.) och man är överlag ett bättre lag än vad Iran är just nu.

Matchen spelas för övrigt på neutral mark i Abu Dhabi, UAE. Blir ändå ingen jättehög insats eftersom motivation kan vara låg hos en del lag i vänskapsmatcher.
FoxMulder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 03:02   #12

snoozes avatar

Sharp$: 3527

Standard

jag kommer spela spanien- 1.75@lads

Spanien möter imorgon Colombia i en träningsmatch. Spanien kommer ställa upp med samma lag som man hade i VM plus spelare som harvarit duktiga under året. Man kommer missa puyol och fabregas. Vincente del Bosque har varit missnöjd med de senaste matcherna som spanien spelat och vill ändra på det imorgon. "coach Vicente del Bosque is looking for his players to show him they deserve their place in the squad when the welcome the South Americans on Wednesday."

Citat:
Spain will look to change a recent trend when they host Colombia in an international friendly at the Santiago Bernabeu. The world champions ended an historic year on a negative note with a 4-1 loss to Argentina followed by a 4-0 defeat against Portugal.
"I don't think those defeats affected the confidence of my team," Spain coach Vicente del Bosque said.
"Defeats don't mark a tendency but we are vigilant and we don't want it to happen again."
The match against Colombia will serve as preparation for Spain's Euro 2012 qualifiers against the Czech Republic and Lithuania in March.
"I could have brought other players but I wanted to give continuity and confidence to our stable group, which we think we are," Del Bosque added.
"I expect a similar game to the ones we faced against Paraguay and Chile at the World Cup. Besides, Colombia know our football and they are going to try to prove something against us.
"We are the same and I hope we don't change," he said. "We know what we have to do and we have to do our duty."

Spain will be without Barcelona defender Carles Puyol and Arsenal captain Cesc Fabregas for the Colombia game. Puyol is out with a knee injury while Fabregas has stomach flu. This year's Golden Ball finalists Xavi and Andres Iniesta will lead Spain's midfield, with Barcelona's David Villa set to partner new Chelsea striker Fernando Torres up front.
Colombia, meanwhile, will play their first official game on Spanish soil. The only time the teams met previously was in Bogota in 1981, with the game finishing 1-1. The South Americans, who have not qualified for the World Cup in 12 years, will look to end Spain's winning run at home.
Spain have not lost at home since falling to Romania in Cadiz in November 2006.
Colombia coach Hernan Dario Gomez will have to do without Porto striker Falcao, who is out injured.
Colombia kommer vilja spela en fröjdig offensiv fotboll och detta kommer vara deras misstag. jag tror om man ska vinna mot ett lag som spanien måste man spela Tråkig-Sverige-Försvar och döda matchen. Jag tror inte sydamerikanska lag kan detta.

jag spelar spanien [email protected] hos lads

Mer läsning om matchen finns nedan
http://www.monstersandcritics.com/ne...ainst-Colombia
http://www.footballfancast.com/2011/...ain-v-colombia
http://www.espnstar.com/football/new...ombia-Preview/

Senast redigerad av snooze den 2011-02-09 klockan 03:08.
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 08:14   #13

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Lirar även David Villa som målskytt för Spanien.

Gör han mål i matchen går han om Raúl och blir Spaniens bästa målskytt, det är motivation nog för Villa att sno mål på Pippo-vis.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 08:42   #14

Standard

Slänger in ett Aussie-spel också.

Sydney - Wellington över 2,5 mål @ 1.90.

Lagen har spelat snålt på sista tiden, Sidney har endast gått över 2 gånger på sina 6 senaste matcher, medan Wellington endast gjort det 1 av 6 senaste.

Överlag denna säsong har Sidney spelat över 2,5 i 43% av sina matcher, medan Wellington ligger på 54% över 2,5.

Senhar lagens inbördes möten ofta varit målglada.
Senaste inbördes: 3-1, 4-2, 3-1..

Matchstart kl 9!
Gammal 2011-02-09, 08:51   #15

shorelines avatar

Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FoxMulder Visa inlägg
Spelar en slant på Ryssland mot Iran, finns till 1.75;

Iran åkte ut i kvartsfinalen i Asian Cup för några veckor sedan mot Sydkorea, och tränaren som länge varit hårt kritiserad lämnade laget efter turneringen. Laget är i spillror på sätt och vis, man har tappat i kvalitet efter en generationsväxling för några år sedan och de nya spelarna har inte lyckats leverera. Man har heller ännu inte fått någon ny tränare och därför kommer man överlåta ansvaret till andretränaren imorgon. Dessutom kommer man att spela utan sina tre Europaproffs Nekounam, Shojaei och Karimi.

Ryssland kommer samtidigt med sitt starkaste lag till denna match (Akinfeev, Pavlyuchenko, Arshavin, Pogrebnyak etc.) och man är överlag ett bättre lag än vad Iran är just nu.

Matchen spelas för övrigt på neutral mark i Abu Dhabi, UAE. Blir ändå ingen jättehög insats eftersom motivation kan vara låg hos en del lag i vänskapsmatcher.
Ryssland saknar däremot Sjirokov som kanske varit landslagets bästa spelare de senaste matcherna.
Sen har man en förmåga att alltid se oinspirerade och sega ut när det vankas träningsmatcher. Lägg där till en rätt lång resa och minimal förberedelse för många av spelarna som varit iväg på träningsläger med sina respektive klubbar.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 09:11   #16

Sharp$: 172
Standard

Någon som sitter på tankar om Frankrike-Brasilien?? Lite inne på DnB på brasilien till 1,70 men jag har ingen info..
fasteddy_7 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 10:03   #17
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Gillar även jag Rostocks chanser idag, har inte så mycket mer att tillägga än det som redan sagts dock Bra nivå!
Gammal 2011-02-09, 10:12   #18

Sharp$: 311

RögarnsHörna(Dagbokslän
Stats: 14 - 12 - 8
ROI: 129.14%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Hola Hola blir en slant på skottarna idag. Samt -1

Nordirland har drabbats av ett par tunga avbräck inför onsdagens landskamp mot Skottland, en match som ingår i det nya Carling Nations Cup där Wales, Irland, Skottland och Nordirland gör upp. Kaptenen Aaron Hughes, Chris Brunt och Kyle Lafferty har lämnat sena återbud och sedan tidigare saknas bland annat Maik Taylor och Craig Cathcart.

Det talar ju för att 2.20 på skottarna är värt en peng eller 2
Wanghao (+2)
Rogarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 10:24   #19
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogarn Visa inlägg
Hola Hola blir en slant på skottarna idag. Samt -1

Nordirland har drabbats av ett par tunga avbräck inför onsdagens landskamp mot Skottland, en match som ingår i det nya Carling Nations Cup där Wales, Irland, Skottland och Nordirland gör upp. Kaptenen Aaron Hughes, Chris Brunt och Kyle Lafferty har lämnat sena återbud och sedan tidigare saknas bland annat Maik Taylor och Craig Cathcart.

Det talar ju för att 2.20 på skottarna är värt en peng eller 2
Suger mer på -0.25 @ 1.95 faktiskt, Skottland är fan inte sylvassa och det brukar bli jävla massa kamp när sådana här lag möts.

McGregor; Hutton, S. Caldwell, Berra, Bardsley;Brown, Morrison, Adam, Commons; Naismith, Miller

Adam är vass och Kenny Miller gör mål i Rangers. Commons och Morrisson har spelat bra i Derby respektive WBA i år det jag har sett utav dem. Men som sagt, litar vi på att de målar 1 mer än Nordirland?
Gammal 2011-02-09, 10:24   #20

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Enligt uppgifter saknar Nordirland idag Jonny Evans, Warren Feeney, Kyle Lafferty, Aaron Hughes, Chris Brunt, Maik Taylor, Craig Cathcart, Jonny Gorman, Sammy Clingan och George McCartney.

Sedan har Nordirland bara en vinst på dom 14 senaste spelade matcherna och i dom flesta av dessa hade man ju betydligt starkare trupp än idag. Så Skotland till 2.30 har man redan plockat
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 10:27   #21
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Enligt uppgifter saknar Nordirland idag Jonny Evans, Warren Feeney, Kyle Lafferty, Aaron Hughes, Chris Brunt, Maik Taylor, Craig Cathcart, Jonny Gorman, Sammy Clingan och George McCartney.

Sedan har Nordirland bara en vinst på dom 14 senaste spelade matcherna och i dom flesta av dessa hade man ju betydligt starkare trupp än idag. Så Skotland till 2.30 har man redan plockat
Är både Brunt och Evans borta så kör vi, då saknas ju både deras mittfältsmotor samt bästa mittback.
Gammal 2011-02-09, 10:36   #22

Standard

Robin, vad tror du om Belgien idag? -1?
Gammal 2011-02-09, 10:38   #23

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Sen sitter jag och funderar på om inte Mexiko ska få sig en slant i mötet med Bosnien-Herzegovina. Mexiko har i princip "bästa" truppen medans Bosnien saknar en hel del spelare pga av visumstrul och skador, då bland annat Edin Dzeko, Elvir Rahimic, Muhamed Basic, Senijad Ibricic, Safet Nadarevic, Pandza. Finns till 1.70 på Unibet nu och har droppat en hel del.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 10:39   #24
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fasteddy_7 Visa inlägg
Robin, vad tror du om Belgien idag? -1?
Har inte kollat upp den, men inget som lockar vid första anblick iaf.
Gammal 2011-02-09, 10:40   #25

RögarnsHörna(Dagbokslän

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Är både Brunt och Evans borta så kör vi, då saknas ju både deras mittfältsmotor samt bästa mittback.
Yup bara att klippa!
Gammal 2011-02-09, 10:42   #26

RögarnsHörna(Dagbokslän

Standard

Citat:
Sen sitter jag och funderar på om inte Mexiko ska få sig en slant i mötet med Bosnien-Herzegovina. Mexiko har i princip "bästa" truppen medans Bosnien saknar en hel del spelare pga av visumstrul och skador, då bland annat Edin Dzeko, Elvir Rahimic, Muhamed Basic, Senijad Ibricic, Safet Nadarevic, Pandza. Finns till 1.70 på Unibet nu och har droppat en hel del.
Och den kommer fortsätta droppa hela dagen.
Bara att hugga, samt det är en lång resa och man är inte på Amerikansk mark så väldigt ofta.

Spelad!
Gammal 2011-02-09, 10:44   #27
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Såg det jag med, suger även lite på Turkiet Men Arda Turan saknas och det gillar jag inte.

Överspel i Mexico/Bosnien kan vara något också kanske.

Senast redigerad av RobinD den 2011-02-09 klockan 10:45.
Gammal 2011-02-09, 10:44   #28

jaktenpamiljonens avatar

Standard

Citat:
Även målvakt Asmir Begovic (Stoke City, intresse från Chelsea) som är Bosniens bästa målvakt har lämnat återbud av konstiga orsaker.

Ermin Zec (Gencerbirgli) är även han tveksam till spel.

Mexico borde ta detta med 1, 2-0

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-09, 10:50   #29

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 823
Standard

Finland har en relativt ung trupp. Inga laguppställningar ännu, återkommer då de släpps.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 10:51   #30

shorelines avatar

KHL Playoff 2011

Standard

Tycker att 2.03 på Kroatien @ Betfair är bra.
Kroaterna är alltid starka på hemmaplan, man har fortfarande ett intressant lag trots att man missade vm 2010.
Tjeckien är inte alls vad man än gång varit, och jag tycker att återväxten ser väldigt klen ut.
Kroatien har alltid ett massivt publikstöd, oavsett om det är träning eller tävlingsmatch och jag tycker att man har ett bättre lag än tjeckerna så den ettan spelas.

Tyskland hemma mot Italien tycker jag också känns bra. Även om oddset "bara" ligger på 1.84 hos Betfair så är det faktiskt klasskillnad mellan de här två numer.
Italien är i en uppbyggnadsfas, men det finns inte sådär jättemycket att bygga kring.
Tyskland kör vidare på det man hade i VM och lär knappast sakna motivation inför en fullsatt arena i Dortmund.
Lägg där till att man inte slagit Italien på ett bra tag, och Philipp Lahm var ute igår och sa att det är extremt viktigt för dem att bryta den sviten.
Gammal 2011-02-09, 10:52   #31

Standard

Bra Blixt, Jag har feeling för Belgarna, om dom ställer upp med bästa laget dvs. Återkom då fort du vet nått
Gammal 2011-02-09, 10:52   #32

RögarnsHörna(Dagbokslän

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Finland har en relativt ung trupp. Inga laguppställningar ännu, återkommer då de släpps.
Finlands nye tränare Markku Kanerva har plockat ut ett ungt lag (utan Litmanen och Hyypiä), som inehåller fem spelare*** utan erfarenhet från A-landslaget.
***(Hannu Patronen, Helsingborg, Juhani Ojala, HJK, Joona Toivo, Djurgården, Sebastian Mannström, HJK, och Riku Riski, RTS Widzew Lodz)***

Noterbart är också att Perparim Hetemaj (Brescia) (petad under Baxter) är med i truppen och han, tillsammans med duon Eremenko (Kilmarnock)/Forssell (H 96) ska väl framstå som lagets "stjärnor".

OJojoj
Gammal 2011-02-09, 10:53   #33

RögarnsHörna(Dagbokslän

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogarn Visa inlägg
Finlands nye tränare Markku Kanerva har plockat ut ett ungt lag (utan Litmanen och Hyypiä), som inehåller fem spelare*** utan erfarenhet från A-landslaget.
***(Hannu Patronen, Helsingborg, Juhani Ojala, HJK, Joona Toivo, Djurgården, Sebastian Mannström, HJK, och Riku Riski, RTS Widzew Lodz)***

Noterbart är också att Perparim Hetemaj (Brescia) (petad under Baxter) är med i truppen och han, tillsammans med duon Eremenko (Kilmarnock)/Forssell (H 96) ska väl framstå som lagets "stjärnor".

OJojoj

Steven - Lee på (aftonbladet) har detta utlagt

Belgien har ett underskattat landslag.
Synar man laget i sömmarna, så finner man klasspelare i alla lagdelar.
Man har ett ungt, hungrigt lag och gör inga större ändringar i truppen jämfört med senast (rättvis 2–0-seger mot Ryssland).
Steven Defour är inte med, men på hans position finns det faktiskt "täckning" även om han besitter god kapacitet.

Backlinjen lär vara intakt om man ser till Rysslands-matchen (alltså: Ciman–Van Buyten–Kompany–Vertonghen).
På mitten väntas Gillet, Smons och Witsel få chansen.
Och på topp har vi den minst sagt intressanta trion Hazard, Lukaku (tidsfråga innan han spelar i ett av Europas topplag) och Chadli.
Om det skulle "knyta sig", så har vi spelare som Dembele och Vleminckx på bänken.
Gammal 2011-02-09, 10:56   #34

Standard

Tack för infon Rogarn
Gammal 2011-02-09, 11:03   #35
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Intressant lag belgarna kommer med om det där stämmer. Toppspelare i Belgien kryddat med bra spelare från större ligor.

Gillar även jag Tyskland igår, men jag vet inte. Jag kan väldigt lite om Italiens landslag. Det man brukar säga är ju att Italienarna inte presterar i träningsmatcher.
Gammal 2011-02-09, 11:04   #36

Rejss avatar

Sharp$: 4409
Standard

Här ligger en del information om Belgien - Finland

http://blogg.aftonbladet.se/youbet/2...tack-sa-mycket

Edit: Hade glömt att uppdatera, där har ni iaf länken

Senast redigerad av Rejs den 2011-02-09 klockan 11:06.
Rejs är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 11:22   #37
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

2011-02-10 02:00InternationalsMexico vs Bosnia 1 HT/FT 0.5 2.870

Kan inte förmå mig själv att spela Mexico rak @ 1.67. Däremot tycker jag att 2.87 på att de ska leda i halvtid och sen vinna kan vara ett bra spel.

Risken är väl överhängande att det kryssas i HT, men jag tar den risken helt enkelt.
Gammal 2011-02-09, 11:24   #38

jaktenpamiljonens avatar

Standard

Ja tror på att de leder i Halvtid. Bosnien har flera spelare ur form med sig som inte är inne i säsong. Det är i första halvlek jag tror det kommer rulla in 1 eller 2.

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-09, 11:47   #39

Sharp$: 716
Standard

vet någon sveriges trupp?

Astung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 12:08   #40

Standard

Ingen som tror på Sverige mot Ukraina idag?

Som alla vet tog Hamrén ut en stor trupp och igår lirade b-laget om man vill kalla det så.
Idag ställs en ordinarie 11 ut på plan, som troligt ser ut som följer:

Andreas Isaksson

Mikael Lustig - Daniel Majstorovic - Andreas Granqvist - Behrang Safari

Anders Svensson - Kim Källström - Sebastian Larsson - Christian Wilhelmsson
Johan Elmander - Zlatan Ibrahimovic

Ukraina tog ut en 22-mannatrupp till denna dubbellandskamp och ställde följande gubbar på benen igår mot Rumänien (som man vann över efter straffar):

Pyatov,Gusev,Chegrynskyi,Rakitskiy,Fedoriv,Tymosch uk,Stepanenko,Aliev,Konoplyanka,
Devich ,Milevskiy

En ganska strark 11. Sverige borde ha fördel av att alla spelare kommer att vara fräscha?
Gammal 2011-02-09, 12:13   #41

shorelines avatar

KHL Playoff 2011

Standard

Helt klart är det så. Aldrig att den där elvan orkar hålla samma nivå två dagar i rad. Och Ukrainas reserver håller inte samma klass, även om man faktiskt har en riktigt bra årgång på g.
Gammal 2011-02-09, 12:15   #42

Standard

Sveriges reserver som lirade igår är ju också en bra årgång och på g, men inte orkar de köra två matcher på två dagar för det.

2.37 med detta i åtanke känns värt.
Gammal 2011-02-09, 12:28   #43

Sharp$: 166
Standard

Det är väl sagt att Zlatan ska spela en halvlek. Jag såg att Sv i halvtid stod i 3.10. Dock så är frågan om han ska spela första eller andra halvlek, om han lirar första så kan det vara ett okej spel. Någon som har nån info ang. det?
axel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 12:39   #44

Hedos avatar

Standard

Om jag har fattat det rätt så lirar Ukraina med samma lag som i går alltså?

Zlatan ska enligt SVT Text starta och de brukar inte ha fel när de väl går ut med elvan.
Gammal 2011-02-09, 12:58   #45
AWESOME

iCashs avatar

Sharp$: 1591
Standard

Molde möter Hödd hemma, leanar på X2 @ 2.25, vill höra rogarns synpunkt först, men att påpeka är:

Citat:
Solskjær må klare seg uten spillere som deltar på landskamper i midtuka. Espen Bugge Pettersen og Makhtar Thioune er opptatt med A-landskamper i kveld, og Krister Wemberg, Ivar Furu og Magnus Stamnesstrø er alle på norske u-landslag. I tillegg er det usikkerhet rundt Magnus Eikrem og Daniel Berg Hestad som begge sliter med småskader. Børre Steenslid er langtidsskadd.
Molde gjorde det långt från bra i copa del sol, 2a division laget har en rimlig chans indeed..
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 13:03   #46

shorelines avatar

KHL Playoff 2011

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Sveriges reserver som lirade igår är ju också en bra årgång och på g, men inte orkar de köra två matcher på två dagar för det.

2.37 med detta i åtanke känns värt.
Läs vad jag skriver först. Svara sen.
Gammal 2011-02-09, 13:12   #47

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Vilken briljant nivå på denna tråd, man tackar. Har läst igenom hela nu och är fullständigt till mig av lycka att nivån höjts avsevärt. Tack för all trevlig info, boys!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 13:14   #48
KP
Sharpest

KPs avatar

Sharp$: 45582
Standard

2 inlägg raderade.

Lawio - Följ upplägget i forumet. Dvs kommentera dina spel eller behåll dom i ditt spreadsheet. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 13:27   #49
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Jag sitter och gnuggar mina knölar över överspelet mellan Sverige och Ukraina.

Sverige under Hamrén är ett mer spelande lag som tillåts spela roliga fotboll, vi har målskyttar i form av Zlatan, Toivonen, Berg, Svensson, Källström, Chippen med flera. Ukraina spelade igår en match där man visade prov på god teknik och fina kombinationer i Rumäniens straffområde.

Däremot så visade man upp ett försvarsspel på fasta som var ett skämt. Sverige är erkänt bra på fasta.

Luktar det inte mål i denna fajt?
Gammal 2011-02-09, 13:57   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Läs vad jag skriver först. Svara sen.
Läste vad du skrev, och instämde? Vad är felet?
Gammal 2011-02-09, 14:15   #51

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 205
Standard

Som någon nämnde kommer Ibrahimovic med högsta sannolikhet spela en halvlek (första). Om Ibrahimovic är på humör kan han vara skillnaden mellan mål och inte mål. Det har han gång på gång visat i Milan. Han har Elmander bakom sig, som gjort en bra säsong hittills i sitt Bolton, och den duon kan mycket väl leverera tillsammans.

När Zlatan byts ut i halvtid frågar jag mig vem Hamrén tänker låta ersätta Ibrahimovic. Följande står på SvenskaFans. "Markus Rosenberg har slagit upp en gammal knäskada och missar kvällens match mot Ukraina. Det är ännu oklart hur allvarlig skadan är." Troligtvis kommer Elmander flytta fram och ta toppositionen och få Bajrami bakom sig. (?) Det är i alla fall ett tänkbart alternativ och hur det än blir lär vårt landslag inte vara av lika offensiv karaktär i andra halvlek.

Ukraina visade sig vara målglatt igår men med nedanstående laguppställning tror jag att Hamréns pojkar kommer hålla i taktpinnen. Åtminstone i första halvlek. Jag tror att Sverige vinner och leder i halvtid. Vad tror folket om Sverige HT till 3.00 (Sportingbet)? Sverige HT/FT finns till 4.33 (Ladbrokes).

Sveriges trupp till denna match i sin helhet:

"Sveriges startelva: 1 Andreas Isaksson - 2 Mikael Lustig, 13 Andreas Granqvist, 4 Daniel Majstorovic, 5 Behrang Safari - 8 Anders Svensson, 9 Kim Källström - 7 Sebastian Larsson, 11 Johan Elmander, 21 Christian Wilhelmsson - 10 Zlatan Ibrahimovic.

Avbytare: 23 Johan Dahlin - 3 Olof Mellberg, 15 Fredrik Stenman, 16 Sebastian Eriksson, 18 Pierre Bengtsson, 19 Emir Bajrami, 20 Viktor Elm."

Källa: www.SvenskaFans.com
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 14:27   #52
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ahh Toivonen och Berg är inte ens med i dagens trupp, jag förstår. hmm tar överspelet live isf.
Gammal 2011-02-09, 14:55   #53

Sharp$: 374
Standard

Varför är Skottland mot Nordirland spelat av så många?
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 15:02   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ossian Visa inlägg
Varför är Skottland mot Nordirland spelat av så många?
Står rätt bra skrivet varför tidigare i tråden.
Gammal 2011-02-09, 15:06   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Molde möter Hödd hemma, leanar på X2 @ 2.25, vill höra rogarns synpunkt först, men att påpeka är:

Molde gjorde det långt från bra i copa del sol, 2a division laget har en rimlig chans indeed..

Hödd lirade dessutom mot Molde 2 i Fair Play ligaen avd 2 ifjol..och vann så sent som i oktober mot dessa med 6-0.
Kanske inte betyder så mycket..men I'm just saying..
Gammal 2011-02-09, 15:08   #56

dillehals avatar

Sharp$: 1433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av junhager Visa inlägg
1 av 2 igår, ändå plus 75:-
Hoppas det går lite bättre idag.

Dagens:

Ogiltigt spel-ID: 275904

Ogiltigt spel-ID: 275909

Ogiltigt spel-ID: 275912

Ogiltigt spel-ID: 275917

mexico till de oddset?
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 15:10   #57

junhagers avatar

Sharp$: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
mexico till de oddset?
Japp, på Betsafe.

Edit:
Det är HT/FT, det bör nämnas också

Senast redigerad av junhager den 2011-02-09 klockan 15:12.
junhager är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 15:51   #58

junhagers avatar

Sharp$: 358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
....Står ju bara någon inlägg ovanför det du skrev med dina spel!
Såg inte den, sorry.

junhager är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 15:56   #59

Andy90s avatar

Sharp$: 2871
Standard

Provar ÖVER 3 i Spanien - Colombia, 1.98 @ pinnen.
Spanien kommer med riktigt bra trupp, i princip samma som VM. Del Bosque säger att han vill börja 2011 med en seger. Brukar bli målrikt när det gäller Spanien, första matchen för året. Första samlingen med grabbarna, hemmaplan (Madrid), jag tror det kan bli bra. David Villa kan ta Raul's målrekord osv osv.
Jag tror på 3-1 till Spanien.

Gammal 2011-02-09, 16:02   #60

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Standard

Över 1.5 mål för England till 2.37 på Bet365 taget!

England kommer med en stark trupp (se tidigare i tråd), särskilt på den offensiva sidan där bl.a. Rooney och Defoe är med. Danmark är inne i en liten generationsväxling och har enligt mig ett sämre lag nu jämfört med förra året då man tog sig till VM. Bendtner och gänget klarar inte av att knäcka England som alltid vinner betydelselösa matcher så som träningsmatcher och kvalmatcher, däremot pallar de inte trycket i större mästerskap. England gör 2-3 mål!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 16:16   #61

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1138
Standard

Hakar på Skottland efter bra info här!

EDIT: Någon som vet hur Hollands trupp ser ut inför dagens match vs Österrike?

Senast redigerad av Riise den 2011-02-09 klockan 17:24.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 17:30   #62

Talyss avatar

Sharp$: 554
Standard

Vill tacka alla som bidragit i tråden för mycket bra info som även hjälpt mig fram till några spel.

Väljer att hoppa på England @ 2.30
Tycker det känns som om England är närmare en "A-uppställning" än vad Danmark är. Hur opålitliga England är ska de ändå efter förutsättningarna kunna komma den här matchen med en vinst i bagaget. För info om matchen, läs trådens första inlägg.

Spelar också Scottland -0.5 @ 1.95 och Mexico HT/FT @ 2.40
Info om dessa två finns det gott om tidigare i tråden.

Tackar för tipsen, nu kör vi!
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 17:51   #63

Sharp$: 239
Standard

Först och främst tack för all info från alla håll idag!

Efter allt som har skrivits om Spanien så är jag lite inne på att spela

Spanien -1 HT @ 3.20 @ bet365

Tror lätt att det kan rinna iväg även i första halvlek om Spanien får in en boll, tycker det är värt en liten slant
Gokille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 21:16   #64

Archs avatar

Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Mexiko matchen spelas i Georgia Dome i ATL och där är det konstgräs.

Viktig match för Bosnien för de vill testa "laget" (de som följer med iaf) inför kvalet mot Rumänien.

Citat:
Vi vet inte hur man spelar defensivt. Vi har spelare som kan göra mål och om vi ska vinna måste vi göra fler än ett. Detta är en vänskapsmatch och jag ser inte varför skulle vi (båda lagen) betona försvaret. Jag väntar mig fulla läktare, att vi ska ha publikens stöd och att de ska få njuta av en underhållande match, förhoppningsvis med många mål, avslutade Susic (förbundskapten)

över 2.5 @2.00 (b365)

Får jag ett 50/50 odds där så måste det bli minst medel insats, men eftersom jag inte gillar vänskapsmatcher så går jag inte högre upp.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 21:26   #65
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Mexiko matchen spelas i Georgia Dome i ATL och där är det konstgräs.

Viktig match för Bosnien för de vill testa "laget" (de som följer med iaf) inför kvalet mot Rumänien.

över 2.5 @2.00 (b365)

Får jag ett 50/50 odds där så måste det bli minst medel insats, men eftersom jag inte gillar vänskapsmatcher så går jag inte högre upp.
Jag är beredd att hålla med här. Mexico har också en tendens att spela målrika matcher när det inte gäller så mycket om jag minns rätt.
Gammal 2011-02-09, 21:40   #66

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Tänk om alla "dagens"-trådar kunde vara så här? Så farligt är det ju trots allt inte och det gynnar samtliga på Sharps.

Great class today! Cred till ALLA inblandade!
kingscania (+1), kingscania (+1), AndreasH (+1), Pacman (+1), capital-pb (+1), tompa87 (+5), KONTUR (+1), STBeethoven (+1), Lawio (+1), Soap (+1), psyace (+1)
Gammal 2011-02-09, 23:34   #67

STBeethovens avatar

Sharp$: 139

IRA 2.0
Stats: 4 - 0 - 0
ROI: 201.52%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Mycket bra nivå, killar. Nu är det en fröjd att komma till forumet!
Gammal 2011-02-10, 03:09   #68

jaktenpamiljonens avatar

Standard

riktigt pinsamt av mexico inte sätta någon av sina lägen i 1a och speciellt av domarna att hitta offside på mexicos mål

Bet & Love // Mr. X
Gammal 2011-02-10, 03:16   #69

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaktenpamiljonen Visa inlägg
riktigt pinsamt av mexico inte sätta någon av sina lägen i 1a och speciellt av domarna att hitta offside på mexicos mål
Det är just sådana här inlägg som inte ska finnas i "dagens"-trådarna.

Det erbjuds en eminent chatt till sådant, logga in där och skriv av dig istället!
Gammal 2011-02-12, 03:10   #70

Tjalans avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 56
Standard

Har glömt att vara inne och tacka, men en singel med Hansa och en dubbel med England och Skottland satt i onsdags. Jävligt fint att t.o.m. landskamper kan vara relativt vettiga, annars är det ju bara skit.
Svara

td