|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-01-23, 23:05 | #1 |
24/1 Afrikanska mästerskapen Angola-Ghana
Lägger in en en rek från Braxingen.
Angola - Ghana Spelalternativ: 1 (vinst för Angola) Odds: 2,45 (2,22+ spelvärt) Spelbolag: Bwin Insats: 1216 kr (5%) Kommentar: Jag skulle hålla mig från spel på den afrikanska kontitenten tills de avvecklat några omgångar. Det blev inte så, men nu när det kommit till kvartsfinal känner jag att saker och ting börjar falla på plats. Framförallt börjar man kunna urskilja vilka lag det är som har något att hämta och vilka det är som inte har det. Här möts de. * Ghana lider kraftigt av skillnaden i spelarnas kvalitet. Ghanas trupp utgörs av ett antal stjärnor och en mängd komplementsspelare. Problemet för Ghana har blivit att stjärnorna inte lyckats dra med komplementsspelarna, utan har istället själva blivit en del av dessa. Därför vann Elfenbenskusten tämligen enkelt mot Ghana och därför hade Ghana problem med att slå den normalt sett svaga fotbollsnationen Burkina Faso. Det är också av denna anledning som de får svårt att matcha ett väldigt homogent Angola. * Angolas struktur i spelet räcker långt. De afrikanska lagen lider väldigt ofta av dålig organisation i spelet. Egypten är ett bra afrikanskt exempel där man gör bra resultat tack vare en bra organisation i spelet. Det nästkommande afrikanska lag som går i detta spår är Angola. Egentligen inga stora stjärnor, men många spelare som är ungefär lika bra och som har struktur i sitt spel. Tillsammans med en galen hemmapublik i Luanda så kommer de att mala ner Ghana. |
|
2010-01-23, 23:10 | #2 |
Braxingen är duktig... kör på denna. 2.50 finns hos t ex Expekt, även DnB 1.75.
|
|
2010-01-23, 23:52 | #3 |
I Ghana saknas väl också kanske den största stjärnan av de alla, mittfältsmotorn Essien, som är skadad. (Rätta mig om jag har fel!)
|
|
2010-01-24, 00:09 | #4 |
Jag har ryggat iaf hemmaplan är en stor faktor och det är ett bra odds!
|
|
2010-01-24, 20:46 | #5 |
Stackars Braxingen.... Nu har han 0-4 i Afrika och lär nog hålla sig ifrån det i framtiden
|
|
2010-01-24, 20:48 | #6 |
|
|
|