![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() FA-cupen 8-9 jan
Vad har ni? Reading är omgångens bästa spel till 2.40 fick jag det för tidigt i morse - även Arsenal+Under3.5 till 2.50 splas.
Vad har ni? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Blackburn Rovers - Queens Park Rangers 1 AH(-0,5) 1,98 Ladbrokes
I normala fall är det laget från den lägre divisionen som kommer mest motiverade till en cupmatch. Men i det här fallet tror jag QPR ser resan upp till norra England för match inför glesa läktare mot fysiskt tunga Blackburn bara som en jobbig distraktion från seriespelet och målet med att säkra avancemang till Premier League. Blackburn har blandat och gett under året men ligger trots allt i mitten på Premier League och har inte mycket annat att satsa på den här säsongen än FA cupen. Nye managern Steve Kean har jobbet i första hand säsongen ut och vet att han måste leverera något för att få förtroende från de nya kapitalstarka ägarna framöver också. Kan inte tänka mig att Blackburn kommer matcha något annat än bästa laget här. Tror också att QPR som är ett rätt spelande lag med championshipmått mätt kommer få det svårt med Blackburns fysiska spel. 2ggr pengarna känns helt okej här. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Bra spel Nachos, tror också på Rovers...
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Tror att Manchester United slår Liverpool runt 2 av 3 gånger. Efter cup-missen mot Leeds förra året så kommer sir Alex ta ut bättre lag denna gången. Ferdinand vilades i tisdags och kommer spela. Rooney och van der Sar tillbaka med hyfsat stor sannolikhet. I övrigt är det samma lag som i tisdags slog Stoke. Vet inte vilka pjäser Hodgson ställer upp med men man har Blackpool borta på onsdag, dvs tre dagar senare som man borde oroa sig för med tanke på säsongens dåliga bortaspel och att Ian Holloway vilar nyckelspelarna för den matchen.
Tror att man förlorar på Old Trafford för att sedan åtminstone tappa poäng på Bloomfield Road. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
![]()
Bolton kommer med ett starkt lag, även om det lär roteras en aning, men grejen är att Coyle inte har något att välja på då han bara har 15 seniorspelare friska.
Conference League laget York bör inte ha något att hämta och -1.5 till 1.92 @Pinnacle tycker jag är högt. Sunderland -1 & Stoke blir övriga spel |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Southampton är ett av dagens lir till 2,20, Blackpool skall tydligen ha många reserver idag
Och så mitt kära Stoke måste liras till 1,80, Lir på 365
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]()
Alla officiella rekar av Holms i januari ska jag fadea rätt av i största möjliga mån (rätt svårt om man ryggar någon på ett spel tre dagar innan matchstart och sedan kommer Holms med en rek matchdagen).
QPR +0.5@2.05 |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Nottingham Forest @ 2.30
Blackburn @ 1.83 United @ 1.57 ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Haha och du klagade på att andra var oseriösa...
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Swansea tror jag tar en lätt vinst idag!
Spelat -1 till 1.88 |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Arsenal kommer inte med sitt bästa lag och Leeds ser riktigt bra ut iår. @12.00 på Leeds känns rätt okej. Annars är jag inne på X2
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 781100 Favorit Stats: 6 - 3 - 0 ROI: 101.56% Vinstprocent: 67.00% |
![]()
Arsenal:
Szczesny, Eboue, Squillaci, Djourou, Gibbs, Denilson, Song, Rosicky, Arshavin, Chamakh, Bendtner Självklart är det inte bäst möjliga lag, men tycker ändå inte att det är något dåligt lag Arsenal ställer på banan idag. Jag fegade och tog Under 4.5 @ 1,33 hos Unibet.
![]() ![]() |
![]() |
#16 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
![]()
Finns inte en spelare i Leeds som skulle gå in i det där laget.
Dessutom lär Leeds vara rätt slitet efter 4 matcher på 10 dagar och prion lär snarare ligga på ligaspelet. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
![]()
Lägg ner nu bara okej! snacka boll istället!
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
![]()
Sitter endast på Blackburn jag med än sålänge. Ska nog kunna hitta något mer intressant.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Citat:
Det är mycket möjligt att Holms backar som 95 % (eller vad nu statistiken säger) det betyder ju dock inte per automatik att man plussar om man går emot honom. Förklara gärna istället varför du skulle plussa i längden på att gå emot honom. Påverkar han oddset i matcherna han rekar så det uppstår värde på andra sidan osv... Allt annat är fullständigt oseriöst och nått som inte hör hemma på ett forum, som i alla fall jag förstått det, vill vara seriöst och skapa vinnare.
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]()
Håller med Makaan( Dålig på namn, henke larsson avataren i alla fall)
låt oss snacka boll istället ![]() Vad tror ni om Evertons chanser idag mot Scunthorpe. Ser man till kvalitén på lagen och formen så är ju 1,52 ett hyffsat odds på Everton tycker jag. Någon som sett någon line-up för Everton idag?
![]() ![]() |
![]() |
#22 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
![]()
95 % av alla spelare...
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
EDIT: stressad trodde att du var performance för en stund.. sorry för det..
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#27 | |
![]() Citat:
Nja, han lägger ju inte ut idiotspel precis. Känns mer som att det fungerar som ett verktyg för att sätta fart på nybörjares omsättning. Nybörjare tiltar ju mer än rutinerade spelare och försöker vinna tillbaka det man förlorar i större mån. Fler spel -> fler förlustspel -> mer tilt -> ännu mer förlustspel -> pengar i Holms skattkista. Du kan ju läsa hela tiden på deras plank hur de ska vinna tillbaka dagens förluster på NHL-tripplar och liknande. EDIT: Ledsen för OT alla moderatorer ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
![]()
Lineups någonstans än???
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
![]()
Fulham
Everton Färjestad Stoke Blir mina lir idag, funderar dock på att lägga till en match men vilken ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#31 |
![]()
Gillar att man sitter på Birmingham, leder med 3-0 första
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#32 | |
![]() Citat:
MEN average joe med 98 % i tillbakabetalning får ut 98 % i ROI. Att spela på andra sidan mot denna kille ger alltså, om du sitter med samma payback också 98 % i längden. Om vi nu säger att fadea holms är en bra ide och ska ge säg ROI på 110 i längden så innebär det att Holms ska ha en ROI på 89,1 % (0,98/1,1). Fixar han det med flit så innebär ju det att han egentligen är en vinnande spelare.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#33 |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#34 |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]()
ZZ - kan du inte ta din "jag är bäst på att räkna/diskussion" där den hör hemma, i tänkarhörnan? Här är det FA-Cupen som gäller!
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#35 |
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#36 |
![]()
någon som sitter på intressanta startelvor?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#37 |
![]()
Hallå!!!
Alla som vill diskutera något annat än helgens FA cup spel får fan starta en annan tråd ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#38 | |
![]() Citat:
Du får ett spel: Reading har åkt upp för mycket nu. 2,72 hos 5Dimes.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#39 |
![]()
uppe nu på bbc
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#40 |
![]()
Funderar lite på över i Sheffield-Aston villa.
Villa med en ny offensivare högerback i Kyle Walker. Lag som ofta spelar över i cupen och ställer upp med en offensiv elva! Blir nog att se matchen en stund och sen livea! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#41 | |
![]() Citat:
EDIT: Ledsen Perry, sista inlägget. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#42 |
![]()
Tar en till bara för att det är lördag... Sheffield W till 3,80. Såg dem möta samma bristol på plats i december och de var klasskillnad. Lämnade matchen med 20 minuter kvar för den var över. 3,80 är taget och sjunker nu..
![]() ![]() |
![]() |
#43 |
![]()
Tankar angående Hull vs Wigan ?
Själv är jag sugen på att testa Hull här som ligger runt 2 x pengen. Hull är riktigt formstarka och har visat upp ett bra spel i senaste matcherna i Championship och man kommer möta ett lag som ställer upp med långt ifrån A-lagsspelare då man har lite skador etc. plus att man lägger fokus på sin position i botten i Premier League. Bara 5 min till spelstopp, kanske hinner jag få ett svar. Kanske inte ![]() YouBet bloggen tog iallafall upp matchen: http://blogg.aftonbladet.se/youbet Så, vad tror ni ? ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#44 | |
![]() Citat:
Om jag skulle spelat hade jag lirat Everton -1 till ett rätt bra odds. Senast redigerad av gazLOL den 2011-01-08 klockan 15:08. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#45 |
![]()
Hoppas på Nottingham borta idag DNB till 1.66 @ Unibet
Man U hemma imorgon till 1.70 @ Nordicbet Ska bli intressant att se vem som vinner ordkriget mellan Holms / några Sharps vs Performance & Muraren rörande Rovers vara eller icke vara! Visst är Hull intressanta, men with all due respect är inte Aftonbladets spel"service" med Ulrik Sandebäck i spetsen någon sorts långkörare till skämt? Senast redigerad av Soap den 2011-01-08 klockan 15:08. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#46 | |
![]() Citat:
För övrigt..jag är inget fan av Sandebäck, men hellre Ulrik än den där Steven Lee.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#47 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#48 | |
![]() Citat:
![]() Han får ha hur rätt han vill. Och Holms får vara den största idioten på denna jord, tycker ändå det är dumt att bara dra upp och snacka goja och förstöra trådar. Denna tråden ska handla om dagens och morgondagens FA Cup matcher. Inget annat. Jag är ursäktar att jag själv bidrar till OT men hoppas jag kommer att bli den sista.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#49 | |
![]() Citat:
Diskussionen i sig hade jag inget med att göra efter detta så att påstå att jag förstörde tråden känns lite väl magstarkt. On Topic: Blackburn v QPR 0-0 HT. ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#50 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#51 | |
![]() Citat:
GRYYYYYYYYYMT fint odds oxå.. Gillar verkligen dina spel.
![]() ![]() |
![]() |
#52 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#53 |
![]()
Tack! Hängt här länge nog så borde börja betala tillbaka lite.. Rekar i ett stängt forum vanligtvis men då bara svensk fotboll. Får se om Reading kan hålla undan sin 1-0 ledning också..
![]() ![]() |
![]() |
#54 | |
![]() Citat:
tycker iaf ett spel till 3.80 som sitter så lätt är grymt fint jobbat ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#55 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Verkligen ZZ, såg pk'et på Wed och såg sen 3-0 på flashscore, imponerande. Mer sådant tack! Hakade inte denna gång, men i dessa tider då kvaliten sjunker i samma takt som forumet växer så måste ju de kompetena killarna som hänger i kulisserna träda fram.
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+1) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#56 |
![]()
Sattsar United mycket på cupen? Bra linup imorgon?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#57 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#58 | |
![]()
Jag tycker det är värre med sådana här personer som den där GazLOL eller vad hans nick är:
Citat:
Samtidigt behöver det inte vara fulla romaner i motivering, det var en kille på tennisdelen som la en rek på Nadal mot Federer och fick en hel del skit. Enligt mitt sätt att se det var hans rek/analys på förhand (ja, jag skriver detta i efterhand) superb. Ponera att du sitter och följer matchen på Betfair och ser de där oddsen som i en vanlig match är helt galna. En rutinerad person kanske anar ugglor i mossen medans en orutinerad fyrar av innan han tänker efter. Med reken i åtanke är matchbilden totalt annorlunda och man kan förstå varför oddsen är som de är. Mer konstruktivt är det som behövs såsom Robin skriver, inte mer "Sevilla DnB".
![]() ![]() |
![]() |
#59 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]() Citat:
Kan även skriva under på resten av inlägget, klokt. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#60 |
![]()
Trodde standarden på detta forum var litet höre än såhär. I en tråd med topicen "FA-cupen 8-9 jan" skall väl endast FA-cupen diskuteras, och inte någon jävla avdankad rekare? Fullt förståeligt att någon ryter till av irritation kring detta.
Idag spelar Premier Leagues toplag i cupen. Hur resonerar ni? Satsar Man Utd på vinst mot Pool? Vill City vinna efter 0-0-matchen mot Gunners? Både raka vinster för Man Utd och City ligger på 1.8, vilket förvisso inte är några dåliga odds, i synnerhet inte på City enligt mig själv. Finns det något ställe där jag kan få en förhandstitt på förväntade startelvor på vederbörande lag? Om City ställer upp med ett till bredden godtagbart lag kan jag tänka mig att lägga City -1. Måste vidare studera deras bortatrend.
![]() ![]() |
![]() |
#61 |
![]()
Kör Liverpool DNB 3.25 känns bra King Kenny fixar biffen idag!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#62 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
|