Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-25, 23:05   #1

RizZlas avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 718

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Silly Season. Vinterfönstret.

Tänkte dra upp en liten tråd för de som är intresserade av att surra lite om vinterns silly season. Rykten ni har snappat om intressanta övergångar eller de som är klara.
Gammal 2010-12-25, 23:07   #2

RizZlas avatar

Standard

Citat:
"Liverpool kan vara på väg att göra sin första värvning i vinter. Enligt Sport.co.uk är klubben muntligen överens med japanen Keisuke Honda om en övergång,
Honda är bofast i Japans landslag och landets största stjärna. Han inledde sin europeiska karriär 2008 i holländska VVV-Venlo. Redan efter en säsong bar dock flyttlasset vidare till ryska CSKA Moskva som öppnade plånboken när 24-åringen skrev på ett fyraårskontrakt.
Även Arsenal ska ha jagat den offensiva mittfältaren men om vi ska tro sport.co.uk ser det nu alltså ut att bli Liverpool för Honda. Affären kan dock genomföras som tidigast den 1 januari på grund av transferreglern"
Snappade upp denna på aftonbladets sillyseason del och det första som slog mig var; Oj, vilken kanonvärvning om det stämmer. Håller ni med?
Gammal 2010-12-25, 23:10   #3

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Snappade upp denna på aftonbladets sillyseason del och det första som slog mig var; Oj, vilken kanonvärvning om det stämmer. Håller ni med?
Agree!
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-25, 23:34   #4

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Honda känns som en bra värvning för Liverpool, laget behöver mer konkurrens på fler positioner.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 00:19   #5
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag skulle ha stånd i en vecka om Honda kom...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 02:07   #6

RizZlas avatar

Standard

Läste någonstans att Spurs ska vara intresserade av Julio Baptista men jag hoppas verkligen inte att det är sant. Drömmer om en högklassig forward till WHL i klass med Dzeko eller Hulk, men det är kanske att hoppas på för mycket? Lukaku hade ju varit trevligt också.
Gammal 2010-12-26, 02:32   #7

Jonkens avatar

Sharp$: 815
Standard

Citat:
Lukaku hade ju varit trevligt också.

Den extremt eftertraktade talangen Romelu Lukaku kommer att stanna i Andrelecht resten av säsongen.

"Det är noll chans att jag lämnar Anderlecht i januaris fönster", sa tonåringen till Lesoir.be. "Vi får se vad som händer i juni""

"För tillfället behöver jag inte höra talas om en flytt bort. Jag har redan tillräckligt med press på mig, särskilt i landslaget där jag förväntas göra mål regelbundet.

"Många verkar glömma att jag fortfarande bara är 17. Jag kommer inte att låta det störa mig, eftersom jag kommer att förbli fokuserad på vad som behöver göras."

Lukaku erkänner dock att han kommer att flytta förr eller senare.

"Att flytta för tidigt skulle inte gynna mig. Jag skulle känna att jag tog genomvägar och det skulle kunna stå mig dyrt. Jag är redan före min ålder.

"Jag kommer att känna när jag är redo för nästa steg i min karriär, jag har inte blivit pressad på det. När tiden kommer, kommer jag inte att vara nervös, även om det blir svårt att lämna klubben.

"Även om jag har båda mina fötter på jorden, är jag väldigt ambitiös. När jag spelar lägger jag allt annat åt sidan så det inte stör mig."
Jonken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 11:00   #8

mangofreaks avatar

Sharp$: 538
Standard

Vore synd om en sån talang som Honda skulle gå till Liverpool och få karriären att bromsa. Det är få asiater som lyckas/lyckats i PL, kanske Serie A skulle vara nästa steg för Honda. Fiorentina, Roma eller Milan hade nog funkat.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 14:24   #9

DamageINCs avatar

Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mangofreak Visa inlägg
Vore synd om en sån talang som Honda skulle gå till Liverpool och få karriären att bromsa. Det är få asiater som lyckas/lyckats i PL, kanske Serie A skulle vara nästa steg för Honda. Fiorentina, Roma eller Milan hade nog funkat.
Lite simpelt att döma ut Hondas chanser att lyckas i Liverpool på att "få asiater lyckas/lyckats i PL". Nej, om det stämmer så är det en fin värvning av de röda.
Gammal 2010-12-26, 15:03   #10

Lawios avatar

Sharp$: 1771
Standard

Honda vore perfekt för Liverpool men jag håller med att han borde pröva att spela i Serie A först.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 16:42   #11
DD

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2614

Standard

Goal.com skriver idag att Manchester United är nära ett köp på Aston Villas Ashley Young. Vågar nog inte riktigt tro på det än men man får ju drömma om Nani och Young på varsin kant
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 16:59   #12
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Ganska fånigt att säga att få asiater lyckas i PL, det är ju inte speciellt många som har haft kvalitet nog för att ens bli värvade och de som gjort det har väl gjort det ganska bra?

De ända som jag kan komma på är Ji-Sun Park och Chung-Yong Lee som både gjort det bra och varit rotation/ordinarie i PL under en tid.

Sen är väl en övre mittenklubb som är villiga att satsa på Honda ett utmärkt ställe att utvecklas på. Man får inte glömma att Liverpool slutade tvåa i PL för två år sedan och stpr del av truppen är kvar.

Annars kan man ju lika gärna säga att det är korkat att gå till Spurs om man inte vill sabba sin karriär, när vann de senast något? De lär inte vinna något i år heller och.

Liverpool må vara sämre än på länge, men det är väl därför man försöker plocka in spelare som Honda?
Gammal 2010-12-26, 17:00   #13

mangofreaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DD Visa inlägg
Goal.com skriver idag att Manchester United är nära ett köp på Aston Villas Ashley Young. Vågar nog inte riktigt tro på det än men man får ju drömma om Nani och Young på varsin kant
Supervärvning om det blir av, dock blir det dyrt. Själv drömmer man fortfarande om Bale på vänsterkanten
Gammal 2010-12-26, 17:05   #14

mangofreaks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ganska fånigt att säga att få asiater lyckas i PL, det är ju inte speciellt många som har haft kvalitet nog för att ens bli värvade och de som gjort det har väl gjort det ganska bra?

De ända som jag kan komma på är Ji-Sun Park och Chung-Yong Lee som både gjort det bra och varit rotation/ordinarie i PL under en tid.

Sen är väl en övre mittenklubb som är villiga att satsa på Honda ett utmärkt ställe att utvecklas på. Man får inte glömma att Liverpool slutade tvåa i PL för två år sedan och stpr del av truppen är kvar.

Annars kan man ju lika gärna säga att det är korkat att gå till Spurs om man inte vill sabba sin karriär, när vann de senast något? De lär inte vinna något i år heller och.

Liverpool må vara sämre än på länge, men det är väl därför man försöker plocka in spelare som Honda?
Park är Asiens bästa spelare utan tvekan och han är enligt mig den enda som lyckats etablera sig i PL. Vet också att Fulham haft en eller två koreaner för inte så längesen, lyckades ju inte sådär bra direkt. Fanns en viss kines i United med för några år sen, han blev inte heller någon hit.

När det gäller Honda, en otroligt duktig spelare som hade gått in i startelvan direkt i Liverpool och många andra lag i PL. Vore lite synd om en spelare som Honda väljer Liverpool, då det är en klubb på väg ner. Känns som att han kan bli väldigt stor om han går till rätt liga/klubb.
Gammal 2010-12-26, 17:15   #15
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Park är Asiens bästa spelare utan tvekan och han är enligt mig den enda som lyckats etablera sig i PL. Vet också att Fulham haft en eller två koreaner för inte så längesen, lyckades ju inte sådär bra direkt. Fanns en viss kines i United med för några år sen, han blev inte heller någon hit.

När det gäller Honda, en otroligt duktig spelare som hade gått in i startelvan direkt i Liverpool och många andra lag i PL. Vore lite synd om en spelare som Honda väljer Liverpool, då det är en klubb på väg ner. Känns som att han kan bli väldigt stor om han går till rätt liga/klubb.
De koreaner och Kineser du snackar om vet jag inte vilka de är, men inga med kvalitet nog iaf och det har inget med att göra att de inte lyckas i PL imo.

Liverpool må ha gjort en dålig säsong förra året, men så vitt jag vet så är drygt halva säsongen kvar och endast 5 poäng skiljer Liverpool från en EL-kvalplats.

Jag har svårt att se lag som Newcastle, Bolton och Sunderland hamna före Liverpool i år om jag ska vara ärlig.
Gammal 2010-12-26, 17:29   #16

GianniAgnellis avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Citat:
Läste någonstans att Spurs ska vara intresserade av Julio Baptista men jag hoppas verkligen inte att det är sant. Drömmer om en högklassig forward till WHL i klass med Dzeko eller Hulk, men det är kanske att hoppas på för mycket? Lukaku hade ju varit trevligt också.
Dzeko blir med all säkerhet kvar i Wolfsburg till sommaren då han själv har gått ut och sagt att fallet blir så med 100% säkerhet. I sommar spelar han troligen i Juventus om vi kan hosta upp rätt summa.

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 18:07   #17

Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Cassano till Milan, Dinho hem till Brasilien förmodligen nu eller i sommar.

Grande

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
,
,

Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 18:31   #18

Lawios avatar

Standard

Chelsea kommer inte att köpa in spelare pga av stora ekonomsika förluster: http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle8331978.ab
Gammal 2010-12-26, 18:31   #19
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lawio Visa inlägg
Chelsea kommer inte att köpa in spelare pga av stora ekonomsika förluster: http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle8331978.ab
Sedan när blev aftonbladet en källa att lita på?

Edit: Daily mail, vet inte hur pålitliga de är.
Gammal 2010-12-26, 19:24   #20

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GianniAgnelli Visa inlägg
Dzeko blir med all säkerhet kvar i Wolfsburg till sommaren då han själv har gått ut och sagt att fallet blir så med 100% säkerhet. I sommar spelar han troligen i Juventus om vi kan hosta upp rätt summa.
Kan jag inte få drömma lite?
Gammal 2010-12-26, 21:05   #21

GianniAgnellis avatar

Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Citat:
Kan jag inte få drömma lite?
Jo men du kommer bara bli besviken

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 21:11   #22

alexybts avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 431
Standard

Citat:

Tycker då att Honda är asiens bästa, utan tvekan.
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 21:16   #23

Qirrens avatar

Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alexybt Visa inlägg
Tycker då att Honda är asiens bästa, utan tvekan.
Tror varken du, jag eller många andra här inne kollar tillräckligt mycket på den ryska ligan för att avgöra en sån sak. Sen kan man också fråga sig om det inte är en aning svårare att vara bra i EPL än ryska PL.
Gammal 2010-12-26, 21:53   #24

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 703

Standard

Vafan, Vi vill ha Honda till Tottenham
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-26, 23:34   #25

Lawios avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamthelegion Visa inlägg
Vafan, Vi vill ha Honda till Tottenham
Vem ska han peta? Van Der Vaart? Tror inte att han platser eller vill till Spurs.
Gammal 2010-12-27, 08:02   #26
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Vem ska han peta? Van Der Vaart? Tror inte att han platser eller vill till Spurs.
Vem ska han peta i Liverpool då? Gerrard? Meireles? Cole? Kuyt?

Det kallas rotation imo.
Gammal 2010-12-27, 12:19   #27

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Vad tror ni om detta? Själv vill jag se Carroll i Liverpool.

Citat:
Ryktena fortsätter surra runt en av höstens hetaste spelare i Premier League.
Tottenham har anmält sitt intresse för Andy Carroll, Newcastle, och nu erkänner också Manchester Citys boss Roberto Mancini öppet sin förtjusning över 21-åringen som gjort elva ligamål i höst.
– Carroll är en mycket bra spelare. Han är ung, han är stark, säger Mancini till italiensk media.
Men så lägger han också till:
– Men jag vet inte om Newcastle vill sälja...
Källa: http://blogg.aftonbladet.se/sillyseason
Gammal 2010-12-27, 12:33   #28
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Vad tror ni om detta? Själv vill jag se Carroll i Liverpool.

Skulle vara trevligt, men min önskelista ser ut såhär.

Dzeko - som enligt rykten ska vara tänkbart.

Honda - kan bli Liverpools "Park" säger jag inte nej till.

Lescott - Vi behöver en mittback, dels pga skador, men dessutom har vi svårt med skador.

Bridge - Bridge, Konchesky har ju inte gjort någon glad och jag tar hellre Bridge som fortfarande trots begränsat med speltid är aktuell för landslaget.

SWP - En av Englands snabbast yttrar, sitter fat på bänken i Chelski och skulle mer än gärna få husera på en kant i reds för min del iaf.
Gammal 2010-12-27, 13:16   #29

mangofreaks avatar

Standard

Citat:
Skulle vara trevligt, men min önskelista ser ut såhär.

Dzeko - som enligt rykten ska vara tänkbart.

Honda - kan bli Liverpools "Park" säger jag inte nej till.

Lescott - Vi behöver en mittback, dels pga skador, men dessutom har vi svårt med skador.

Bridge - Bridge, Konchesky har ju inte gjort någon glad och jag tar hellre Bridge som fortfarande trots begränsat med speltid är aktuell för landslaget.

SWP - En av Englands snabbast yttrar, sitter fat på bänken i Chelski och skulle mer än gärna få husera på en kant i reds för min del iaf.
Lescott och Bridge känns som rimliga och bra värvningar för Pool, Dzeko likaså. SWP lirar väl i City?
Gammal 2010-12-27, 14:15   #30

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Lite sent, men Pavel Zavadil är tillbaka i Mjällby AIF!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:39   #31

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Lite sent, men Pavel Zavadil är tillbaka i Mjällby AIF!
Gammal 2010-12-27, 14:46   #32

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Spurs bjuder på Villastjärna
27 december 2010, kl 12:21 Skrivet av PeO Larsson, nyhetschef, webben Anmäl !
Aston Villas mittfältare/forward Ashley Young, 25, är högvilt på marknaden när transferfönstret nu snart öppnar igen.
Tottenham sägs nu, enligt The Sun, erbjuda både mittfälaren David Bentley och anfallaren Robbie Keane som en delbetalning för att få loss Villa-spelaren.
Spurs kan ju också locka med spel i Champions League i vår.
Youngs kontrakt med Villa går ut 2012. Blir han kvar till dess kan han gå gratis.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta transferrykte. Visst, att bli av med Keane och Bentley mot Young är ju kanon, men hur tänker Rödknappen då? Young är ju ytterspringare och där spelar Lennon och Bale. Funderar han i banorna att flytta ner Bale som vänsterback och spela Young som vänsterytter? Att värva Young för att bredda truppen känns lite överdrivet. Young är en startspelare.
Gammal 2010-12-27, 14:57   #33
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Lescott och Bridge känns som rimliga och bra värvningar för Pool, Dzeko likaså. SWP lirar väl i City?
Menade förstås city.. stupid me
Gammal 2010-12-27, 15:09   #34

Lawios avatar

Standard

Citat:
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta transferrykte. Visst, att bli av med Keane och Bentley mot Young är ju kanon, men hur tänker Rödknappen då? Young är ju ytterspringare och där spelar Lennon och Bale. Funderar han i banorna att flytta ner Bale som vänsterback och spela Young som vänsterytter? Att värva Young för att bredda truppen känns lite överdrivet. Young är en startspelare.
Harry har sagt att han inte kommer värva Young.

Citat:
- Vi har redan Gareth Bale, vad skulle vi med Young till? Jag kan inte ens använda Niko Kranjcar på planen och han är en fantastisk spelare, säger managern.
Gammal 2010-12-27, 15:15   #35

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Var nära redan i förra transferfönstret men verkar som det är på gång nu igen i Januari. Charles N'Zogbia till Sunderland från Wigan.

Bra värvning om den går igenom. Lite mer kreativitet på mitten och Top10 känns klart inom räckhåll
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 15:55   #36

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Harry har sagt att han inte kommer värva Young.
Mm. Som jag hade hoppats. Inte ett troligt rykte.
Gammal 2010-12-27, 16:00   #37

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Måste bara säga, Castro-Tello har kritat på ett nytt 5-års för Hammarby! Helt underbart. För ett litet tag sedan kritade Hopf på ett nytt 3-års. Viktigt att förlänga med dessa.
Gammal 2010-12-31, 22:57   #38
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Malaga har värvat lite intressant:

Asenjo, Baptista, Camacho och nu även Demichelis från Bayern.
Gammal 2010-12-31, 22:59   #39
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Wigan har gjort klart med Adrian Lopex från Deportivo La Coruna.

Citat:
Liverpool verkar göra klart med den gamla FM-stjärnan Sylvain Marveaux, hoppas han håller hälften så bra klass som han gjorde efter en säsong på FM.

Troligtvis inte...
Gammal 2010-12-31, 23:00   #40
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Övergångara till/från La Liga

Övergångar till/från Serie A

Övergångar till/från Premier League
Gammal 2011-01-01, 17:00   #41

Vlads avatar

Standard

Harry Redknapp kommer signa Andy Carroll. Smältansiktet tror att Spurs kan vinna ligan
Gammal 2011-01-01, 18:10   #42

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Harry Redknapp kommer signa Andy Carroll. Smältansiktet tror att Spurs kan vinna ligan
wut wat huh? Vart har du läst detta?
Gammal 2011-01-01, 22:13   #43

Vlads avatar

Standard

Citat:
wut wat huh? Vart har du läst detta?
Spurs-Fan antar jag. Min kontakt som har bättre koll än mig på Engelsk fotboll skrev det till mig. Är bara ett rykte med en del substans i än så länge men tråkigt om vi bara ska skriva ut redan klara transfers i tråden,det finns andra sidor för det som RobinD har postat.

Spurs måste sälja av Robbie Keane och David Bentley först om inte Newcastle är dumma nog att ta dem som delbetalning. Redknapp är en stor fan av Carroll och Newcastle är i behov av pengarna det är det enda som är FACT i detta än så länge
Gammal 2011-01-02, 03:10   #44

Jonkens avatar

Standard

Hodgson ryker oavsett? Samt lite andra rykten
Spoiler:
Segern mot Bolton kommer inte att rädda Roy Hodgsons, vars oförmåga att få laget att prestera samt extremt dåliga relation med fansen har fått ägarna att att byta plan. Egentligen planerade ägarna att låta Hodgson sitta kvar säsongen ut för att sedan byta ut honom mot en långsiktig lösning - de har kollat upp kandidater som Andre Villas Boas och Didier Deschamps - men de nuvarande omständigheterna kring Hodgson gör att ägarna har tänkt om och är beredda att installera någon manager som tillfällig lösning tills kommande sommar, då man rekryterar en långsiktig lösning. Den kortsiktiga lösning kan komma att bli Kenny Dalglish (The Telegraph).

Liverpools ägare överväger att ta in en temporär lösning på managerposten, vilket kan öppna dörren för Kenny Dalglish (The Independent).

Liverpool är beredda att vända sig till Kenny Dalglish som en nödlösning på managerposten. Trots vinsten mot Bolton är Roy Hodgsons dagar i klubben räknade. Liverpool letar aktivt efter en långsiktig efterträdare, men inget intressant namn verkar vara tillgängligt för tillfället. Därför betraktas ett SOS-samtal till Dalglish, som i så fall skulle få Phil Thompson som assisterande, som en smart mellanlandning (The Mirror).

Liverpool ligger närmast till hands för Per Mertesacker. Werder Bremen är beredda att släppa den långa mittbacken, men vill ha omkring £10 miljoner för hans tjänster. Damien Comolli scoutade Mertesacker häromveckan, och har rekommenderat att Liverpool ska försöka värva honom. Liverpool är dock angelägna om att sälja en mittback om en annan införskaffas, och därför försöker man sälja Daniel Agger. Liverpool är även fortsatt intresserade av Gary Cahill (The Mirror).
Liverpools ägare är beredda att finansiera värvningar av Ashley Young och Ryan Shawcross - oavsett om Hodgson blir kvar eller ej. Comolli kommer att styra över Liverpools värvningar den här månaden, då Liverpools planer inte påverkas av Hodgsons framtid i klubben. Comolli har framfört ett bud på Young, samtidigt som han och Hodgson kollade på Shawcross förra veckan. Men eftersom Manchester United har "first option" på Shawcross kan de fortfarande komma att sabba en affär. Youngs representanter har blivit informerade om att Liverpool vill ha honom, och en affär kan bli av de närmaste veckorna. Liverpool vill rekrytera de bästa unga brittiska spelarna. En annan som man kollar på är Daniel Sturridge, som har meddelat Chelsea att han vill lånas ut till Liverpool. Samtidigt har Villarreal kontaktat Liverpool, då de är beredda att betala £4 miljoner för Lucas Leiva (The People).

Liverpool och Birmingham visar intresse för Watfords unga anfallare Marvin Sordell (The People).

FIFA:s regler ser ut att få Paul Konchesky att bli kvar i Liverpool resten av säsongen. West Ham vill låna vänsterbacken, men eftersom han representerade Fulham så sent som i augusti, får han helt enkelt inte byta klubb igen redan i januari. Konchesky har haft en tuff tid i Liverpool, samtidigt som han alltid har haft Hodgsons stöd, och nu är han beredd att ta sig i kragen och försöka vinna över Liverpools fans på sin sida - särskilt med tanke på att han inte får byta klubb förrän kommande sommar (The People).

* * *

Chelsea ser ut att göra en stor värvning i januari. Det handlar om Gary Cahill, som skulle kosta £15 miljoner (The People).

Aston Villa försöker värva Momo Sissoko (The People).

Newcastle är intresserade av Lacina Traore (The People).

Manchester City är beredda att buda £17 miljoner på Romelu Lukaku (The Daily Mail).

Juventus är beredda att betala £20 miljoner för den skadedrabbade Robin van Persie (The Daily Star).

Gammal 2011-01-02, 03:52   #45

Sharp$: 6072

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
Hodgson ryker oavsett? Samt lite andra rykten
Spoiler:
Segern mot Bolton kommer inte att rädda Roy Hodgsons, vars oförmåga att få laget att prestera samt extremt dåliga relation med fansen har fått ägarna att att byta plan. Egentligen planerade ägarna att låta Hodgson sitta kvar säsongen ut för att sedan byta ut honom mot en långsiktig lösning - de har kollat upp kandidater som Andre Villas Boas och Didier Deschamps - men de nuvarande omständigheterna kring Hodgson gör att ägarna har tänkt om och är beredda att installera någon manager som tillfällig lösning tills kommande sommar, då man rekryterar en långsiktig lösning. Den kortsiktiga lösning kan komma att bli Kenny Dalglish (The Telegraph).

Liverpools ägare överväger att ta in en temporär lösning på managerposten, vilket kan öppna dörren för Kenny Dalglish (The Independent).

Liverpool är beredda att vända sig till Kenny Dalglish som en nödlösning på managerposten. Trots vinsten mot Bolton är Roy Hodgsons dagar i klubben räknade. Liverpool letar aktivt efter en långsiktig efterträdare, men inget intressant namn verkar vara tillgängligt för tillfället. Därför betraktas ett SOS-samtal till Dalglish, som i så fall skulle få Phil Thompson som assisterande, som en smart mellanlandning (The Mirror).

Liverpool ligger närmast till hands för Per Mertesacker. Werder Bremen är beredda att släppa den långa mittbacken, men vill ha omkring £10 miljoner för hans tjänster. Damien Comolli scoutade Mertesacker häromveckan, och har rekommenderat att Liverpool ska försöka värva honom. Liverpool är dock angelägna om att sälja en mittback om en annan införskaffas, och därför försöker man sälja Daniel Agger. Liverpool är även fortsatt intresserade av Gary Cahill (The Mirror).
Liverpools ägare är beredda att finansiera värvningar av Young och Shawcross
- Fantastiskt om Young å en mittback skulle bli klar, behövs!

om Hodgson blir kvar eller ej. Comolli kommer att styra över Liverpools värvningar den här månaden, då Liverpools planer inte påverkas av Hodgsons framtid i klubben. Comolli har framfört ett bud på Young, samtidigt som han och Hodgson kollade på Shawcross förra veckan. Men eftersom Manchester United har "first option" på Shawcross kan de fortfarande komma att sabba en affär. Youngs representanter har blivit informerade om att Liverpool vill ha honom, och en affär kan bli av de närmaste veckorna. Liverpool vill rekrytera de bästa unga brittiska spelarna. En annan som man kollar på är Daniel Sturridge, som har meddelat Chelsea att han vill lånas ut till Liverpool. Samtidigt har Villarreal kontaktat Liverpool, då de är beredda att betala £4 miljoner för Lucas Leiva (The People).

- Detta vore det bästa som hänt sedan CL-guldet. Bort med den förbannade plågan!

Liverpool och Birmingham visar intresse för Watfords unga anfallare Marvin Sordell (The People).

FIFA:s regler ser ut att få Paul Konchesky att bli kvar i Liverpool resten av säsongen. West Ham vill låna vänsterbacken, men eftersom han representerade Fulham så sent som i augusti, får han helt enkelt inte byta klubb igen redan i januari. Konchesky har haft en tuff tid i Liverpool, samtidigt som han alltid har haft Hodgsons stöd, och nu är han beredd att ta sig i kragen och försöka vinna över Liverpools fans på sin sida - särskilt med tanke på att han inte får byta klubb förrän kommande sommar (The People).

* * *

Chelsea ser ut att göra en stor värvning i januari. Det handlar om Gary Cahill, som skulle kosta £15 miljoner (The People).

Aston Villa försöker värva Momo Sissoko (The People).

Newcastle är intresserade av Lacina Traore (The People).

Manchester City är beredda att buda £17 miljoner på Romelu Lukaku (The Daily Mail).

Juventus är beredda att betala £20 miljoner för den skadedrabbade Robin van Persie (The Daily Star).

...

train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 04:00   #46

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 703

Standard

Som spursfan så vore det kul med Carrol visst.. Men byter hellre bort Bentley o Keane mot Scott Parker..
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 09:47   #47

RizZlas avatar

Standard

Avdic till Werder Bremen.
Gammal 2011-01-02, 11:16   #48

alexybts avatar

Sharp$: 431
Standard

M'Vila till pool?
alexybt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 14:48   #49

Lawios avatar

Standard

Julio Baptista nära en flytt - Enligt rykten ska brassen vara så gott som klar för spanska Malaga.
Gammal 2011-01-02, 14:50   #50
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Julio Baptista nära en flytt - Enligt rykten ska brassen vara så gott som klar för spanska Malaga.
Nära? Han är redan klar.
Gammal 2011-01-03, 17:12   #51

Svelles avatar

Sharp$: 432
Standard

Eljero Elia ryktas bli Liverpools första värvning för 134 mille!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=OrshydRaQzI&feature=related[/ame]

galet snyggt mål han gör ^
Svelle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 13:17   #52

Lawios avatar

Standard

City överens med Wolfsburg om Dzeko.

Edit:

Málaga har tydligt visat sina intentioner: pengar är inga problem för shejken Abdullah Al-Thani som är på god väg att skapa en spansk motsvarighet till Manchester City.

Efter värvningarna av Camacho och Asenjo; Maresca som skrev på igår; en nytänd Demichelis som visade sig begeistrad över projektet under måndagens presentation, och brassen Julio Baptista som presenterats idag, väntar vi spänt på om Real Madrids Mahamadou Diarrá också ansluter sig till gänget som leds av Pellegrini.

Senast redigerad av Lawio den 2011-01-04 klockan 18:15.
Gammal 2011-01-09, 11:48   #53

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Hmm.....

Citat:
Juventus förbereder superbud på Torres

Ska Fernando Torres bli vinterns övergång i Europa? Enligt Calciomercato rapporterar nu brittisk media att Juventus förbereder ett jättebud på spanjoren.
Redan i morse, innan Roy Hodgson fick sparken, ska Torres ha bett sin agent att börja leta efter en ny klubb. Och efter att både Amauri, Iaquinta och Quagliarella hamnat på skadelistan så ska Juventus nu vara redo att spräcka budgeten för att få in en fin anfallsförstärkning.
Liverpool sägs vilja ha 350-400 miljoner kronor för anfallaren, men enligt rapporterna hoppas Juventus få ner priset med 100 miljoner genom att erbjuda brasse-italienaren Amauri i utbyte.

Gammal 2011-01-09, 12:22   #54

Sighurts avatar

Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Citat:
Hmm.....
HAHAHA, Juventus har kollat på Floro Flores, Mutu, Forlan och Maccarone som ersättare till Quag.. Dessa namn är mer realistiska än Torres. Dessutom tror jag inte Liverpool går med på att få Amauri (en avdankad gamling) i affären.
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 16:50   #55

Lawios avatar

Standard

Pienaar ska ha signat för Spurs nu. Med en lön på 70.000 pund i veckan, sägs det. Alldeles för mycket tycker jag om det nu stämmer.

Benfica och Real Madrid har kommit överens om Coentrao.

Senast redigerad av Lawio den 2011-01-12 klockan 18:33. Anledning: Coentrao
Gammal 2011-01-17, 15:25   #56

perrys avatar

Sharp$: 4226

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Bent till Villa, MUMMA!!

Var väl ett sekel sedan Villa hade en målskytt av rang!
perry är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-17, 17:07   #57

Vlads avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perry Visa inlägg
Bent till Villa, MUMMA!!

Var väl ett sekel sedan Villa hade en målskytt av rang!
Förstår att Bruce och Quinn hugger som kobror för 18 miljoner pund. Bent har visat att han inte fungerar ihop med Gyan och den senare är en klart bättre fotbollsspelare så enkelt val vem av dem som ska stanna.

Bent kommer fixa en del mål då han är en sniper men hans link-up play och vision är uselt,gravt överprissatt som alla Engelska strikers.
Gammal 2011-01-17, 22:06   #58

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Bajen kollar norsk anfallare

Hammarby har bjudit in den norske anfallaren Jan Banan Tømmernes att träna med laget. Tømmernes kommer att vara med hela veckan för att bekanta sig med Bajenmiljön och visa sina fotbollsfärdigheter på planen.

Jan Banan Tømmernes, 23 år, beskrivs som en hårt arbetande djupledslöpande forward. Han har de tre senaste säsongerna hört till tippeligalaget Stabaek, dit han kom efter att ha gjort succé med Asker där han gjorde 26 mål 2007. Tidigt under sin sejour i Stabaek drabbades han av skadebekymmer och fick svårt att slå sig in i laget.
Den gångna säsongen gjorde han totalt fem mål för Staebek (tre i tippeligan, två i cupen).

Tömmernes tog själv namnet Banan efter ett vad som sina lagkamrater. Anfallaren blev erbjuden 10 000 kronor för att lägga till namnet efter att polarna sett kultfilmen ”Torsk på Tallin”.

Gammal 2011-01-18, 17:48   #59

Jonkens avatar

Standard

Liverpool FC this afternoon announced they had accepted a bid from TSG 1899 Hoffenheim for the transfer of Dutch international Ryan Babel.

The Bundesliga Club have now been given permission to discuss personal terms with the player, who has travelled to Germany.

Author: Liverpoolfc.tv
Gammal 2011-01-25, 20:12   #60

Vlads avatar

Standard

"Sulley Muntari has confirmed to the Ghanaian media that he should be a Sunderland player within the next day or so. "I hope my move to Sunderland can be completed today or tomorrow,” said the Inter Milan midfielder."

Get in! Muntari är klass
Gammal 2011-01-26, 17:42   #61

Lawios avatar

Standard

Adebayor klar för Real!
Gammal 2011-01-29, 08:02   #62

RizZlas avatar

Standard

Suarez klar för Liverpool. Lämnar Torres nu och går till Chelski? Vad tror ni Liverpoooooolers?
Gammal 2011-01-29, 10:25   #63
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Torres lämnar knappast så här sent för att gå till chelshit, det är vad jag tror!
Gammal 2011-01-29, 12:17   #64

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Paulinho till Hammarby? Kan bli verklighet inom en snar framtid, diskussioner förs!
Gammal 2011-01-29, 13:27   #65

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Torres lämnar knappast så här sent för att gå till chelshit, det är vad jag tror!
Torres säger dock annat själv. Lämnar in transfer-request om att gå till Chelski med 3 dar kvar av fönstret och är numera död för mig.
Gammal 2011-01-29, 13:38   #66

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Torres säger dock annat själv. Lämnar in transfer-request om att gå till Chelski med 3 dar kvar av fönstret och är numera död för mig.
Han har väl ändå inte sagt att det är just Chelsea han vill gå till? Om så är fallet får du gärna länka en officiell källa där man kan se det uttalandet.

För övrigt, transfer-requesten lämnades in innan Suarez blev klar för klubben, kan ha varit ett trick för att sätta press på styrelsen från Torres.

Kind of "värva snarast, annars lämnar jag!".

Jag tror inte Torres lämnar förrän tidigast i sommar.
Gammal 2011-01-29, 13:45   #67
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Folk får väl tycka vad de vill, men för mig är det obegripligt att folk använder ord som hata och död i samband med Torres. Den killen har gjort en hel del för klubben och så vitt jag vet är han fortfarande kvar.

Samma tjafs när Gerrarx var klar för Chelsea i princip, två gånger om dessutom. Vart är orden om hat och död där? Han om någon ska väl vara "lojal".
Gammal 2011-01-29, 13:52   #68

Lawios avatar

Standard

Liverpool får 50 miljoner för Torres, jag tycker att Liverpool ska accpetera budet förstå vad de kan göra med pengarna. Kanske värva in en till världs anfallare..
Gammal 2011-01-29, 13:54   #69

Lawios avatar

Standard

Liverpool får 50 miljoner Euro för Torres, jag tycker att Liverpool ska acceptera budet. Förstå vad de kan göra med pengarna.
Gammal 2011-01-29, 14:12   #70

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Folk får väl tycka vad de vill, men för mig är det obegripligt att folk använder ord som hata och död i samband med Torres. Den killen har gjort en hel del för klubben och så vitt jag vet är han fortfarande kvar.

Samma tjafs när Gerrarx var klar för Chelsea i princip, två gånger om dessutom. Vart är orden om hat och död där? Han om någon ska väl vara "lojal".
Förstår inte heller på mig personer som har mage att använda sådana uttryck i en text tillsammans med namnet Fernando Torres. Jag är superglad att vi fått chansen att ha en sådan världsanfallare i klubben, förhoppningsvis stannar han. Om inte? Ja, då får vi en hel del pengar att spendera på andra spelare. Och jag hoppas verkligen då att det är spelare värda övergångssummorna samt att det är spelare som köps in för att passa in i truppen och på planen så det inte blir ett nytt köpelag (Läs Manchester City och Real Madrid som värvar allt som de kan komma över oberoende på vad de behöver för spelarmaterial i truppen).

Angående Gerrard så blev väl han "hotad" att stanna, annars... Eller missminner jag mig nu?

Citat:
Liverpool får 50 miljoner Euro för Torres, jag tycker att Liverpool ska acceptera budet. Förstå vad de kan göra med pengarna.
Jag tycker tvärtom, vi ska behålla honom i längsta möjliga mån. Men är inte det möjligt, så sälj.
Gammal 2011-01-29, 14:21   #71
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

[QUOTE=performance;101150]Förstår inte heller på mig personer som har mage att använda sådana uttryck i en text tillsammans med namnet Fernando Torres. Jag är superglad att vi fått chansen att ha en sådan världsanfallare i klubben, förhoppningsvis stannar han. Om inte? Ja, då får vi en hel del pengar att spendera på andra spelare. Och jag hoppas verkligen då att det är spelare värda övergångssummorna samt att det är spelare som köps in för att passa in i truppen och på planen så det inte blir ett nytt köpelag (Läs Manchester City och Real Madrid som värvar allt som de kan komma över oberoende på vad de behöver för spelarmaterial i truppen).

Angående Gerrard så blev väl han "hotad" att stanna, annars... Eller missminner jag mig nu?

De brände ju en del tröjor iaf
Gammal 2011-01-29, 14:28   #72

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Vi vill ha Paulinho!!!! Jag tror faktiskt han kommer tillbaka, vad tror ni?
Gammal 2011-01-29, 14:29   #73

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Vi vill ha Paulinho!!!! Jag tror faktiskt han kommer tillbaka, vad tror ni?
Det förs diskussioner för närvarande, jag hoppas/tror på det.
Gammal 2011-01-29, 14:39   #74

DamageINCs avatar

Standard

Citat:

Ni har såklart rätt grabbar. Besvikenheten tog väl över lite mycket där, Torres har gjort mkt bra för klubben. Jag reviderar det till att han ligger i respirator för mig Det blir iaf intressant att se hur hela situationen artar sig framöver.
Gammal 2011-01-29, 15:13   #75

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Standard

Vi vet inte hur länge Liverpool har vetat att torres vill lämna, kan vara så att de vet att han kommer bort därav höjningen av budet på suarez.

Jag är chelseasupporter(säg vad ni vill) och jag tycker absolut att det är en dålig affär, har länge velat ha neymar istället.. Sälj inte Sturridge utan in med honom och ut med kalou.

60 milj pund är alldeles för mycket, verkar som att Chelsea inte bryr sig vad det kostar.. Och vill bara säga, liverpoolfans som hänger på aftonbladet är dumma i huvudet (no offense, finns chelseasupportrar med).

Att de hänger ut Torres, som har gjort så mycket för klubben är helt obegripligt. Så som "vilket svek", etc. Han börjar bli gammal, 27 år och har inte mycket till klubbtitel att hurra över.

Han hade säkerligen passat in i chelsea, men frågan är om det är värt 60 miljoner, Zlatan gick väl för 200 milj sek eller något? För att dra en parallell.

Vi får väl se vad som händer!
Gammal 2011-01-29, 20:48   #76

Jonkens avatar

Standard

Det många irriteras över är väl tidpunkten han valt att gå ut med detta, bara några dagar innan transferfönstret stänger, samt att han gick ut så sent som i nionde januari med uttalandet:

"Mer än någon gång tidigare måste vi stå eniga. Vi måste leva i nuet och ta en match i taget. Vi måste plocka fler poäng, vinna matcher och klättra i tabellen. Det är vårt mål och jag hoppas på hjälp av supportarna", uttalar sig Fernando Torres till The People och Skysports.com

"Jag tänker bara på Liverpool och på att rädda säsongen. Jag är professionell och vill alltid fullfölja mina kontrakt och jag har inte ens tänkt tanken på att flytta från Liverpool. Men det hänger ju också på vad klubben vill", tillägger han.

"Vi hade mycket framgång under Rafa Benitez och det är svårt för vem som helst att upprepa något liknande. Även om det inte har gått väg hittills den här säsongen så har vi förtjänat mer i flera matcher."

Att han sedan väljer att gå till en klubb i england och Chelsea som är en av de största rivalerna, får väl folk att se ännu mera rött.

Sen har jag också av det jag läst uppfattat det som att transferbegäran kom in innan Suarez "blev klar"

Sen är det väl klart att man kan förstå att killen vill vinna något, men nu när klubben börjar komma på rätt håll igen, både spelmässigt och värvningsmässigt. (dock är det väldigt långt kvar innan man kan slåss om de ädlare titlarna), och Chelsea även känns som ett lag som med den trupp de har nu har sett sina bästa säsonger så känns tidsläget av viljan att bli transferslistad ännu mera konstig.

Men en är inte sista ordet sagt och man gör nog bäst i att inte speckulera i allt för mycket innan mer uppgifter kommer fram.

Som Liverpool supporter är det ju dock oerhört tråkigt då en hel Torres är av absolut världsklass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1)
Gammal 2011-01-30, 03:12   #77

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Nu brakar det loss ordentligt. Eller vad sägs om detta, boys?!

Torres går till Chelsea för ~400 miljoner, men det är inte allt. Liverpool vill ha en spelare på köpet för att nå upp till den halvmiljard som de prissatt Torres till.

Spoiler:
Jag gillar verkligen inte denna mannen!

Hur ställer ni andra Pool-grabbar till detta? Jag vet inte riktigt vad jag själv ska tycka, på ett sätt så kan det vara bra för då slipper vi titta över marknaden sista dagarna innan transferfönstret stänger för att hitta en ersättare till det stora hål som skapas om Torres nu lämnar.

Senast redigerad av Overkill den 2011-01-30 klockan 03:14.
Gammal 2011-01-30, 15:44   #78

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Går Torres är det ju stor anfallskris. Ngog och Kuyt funkar ju inte!
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 15:49   #79

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Går Torres är det ju stor anfallskris. Ngog och Kuyt funkar ju inte!
Är det? Kan inte hålla med dig. Vi har nämligen köpt in Suárez från Ajax, han är nog inte inköpt för att sitta på bänken om man säger så.
Gammal 2011-01-30, 15:50   #80

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Haha. Hur fan kunde jag glömma? Pinsamt.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 16:15   #81

AndreasB1897s avatar

Standard

Får vi Anelka med i försäljningen av Torres så är det ofattbart bra ju? Eller är jag ute och cyklar..?
Gammal 2011-01-30, 16:26   #82

Vlads avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Var nära redan i förra transferfönstret men verkar som det är på gång nu igen i Januari. Charles N'Zogbia till Sunderland från Wigan.

Bra värvning om den går igenom. Lite mer kreativitet på mitten och Top10 känns klart inom räckhåll
N'Zogbia kommer inte hända nu då Wigan krävde 12M£,fan vad jag önskar att de jävla tomtarna åker ur. Sessegnon från PSG för 7M£ istället och Muntari på lån

Angående Torres för såna sjuka summor. Bara att sälja,Pool har inte råd att behålla honom
Gammal 2011-01-30, 17:24   #83

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1754
Standard

Tilbake fra Spania
Fernando Torres trente på egenhånd i ettermiddag på Melwood. Årsaken er at han skal ha fått noen dager fri og kom tilbake fra Spania først i dag. Fortsatt er det ikke kommet noen flere opplysninger angående en mulig overgang til Chelsea.
andreasagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 21:03   #84

calahans avatar

Sharp$: 724
Standard

Sälj torres, perfekt tillfälle att bygga nytt. Sen är torres en världsanfallare i sina bästa stunder, tyvärr är de stunderna ganska få pga av hans skadeproblem. Tycker liverpool ska bestämma sig för att detta är en nystart med denna försäljningen och sedan bygga nytt, med en antar jag vettig ägare. Chelsea har en mörkare framtid tror jag...
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 21:14   #85
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Sälj torres, perfekt tillfälle att bygga nytt. Sen är torres en världsanfallare i sina bästa stunder, tyvärr är de stunderna ganska få pga av hans skadeproblem. Tycker liverpool ska bestämma sig för att detta är en nystart med denna försäljningen och sedan bygga nytt, med en antar jag vettig ägare. Chelsea har en mörkare framtid tror jag...
Håller med om allt, problemet är väl bara att Liverpool inte gett upp kampen om europaplatser och då är det inte ett bra tillfälle att byta ut en viktig pjäs i anfallet.

Sen kan man ju diskutera hur pass bra det är med en semi/icke-motiverad Torres i laget. Men å andra sidan så har ju varit det hela första halvan av säsongen och ändå stänkt in 8 baljor eller något.

Ska han säljas nu så MÅSTE vi ha en ersättare nu också. Llorente, Benzema, Caroll eller någon i den klassen.

Anelka ger jag inte mycket för även om han är bra så är det för kortsiktigt.
performance (+1)
Gammal 2011-01-30, 21:57   #86

calahans avatar

Standard

Nej anelka är verkligen inte rätt spelare att bygga ett lag kring.
Gammal 2011-01-30, 22:05   #87

fondells avatar

Standard

Måste säga att jag ser hellre att Anelka försvinner än Sturridge (från mitt perspektiv, givetvis)

Verkar dock som att jag är en av få som gillar Sturridge, förstår fortfarande inte varför kalou får så mycket speltid
Gammal 2011-01-30, 22:58   #88
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Måste säga att jag ser hellre att Anelka försvinner än Sturridge (från mitt perspektiv, givetvis)

Verkar dock som att jag är en av få som gillar Sturridge, förstår fortfarande inte varför kalou får så mycket speltid
Jag kan ta Kalou + 45 millar för Torres, no probs!
Gammal 2011-01-30, 23:43   #89

fondells avatar

Standard

Citat:
Jag kan ta Kalou + 45 millar för Torres, no probs!
Nej, nej, nej. Ta Anelka
Gammal 2011-01-30, 23:55   #90

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Nej, nej, nej. Ta Anelka
Jaha, nu kryper det fram att Kalou visst duger att ha i Chelsea alltså?
Gammal 2011-01-31, 00:04   #91

Sharp$: 1754
Standard

I hva som kan bli en dramatisk siste dag i januarvinduet, vil Roman Abramovich og Chelsea søke å kjøpe Fernando Torres. Ifølge velinformerte Tony Barrett i The Times har det ikke lykkes ledende personer i LFC å overtale angriperen til å bli på Anfield. Liverpool ønsker en pakke verdt £50M for spanjolen, enten i cash eller inkludert Nicolas Anelka. Chelsea vil imidlertid ikke slippe Anelka, mens de røde ikke skal være interessert i at Daniel Sturridge er med i en avtale.

Det er antydet at Abramovich ikke skal være villig til å strekke seg til £50M for en spiller som har levert inn en offisiell transfersøknad, og det kan bli en drakamp av de sjeldne utover mandagen.

Liverpool på sin side forventes å legge inn et nytt bud på Charlie Adam, spesielt dersom det ligger an til å komme en sjekk for Torres. Ifølge The Times skal dette være godkjent av John W. Henry og FSG. Blackpool har allerede handlet inn Andy Reid fra Sunderland som en mulig erstatter.

Ashley Young hos Aston Villa skal også være et transfermål, selv om manager Gerard Houllier tidligere klart har sagt at Young og Stewart Downing ikke skal selges i januar. Alliert med penger i banken skal imidlertid Liverpool være beredt til å hoste opp £18M for den offensive 25-åringen.

Sammen med fullføringen av kjøpet av Luis Suarez fra Ajax, ventes derfor Liverpool å sette inn et tredobbelt støt for å lette på de mulige smertene det vil være å miste Fernando Torres.
andreasagge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 00:12   #92

fondells avatar

Standard

Citat:
Jaha, nu kryper det fram att Kalou visst duger att ha i Chelsea alltså?
Ni missförstod mig, jag kan gärna byta bort Anelka. Samtidigt vill jag ha in Sturridge på planen och då ser jag gärna att kalou får minskad speltid.

Ska jag vara helt ärligt så tror jag faktiskt att det bästa för Sturridge är att gå till en annan klubb för mer speltid. Tror han kan utvecklas ännu mer då och bli riktigt bra, men man kanske borde ta ett år där man låter ungdomarna komma ut helt och spela med ett yngre lag.

Tror dock inte att Chelsea är villiga att göra det, vilket är trist.
Gammal 2011-01-31, 00:23   #93

Jonkens avatar

Standard

Senaste nytt är att Nicolas Anelka - enligt Skysports - inte alls har lust att ingå i dealen gällande Fernando Torres övergång till Chelsea.
The Times skriver samtidigt på webben att Torres advokater är i London för att inleda förhandlingar med Roman.
Rykten, ständigt dessa rykten.
Men i dag, måndag, kommer vi äntligen att få svar på våra frågor.

Så här sitter vi nu, strax efter midnatt, måndagen den 31 januari 2010. Fortfarande chockade, förvånade och förbannade efter beskedet i fredags kväll att Torres lämnat in en transferbegäran, som direkt fick avslag.

Liverpoolfans world wide sitter nu som klistrade vid datorerna för att försöka komma över information om vad som kommer att ske med vår spanske skyttekung, som vi alla har dyrkat och älskat sedan han kom från Atletico Madrid sommaren 2007.
Gammal 2011-01-31, 07:52   #94

RizZlas avatar

Standard

Spännande dag. Räknar med att par stora transfers.
Gammal 2011-01-31, 11:27   #95

RizZlas avatar

Standard

Liverpool ska ha accepterat ett bud på Torres från Chelski.
Gammal 2011-01-31, 11:32   #96
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Liverpool ska ha accepterat ett bud på Torres från Chelski.
Källa?
Gammal 2011-01-31, 12:06   #97

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Jag vet inte hur pass tillförlitliga de är i diverse engelska tidningar angående transfers men så här går snacket där borta på de brittiska öarna:

Citat:
08:19 @SkySportsbucko: According to a report in The Sun, Liverpool boss Kenny Dalglish will make a £30million move for Newcastle striker Andy Carroll if Fernando Torres leaves to join Chelsea.

09:39 Graeme Bailey: It is also reported that Racing are ready to move for Milan Jovanovic.

09:50 @SkySportsbucko:
Likely to be a few loan deals going through today and the Derby Evening Telegraph says Liverpool defender Daniel Ayala is set to join Derby County until the end of the season.

10:54 @SkySportsbucko: Liverpool full-back Paul Konchesky has joined Nottingham Forest on loan. We'll have more details shortly.

11:26 The Editor: Twitter has proved a fascinating source of transfer news and rumour this window. First reports are now surfacing from Mirror football correspondent Darren Lewis that Liverpool have accepted a bid from Chelsea for Fernando Torres. We will be checking these reports shortly.

11:31 @SkySportsPeteF: Kenny Dalglish insists Liverpool have not changed their stance regarding the future of Fernando Torres since rejecting a transfer request on Friday night.

11:37 Graeme Bailey: Reports suggest Liverpool have made enquiry for Mario Gomez, who they first looked at last summer.

11:59 Tim at Sky Bet:
Fernando Torres 6/4 to be a Liverpool player tomorrow after we finally see some significant money on him joining Chelsea.

12:05 Graeme Bailey: Reports now of Liverpool bidding £30million for Andy Carroll - more to follow...
Gammal 2011-01-31, 12:22   #98

fondells avatar

Standard

Citat:
Liverpool have reportedly told Chelsea £50million will be enough to secure the signing of Fernando Torres before Monday's transfer deadline.

TRANSFER SPECIAL
Keep up with all the biggest moves around the globe with our 2011 January transfer gallery.
The Reds have already rejected a bid of £35million for the 26-year-old, whose transfer request was turned down by the Anfield hierarchy on Friday night.

But a deal could yet be struck before Monday's 11pm deadline if Chelsea owner Roman Abramovich is prepared to meet New England Sports Ventures' valuation of the Spain hitman.
Källa: foxsports

Citat:
Fernando Torres was last night on the brink of a British record £50million move to Chelsea as Roman Abramovich proved his renewed commitment to Stamford Bridge.

With Carlo Ancelotti convinced Torres can be the missing piece in the Chelsea jigsaw to give him a “dream team” front-line, Abramovich sanctioned a final assault on Liverpool to sign the Spaniard before the transfer window shuts this evening.

Liverpool reluctantly accept there is no point in keeping Torres against his will, with the only question now being the size of the fee Chelsea will have to pay to land their long-term prize transfer target.

And although Chelsea insiders were still suggesting the deal might go “to the wire” as Liverpool hold out for the best terms possible, Torres is expected to be confirmed as the most expensive player in British history by early evening - with a contract paying him £150,000 per week.
Källa: Daily mirror

edit:

Verkar som ni oroade er för Anelka i onödan

Senast redigerad av fondell den 2011-01-31 klockan 12:26.
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 15:24   #99

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Standard

henke111 (+1)
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 16:15   #100

calahans avatar

Standard

Gammal 2011-01-31, 17:02   #101

Jonkens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Andreas B (+1)
Gammal 2011-01-31, 17:15   #102

mackyyys avatar

Sharp$: 6348

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Citat:

On topic:

DEAL! Birmingham have confirmed the signing of striker Obafemi Martins on a six-month
loan from Rubin Kazan.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/foo...#ixzz1CdAieTen

Senast redigerad av mackyyy den 2011-01-31 klockan 17:25.
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 17:38   #103

calahans avatar

Standard

Två sjuka saker idag. Att de tror att Obafeme är 26 år, att carroll ska kosta pool 35-40 miljoner £ + add-ons. Its a strange world...

Senast redigerad av calahan den 2011-01-31 klockan 17:39.
Gammal 2011-01-31, 17:45   #104

Jonkens avatar

Standard

Reds gör bort sig om de betalar det
Gammal 2011-01-31, 17:47   #105

calahans avatar

Standard

toons tackade nej, ännu sjukare...
Gammal 2011-01-31, 17:48   #106

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Så sjuuuuuukt!
Gammal 2011-01-31, 17:51   #107

fondells avatar

Standard

Någon som vet Martins riktiga ålder?
Gammal 2011-01-31, 17:54   #108
Banned

Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Sälj Torres som varit halvskadad av och till i ett och ett halvt år - dessutom har han gått omkring och tjurat alldeles för mycket för min smak - missförstå mig rätt! Jag älskar grabben men han borde gå en kurs i djävlaranamma - att han vill vinna titlar förstår jag och jag tycker att vi skall sälja honom med en klausul att han INTE får spela i matcher mot LFC, någonsin - varken i ligan eller cuperna...

Hostar Chelshit upp minst £45 miljoner + Anelka så är det bara att sälja ögonaböj...!!! Vi vet faktiskt inte om pojken är på våg nedåt efter alla skador och skit - han kanske aldrig kommer prestera på topp igen...

Lämnar han kommer jag gråta blod men samtidigt lyckönska honom i sin nya klubb, samtidigt kommer jag tycka att det är helt rätt - väldigt ambivalent detta! Han har åstadkommit underbara stunder i TV-soffan och detta skall han ha all heder av... Vi kan ha mycket skoj för dessa pengar samt att Anelka redan varit i LFC förut och vet hur organisationen kring laget ser ut...

Carroll är intressant men inte värd ett vitten över £18-20 miljoner - det är enbart för att han är engelsman och skall säljas till en engelsk klubb dessa priser nämns - sälj honom ut i Europa så betingar han ett halverat värde i och med de nya reglerna i England...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-01-31 klockan 17:58.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 18:16   #109

AndreasB1897s avatar

Standard

Bara jag som tycker att Torres på senaste tiden varit så in i helvetes gnällig och än värre när han gör mål, han visar inte dom känslorna och den glädjen som han gjorde bland annat förra säsongen?
Gammal 2011-01-31, 18:27   #110

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Carroll är klar för Liverpool!
Gammal 2011-01-31, 18:28   #111
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Bara jag som tycker att Torres på senaste tiden varit så in i helvetes gnällig och än värre när han gör mål, han visar inte dom känslorna och den glädjen som han gjorde bland annat förra säsongen?

Han och Gerrard har varit väldigt gnälliga och inte de ledargestalter man kan begära av dessa herrar - klart att skador och missnöje med ägare, tabelläge, skador, frånvaron av satsningar på nya spelare osv. osv sätter sina spår - men jag tycker ändå inte när man drar in £110 000-150 000 i månaden att man skall tjura som ett litet småbarn - var är stoltheten och yrkeshedern...?

Se bara på Kuyt - där har vi alla coacher och tränares dröm - okey han har två träben med ett hjärta av ädlaste guld... Detta är en kille som ALLTID går in och kör järnet - oavsett motstånd, förutsättningar, väder, form osv. osv. - helt enkelt en maskin...!

/Badass
Gammal 2011-01-31, 18:29   #112
Banned

Trav

Standard

Citat:
Carroll är klar för Liverpool!

Källa för i helvete...!
Gammal 2011-01-31, 18:31   #113

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Charlie Adam i en bil på väg till Liverpool i skrivande stund!!
Gammal 2011-01-31, 18:31   #114

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Källa för i helvete...!
Sky Sports TV.
Gammal 2011-01-31, 18:38   #115
Banned

Trav

Standard

Citat:
Sky Sports TV.

Tackar - men £35 mille - alldeles för högt men det är som sagt för de nya reglerna med att man måste ha ett visst antal engelsmän i truppen - aldrig att han gått för denna summa till ex. RM eller Bayern M, eller Barcelona...

Adams nu då så har vi verkligen gjort rent hus detta januarifönster...!

/Badass
Gammal 2011-01-31, 18:39   #116

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

£38+add-ons är budet från Liverpool som accepterats på Carroll.
Gammal 2011-01-31, 18:43   #117

Vlads avatar

Standard

Alla vill gå till en "större klubb" i det här fönstret

"Saggy Face" Redknapp will be gutted if Carroll goes to Liverpool
Gammal 2011-01-31, 19:10   #118

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Utöver Carroll och eventuellt då Adam in så ryktas det om att Liverpool ska lägga ett tredje bud för dagen.

Spoiler:
Skulle denna värvning gå igenom, då skulle jag vara otroligt lycklig!

Gammal 2011-01-31, 19:19   #119

perrys avatar

Sharp$: 4226

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Han stannar, kan inte tänka mig att han lämnar nu!
perry är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 19:19   #120
Banned

Trav

Standard

Citat:
Utöver Carroll och eventuellt då Adam in så ryktas det om att Liverpool ska lägga ett tredje bud för dagen.

Spoiler:
Skulle denna värvning gå igenom, då skulle jag vara otroligt lycklig!

Då är vi verkligen två - Aslhey Young skulle verkligen göra dagen...

Badass
Gammal 2011-01-31, 19:30   #121

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Adam stannar i Blackpool, lämnar inte i detta fönster.

Öppnar kanske för ett köp av Young?
Gammal 2011-01-31, 19:57   #122

Jonkens avatar

Standard

Citat:
Adam stannar i Blackpool, lämnar inte i detta fönster.

Öppnar kanske för ett köp av Young?
enligt? Allt det senaste jag hört pekar ju på att Adam är påväg mot Liverpool
Gammal 2011-01-31, 20:01   #123

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
enligt? Allt det senaste jag hört pekar ju på att Adam är påväg mot Liverpool
Det som är det roliga med Silly Season, det ändras drastiskt hela tiden!

Rapporter till Sky Sports sa det för en stund sedan, men sedan kom rapporter att några styrelsemedlemmar var på väg till Blackpool för att prata med Adam!

Spännande sista timmar nu!!!

Andy Carroll 110% klar för Liverpool, 5½-årskontrakt. Han får nummer 9.

Tottenham har precis lagt ett bud på Charlie Adam!!!

Fernando Torres och David Luiz 110% klara för Chelsea.

Och DÄR stängde butiken för denna gången!

ED: Charlie Adam stannar i Blackpool, budet kom FÖR sent!!

Senast redigerad av Overkill den 2011-02-01 klockan 00:06. Anledning: Ok, Qirren. :)
Gammal 2011-02-01, 03:58   #124

RizZlas avatar

Standard

:r ant::ran t: :r ant::ran t::gun_bandan a::gun_band ana::gun_ba ndana::idio t::idiot : : cry:: cry::ran t:
RizZla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 22:02   #125

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Björn Runström skrev idag på ett 1-årskontrakt med Hammarby, så otroligt jävla hääääärligt!!!!

Andreas B (+10)
Gammal 2011-02-27, 22:52   #126

Sharp$: 714
Standard

Citat:
Björn Runström skrev idag på ett 1-årskontrakt med Hammarby, så otroligt jävla hääääärligt!!!!

Vem?
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 23:03   #127

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Musse_husse Visa inlägg
Vem?
Vadå vem?
Gammal 2011-02-27, 23:39   #128

Sharp$: 714
Standard

Citat:
Vadå vem?
Skämtet gick inte fram, doh! Menade givetvis vem Björn Runström är, men men.. Kul för bajen för övrigt.
Musse_husse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-27, 23:57   #129

Overkills avatar

Speedway 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Musse_husse Visa inlägg
Skämtet gick inte fram, doh! Menade givetvis vem Björn Runström är, men men.. Kul för bajen för övrigt.
Visste inte riktigt om du skämtade eller var allvarlig, svårt att veta sådär om man inte har ett hum om hur personen är.

Jo, riktigt riktigt kul. Superettans klart bästa offensiv, hoppas nu att defensiven kan klicka som den gjort så här långt på försäsongen så blir det nog en kul säsong!
Svara

td