Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-11-17, 23:23   #1

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 19903
Standard

Fotbolls-VM 2022

Jag tycker att det är dags nu att sätta upp inför VM.
ggrrgg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-18, 15:04   #2

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17778
Standard

Helt rätt.

Står det mellan Argentina och Brasilien som oddsen indikerar?
Båda länderna är ju riktigt vassa framåt, men jag kan tycka att Argentina känns lite "svaga" defensivt.

Själv hoppas jag Nederländerna kan ta sig en bit.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-20, 12:38   #3
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Så är det dags för den stora fotbollsfesten som inte alls känns lika het eftersom den spelas på fel årstid, VM ska ju vara en sommarfest, och så är det ju väldigt kritiserat att med allt runtomkring.

Bra fotboll lär det väl ändå bli trots allt.

Har en del intressanta spel som jag tog igår och kan dela med mig av. Möjligt att andra bolag har bättre odds.

Romelu Lukaku UNDER 1.5 mål @ 1.85 (Unibet)

Skadad och missar hela gruppspelet är prognosen. Han har heller inte speciellt het form. Tror Belgien kan få det tufft också.

Lautaro Martinez ÖVER 1.5 mål + 2.5 mål @ 1.55 (Unibet) 2.50 (Svenska spel)

Argentina tippas gå långt, rätt enkel grupp som bör vinnas. Mycket snack om Messi såklart men Martinez gjorde lika många mål som honom i kvalet. Betydligt lägre lina på Martinez som bör få mycket chanser.

Son Heung-Min ÖVER 0.5 mål + 1.5 mål @ 1.82 (Unibet) + 4.00 (Svenska spel)

Har varit osäker på grund av skada, men sägs nu kunna lira direkt. Bär Sydkorea offensivt och bör kunna hitta nätet på 3 gruppspelsmatcher. Med lite tur snubblar de sig vidare från gruppen, Uruguay är inte världsbäst.

Qatar slutar sist i Grupp A @ 1.80 (Unibet)

Både Ecuador och Senegal har betydligt högre kapacitet. Holland är klart bäst. Qatar hade aldrig varit med på eget kunnande.

Grupp B - Wales åker ut i gruppspelet @ 1.70 (Svenska spel) + Iran går vidare @ 4.20 (Unibet)

Känns rätt öppet bakom England. Wales är sällan bra, men har ofta tur. Kanske slut på tur nu när stjärnorna inte är lika vassa. USA tveksamma. Iran alltid stabila.

Costa Rica slutar sist i Grupp E @ 1.50 (Bet365)

Är nog sämst i VM. Inte roligt med Spanien och Tyskland i gruppen. Japan är alltid solida och står i 1.65 när de möter Costa Rica. Räcker troligen med 1 pinne där för Japan för att inte sluta sist.

Kroatien vinner Grupp F + slutar top 2 @ 3.25 + 1.48 (Unibet)

Lite tveksam till Belgien, backlinjen sisådär, offensiven saknar Lukaku. Kroatien alltid solida och brukar höja sig i mästerskap. Vann sin Nations League-grupp före Frankrike+Danmark.

Kamerun slutar sist i Grupp G @ 1.65 (Unibet)

Inte alls bland de bättre afrikanska länderna enligt mig. Gruppen med Brasilien, Schweiz och Serbien är brutal.

Portugal vinner VM + top 2 + top 3 + top 4 + top 8 + Över 7.5 mål + vinner grupp H @ 19 + 7 + 5 + 3.75 + 1.92 + 2.00 + 1.74 (Unibet)

Tycker Portugal känns lite bortglömda. Rankas som åtta enligt oddsen och håller inte med. Ronaldo lär vara riktigt sugen att visa vad han kan efter en tuff period i United. Leao har varit het i Milan. Halva Citys backlinje med Dias och Cancelo är vass. Fernandes, Silva och Felix är bra. Lätt grupp som bör vinnas, Schweiz/Serbien i åttondel bör de vara favoriter.

Någon annan som hittat nå roligt att tipsa om?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-20, 13:27   #4

Standard

Memphis Depay över 2,5 mål - 2.00 Bet365
Detta spelet lockar en aning, han är dock tveksam till spel i första rundan. Det absolut senaste nyheterna är dock att han har tillfrisknat från ljumskproblemen. Men Nederländarna vinner sin grupp och får troligen ganska behagligt motstånd efter gruppen. Depay lägger dessutom vanligen straffarna.

Raheem Sterling under 1,5 mål - 2.10 Bet365
Ingen vidare form på Sterling som bara gjort ett mål på de elva senaste matcherna med Chelsea. I landslaget gjorde han inget mål i Nations League, dessutom kommer han inte lägga några straffar förrens möjligen i straffläggning.

Två lir som jag tycker borde ligga lite lägre odds.

Jag tog också en fyrling att följande lag ska sluta sist i respektive grupp: Qatar, Costa Rica, Saudiarabien och Kamerun. 5,23 i odds hos Bet365.
Lazlo (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2022-11-20 klockan 19:40.
Gammal 2022-11-21, 17:02   #5

Sharp$: 11975
Standard

Undrar om dom tänkt mata på med "politik" hela mästerskapet(gäller svt, tv4 och cmore i vart fall)? Verkar inte tas någon hänsyn till att många är intresserade av själva fotbollen och att vi redan vet vad som sker i både Qatar och Iran.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 17:29   #6

Standard

Höga hcp på Senegal mot Qatar i nästa omgång, S verkar ju riktigt bra och lär jaga mål, vad Q går för såg vi ju igår...oddsen är redan påväg ner...
Gammal 2022-11-22, 00:50   #7

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Höga hcp på Senegal mot Qatar i nästa omgång, S verkar ju riktigt bra och lär jaga mål, vad Q går för såg vi ju igår...oddsen är redan påväg ner...
Tog Senegal mot Qatar medan man fick 2.32, nu 1.69.
Kan inte förstå vad som ändrats i förutsättningar, jo kanske att Kouyate bars ut på bår oklart varför, men nu har definitivt oddset ändrats.
Däremot fanns det innan turneringen förhoppningar om att Mane skulle varit med i sista matchen mot Equador. Sedermera kom beskedet innan premiären att Mane opererats och var helt avskriven.

Håller med om att Qatar ser kassa ut och tänker som du och lirar 0-3 i den matchen men så tänker alla nu...

Men men om man gillar Senegal, dessvärre utan Mane, kan man ju alltid spela att de tar sig en bit efter att ha blivit tvåa i gruppen, sannolikt är faktiskt andraplatsen där en bättre väg om man ska gå långt och det oddset har gått upp. Själv cashade jag ut de funderingarna när beskedet om Mane kom, vänligt nog till samma odds som innan.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 01:25.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-22, 11:13   #8

Standard

Holland-Ecuador finns till runt 3,65 på krysset(tidigare 4,00), ser det som en mycket god chans då bägge lagen är "nöjda" med en poäng. H säkrar i-princip gruppsegern och E får fördelen av att oavgjort räcker i sista avgörandet mot Senegal.
ExtremtRik (+250)
Gammal 2022-11-22, 11:26   #9

Standard

Straffar, offside, tilläggsminuter, var, politik...det här VM:et har mycket att brottas med och nu verkar ju ribban lagd...mmm....
Gammal 2022-11-22, 11:46   #10

Standard

Testar en två-hunka på Saudiarabien till 6,40 mot Polen i nästa omgång, unibet och atg är högst i världen...en chansning givetvis, men S verkar rätt skapliga...
Gammal 2022-11-22, 12:12   #11

Standard

1-1 där och kliver in lite till...2-1 Saudi nu

Senast redigerad av mikaels den 2022-11-22 klockan 12:17.
Gammal 2022-11-22, 15:45   #12

ExtremtRiks avatar

Standard

Hehe

Apropå kappvänding (känner mig själv)...

vad tror ni om Saudi som gruppvinnare?
Vad säger oddsmarknaden?

https://www.flashscore.se/match/p42X...matchsummering

.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 15:46.
Gammal 2022-11-22, 15:50   #13

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Straffar, offside, tilläggsminuter, var, politik...det här VM:et har mycket att brottas med och nu verkar ju ribban lagd...mmm....
Vad menar du?
(Nu låter kanske det jag skriver som ett påhopp, så var det inte menat men måste fylla i luckorna i det sparsamt uttryckta och för mig obegripliga som du skrev.
Jag lovar, jag uppskattar alla inlägg!)

Klockrent med tilläggsminuter för maskning, borde snarare dubbla sådan tid men såg inte denna match så får fråga vad du tänker därom?

Var är dock tveksamt i nuvarande utformning, borde införas ett system för coache's challenge istället för att hacka sönder matcherna totalt, fast visst "problemet" kommer kvarstå; att vi inte får massa offsidemål eller Guds händer fotbollen blir torr och "rättvis" det senare om man tror på sönderhackning.

Är det förbjudet för underdogs att vinna?

Ska alla spela på Brasilien?

Förklara vad du menar med ribban?

Kanske införa svenska modellen för debatt, att utesluta det man inte gillar, närma sig diktaturerna, åtminstone själsligt!?

mvh

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 16:08.
Gammal 2022-11-22, 17:35   #14

Standard

Straffar: Verkar här kunna dömas för "småsaker" mer eller mindre utanför spelet.
Offside: Spelet pågår länge efter, för att sedan vinkas av, trots att offsiden är klar.
Tilläggsminuter. Helt galna tillägg, bättre att isåfall spela med effektiv speltid.
VAR: Används för att "hitta saker" långt efter spelsekvensen eller inte i närheten av spelet ex. Argentinas straff.
Politik: Större delen av kringsnacket går åt till detta, som folk redan känner till.
En del här är ju inte så mycket nytt, men det har blivit ännu fler grejer i detta VM som inte gör fotbollen bättre eller roligare.
ExtremtRik (+7)
Gammal 2022-11-22, 17:49   #15

ExtremtRiks avatar

Standard

hmm. jo.

Och att det dröjer på offside beror ju på osäkerheten och att möjlighet till VAR finns.

Fast vad gäller tilläggstid fick de gärna lägga till en timme eller tre helt godtyckligt vid maskning imo.

Personligen tycker jag att det hade sin charm när Maradona förklarade sitt berömda regelbrott med "Guds Hand"
Med VAR får Gud hitta nya vägar.

**
Oavsett om det nu VAR något oegentligt vid Saudis vinst säger jag som Vinnie;

"Allah kan vinnah!"

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-22 klockan 18:02.
Gammal 2022-11-23, 02:58   #16

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Holland-Ecuador finns till runt 3,65 på krysset(tidigare 4,00), ser det som en mycket god chans då bägge lagen är "nöjda" med en poäng. H säkrar i-princip gruppsegern och E får fördelen av att oavgjort räcker i sista avgörandet mot Senegal.
Håller inte med.
"Holland" lever på sina omställningar och mot Equador har de dessutom fördel i luftrummet om de skulle gå på attack på icke omställning.

Edit
Om man tror att nöjdhet avgör är väl 0-0 det givna spelet, inte ett vanligt kryss!? Men visst man kan kanske tänka sig att Equador får första målet, annars borde Nederländerna vara svårslagna.

Var lite de förutsättningarna i matchen mot Senegal att ingen kniv var på strupen, ändå lyckades de vinna på något misstag från Senegals sida och även sätta 2an när isen brutits.

Equador känns som "mjukt" motstånd för Holland imo.

Vad de är "nöjda" med redan i match 2? Njet.

Man vet aldrig men jag räknar in Senegal mot Qatar som förstås skulle kunna förbättra sig mot uppvisat, nu är nog oddset justerat möjligtvis överjusterat också där.

Equador mot Senegal blir gissningsvis så avgörande som man från början kalkylerat med och jag har lite svårt att gissa styrkeförhållanden där.

Möjligt man kan hitta något halvägs in i matcherna men på förhand har jag inga idéer, idén var den om Senegal-Qatar @2.32 men det var då och jag vet inte mer nu till 1.65. 0-2 Senegal-Holland var mer eller mindre mitt i prick på det förväntade, och då hade jag ändå tanken att snacket om oorganiserade afrikanska lag i fallet Senegal var mest slentrianmässiga fördomar av de som saluförde dem.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-23 klockan 22:07.
Gammal 2022-11-23, 09:25   #17

Standard

Qatar-Senegal har SvS nästan tre gånger degen på -1,5 Senegal.
Wales 2,11 nöp jag ned. Tillsammans med Nederländerna 1,80.
ExtremtRik (+3)
Gammal 2022-11-23, 22:34   #18

Standard

Mer eller mindre usla Belgien(), lär vara nöjd med oavgjort(efter segern ikväll), defensiva Marocko likaså...3,60 på unibet/atg på krysset dom emellan...matchen mellan Kroatien och Kanada spelas efteråt...
Gammal 2022-11-24, 22:16   #19

Standard

10ggr på Argentina, är nog inte så dumt...fyra poäng ger rimligtvis avancemang från gruppen och 6 poäng innebär nog gruppseger...
Gammal 2022-11-25, 16:08   #20

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Mer eller mindre usla Belgien(), lär vara nöjd med oavgjort(efter segern ikväll), defensiva Marocko likaså...3,60 på unibet/atg på krysset dom emellan...matchen mellan Kroatien och Kanada spelas efteråt...
Usla?
De är knivskarpa.

Vänta du tills de får ihop spelet.
Livnärde mig på ett Livespel mot Kanada senast Belgien vinna första halvtid sent.

Kanada skapade och stod i men skärpan stod "usla" Belgien för.
Det kommer mer, sen kan man aldrig lita på Belgien, så e det.
Gammal 2022-11-25, 16:11   #21

ExtremtRiks avatar

Standard

"Holland" idag till 1.86 hos Pinnacle tar jag 12 dar i veckan och skrattar hela vägen till banken!

Däremot är det svårt veta om det blir 0-0 eller mer åt 4-0 hållet, ingen aning om Equadors matchplan och Holland vet vi gillar ligga lågt, lura upp fi och kontra.
Kan vara så att Nederländerna måste gå på attack och då gissar jag ändå att luftrummet domineras och att det löser sig om än inte lika tryggt som normalt.

jag tror att Nederländerna har tålamod nog att inte ge bort en ledning till Equador, vilket skulle kunna rendera i 1-1. Sedan gissar jag att 0-0 är möjligt men att Nederländerna ändå kan skapa ett mål mot slutet.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-25 klockan 16:45.
Gammal 2022-11-25, 16:29   #22

ExtremtRiks avatar

Standard

Lite sorg för att Senegal lallade bort mitt(tidigare nämnda) prickskytte på 0-3 @15 ggr.
Det låg i luften ett tag innan och både målvakt o Cisse vid sidan gjorde sitt bästa för att uppmärksamma de exalterade spelarna på att de släppte markeringar i glädjen som följde 2-0.

Qatar gjorde en fantastisk match sett till sina förutsättningar, hade lyft sig rejält sedan premiären.
Som Lazlo påpekade har de inte kommit till VM av kraft utan i egenskap av värdland.

Önskar mig lite mer fokus på defensiven i alla lägen av Senegal men man kan förstås överse en smula med att de tappar fokus i tvåmålsledning.

För mig är de givna favoriter mot Equador vilket de inte är i skrivande stund!
Dock lär den matchen rimligt ofta hamna på oavgjort och vi får väl invänta exakta förutsättningar innan spelform beslutas.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-25 klockan 16:41.
Gammal 2022-11-25, 16:36   #23

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
10ggr på Argentina, är nog inte så dumt...fyra poäng ger rimligtvis avancemang från gruppen och 6 poäng innebär nog gruppseger...
Låter som ett skämt i mina öron men osvuret är bäst, bara 10??.

Får väl ta en titt på skrällmatchen om det finns någon förklaring annat än att de är kassa och förstås det där med premiärer...

Då skulle jag hellre spela Japan till vad nu de ger, där tror jag det finns en orsak till att de lyckades slå Tyskland, samma där, såg inte matchen.
Gammal 2022-11-25, 18:02   #24

Standard

Senegal förstod nog inte att dom var "tvungen" att göra ett mål till(se agerandet i slutet vid hörnan), men Ecuador vet nog att en uddamålsförlust eller oavgjort är "sak samma", då bägge ger fördel av att oavgjort räcker mor S i sista...stor risk/chans att det blir väldigt händelsefattigt i andra halvlek...
Gammal 2022-11-25, 19:26   #25

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Gav dig 250 $harps.

Du rätt jag felfel.

Med en liten reservation, Equador verkade inte nöjda med mindre än att slita fi i stycken och äta upp resterna, och när orken tröt visade sig "motståndet"/"Holland" vara en illusion
Gammal 2022-11-25, 19:44   #26

ExtremtRiks avatar

Standard

Nu skiter jag i va jag tror och går all in på att Qatar slår Nedrigaländerna med två mål och Senegal slår Equador med uddamålet

Enda som krävs är väl att Equador o Nederländerna vaknar med magsjuka på matchdagen och spelar i det skicket

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-11-25 klockan 19:45.
Gammal 2022-11-26, 14:58   #27

Standard

Costa Rica ger 7,50 mot Japan, tycker man kan testa detta i en komb med krysset i Spanien-Tyskland(3,70) till 27.75(atg/unibet)...CR har nu en helt annan match än senast, samma för Japan som nu nog tvingas föra...skulle CR vinna så är plötsligt både S o T ganska nöjda med kryss...
FoxMulder (+1)
Gammal 2022-11-27, 13:15   #28

Standard

Costa Rica benet klart, med en stor portion flyt...nu är det bara att jobba in krysset, märkligt nog har inte oddsmakarna sänkt krysset än, finns 3,60 på atg/unibet...
FoxMulder (+1)
Gammal 2022-11-27, 16:02   #29

Standard

Belgien var om möjligt ännu sämre nu idag, en hyllad årgång som avslutar som föredettingar, tråkigt att se...
Gammal 2022-11-27, 22:50   #30

Standard

Spanien och Tyskland gjorde sin plikt...Pratade med grabben nyss och han tyckte 19ggr(atg/unibet) var bra på Iran som gruppvinnare, låter ju lite galet men det som behövs är seger mot USA samtidigt som England inte vinner mot Wales, ett långskott såklart, men tjaa...
Lobo (+10), FoxMulder (+5)
Gammal 2022-11-27, 23:01   #31

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4872
Standard

Citat:
Spanien och Tyskland gjorde sin plikt.
Bra analys av matcherna.
ExtremtRik (+8)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-30, 15:29   #32

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Belgien var om möjligt ännu sämre nu idag, en hyllad årgång som avslutar som föredettingar, tråkigt att se...
Helt säker?

Har 3 poäng och en match kvar i gruppspelet.

Visst 1-0 mot Kanada var väl ingen höjdare och Marockomatchen såg jag inte.

Marocko? Underskattade?
Gammal 2022-11-30, 18:38   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Helt säker?

Har 3 poäng och en match kvar i gruppspelet.

Visst 1-0 mot Kanada var väl ingen höjdare och Marockomatchen såg jag inte.

Marocko? Underskattade?
Ska bli intressant att se om belgarna chansar lite och släpper in lite nytt blod, det dom visat upp i de två första matcherna är inte mycket att hänga i julgranen...
Gammal 2022-11-30, 18:58   #34

Standard

Kamerun ger 31ggr(atg/unibet) på avancemang, vinner dom mot ett redan klart Brasilien, så räcker det med att Schweiz inte vinner mot Serbien och att Serbien inte vinner med med mer än två...(lite oklart om Serbien vinner med två och K med 1)...långskott såklart, men högt odds för något som inte alls är osannolikt. Min son tipsade om detta spel som ligger "dolt" under grupp G 2022.
Gammal 2022-11-30, 18:59   #35

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2709
Standard

Tycker 2,16 på Marocko mot Kanade är ganska bra
Marocko spelade riktigt bra senast
ExtremtRik (+4)
tigern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-30, 19:15   #36

Standard

Det skulle stå Kanada :-)
Gammal 2022-12-01, 01:35   #37

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ska bli intressant att se om belgarna chansar lite och släpper in lite nytt blod, det dom visat upp i de två första matcherna är inte mycket att hänga i julgranen...
Såg bara ena matchen, den mot Kanada men även om många yrade om Kanada så var Belgien de skarpa, om än inte alls där man kunde förvänta sig.
Den matchen var väl en typisk premiärmatch och de gjorde med lite möda tillräckligt.
Bästa taktiken är inte ofta att springa som yra hönor på ecstasy och skapa kvartschanser som Kanada sysselsatte sig med, någon kanske räknat ut att det var så det skulle ske, och visst inte långt borta från en poäng där. En annan tanke var att Kanadas spelare hade en del bra egenskaper men inte tillräcklig klass mot Belgien.

De har klass som räcker och blir över men inget drömläge att behöva få igång spelet mot Kroatien.

Stora saker sker när spelarna hittar sina uppgifter, vi får se om de kommit dit, kan bli en riktigt fin match imorgon och större skrällar sker varje dag.

Sen är inte jag större fan av Belgien än att jag skulle uppskatta om Marocko tog sig vidare.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-01 klockan 02:11.
Gammal 2022-12-01, 10:26   #38

ExtremtRiks avatar

Standard

Intressanta odds om man tror på denna statistiksajts chansvärdering;
https://projects.fivethirtyeight.com...ex_cid=rrpromo

Belgien med 20% att vinna resp 13% att bli tvåa står alltså i 2.64 att kvalificera sig och 5.7 att vinna gruppen på Betfair.

Hursomhelst tycker marknaden helt olika om chansen att kvalificera sig mot den sajten. Marknaden tycks ha samma bias som jag gentemot statistiken, att se det vi inte sett baserat på gågna års selektiva varseblivning som körkortsboken formulerade det.

Men återigen, vad är de "korrekta" chansvärderingarna och hur blev värderingarna så här på statistiksajten?

Att boka Marocko som vinnare till 26% chans (65% att bli tvåa enligt samma sajt) och oddset 3.20 skulle vara en god idé sett till dessa siffror.

qualify
https://www.betfair.se/exchange/plus...et/1.197058030
win
https://www.betfair.se/exchange/plus...et/1.197057948

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-01 klockan 10:32.
Gammal 2022-12-01, 15:08   #39

ExtremtRiks avatar

Standard

Och så kom uppställningarna...

Nu blir det åka av från Belgiens sida låt vara mot ytterst kompetent motstånd.

Måste först säga att jag har begränsade kunskaper om alla spelare men i det lilla jag tror mig "veta" är Kevin De Bruyne motor till "allt" i offensiven.
Hade några fragment av en ensam som vanligt suverän Kevin De Bruyne mot Kanada, fina passningar förgäves, men så var han nästan ensam på topp där i någon safety-uppställning, har ingen aning eller kompetens att bedöma avsikter i det.

Idag spelas han där han ska vara!?
Även mot Marocko sattes han på topp men såg inte den matchen.

https://www.flashscore.se/match/fFk3...g/uppstallning

Belgien-Kanada
https://www.flashscore.se/match/hjgn...g/uppstallning
Gammal 2022-12-01, 15:40   #40

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
inte att förväxla med (alltför) ungt blod

Dries Mertens, 35, nu åker vi!

Gammal 2022-12-01, 16:10   #41

ExtremtRiks avatar

Standard

Ah.
Förstås.

Seg idag.
de har självklart haft i avsikt att spara De Bruyne från en krävande position rent fysiskt. dvs högst medveten sparlåga.
Nu åker vi!
Gammal 2022-12-01, 16:59   #42

Standard

Citat:
Ah.
Förstås.

Seg idag.
de har självklart haft i avsikt att spara De Bruyne från en krävande position rent fysiskt. dvs högst medveten sparlåga.
Nu åker vi!
Vågar man lira Belgien nu?
Gammal 2022-12-01, 17:54   #43

Standard

Lokaku har blivit långsam o trött...annars hade han satt minst två...lite upprättelse för Belgien...
ExtremtRik (+1)
Gammal 2022-12-01, 18:01   #44

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Lokaku har blivit långsam o trött...annars hade han satt minst två...lite upprättelse för Belgien...
Livet tar slut vid 29 menar du

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-01 klockan 18:05.
Gammal 2022-12-01, 18:03   #45

ExtremtRiks avatar

Standard

Bra kämpat och hatten av för Marocko och Kroatien!
Gammal 2022-12-01, 18:15   #46

Standard

Citat:
Livet tar slut vid 29 menar du
Jag gör en jämförelse mot när han var som bäst(vet att du förstår)...men man blir dom där avgörande tiondelarna långsammare, vilket är skillnad mellan succe och fiasko...
Gammal 2022-12-01, 23:28   #47

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Jag gör en jämförelse mot när han var som bäst(vet att du förstår)...men man blir dom där avgörande tiondelarna långsammare, vilket är skillnad mellan succe och fiasko...
Jodå.

skojade som du kanske misstänkte, kanske dåligt skämt. Är själv en bra bit över halvtid i ålder.

Man minns Lukkaku anno 2014 tex. Osannolik.

En blek skugga av det i dagens form, snabbt trött och fokustapp, ändå vass.

Var en riktigt spännande match klart bästa hittills så sett iaf.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-02 klockan 01:13.
Gammal 2022-12-01, 23:40   #48

ExtremtRiks avatar

Standard

Varför hittar jag inte Japan i denna lista/marknad ?
Någon förklaring?

Ville spela dem förra veckan och blev förvånad.
Nu är de klara för slutspel dessutom.

https://www.betfair.se/exchange/plus...et/1.206232129
Gammal 2022-12-02, 18:17   #49

Standard

Egentligen en underbar turnering, rent dramatiskt...hoppas och tror att alla nerskickade journalister fattar att det är fotbollen som gäller nu, politiken är redan "tagen" och man kan fortsätta efteråt(ifall man vill och orkar)...
Gammal 2022-12-02, 18:51   #50

Standard

Under "lagprestationer Kamerun"(atg/unibet), finns 11ggr på 4 poäng, inte alls omöjligt(som vi sett), att en motiverad underdog vinner...givetvis en chansning, men 11ggr är nog ganska högt...
ExtremtRik (+12)
Gammal 2022-12-02, 20:49   #51

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Under "lagprestationer Kamerun"(atg/unibet), finns 11ggr på 4 poäng, inte alls omöjligt(som vi sett), att en motiverad underdog vinner...givetvis en chansning, men 11ggr är nog ganska högt...
"motiverad underdog" jaja, må vara.

Såg/hörde en annan sak häromdagen, 8 normala startspelare bänkade i Frankrikes sista match.
Sen är fotboll med dess ytterst få avslut även till vardags "skrällarnas" sport av naturliga skäl.
Gammal 2022-12-02, 20:59   #52

ExtremtRiks avatar

Standard

Vaknade precis och halvtid.

Konstaterar att både Kamerun o Brasilen byter sin tidigare 4-1-2-3 mot defensiva 4-4-2.

Sen får man väl se vad som byts in mot slutet.
Gammal 2022-12-03, 01:58   #53

Standard

Citat:
Vaknade precis och halvtid.

Konstaterar att både Kamerun o Brasilen byter sin tidigare 4-1-2-3 mot defensiva 4-4-2.

Sen får man väl se vad som byts in mot slutet.
Hehe..har nog "överpresterat", bäst att vara tyst resten av turneringen...
ExtremtRik (+1)
Gammal 2022-12-03, 08:49   #54

Standard

Idag börjat allvaret. Klara USA med sin intensitet störa Nederländerna eller kan de "oranje" ta sig vidare. Dags för Depay att vakna eller räcker det med Gakpo?

Argentina såg betydligt bättre ut senast mot Polen och jag tror de vinner med sisådär 2-0 mot Socceroos ikväll.

Synd för egen del att Kamerun undvek sista platsen i gruppen, då övriga tre i fyrlingen med sista platser satt (qatar,saudi och Costa Rica)...
ExtremtRik (+5)
Gammal 2022-12-03, 12:02   #55

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Hehe..har nog "överpresterat", bäst att vara tyst resten av turneringen...
Inte riktigt med på vad din pricksäkerhet har att göra med mitt inlägg om lagens defensiva inställning?

Sen kanske du blivit så rik att det inte är lönt att häcka här, annan fråga

Nä, snälla mikaels stanna här!

**
Såg inte matchen Kamerun-Brasilien men i Kameruns fall är det uppenbart varför de åtminstone på papperet prioriterade försvar mot kanske det vassaste av lag..

Däremot kommentaren om "motiverad underdog" (som kan tolkas rent språkligt också) var där för att påminna om att ett motiverat lag inte är hela sanningen, då skulle färöarna alltid slå Kanada(dåligt exempel men ändå) i ishockey!?

Det var väl så att Frankrike ställde över MBappe o gänget från start i matchen Tunisien skrällde i!?

**
Har du fler hästar än Argentina i slutspelet?

Själv lät jag Senegal stå kvar(som vinnare, cashade ut ta sig till final där insatsen var större) trots att de strök Mané. Helt onödigt då jag dessutom planerat vägen via andraplats och fick högre odds när de var klara för slutspel, men som sagt ett tag var snacket att Mané skulle kunna medverka från match 3 i gruppspelet.

Brasilien har hela tiden känts för enkel för att betta på och det självklara laget att hålla på med sin vackra fotboll!

Media tramsar om "konflikter" i Frankrike.
Det vi benämner som konflikter är högst normalt för en Fransman och varför skulle det vara annorlunda i fotbollslaget? Var det dessutom svenska media som hittade på det kan man bara le.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-03 klockan 12:42.
Gammal 2022-12-03, 12:15   #56

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Idag börjat allvaret. Klara USA med sin intensitet störa Nederländerna eller kan de "oranje" ta sig vidare. Dags för Depay att vakna eller räcker det med Gakpo?

Argentina såg betydligt bättre ut senast mot Polen och jag tror de vinner med sisådär 2-0 mot Socceroos ikväll.

Synd för egen del att Kamerun undvek sista platsen i gruppen, då övriga tre i fyrlingen med sista platser satt (qatar,saudi och Costa Rica)...
Vet inget om USA men menar du intensitet i allt eller mer offensivt? Lag som sysslar med det senare är väl de Holland "gillar" bäst!?
Ingen Klinsmann som coach för USA i år, så varför skulle de lyckas!?

3-0 Holland? I sömnen.

Argentina kända för att kunna parkera bussen(vilket de knappast behöver här) är svåra se förlora men bollen är rund i båda matcherna.

Ingen aning om siffror i den matchen 0-0 heltid, 1-0, 2-0 eller whatever.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-03 klockan 13:16.
Gammal 2022-12-03, 12:35   #57

Standard

Citat:
Vet inget om USA men menar du intensitet i allt eller mer offensivt? Lag som sysslar med det senare är väl de Holland "gillar" bäst!?
Ingen Klinsmann som coach för USA i år, så varför skulle de lyckas!?

3-0 Holland?

Argentina kända för att kunna parkera bussen(vilket de knappast behöver här) är svåra se förlora men bollen är rund i båda matcherna.

Ingen aning om siffror i den matchen 0-0 heltid, 1-0, 2-0 eller whatever.
Utan att ha nån uppbackning på det känns det som de har fler maxlöpningar både offensivt och defensivt och dessutom inte tvekar att gå med full intensitet in i tacklingarna. Lite ungdomlig entusiast där kanske det taktiska lämnar lite utanför. Lite getingbo på mitten med Adams och McKennie.

Jag tror väl Gakpo och co löser uppgiften, men hoppas på en match med lite tempo och dueller i.
Gammal 2022-12-03, 13:17   #58

ExtremtRiks avatar

Standard

Influensarykten Holland som dock nämner spriding i fler lag.

Skulle kunna göra matchen jämnare.
Gammal 2022-12-03, 13:20   #59

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Utan att ha nån uppbackning på det känns det som de har fler maxlöpningar både offensivt och defensivt och dessutom inte tvekar att gå med full intensitet in i tacklingarna. Lite ungdomlig entusiast där kanske det taktiska lämnar lite utanför. Lite getingbo på mitten med Adams och McKennie.

Jag tror väl Gakpo och co löser uppgiften, men hoppas på en match med lite tempo och dueller i.
Yra hönor på ecstasy likt Kanada alltså.
Är de skarpa nog?

Fast nu kan ju något virus avgöra också.

äsch man ska inte underskatta de som tagit sig till dagens matcher.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-03 klockan 13:24.
Gammal 2022-12-03, 17:47   #60

ExtremtRiks avatar

Standard

Suck.

och så snubblar en av hönorna in bollen 31 minuter in i andra när hönorna ska vara trötta och slagna
Gammal 2022-12-04, 19:32   #61

Standard

"Spelmässigt" känns turneringen mer eller mindre död, gruppspelet är ju det intressantaste sen blir det mera det sportsliga som tar över...
Gammal 2022-12-06, 19:41   #62

Standard

Cristiano Ronaldo på bänken mot Schweiz strax, eller är han kanske iväg och kollar på nåt palats i Saudiarabien som boende framöver? Även Cancelo startar på bänken...?
MEN varför får inte Rafael Leao starta....
Gammal 2022-12-10, 11:21   #63

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
"Spelmässigt" känns turneringen mer eller mindre död, gruppspelet är ju det intressantaste sen blir det mera det sportsliga som tar över...
Noterar "sportslig" och "Guds Hand" (trodde verkligen det var slut med sånt i VARs tidevarv).

Det du kallar sportslig kallar jag slump.
Svårtippat med så jämna lag kvar.
Gammal 2022-12-10, 11:39   #64

ExtremtRiks avatar

Standard

Om jag ändå ska försöka tippa det oförutsägbara får det bli England, inte på att de skulle vara bäst eller något utan bara att de är de som överraskat mig mest positivt.

Det är även ett försök att jinxa då jag hellre ser Kroatien eller Frankrike vinna utan att bry mig jättemycket om dessa infantila överbetalada människors bollsparkande och allt trams runtomkring.
Gammal 2022-12-10, 12:27   #65

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Cristiano Ronaldo på bänken mot Schweiz strax, eller är han kanske iväg och kollar på nåt palats i Saudiarabien som boende framöver? Även Cancelo startar på bänken...?
MEN varför får inte Rafael Leao starta....
Månne lite hybris efter 6-1 mot Schweizer-osten med sin MLS stjärna?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-10 klockan 12:29.
Gammal 2022-12-10, 15:23   #66

Standard

Marocko-Portugal 0-0, finns till runt 9ggr...Marocko kommer att ha samma gameplan som i senaste 0-0 matchen mot Spanien, Portugal kommer att rulla bollen och inte riskera för mycket, kan mycket väl bli en riktigt "tråkig historia" i 90 minutrar...vi får si...alternativet kanske kan vara över 4,5 mål, till 9ggr på unibet/atg, blir det mål så kommer matchen att öppnas upp och då kanske det rullar på...

Senast redigerad av mikaels den 2022-12-10 klockan 15:34.
Gammal 2022-12-10, 15:32   #67

Standard

Citat:
Marocko-Portugal 0-0, finns till runt 9ggr...Marocko kommer att ha samma gameplan som i senaste 0-0 matchen mot Spanien, Portugal kommer att rulla bollen och inte riskera för mycket, kan mycket väl bli en riktigt "tråkig historia" i 90 minutrar...vi får si...
DOCK så saknas både Aguerd och Mazraoiu i Marockos sammansvetsade backlinje nu när startelvorna kom.
Gammal 2022-12-10, 15:39   #68

Standard

Citat:
DOCK så saknas både Aguerd och Mazraoiu i Marockos sammansvetsade backlinje nu när startelvorna kom.
Helt klart en nackdel, men det finns säkert några försvarstarka att slänga in...
Gammal 2022-12-10, 19:22   #69

Standard

Har spelat min mor(allt jag äger och har), till 2,90 på Frankrike...måste väl vara ett rejält överodds?!?...för övrigt lever hon, 89 år ung, dock lite dement...

Senast redigerad av mikaels den 2022-12-10 klockan 19:28.
Gammal 2022-12-10, 19:30   #70

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1712
Standard

Detta vm går ju inte att tippa
Men visst måste det va ett överodds.. Kommer nog köra det ihop med över 2,5mål och kanske nått hörnspel.
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 19:41   #71

ExtremtRiks avatar

Standard

England pissvinner mot all logik, deras VM (eller Marockos kanske)

fast efter 0-0 90 minuter förstås
Gammal 2022-12-10, 21:01   #72

ExtremtRiks avatar

Standard

rött kort i matchen är ingen vågad förutsägelse.

fotbollen har blivit äcklig.

9.40 på det, skojar de?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-12-10 klockan 21:06.
Gammal 2022-12-10, 21:04   #73

Standard

Äckligt, är ju att England har övertaget, spelmässigt..
Gammal 2022-12-10, 21:15   #74

ExtremtRiks avatar

Standard

KAYZER KANE!

ps blir inte kul för Frankrike med förlängning o 10 man
.
Gammal 2022-12-10, 21:46   #75

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1712
Standard

Inte så mkt KAYZER längre ...
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 22:20   #76

Standard

Krånglade till det onödigt. Likt Mikael tyckte jag tvåan på Frankrike hade fint odds, men la till över 0,5 skott på mål för Saka som han löste och tog även samma lina på Mbappé vilket jag trodde han skulle lösa utan problem. Men Walker hade koll på Kylian idag.
Bara dumt och krångla till det med sådana slump grejer.
Giroud vilken målmaskin egentligen.

Sterling lämnade VM med endast ett mål, kanske tack vare inbrotten som gjorde att han missade förra matchen...Med det var det enda av tre tips jag hade på sidan ett som gick in.

En polare sitter med 200kr på att Kroatien ska bli mästare till 76 gånger degen, får väl heja på dem för hans skull.
Gammal 2022-12-13, 16:25   #77

Standard

Arg uppe i 1,94(atg/unibet) nu, provar en slant där...1,96...2,05 nu...2,10, vad händer??? högst i världen, snittet på 2,00...

Senast redigerad av mikaels den 2022-12-13 klockan 19:53.
Gammal 2022-12-13, 20:38   #78

Standard

Stänger rubbet på Arg, det här känns ju inte stabilt...(Har kvar VM-segern)...och så gör jag "fel" igen, har varit riktigt skapligt ute, sen låst när jag inte borde och vice versa...nåväl, så är det ibland...

Senast redigerad av mikaels den 2022-12-13 klockan 20:40.
Gammal 2022-12-15, 23:50   #79

Reg.datum: aug 2022
Sharp$: 181
Standard

Spännande
xxjigsawx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-18, 18:59   #80

Standard

Vilken jävla final vi fick! Den hade väl nästan allt förutom ett rött kort möjligtvis. Första 80 minuterna såg det ju bara ut som det fanns ett lag på plan sen vaknande Mbappé.
Gammal 2022-12-18, 19:12   #81

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Äntligen Messi
Överlägset bästa spelare genom tider enligt mig.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
viking90 (+10), tigern (+10)

Senast redigerad av Dahle den 2022-12-18 klockan 20:50.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-18, 21:08   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Äntligen Messi
Överlägset bästa spelare genom tider enligt mig.
Jag håller med dig 100%
Han är världens bästa spelare
Svara

td