|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-12-01, 17:45 | #16 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Är det bara jag som inte förstr hypen av Lech Poznan? Ett medelmåttigt lag med Polska mått mätt som haft lite flyt i EL so far mot trötta överbetalda divor (läs Man City och till viss del juve). Lech ligger för fan på en 10:e plats i Polen och har varit usla.
Enda chansen att Lech vinner ikväll det är om Juve inte vill vinna, eller om de alla får kollektiv förkylning i den polska vinterkylan och snålblåsten. Med det sagt så rekommenderar jag inte spel på Juve då jag är osäker på om de verkligen vill vinna. Men vill de vinna så kommer de absolut krångla sig förbi detta. |
2010-12-01, 18:08 | #17 |
Motivationen är nog de sista man ska oroa sig när det gäller Juventus ikväll. Del Neri håller på att bygga ett nytt Juventus och har sagt att avancemang är ett måste, han har lyckats höja motivationen och lagandan i Juventus sedan han kom något oerhört. Bara att kolla på tidigare matcher. Nu ska även en del spelare som haft svårt att ta plats i startelvan spela, som jag nämnde tidigare, vill de nog visa vad de kan.
|
|
2010-12-01, 18:27 | #18 | |
Citat:
2010-12-01, 18:28 | #19 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Sedan är jag intresserad av Valenciennes vs St Etienne pk Valenciennes or 1-1 @ 1.80 Oddset stiger på Valle och jag vet inte varför så lär avstå. |
|
2010-12-01, 18:40 | #20 |
Lech är polska mästare och har lagt allt krut på Europa league så att kolla på deras ligaplacering är bara onödigt. Att de ska vara överhypade håller jag inte med om. Tror inte direkt att AIK eller Malmö som vann allsvenskan i år skulle göra om det poznan har gjort.
Lägg till att matchens spelas i polsk vinterkyla. Hur motiverade är de rakade italienska benen då? Tänk på att kryss räcker för polackerna om city inte förlorar. |
|
2010-12-01, 18:41 | #21 |
Mina spel för dagen då:
Lech Poznan - Juventus 5/5u @ 2.08 (Finns till 2.20 nu) Sporting Lisbon - Lille +0 3.5/5u @ 2.31 (Finns till 2.48 nu) Sporting behöver ett poäng för avancemang medan Lille ligger lite risigare dock. Lille är dock i storform och har gått riktigt bra i ligan där man ligger på en delad förstaplats. Man har klasspelare som bl.a Gervinho, Hazard och Sow där den sistnämnda varit i storform. Lille behöver poäng och med den form man har kan man ta med sig alla tre, samtidigt som Sporting behåller ledningen i gruppen även vid förlust. Sampdoria - PSV 3/5u @ 2.56 Sampdoria har sett väldigt stela ut offensivt sett Sedan Cassanokaoset, man har dock kommit igång igen och jag tycker att man stundtals spelade mycket bra mot Milan där man lyckades få med sig ett poäng. Tappar Samp poäng samtidigt som Metalist vinner är man utslagna. 2.56 hemma mot PSV känns väldigt högt där de holländska serieledarna känns en aning överskattade. Jag tror på ettan. Odense - Getafe 2/5u @ 2.75 (slashat) Spelade mest på oddset där man fick ett grovt överodds, slashad ner till 2.38 som max nu. Getafe gjorde en väldigt bra insats då man slog Sevilla borta med 3-1, så 2.75 är allt för generöst. Även 2.38 känns lite för högt enligt mig då Getafe verkligen behöver en vinst ikväll och för tillfället är nog minst en nivå bättre än Odense. Bortsett från senast mot Sevilla är Getafe och bortaplan inte den bästa kombinationen, därav inte så hög insats. |
|
2010-12-01, 18:49 | #22 |
Oj, jag har varit inne på just 1or i alla dessa matcher förutom Sampdoria, där jag tror på X.
Inga spel dock. BOL |
|
2010-12-01, 18:55 | #23 | |
Citat:
Det är vad jag skulle gissa på och jag är ganska säker på att det i stort settkommer att se ut så då man inte har så många andra val. Quag och Aquilani får inte spela EL och Amauri är skadad så dom kan man räkna bort. Melo vilar förmodligen och hoppar in om det behövs, därför ser mittfältet och anfallet ganska spikad ut. Möjligtvis att Pepe drar ner på högerbacksplatsen och Lanzafame startar på vänstermittfältet, men det känns inte särskilt troligt. Kan dock hända att Manninger vaktar målet, annars kommer det nog se ut så här. |
||
2010-12-01, 19:08 | #24 | |
Moderator
Citat:
Att ett lag försakar sin inhemska liga för att eventuellt ta sig vidare från ett gruppspel i EL? Nej, de sålde några av sina bästa spelare efter förra ligatiteln och har inte kommit upp i samma standard. Simple as that. |
|
2010-12-01, 21:48 | #25 |
Visste inte du var Polen-expert Robin? Du kanske vill informera mig om vilka spelare de tappat? Googla på du så får vi se om du får fram rätt svar, jag vet nämligen.
Klart de inte försakat ligan med flit, men de har prioriterat europaspelet. De har ju inte direkt gått rakt in i EL gruppspelet. De började kvala till cl, gått den långa vägen. Varje match är en ny framgång och inför varje omgång i Europa har de vilat spelare i ligan och en polsk trupp är inte särskilt bred. Därav har ligaspelet blivit lidande. Så att kalla dem för ett medelmåttigt polskt lag är helt enkelt fel. |
|
2010-12-01, 21:55 | #26 | |
Moderator
Citat:
Att kalla Lech för ett medelmåttigt lag är inte fel när de placerar sig i mitten av tabellen, som bekant ljuger inte tabeller. Jag är inte expert, men detta är inte det enda forum jag hänger på och fler polska källor har skällt på Lechs spel. Som sagt inget lag prioriterar ligan för EL, att de inte har bred trupp för att fightas på två fronter kan jag köpa. Men de har ändå haft tur i detta gruppspel. Edit: Lewandowski hette anfallaren tror jag. |
|
2010-12-01, 23:05 | #27 |
Det stämmer. Lewandowski var den enda de tappade, en riktigt bra spelare. Innan skrev du att de tappade spelare i flertal.
Faktum är att de låtit spelare stå över i ligan för Europa, det kallar jag att prioritera bort ligan. Den är bara i början så de har råd då alla ändå slår alla. Som jag skrev, kryss räcker och kryss blev det. Skönt! |
|
2010-12-01, 23:11 | #28 | |
Moderator
Citat:
Du får gärna fortsätta tro att de prioriterat bort ligan, det är verkligen supersmart. De kommer inte att vinna EL och tar man inte en Europaplats genom ligaplacering så är de ändå rökta. Du som ändå är expert inom polsk fotboll borde ju dessutom veta att ligan inte alls är i början utan att den är spelad till exakt hälften och att Luch har 11 poäng att hämta igen på 15 matcher. Min amatörgissning är att Lech inte ens tar en kvalpats till EL denna säsong. |
|
2010-12-01, 23:24 | #29 |
Någon som har något om finalen i Copa Sudamericana-machen mellan Goias och Independiente?
Please, do share! |
|
|