![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]() 19/1 21:00 Man City - Man Utd
Första mötet i Cup-semin och bägge lagen dras med skador och bortfall. Dock så tror jag att det påverkar Uts mer än City i denna match.
Jag kommer spela: Manchester City @ 2.62 2u Båda lagen gör mål: JA @ 1.72 3u Motivering: Utd har i år trots mängder av skador och stundtals dåligt spel ändå presterat resultat. City är ett lag som blandar och ger, släppte inte in ett mål första 3 matcherna för att sedan släppa 2 mot Arsenal i vinstmatchen och sedan 4 i 4-3 förlustmatchen mot Utd. Sen hade City en period där man kryssade 7 matcher i följd för att sedan hitta formen efter Mancinis intåg. Utd är alltid Utd, det har man ju lärt sig. Men nu pratar vi alltså om ett dubbelmöte i en lågt prioriterad cup. Det brukar kunna gynna underdogen. Lägg till där att Utd saknar: Ferdinand, O'shea, Hargreaves. Frågetecken för Berbatov, Giggs, Van der Sar, Macheda och Vidic. Rooney lär starta på bänken. City saknar visserligen ungfär lika många spelare i form av Adebayor, Toure, Lescott, Santa Cruz, Bridge och Johnson. Men det har spelare i överflöd och både Irleland och Tevez är i OK form, minst sagt. Sedan gillar jag att spela på lag med motivation. City har inte tagit en titel på över 40 år i England, Charity Shield ej inräknat. Mancini är erkänt duktig i cuperna och jag tror att Cty kommer att gå ut i galet tempo ikväll. SAF kommer vara mer sparsam och kommer säkert vara nöjd med en uddamålsförlust och ett bortamål i bakaget. Mitt tips 2-1, rekar inte överspelet då det redan är gjort. Men jag tror inte att vi får se någon hålld nolla ikväll. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Själv chansar jag lite och spelar över 3.5 mål till mycket finare odds än över 2.5 mål som bolagen hade sänkt redan igår. Tror det kan bli lite fram och tillbaka här och med Tevez i toppform kan det stänka till i båda lägrena. Tror det blir mellan 3-5 mål, så det känns spelvärt när oddset ligger på 3.35.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]() Citat:
Ryggade dina hcp-spel oxå. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Jo jag borde också köra lite mer safe med över 2.5 mål men oddset var fint så chansar lite
![]() Okej härligt, lite synd att jag inte kan följa matcherna dock då jag har träning..:/ men hoppas och tror att båda sitter. ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Utd kommer att plocka hem det här, inte bara med tanke på citys senaste hjälteinsats mot everton utan också saknaden av de tunga pjäserna: 2.65 Svs
![]() Senast redigerad av fml den 2010-01-19 klockan 19:22. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
En sak har jag lärt mig o det är att aldrig, under några omständigheter, spela mot Utd.
Tänker främst på sista (eller näst sista) matchen i CL-gruppen borta mot Wolfsburg. Manchester va redan klara medans Wolfsburg spelade för att gå vidare. Backlinjen bestod av två stycken mittfältare, en offensiv högerytter och en ordinarie back. Detta försvar ställdes mot ett av europas hetaste anfallspar Dzeko och Misimovic, samt en av mina favoriter, Grafite. Ändå, på något jävla vänster, lyckas de vinna. Men det är klart, ibland förlorar dom och idag känns det möjligt :P |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Moderator
![]()
Utd är inte omänskliga.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Citat:
Sorry för OT. Bra rek, ryggar inte City, men båda lagen att göra mål ser ju riktigt bra ut. Den blir det nog! |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
Moderator
![]()
Gick oxå torsk på wolfsburg, men de är ett avsevärt mycket sämre lag än city om du frågar mig. Detta är dessutom ett derby där city lär vara mer hungriga än utd eftersom det är dubbelmöte. De vann ju dessutom båda möten i pl under Svennis så visst kan de vinna.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Sen behöver man ju inte spela emot United utan man kan ju spela på City
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Ryggar City till 2,75, 2 units.
tack för bra rek |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Spelade 2-1 till Manchester City till 11x degen! Tror ni man nöjde sig med det? Nej, nu har man två nhl matcher inatt på kupongen också. Magkänslan säger att dom inte kommer gå in men vem vet. Går dom in är jag rik imorgon! (nästan i alla fall) Tack för tipset RobinD!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 | |
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|