![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Guldbollen - Vem vinner?
Ja precis som rubriken lyder, vem tror ni tar hem guldbollen 2010?
Så här ser oddsen ut på Betway: Wesley Sneijder 2.25 Xavi 5.00 Andres Iniesta 5.00 Lionel Messi 8.00 David Villa 17.00 Diego Forlan 17.00 Cristiano Ronaldo 34.00 Mesut Ozil 41.00 Iker Casilas 41.00 Carlos Puyol 41.00 Didier Drogba 51.00 Arjen Robben 51.00 Bastian Schweinsteiger 51.00 Thomas Mueller 51.00 Cesc Fabregas 51.00 Miroslav Klose 81.00 Julio Cesar 81.00 Samuel Eto'o 81.00 Maicon 81.00 Xabi Alonso 81.00 Dani Alves 101.00 Philipp Lahm 151.00 Asamoah Gyan 151.00 Själv tror jag, liksom Betway, att det blir Sneijder som kommer att ta hem det. Går inte att bortse ifrån hans helt fantastiska år både i Inter samt med landslaget. Hann själv spela honom som vinnare till oddset 2,50 och ser ut som att det håller på att sjunka ner ganska rejält. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Det blir Sneijder. Väldigt säkra 2.25 där.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222KHL Playoff 2011 Stats: 26 - 35 - 6 ROI: 100.16% Vinstprocent: 43.00% |
![]()
Jag är inte alls så säker på det.
Titta de senaste VM-Åren, vem som vunnit. 2002: Ronaldo, fantastiskt VM, spelade knappt i klubblaget p.g.a skador första halvåret. 2006: Cannavaro, fantastiskt VM, bedrövlig vårsäsong i Juve och ganska medelmåttig i Real Madrid. Det handlar i princip endast om din VM-insats när Ballon d'or delas ut. Wesley Sneijder var förvisso bra i VM, men inte exeptionellt bra. Han gjorde ett par avgörande insatser, men var knappast turneringens mest lysande stjärna. Sen var han den avgörande pusselbiten i Inters lagbygge, det kan ingen förneka och utan honom hade de inte tagit några titlar. Mina utmanare. Andres Iniesta, såklart. Har kanske inte sin bästa säsong, men han avgjorde VM och var en av Spaniens bästa spelare genom turneringen. David Villa. Väldigt avgörande insatser i VM, mycket bra vårsäsong i Valencia och en helt ok höst i Barcelona. Vm-Guldet kan spela in här. Diego Forlan. Vann Europa League, bar Uruguay i VM. I mina ögon VM's bästa spelare, det han faller på är att hans höst varit medioker & att han "Bara" vann Europa League. Jag tycker nog att Sneijder förtjänar den, eller jag kommer inte klaga ifall han får den. Men man ska inte räkna bort vm-faktorn här, jag tror att den är väldigt avgörande och att bollen går till en spanjor. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
När avgörs det vem som vinner priset ?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Måste fan bli nån av dom 4 spelarna under Sneijder som får den...
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
Förutom Forlán fanns det, egentligen, ingen spelare som bar fram laget på samma sätt då det var kollektivet som var både Hollands och Spaniens styrka. Därför tror jag att insatserna under säsongen i klubblaget kommer att vara avgörande och där ska ingen egentligen hota Sneijder. Har personligen 2u på honom sedan tidigare då oddset stod i 2.75 ![]()
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Jag tror det blir antingen Wesley Sneijder eller Diego Forlan.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Jag tror Iniesta får den mycket p.g.a sin insats i VM
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Iniesta, Sneijder eller Forlan
Om det blir någon annan än dessa är det skandal.
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Med tanke på att det numera är sammanslaget med FIFA:s pris är det lite svårt att gå på historiken. I år röstar journalister, lagkaptener och förbundskaptener så det är mycket att ta hänsyn till.
Jag tror Sneijder får den. Dels med tanke på alla titlar och utmärkelser, dels med tanke på att de som röstar på någon guldmedaljör i VM (Xavi, Iniesta, Villa) kommer att sprida sina röster mer än de som tycker Sneijder ska ha den. Forlán är en dark horse - men ett VM-brons och en Euro League-titel brukar inte räcka längre än till en tredjeplats. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+2) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | ||
Webmaster
|
![]() Citat:
Citat:
Imponerande första inlägg ![]() |
||