|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-25, 10:52 | #1 |
Allsvenskan: Vem vinner? AIK-HIF, MFF-IFK
Kom gärna med lite synpunkter men så här tänker jag.
AIK-HIF rak 2:a till 2,25 på svs AIK har de ganska turbulent just nu. Dom tror inte på sin tränare Miller spel och är väldigt osäkra i sitt spel senaste matchen dom spelade så förlorade dom mot kalmar ff och spelade ganska dålig fotboll med mycket felpass (vad jag förstår det som, såg själv inte matchen ) om någon vet mer om någon skada i AIK så är jag tacksam ifall någon kan hjälpa mig med den informationen. HIF spelade ruggigt bra mot Mjällby senast och borde ha vunnit matchen med 3 mål eller något sånt men asper i mjällby målet höll dom kvar samt samt HIFs ineffektivitet att göra mål. HIF har inga skador i sin trupp, de skulle väl i så fall vara erik wahlstedt som inte spelat särskilt mycket denna säsong. Rachid Bouaouzan är tillbaka i HIF där han framför allt kommer spela som mittfältare, men kan även hoppa in i anfallet. AIK har inga spelare avstängda inför matchen mot HIF HIF har Alexander Gerndt avstängd HIF har 2 dagars mer vila efter senaste matchen än vad AIK har. AIKs tre senaste Hemmamatcher är mot Gais, Vinst 1-0 IFK Göteborg, Förlust 1-2 Kalmar FF, förlust 0-1 HIF tre senaste bortamatcher är mot IFK Göteborg, oavgjort 0-0 Örebro, förlust 3-0 Malmö, Förlust 2-0 M V O F Målskillnad AIKs hemmastatistik är 12 5 2 5 13-10 HIFs bortastatistik är 12 5 3 4 12-10 MFF-IFK Känns som de kan gå precis hur som helst i denna klassiska match men oddset på svs är 1:a 1,92. X. 2,20 2:a 3,60 MFF är inne i en väldigt bra form just nu, trots käftsmällen mot DIF ( där dom blev utspelade, nerver?) men dom spelar väldigt bra fotboll på swedbank arena där halmstad är enda lag som lyckats ta poäng ( dock tidigt på säsongen, 4 omg ) dom har inga skador förutom sudic och jag tror att Dahlin är tillbaka i mål ( rätta mig om jag har fel ) IFK lyckades roffa åt sig en poäng borta mot elfsborg senast i en riktigt skitig match med många kort men dom gjorde de bra. IFK spelare om en plats i Europa och har bara fyra poäng upp till jagade elfsborg och de kan vara en viktig morot för dom.Skador i truppen de vet jag inte men Sebastian Eriksson är avstängd i denna match i alla fall. Malmös 3 senaste hemma matcher är mot Gefle, Vinst 2-0 Elfsborg , Vinst 1-0 Helsingborg, Vinst 2-0 Göteborgs 3 senaste borta matcher är mot Djurgården, förlust 2-0 AIK, Vinst 1-2 Elfsborg, Oavgjort 1-1 M V O F Målskillnad MFFs hemmastatistik denna säsong är 12 11 1 0 23-5 IFKs bortastatistik denna säsong är 12 3 4 5 13-12 |
|
2010-09-26, 02:09 | #2 |
Tror inte Dahlin är tillbaka, pratar med några i MFF jag känner, dock så vinner dom nog men blir 1-0.
Han skjuter mål!! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-09-26, 03:13 | #3 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Jag tror på
X 2 Men det är jag det : > |
|