Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 19:39   #1

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 4

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

13/8 kl 12.00 Montedio Yamagata vs Albirex Niigata (J-League, Japan)

Tänkte försöka mig på min första rek här, jag vet att jag inte har någon tillgänglig statistik här och mitt mål med denna rek är inte att få flera som ryggar mig. Någon gång måste vara den första och man spelar på egen risk. Feedback är självklart välkommet.

13/8 kl 12.00 Montedio Yamagata vs Albirex Niigata (J-League, Japan)

Spel: Albirex +0 (DNB)
Odds: 1.70 @ bet365
Insats: 3 units

J-League är Japans högsta liga och innehåller 18 lag. Serietabell finns här. Albirex Niigata gör sin 7:e raka säsong i J-League, de sex föregående säsongerna har man slutat 10:a, 12:a, 14:e, 6:a, 13:e samt förra säsongen 8:a. Efter halva serien spelad i år ligger man 5:a. Montedio Yamagata gör sin andra säsong i högstaligan, förra året slutade man 15:e och i år ligger man just nu på en 11:e plats.

Albirex öppnade säsongen med att spela hela mars och april utan att vinna en enda av de första 8 seriematcherna (5 oavgjorda och 3 förluster). Man avslutade april med två av dessa oavgjorda innan man i maj vann samtliga fyra matcher innan det två månader långa VM-uppehållet. Efter omstarten i juli är man fortfarande obesegrade i ligan och har nu 11 matcher utan förlust (7 vinster, 4 oavgjorda).

Totalt: 7-7-3, GM:24, IM:19

Hemma 3-4-1, GM:11, IM:9

Borta 4-3-2, GM:13, IM:10

Montedio Yamagata har blandat och gett löpande under säsongen och ligger också på en plats i mitten av serien. Man plockar de flesta poängen hemma där man är svåra att få hål på.

Totalt: 6-3-8, GM:15, IM:23

Hemma: 4-2-2, GM: 7, IM: 6

Borta: 2-1-6, GM: 8, IM: 17

Niigata kommer med största sannolikhet spela med andramålvakten Takaya Kurokawa som startat de tre senaste ligamatcherna pga en ögonskada på förstamålvakten Masaaki Higashiguchi. Man saknar även mittfältaren Michael som är avstängd efter att ha blivit utvisad senast.

Yamagata saknar skadade Yuzo Tashiro som är lagets bästa målskytt med 6 mål i ligan. Man har klarat sig hyfsat resultatmässigt utan Tashiro i de tre matcherna han saknats i (0-0 hemma, 0-1 förlust borta samt 1-0 vinst hemma senast).

Inbördes möten är till Niigatas fördel.

15/05/2010 JL Albirex Niigata 3 - 1 Montedio Yamagata
26/07/2009 JL Albirex Niigata 1 - 1 Montedio Yamagata
09/05/2009 JL Montedio Yamagata 0 - 1 Albirex Niigata
11/10/2003 J2L Albirex Niigata 4 - 1 Montedio Yamagata
06/09/2003 J2L Montedio Yamagata 1 - 2 Albirex Niigata
05/07/2003 J2L Albirex Niigata 1 - 1 Montedio Yamagata
29/04/2003 J2L Montedio Yamagata 1 - 0 Albirex Niigata

Oddsen pekar på att denna match är ganska oförutsägbar med Niigata som små favoriter, jag ger dem också övertaget. Man har under säsongen spelat lika bra hemma som borta och har på bortaplan i år lyckats tvåla dit suveräna serielederna Schimizu (deras enda förlust hittills i ligan) samt spelat oavgjort mot tvåan Nagoya och trean Kashima. Kryss är dock ett troligt resultat med Yamagatas hemmaform, men med Tashiro borta som gjort 6 av lagets 15 mål i ligan får man förlita sig till sin defensiv och jag tror inte att man vinner det här mötet.

P.S. Om jag inte tråkar sönder er med all statistik finns det utrymmer för någots slags halvtidsspel om ni tittar under fliken half time i tabellen här.

Senast redigerad av sir_rl den 2010-08-12 klockan 22:05.
sir_rl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td