Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-11, 07:21   #1

Kattberts avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

14/8 13:45 Tottenham-Manch C

2010-08-14 13:45 Premier League
Tottenham vs Man City 1 DnB @ 1.720

Rent statistiskt är ett DnB-odds på 1,72 på hemmalaget överodds när jämnstarka lag möts. Ser man till inbördes mötena mellan topp 5 i PL de två senaste året så är det förväntade rätta oddset 1,625. Men det är jämnheten i den yttersta toppen som höjer oddset. Så fort lagen blir lite mindre stabila så blir hemmalaget större favorit. Detta gäller speciellt här när Manch C är det lag som faktiskt är ett sämre lag och som varit numret mindre än Tottenham i sina senaste möten. I våras när Manch C behövde vinst hemma mot Tottenham för att nå CL-spel så tog Tottenham en säker seger . Jag trodde själv på City före matchen men de var inte ens nära.

Jag har sett en träningsmatch per lag i nu på sistone, Tottenham-Villareal 1-4 och Dortmund-Manch C 3-1, och trots stygga siffror för Tottenham där så tycker jag de såg bättre ut än City. Mer fantasi och fart i anfallsspelet men Villareal ytnyttjade effektivt Tottenhams försvarsbrister. Det gör inte City med sitt statiska fantasilösa anfallsspel de visade mot Dortmund. DnB-ettan känns ganska säker.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 07:24   #2

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Cool

Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert Visa inlägg
2010-08-14 13:45 Premier League
Tottenham vs Man City 1 DnB @ 1.720

Rent statistiskt är ett DnB-odds på 1,72 på hemmalaget överodds när jämnstarka lag möts. Ser man till inbördes mötena mellan topp 5 i PL de två senaste året så är det förväntade rätta oddset 1,625. Men det är jämnheten i den yttersta toppen som höjer oddset. Så fort lagen blir lite mindre stabila så blir hemmalaget större favorit. Detta gäller speciellt här när Manch C är det lag som faktiskt är ett sämre lag och som varit numret mindre än Tottenham i sina senaste möten. I våras när Manch C behövde vinst hemma mot Tottenham för att nå CL-spel så tog Tottenham en säker seger . Jag trodde själv på City före matchen men de var inte ens nära.

Jag har sett en träningsmatch per lag i nu på sistone, Tottenham-Villareal 1-4 och Dortmund-Manch C 3-1, och trots stygga siffror för Tottenham där så tycker jag de såg bättre ut än City. Mer fantasi och fart i anfallsspelet men Villareal ytnyttjade effektivt Tottenhams försvarsbrister. Det gör inte City med sitt statiska fantasilösa anfallsspel de visade mot Dortmund. DnB-ettan känns ganska säker.
Jag är en inbiten Spursfan och jag vet inte vad jag tycker om detta spel. Du är för tidigt ute också då man inte har en aning vilket lag City tänker plocka med sig. City är inte samma lag som förra året men det är Spurs.
Gammal 2010-08-11, 07:34   #3

Kattberts avatar

Spreadsheet 1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Jag är en inbiten Spursfan och jag vet inte vad jag tycker om detta spel. Du är för tidigt ute också då man inte har en aning vilket lag City tänker plocka med sig. City är inte samma lag som förra året men det är Spurs.
Det säger väl en del att City inte vet vilket lag man skall plocka med sig. Men visst, det finns en osäkerhet där men den osäkerheten borde inte tala till Citys fördel. I träningsmatcherna har City inte visat några tecken på att man har något lyft på gång.

Gammal 2010-08-11, 07:53   #4

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Det säger väl en del att City inte vet vilket lag man skall plocka med sig. Men visst, det finns en osäkerhet där men den osäkerheten borde inte tala till Citys fördel. I träningsmatcherna har City inte visat några tecken på att man har något lyft på gång.
Så du tror att oddset kommer att sjunka eftersom du väljer att spela idag?
Gammal 2010-08-11, 09:47   #5

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Jag vet att man inte skall spela med hjärtat men det blir en rak etta och tugga
nagel framför burken
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 09:50   #6

RizZlas avatar

Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Jag vet att man inte skall spela med hjärtat men det blir en rak etta och tugga
nagel framför burken
Klart det blir rak 1a med hjärtat
Gammal 2010-08-11, 10:26   #7

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fan va gött att PL startar igen
Som en smyg Spursare så blir det väl att spela på över 2.5, alltid målgaranti när dom spelar Varför inte då 2-1?
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 15:27   #8

Kattberts avatar

Spreadsheet 1

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Så du tror att oddset kommer att sjunka eftersom du väljer att spela idag?
Det tror jag men det är i sig en bisak om oddset stiger eller sjunker. Givetvis är det surt om oddset istället stiger men eftersom jag inte tradear så spelar jag nu för att inte gå miste om spelet sen när oddset eventuellt (troligtvis) sjunker. Det verkar som om oddset stigit lite på Tottenham överlag under dagen (har inte sluppit till datorn på hela dan så jag kan ha fel) men åtminstone max-oddset på dnb har sjunkit.

Jag tvekade när det gällde att skriva en rek eftersom jag visste att det skulle komma mothugg med anledning av att det är långt till match om osäkerhet kring laguppställningar fortfarande finns. Men även bookiesarna måste sätta oddsen fastän viss info saknas. Det verkar som om oddsen skulle ha satts med den utgångspunkten att osäkerheten kring Manch C ökar risken att spela på Tottenham. Jag tycker som sagt att det är tvärtom, osäkerheten ökar misstron mot City. Överspelet, som här har spekulerats om, kan säkert vara en bra idé. Om inte annat så kom ju en del spursare ur skåpet i denna tråd. Jag själv är ingen spursare.

Gammal 2010-08-11, 15:32   #9
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag rekar också en del i förväg, ibland är oddsen så pass höga att de är intressanta oavsett om alla info finns tillgänglig.

Sen kan det ju bita en i stjärten om det är så att halva laget får magsår på matchdag men den risken får man väl ta.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 18:47   #10

calahans avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 724
Standard

City kommer få sådana feta problem inom truppen. Mancini kommer inte kunna kontrollera alla individer, vet inte om det börjat knaka i fogarna än men city kommer får problem denna säsongen. Med det sagt låter dnb spurs som en bra ideé, bara det att lira spurs är aldrig en bra ideé
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 21:13   #11

RizZlas avatar

Standard

Citat:
Det tror jag men det är i sig en bisak om oddset stiger eller sjunker. Givetvis är det surt om oddset istället stiger men eftersom jag inte tradear så spelar jag nu för att inte gå miste om spelet sen när oddset eventuellt (troligtvis) sjunker. Det verkar som om oddset stigit lite på Tottenham överlag under dagen (har inte sluppit till datorn på hela dan så jag kan ha fel) men åtminstone max-oddset på dnb har sjunkit.

Jag tvekade när det gällde att skriva en rek eftersom jag visste att det skulle komma mothugg med anledning av att det är långt till match om osäkerhet kring laguppställningar fortfarande finns. Men även bookiesarna måste sätta oddsen fastän viss info saknas. Det verkar som om oddsen skulle ha satts med den utgångspunkten att osäkerheten kring Manch C ökar risken att spela på Tottenham. Jag tycker som sagt att det är tvärtom, osäkerheten ökar misstron mot City. Överspelet, som här har spekulerats om, kan säkert vara en bra idé. Om inte annat så kom ju en del spursare ur skåpet i denna tråd. Jag själv är ingen spursare.
Tveka aldrig att skriva något om en match. Det är alltid bra att få igång en diskussion. Såklart måste bookies sätta oddsen tidigt och det är bra att utmana dem. Jag spelar denna match med hjärtat, utanför sheet.

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag rekar också en del i förväg, ibland är oddsen så pass höga att de är intressanta oavsett om alla info finns tillgänglig.

Sen kan det ju bita en i stjärten om det är så att halva laget får magsår på matchdag men den risken får man väl ta.
Ja, självklart är det så. Det är inga fel att reka långt i förväg om man vet på ett ungefär och har skaplig koll. Liten utmaning som är kul att ha ibland. Jag la tex mitt Red Bull - Galaxy spel väldigt tidigt.
Gammal 2010-08-12, 09:17   #12

johannesvs avatar

Sharp$: 119
Standard

Jag har spelat Man City DnB till 2,10. City har ju på pappret det bästa laget om man säger så. Tror Tottenham kommer gå sämre i ligan i år och City kommer gå bättre. Skulle aldrig spela Tottenham till 1,72 iaf men det är ju bara jag. Lycka till!
johannesv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 16:42   #13

Sharp$: 1832

Standard

ö 2.5 i denna måste ju vara omgångens "säkraste" spel? 2 mycket målglada lag
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 18:14   #14

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 86
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erikbgif Visa inlägg
ö 2.5 i denna måste ju vara omgångens "säkraste" spel? 2 mycket målglada lag
Sitter också och funderar på den men inte riktigt säker.
Gammal 2010-08-12, 19:46   #15

Kattberts avatar

Spreadsheet 1

Standard

Över- och underspelet är inte spelvärt. Det är min bedömning sen jag gjort kalkylen som utgår ifrån lagens målproduktivitet (i bägge riktningar) och styrkeförhållandena enligt bookmakernas odds.

Så här blir chansfördelningen och oddsen.

P(<2,5) 0,478 @ 2,091
P(>2,5) 0,522 @ 1,916

Det är visst värde kanske i att spela över ändå men högst marginellt. Maxoddset på överspelet är 2,05 på bla. canbet (2,02 på pinnacle).

Svara

td