Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-10, 14:53   #1
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

11/8 Kl 02:00 USA vs Brasilien

11/8 Kl 02:00 USA vs Brasilien

Spel: Över 2.5 mål @ 1.92 ladbrokes

Insats: 3% (3/5u)

Motivering

Brasilien "floppade" med detas mått mätt i VM och Dunga har avgått. Ny förbundskapten är Mano Menezes som kommer från Corinthians. Om det är pga av floppen i VM eller för att det är träningsmatch och seriestart i Europa snart låter jag vara osagt, men enligt det jag läst är flera spelare petade ur truppen. Kvar från VM är Dani Alves, Thiago Silva, Ramires och Robinho.
Dock är Pato och Marcelo tillbaka i truppen.

Brasiliens lag:

Målvakter:

Renan (Avaí), Jefferson (Botafogo), Victor (Grêmio)

Försvarare:

Dani Alves (Barcelona, Spanien), Marcelo (Real Madrid, Spanien), Rafael (Manchester United, England), André Santos (Fenerbahce, Turkiet), Thiago Silva (Milan, Italien), David Luiz (Benfica, Portugal), Henrique (Racing Santander, Spanien) Réver (Atlético Mineiro)

Mittfältare:

Sandro (Internacional), Ederson (Lyon, Frankrike), Carlos Eduardo (Hoffenheim, Tyskland), Ramires (Benfica, Portugal) Hernanes (São Paulo), Paulo Henrique Ganso (Santos), Lucas (Liverpool, England), Jucilei (Corinthians)

Anfallare:

André (Santos), Robinho (Santos), Neymar (Santos), Alexandre Pato (Milan, Italien) Diego Tardelli (Atlético Mineiro)

USA som jag alltid gillat för att de spelar med stort hjärta och sällan ger upp saknar en del namn sedan VM, tänker främst på Jozy Altidore, DeMerit, CLint Dempsey, Damarcus Beasly och Oguchi Onyewo.

USA's trupp:

Målvakter:

Brad Guzan (Aston Villa, England), Tim Howard (Everton, England)

Försvarare:

Carlos Bocanegra (Saint-Etienne, Frankrike), Jonathan Bornstein (Chivas USA), Steve Cherundolo (Hannover, Tyskland), Clarence Goodson (IK Start, Norge), Chad Marshall (Columbus), Jonathan Spector (West Ham, England)

Mittfältare:

Alejandro Bedoya (Örebro, Sverige), Michael Bradley (Borussia Mönchengladbach, Tyskland), Landon Donovan (Los Angeles), Maurice Edu (Glasgow Rangers, Skottland), Benny Feilhaber (Aarhus, Danmark), Jermaine Jones (Schalke 04, Tyskland), Sacha Kljestan (Anderlecht,
Belgien)

Anfallare:

Edson Buddle (Los Angeles), Robbie Findley (Salt Lake), Herculez Gomez (Pachuca, Mexico)

Bägge lagen har klara försvagningar både bakåt och framåt, åtminstone på pappret, jag kan iofs ibland ifrågasätta om USA verkligen inte har bättre mittbackar än de som spelade i VM. Brasilien får klara sig utan namn som Lucio, Maicon, Bastos, Juan, Melo, Kaka, Fabiano för att nämna ett par herrar.

Trots avsaknaden av spelare så ser jag inte bara detta som en match som är på pappret sämre, jag ser ändå två lag som vill gå framåt och framförallt USA är väldigt svajigt bakåt.

USA höll nollan mot Algeriet i VM (bravo), senast det begavs innan dess var 10/09 -09 mot Trinidad och Tobago (bravo). Däremellan har vi 12 matcher utan en hålld nolla och 10 matcher över 2.5 mål, i dessa har USA gjort mål i samtliga utom 1 (mot Slovakien i en träningsmatch).

Brasilien å andra sidan har hållit många nollor i sina senaste matcher, i VM och i förberedelkserna inför VM. Men då hade man enligt mig också ett världsförsvar på planen det har man inte nu.

Detta är dessutom en match av träningskaraktär där många nya spelare får möjlighet att visa upp sig. Den spelas också i USA och jag tror man väljer Brasilien för att man vill ha lite show.

Jag tror man kan utgå ifrån att Brassarna gör 1 mål idag. Sannolikt även 2 mål. Jag tror chanserna att USA gör mål på hemmaplan är väldigt stora. Vill minnas en fight mellan dessa nationer i finalen i För-VM tror jag det var då mötet slutade 2-2 och USA ledde med 2-0 för att sedan tappa och förlora på straffar.

Favorit i repris tror jag och jag tycker oddset är fär bra för att inte spela.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 14:57   #2

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Satt också och tänkte på detta spelet, och när RobinD provar det, då är det bara å köra

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 15:06   #3

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 86
Standard

Lika stiligt som vanligt, tackar!
Gammal 2010-08-10, 15:12   #4
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Satt också och tänkte på detta spelet, och när RobinD provar det, då är det bara å köra
Tack för förtroendet, men överdriv inte jag är fortfarande en glad amatör!

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelberra Visa inlägg
Lika stiligt som vanligt, tackar!
Danke, write ups är viktiga för att utvecla sitt spelande tror jag.
Gammal 2010-08-10, 15:55   #5

yret88s avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 712

Standard

Testar
yret88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-10, 16:06   #6

Sharp$: 87
Standard

bra skrivet RobinD

testar denna o rak sverige
Babbe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 06:07   #7
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Det vill sig inte riktigt såhär i säsongsupptakten. 2-0 i paus och sen nada..
Gammal 2010-08-11, 06:17   #8

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det vill sig inte riktigt såhär i säsongsupptakten. 2-0 i paus och sen nada..
3 bortdömda och lite stolpskott. Mycket otur. Brasilien dominerade totalt.
Gammal 2010-08-11, 06:21   #9
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
3 bortdömda och lite stolpskott. Mycket otur. Brasilien dominerade totalt.
Aha då var man inte ute och cyklade iaf!
Svara

td