Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-07, 03:43   #1

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

7/8 Sandefjord- Rosenborg (17:00)

Spelstopp: 17:00

Sandefjord- Rosenborg: 2 (-1.5 mål) till oddset 2.25 hos Bet365

Sandefjord är klar sist i Tippeligan med bara åtta poäng på 19-matcher. Man räcker helt enkelt inte till på denna nivå. Klart minst mål har man också gjort med sina tolv mål sammanlagt.

Nu verkar lagledningen runt laget ha gett upp också. Deras stjärnspelare Espen Bugge Pettersen och anfallaren Rune Ertsås har lämnat klubben. Nu har även förstamålvakten Espen Bugge Pettersen sålts till Molde och anfallaren Rune Ertsås har lämnat för spel i Vejle.

Dessa spelare saknas också av andra orsaker:
Samir Saric (anfallare) är skadad.
Vamouti Diomande (mittfältare) är på internationell tjänst.
Olav Zanetti (back)är borta.

Deras hemmaspel är inte så vidare bra heller med hemmaraden: 1-3-5 7-12.

Rosenborg gick vidare i CL-kvalet i veckan efter 3-0 på hemmaplan mot AIK. AIK hängde med bra i första halvleken, men i andra halvlek visade Rosenborg klassen.

Är fortfarande obesegrade i ligan och har sex poäng ner till tvåan Vålerenga. Man har ett mycket bra lag med många landslagsspelare.

Sedan stjärnanfallaren Rade Prica och mittfältaren Anthony Annan (spelade VM för Ghana) kommit tillbaka från skador har det sett mycket bättre ut.

5-4-0 12-6 är Rosenborgs bortarad denna säsong.

Stark startelva till dagens match:

Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Markus Henriksen - Trond Olsen
Rade Prica

Anallarna Steffen Iversen och Morten Moldskred, kommer börja på bänken. Visst ett avbräck att inte Iversen startar. Men med en Prica i målform är jag inte orolig. Även Olsen är en vass anfallare. Skulle det gå dåligt i offensiven kan man ju kasta in Iversen.

Jag tror inte alls veckans match har slitit på Rosenborg och mot seriens klart sämsta lag som börjat sälja av laget, ska det bara bli en storvinst tycker jag. Hade väntat mig typ två gånger på -1.5 och då är 2.25 på -1.5 ett riktigt bra odds tycker jag. Därav min insats.

4-1 till Rosenborg i cupen i sommras på bortaplan mot Sandefjord. Tror på något liknade här.

Insats: 7-Units

Jag tycker man kan lägga 1-Units på -2.5 mål till höga (4.00) också hos Bet365.
Gammal 2010-08-07, 08:51   #2
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Snyggt, sänkt till 2.10 på 365.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 09:15   #3
LL Cool J is hard as hell.

Boones avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 9728
Standard

Tackar. Fin analys också.
Provar med 3u @ -1, -1.5 till 1.917.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 10:38   #4

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg

Sandefjord är klar sist i Tippeligan med bara åtta poäng på 19-matcher. Man räcker helt enkelt inte till på denna nivå. Klart minst mål har man också gjort med sina tolv mål sammanlagt.

Nu verkar lagledningen runt laget ha gett upp också. Deras stjärnspelare Espen Bugge Pettersen och anfallaren Rune Ertsås har lämnat klubben. Nu har även förstamålvakten Espen Bugge Pettersen sålts till Molde och anfallaren Rune Ertsås har lämnat för spel i Vejle.

Rosenborg gick vidare i CL-kvalet i veckan efter 3-0 på hemmaplan mot AIK. AIK hängde med bra i första halvleken, men i andra halvlek visade Rosenborg klassen.

Är fortfarande obesegrade i ligan och har sex poäng ner till tvåan Vålerenga. Man har ett mycket bra lag med många landslagsspelare.

Sedan stjärnanfallaren Rade Prica och mittfältaren Anthony Annan (spelade VM för Ghana) kommit tillbaka från skador har det sett mycket bättre ut.

Daniel Örlund
Rade Prica

Anallarna Steffen Iversen och Morten Moldskred, kommer börja på bänken. Visst ett avbräck att inte Iversen startar. Men med en Prica i målform är jag inte orolig. Även Olsen är en vass anfallare. Skulle det gå dåligt i offensiven kan man ju kasta in Iversen.

Jag tror inte alls veckans match har slitit på Rosenborg och mot seriens klart sämsta lag som börjat sälja av laget, ska det bara bli en storvinst tycker jag. Hade väntat mig typ två gånger på -1.5 och då är 2.25 på -1.5 ett riktigt bra odds tycker jag. Därav min insats.

4-1 till Rosenborg i cupen i sommras på bortaplan mot Sandefjord. Tror på något liknade här.

Kan ju börja med att informera att Sandefjords intresse i cupen denna säsong var 0.01 på en skala upp till 10. Du missade hur dem spelade i tippeligan fyra dagar innan denna 4-1 match? 1-0 till Rosenborg på hemmaplan.

MEN... Mycket väsentligt i din text också

Med det manfallet Sandefjord har borde detta vara en bra bet. Rygg.
Gammal 2010-08-07, 11:12   #5
AWESOME

iCashs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 1591
Standard

Gillar Eggen's attack politik gentemot Hamrèn's "stabila segrar" som diskuterades i chatten igår, kan bli många mål, speciellt nu med Prica, lustig samt dorsin som senast visade mot AIK att dom var i en vass form.

Testar -1 -1.5 & 1u -3 @ 7.20
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 13:57   #6

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 8
Standard

Låter grymt! ryggar direkt
klofver19 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 14:45   #7

ryggovics avatar

Sharp$: 634

Standard

rygg här med
ryggovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 14:59   #8
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

3 spel här för mig

-1.5
över 3.5
HT/FT

Jinx in da house
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 15:22   #9

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 0

PHENIZ
Stats: 97 - 79 - 0
ROI: 113.60%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Kör på HT/FT samt -1.0&-1.5

Tack för reken!
Pheniz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 15:58   #10

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Standard

Citat:

Daniel Örlund
Rade Prica

Väldigt likt denna reken från ett annat forum

Saturday 07.08.2010 Sandefjord - Rosenborg:

Sandefjord are holding the bottom position in the league, and they have only gathered 8 points in 19 games so far. Now star goal keeper Espen Bugge Pettersen is sold to Molde, and its obvious that the club has given up the fight against relegation.
Sandefjord are 1-3-5 at home so far, with goal score 7-12.
Samir Saric (Att) is injured.
Rune Ertsås (Att) has left the club, and plays for Danish side Vejle.
Vamouti Diomande (Mid) is on International duty.
Olav Zanetti (Def) is suspended.

---------------------------------------------------------------------------------

Rosenborg proceeded to the playoff for the Champions League group stage, after a 3-0 win at home to Swedish side AIK on Wednesday. They are still undefeated in the league, and they are slowly gathering top form, as their star striker Rade Prica is back from injury, and Anthony Annan (Mid) is back in control at the midfield after a impressive World Cup for Ghana.
Rosenborg are 5-4-0 on the road so far, with goal score 12-6.
Steffen Iversen (Att) and Morten Moldskred (Att) will be rested here.

Line up:

Daniel Örlund
Rade Prica

Sandefjord - Rosenborg ended 2-2 in 2009.
Sandefjord - Rosenborg ended 1-4 in the Cup this season.
Rosenborg - Sandefjord ended 1-0 this season.

It seems like the players and the board have given up Sandefjords chances to stay at this level, and their star player Espen Bugge Pettersen, and attacker Rune Ertsås, have left the club. 1-5-13 so far.
Rosenborg are still undefeated, and won 4-1 in Sandefjord in the Cup one month ago.
This should be a clear away win.
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 16:08   #11

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Standard

Ja helt rätt därifrån jag fått mycket av infon. Får man inte leta info från andra forum och sen skriva en egen rek eller?
Gammal 2010-08-07, 16:12   #12
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ja helt rätt därifrån jag fått mycket av infon. Får man inte leta info från andra forum och sen skriva en egen rek eller?
Håller helt med, var glada att Patrik delar med av denna rek, info, annars hade vi ej fått nys om den.

Om det nu var tänkt som nedvärdering av reken, i tidigare inlägg.

O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 16:26   #13
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oskarsson12 Visa inlägg
Håller helt med, var glada att Patrik delar med av denna rek, info, annars hade vi ej fått nys om den.

Om det nu var tänkt som nedvärdering av reken, i tidigare inlägg.

No offence, men fått nys om vad? Att ligaledarna i Norge bör slå jumbon i Norge med två baljor? Övrig info bra, men det krävs ju inget geni för att reka såhär enbart på stats egentligen.

Man får givetvis ta info var ifrån man vill, men det finns gräns mellan översättning och egen rek. Vart sen gränsen går får alla avgöra själva. Spelet lär vara bra till oddset som rekades oavsett.
Gammal 2010-08-07, 16:59   #14
O12

O12s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3900

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
No offence, men fått nys om vad? Att ligaledarna i Norge bör slå jumbon i Norge med två baljor? Övrig info bra, men det krävs ju inget geni för att reka såhär enbart på stats egentligen.

Man får givetvis ta info var ifrån man vill, men det finns gräns mellan översättning och egen rek. Vart sen gränsen går får alla avgöra själva. Spelet lär vara bra till oddset som rekades oavsett.

Får nys om informationen, jag hade inte direkt haft en aning om att Rosenborg kanske är ett bra spel idag, bl a.

Tror säkerligen flera andra här delar den åsikten.

Därför är iaf jag glad för att Patrik tar fram detta och skriver ut det här på Sharps.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-07, 17:01   #15
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oskarsson12 Visa inlägg
Får nys om informationen, jag hade inte direkt haft en aning om att Rosenborg kanske är ett bra spel idag, bl a.

Tror säkerligen flera andra här delar den åsikten.

Därför är iaf jag glad för att Patrik tar fram detta och skriver ut det här på Sharps.
Klart det är bra att renarna kommer ut, men ibland kanske det är bättre med copy paste i en gästrek om det nu är så att man inte gjort jobbet själv.
Svara

td