Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-19, 17:21   #16

calahans avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelberra Visa inlägg
Kanske lite fel tråd att fråga men jag kände att jag inte ville göra en ny bara för en simpel fråga, så here it goes.

Låt oss säga att man sätter 100 spänn på United varje gång de spelar en match i PL, alltså att man bettar 100 spänn på en säker vinst varje gång. Detta skulle bli 3800 om jag inte är helt tappad som liten.

Frågan är då, skulle man gå plus på detta? Någon kommer säkert svara "sätt dig och räkna på det" eller liknande, men jag har bara bettat i några veckor och har inte så bra koll på oddsen ännu, och det speciellt inte i PL.

Om United spelar som förra säsongen 27 vinster, 4 oavgjorda och 7 förluster, blir det ett plusresultat i slutändan ändå? Lägger man sig på långt över eller långt under 3800? Tack på förhand!
Långt under 3800
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 18:10   #17

Forshems avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1564

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Långt under 3800
Oftast ligger topp fyra i pl ganska lågt i odds dom flesta matcherna så blir nog svårt att gå plus. Men den gode Holms förespråkar säkert sin idé
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:04   #18
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Kanske lite fel tråd att fråga men jag kände att jag inte ville göra en ny bara för en simpel fråga, så here it goes.

Låt oss säga att man sätter 100 spänn på United varje gång de spelar en match i PL, alltså att man bettar 100 spänn på en säker vinst varje gång. Detta skulle bli 3800 om jag inte är helt tappad som liten.

Frågan är då, skulle man gå plus på detta? Någon kommer säkert svara "sätt dig och räkna på det" eller liknande, men jag har bara bettat i några veckor och har inte så bra koll på oddsen ännu, och det speciellt inte i PL.

Om United spelar som förra säsongen 27 vinster, 4 oavgjorda och 7 förluster, blir det ett plusresultat i slutändan ändå? Lägger man sig på långt över eller långt under 3800? Tack på förhand!
Tänker vara lite mer konstruktiv än "Någon kommer säkert svara "sätt dig och räkna på det" eftersom du redan nämnt det själv i tråden.

Om det vore så enkelt att tjäna pengar, tror du inte alla hade gjort så och att alla bookies hade gått i konkurs?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:24   #19

Top Notchs avatar

Sharp$: 139

Mitt Sheet
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 100.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:

Top Notch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:31   #20

chanixs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 819

Standard

Man går minus cirka 30-50kr om man räknar på snittoddset 1.3 vilket är ganska vanligt för just United på de svenska bookiesarna (som jag förmodar att du använder om du är ny)..

Har jag tänkt fel så pl0x rätta mig någon, dock är detta inte precis rocket-science och du bör kunna räkna ut det själv!

OnT:

Genk är på G idag, mot Fenerbache! Kan dra in en slant här!
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:34   #21

Sharp$: 2374
Standard

Varför skulle bookmakers gå i konkurs Robin?

Hur många som bettar tror du inte "lägger till United" i Multispel.
Bookmakers tjänar massor på folk som spelar multi på favoriter, det e dömt att misslyckas.
Men väldigt många spelar fyrlingar och femlingar på United, Chelsea, Barca etc.
Förstår inte varför du måste vara så dryg hela tiden, kamma till dig.

Om någon spelar 100 kr på singel United i 38 matcher kommer det varken ge några speciella vinster eller förluster marginella grejer.

Oddset e 1,40 i snitt för break even. Jag tror det blir ett nollsummespel eller så går man back om United har samma underodds och presterar sämre.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:45   #22

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 86
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Tänker vara lite mer konstruktiv än "Någon kommer säkert svara "sätt dig och räkna på det" eftersom du redan nämnt det själv i tråden.

Om det vore så enkelt att tjäna pengar, tror du inte alla hade gjort så och att alla bookies hade gått i konkurs?
Hade väl det i bakhuvudet ja, men tänkte bara fråga av ren nyfikenhet och se hur bra/dåligt det var.

Chanix: Hade kunnat räkna ut det själv men visste som sagt inte snittoddsen överhuvudtaget och tänkte bara se om någon kunde det såhär på rak arm!
Cykelberra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:52   #23

Portugisens avatar

Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg

Bookmakers tjänar massor på folk som spelar multi på favoriter, det e dömt att misslyckas.

Om någon spelar 100 kr på singel United i 38 matcher kommer det varken ge några speciella vinster eller förluster marginella grejer.

Oddset e 1,40 i snitt för break even. Jag tror det blir ett nollsummespel eller så går man back om United har samma underodds och presterar sämre.
Public faves kommer alltid att gå stabilt bakåt sett till en lång period, då det du gör är att spela på kraftiga underodds.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 20:53   #24
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg

Woow, tror nog att du får kamma dig. Fanns inte ens uns av dryghet i svaret över huvudtaget.

Jag har inte pratat om multispel.

Frågan löd: kommer man plussa om man lirar 100 spänn på att United skulle vinna?

Svaret löd: (med NEJ som underton) Om det vore så lätt att tjäna pengar skulle alla göra det och alla bookies gå med förlust och sedermera också i konkurs.

Vad är problemet?
Gammal 2010-07-19, 20:54   #25
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Hade väl det i bakhuvudet ja, men tänkte bara fråga av ren nyfikenhet och se hur bra/dåligt det var.

Chanix: Hade kunnat räkna ut det själv men visste som sagt inte snittoddsen överhuvudtaget och tänkte bara se om någon kunde det såhär på rak arm!
Kan inte snittoddsen heller, men som sagt. Låter något för bra för att vara sant så är det i regel det också.
Gammal 2010-07-19, 22:50   #26

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Tror Oulu kommer att få svårt att ta poäng här, krysset kanske men tvåan känns bra avlägsen. Dom har inte vunnit på sina fyra senaste och har en målskillnad på 1-11 på dessa fyra, började säsongen lysande och över förväntan men har nu glidit ner till sin riktiga nivå. TamU har hållit samma nivå genom hela säsongen. Småskador i båda lagen men inget major direkt, streamas förövrigt på https://www.veikkaus.fi/info/livevet...bd94eb87e6085d så det blir nog nåt livebet istället.
Blev en rätt enkel seger till slut för TamU, 3-1 var i underkant med tanke på deras målchanser. Oulu var inte ofarliga men hade inte tillräckligt att sätta emot.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-19, 23:08   #27

Abysss avatar

Sharp$: 318

Standard

Grindavík - Stjarnan 1-1 FT
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara