|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-01-15, 11:18 | #1 |
Dagens Fotbollsdubbel 15/1 Spelstopp 18.00
15/1 Tyskland Bundesliga 2 kl 18.00
Union Berlin - Oberhausen: 1 odds: 1,75 @ Bet365 Här har vi ett möte mellan 2 rätt mediokra lag. Union Berlin finns för närvarande på en 7:e plats i Bundesliga 2 medan Oberhausen hittas på en 14:e plats. Innan uppehållet sjönk Oberhausen som en sten, man tog endast 1 poäng på dom sista 6 matcherna. Man mäktade med att göra endast 2 mål på dessa 6 matcher och i baken fick man inte mindre än 12 mål mot sig. Detta är inget som kan räknas till deras fördel. Man kan tänka sig att uppehållet gjorde gott för detta lag men under detta uppehåll spelade man en träningsmatch mot Eintracht Frankfurt och matchen slutade 5-1 till Eintracht Frankfurt. Visst, det var bara en träningsmatch men det visar litegrann på vilket plan Oberhausen egentligen ligger. Union Berlin då. Ja det ska väl sägas att dom inte heller hade någon vidare form innan uppehållet. Men poäng har dom lyckats tagit iallafall. Union Berlin mäktade åtminstone med 3 oavgjorda och 3 förluster på dom 6 sista matcherna innan juluppehållet. Man släppte in 11 mål och gjorde 5. Inte någon smickrande statistik det heller men jag håller Union Berlin som det starkare laget i denna match och vill man inte sjunka längre ner i tabellen så krävs det vinster på hemmaplan mot mediokra motstånd som Oberhausen. Även Union Berlin spelade träningsmatch under uppehållet och där slog man Hannover 96 med 2-1. Jag tror detta gjorde gott för självförtroendet och att man här gör processen kort med Oberhausen. Jag spelar alltså hemmavinst på Union Berlin till fina 1,75 15/1 Frankrike Championnat National kl 19.00 Reims - Gueugnon: 1 odds: 1,53 @ Bet365 Då vänder vi blickarna mot Frankrike och deras ligue 3 eller vad vi nu ska kalla det om vi inte väljer att kalla det Championnat National. Reims finner vi på en 4:e plats i ligan för tillfället. Man har en match mindre spelad än 2:an och 3:an så här har man ett gyllene tillfälle att ta ett kliv uppåt. Reims har gjort en oerhört stark säsong hittills. 18 spelade matcher, 11 vinster, 3 oavgjorda och 4 förluster. Senast man förlorade var 28/10 2009. Sen har man 10 poäng på dom sista 4 omgångarna vilket får ses som mycket starkt. Man har vunnit och gjort det stort. Sista 4 omgångarna innebar 10 gjorda mål och endast 1 insläppt. Av 8 spelade matcher på hemmaplan har man vunnit 6, en oavgjord och en förlust. Då tar vi en titt på Gueugnon då. Man finns för tillfället på en 9:e plats i ligan. Totalt har man spelat 18 matcher vilka slutat med 8 vinster, 1 oavgjord och 9 förluster. Dom är ligans sämsta bortalag hittills och det har slutat med 8 spelade matcher på bortaplan varav 1 varit vinst, 1 oavgjord och 6 förluster. Man har gjort 4 mål på bortaplan och fått 11 mål mot sig. Jag finner inget som talar för att Gueugnon ska vända denna negativa bortatrend idag. Och framförallt inte mot ett så pass starkt Reims som vi har för tillfället. Visst vi har haft ett uppehåll och Gueugnon gick starkt i dom sista omgångarna men här tar det stopp mot ett hungrigt Reims. Jag spelar alltså dubbeln till oddset 2,67 och jag tycker den är värd 3 Units. Detta blir mitt första spel jag delar med mig av här hittills så jag vill passa på att tacka för en riktigt bra sida. Keep up the good work grabbar. |
|
2010-01-15, 11:26 | #2 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Väldigt fin rek, men jag kommer inte rygga då jag inte ser Ubion som ett vinnande lag här.
Kryss känns mest troligt tyvärr. |
2010-01-15, 11:28 | #3 |
Självklart valfritt att rygga och alla har vi olika ideér och tankar. Lägger bara ut det jag spelar och det jag tycker och tänker om matcherna. Vore tråkigt om vi alla tyckte och tänkte precis likadant
|
|
|