Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   VM 2010 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/2725-vm-2010-a/)

Mr. Johansson 2010-05-24 06:31

VM 2010

Såg att någon ville öppna en forumsdel för VM, men verkade få avslag. Därför tycker jag att det är dags att öppna en VM-tråd för oss som redan nu letar efter guldkornen!

Spelschemat är följande:

Grupp A

11/6 Sydafrika - Mexiko
11/6 Uruguay - Frankrike
16/6 Sydafrika - Uruguay
17/6 Frankrike - Mexiko
22/6 Frankrike - Sydafrika
22/6 Mexiko - Uruguay

Grupp B

12/6 Sydkorea - Grekland
12/6 Argentina - Nigeria
17/6 Argentina - Sydkorea
17/6 Grekland - Nigeria
22/6 Grekland - Argentina
22/6 Nigeria - Sydkorea

Grupp C
12/6 England - USA
13/6 Algeriet - Slovenien
18/6 Slovenien - USA
18/6 England - Algeriet
23/6 USA - Algeriet
23/6 Slovenien - England

Grupp D

13/6 Serbien - Ghana
13/6 Tyskland - Australien
18/6 Tyskland - Serbien
19/6 Ghana - Australien
23/6 Ghana - Tyskland
23/6 Australien - Serbien

Grupp E

14/6 Holland - Danmark
14/6 Japan - Kamerun
19/6 Holland - Japan
19/6 Kamerun - Danmark
24/6 Danmark - Japan
24/6 Kamerun - Holland

Grupp F
14/6 Italien - Paraguay
15/6 New Zeeland - Slovakien
20/6 Slovakien - Paraguay
20/6 Italien - New Zeeland
24/6 Paraguay - New Zeeland
24/6 Slovakien - Italien

Grupp G

15/6 Elfenbensku - Portugal
15/6 Brasilien - Nordkorea
20/6 Brasilien - Elfenbensku
21/6 Portugal - Nordkorea
25/6 Portugal - Brasilien
25/6 Nordkorea - Elfenbensku

Grupp H

16/6 Honduras - Chile
16/6 Spanien - Schweiz
21/6 Chile - Schweiz
21/6 Spanien - Honduras
25/6 Schweiz - Honduras
25/6 Chile - Spanien

Vilka guldkorn har ni redan nu plockat? :)

Kattbert 2010-05-24 08:02

Jag har försökt hitta spelbara gruppvinnare. Har själv spelat på Brasilien som gruppvinnare till 1,69 på betfair (1,656 efter provision).

Bästa övverraskningsgruppvinnare är Sydafrika till oddset 8,65 på pinnaclesports. Jag har dock inte spelat det (ännu).

ildivino 2010-05-24 08:36

Frankrike - Uruguay 1 2.00
Argentina - Nigeria 2 7.9
Holland - Danmark 1 1.65
Italien - Paraguay 1 1.9

oddsen e ungefärliga, men dom känns sjukt intressanta!

RobinD 2010-05-24 08:54

Citat:

Ursprungligen postat av ildivino (Inlägg 41397)
Frankrike - Uruguay 1 2.00
Argentina - Nigeria 2 7.9
Holland - Danmark 1 1.65
Italien - Paraguay 1 1.9

oddsen e ungefärliga, men dom känns sjukt intressanta!

Måste nog säga att jag gillar oddsen på Uruguay mycket mer än Frankrike. Frankrike är överskattat och borde egentligen inte vara i VM. Uruguay har ett av världens hetaste anfall med Forlan och Suarez.

DnB Uruguay fanns/finns till ~2.75.

Kattbert 2010-05-24 09:14

Jag började opponera mig mot RobinD:s påstående med anledning av ett eget konstruerat dnb men upttäckte sedan ett räknefel.

Frankrike är överskattade och jag tror de kan floppa rejält. Själv har jag nu spelat på matchen på pinnaclesport. Där är dnb-odds på Uruguay 3,03.

lodmajster 2010-05-24 09:26

Håller helt klart med Robin. Frankrike får vara nöjda om dom klarar sig vidare från gruppen. Kommer spela mot dom varje match så länge dom har kvar sin astrolog till tränare.

RobinD 2010-05-24 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kattbert (Inlägg 41402)
Jag började opponera mig mot RobinD:s påstående med anledning av ett eget konstruerat dnb men upttäckte sedan ett räknefel.

Frankrike är överskattade och jag tror de kan floppa rejält. Själv har jag nu spelat på matchen på pinnaclesport. Där är dnb-odds på Uruguay 3,03.

Du skulle opponera dig men ändå tror du Frankrike floppar och spelar Uruguay? Hur hänger det ihop? :)

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 41403)
Håller helt klart med Robin. Frankrike får vara nöjda om dom klarar sig vidare från gruppen. Kommer spela mot dom varje match så länge dom har kvar sin astrolog till tränare.

Agree, kommer sannolikt köra fade France i någon form jag med.

smalke 2010-05-24 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 41399)
Måste nog säga att jag gillar oddsen på Uruguay mycket mer än Frankrike. Frankrike är överskattat och borde egentligen inte vara i VM. Uruguay har ett av världens hetaste anfall med Forlan och Suarez.

DnB Uruguay fanns/finns till ~2.75.

Håller med dig !! jag tror uruguay kan bli riktigt farliga i vm... sen är jag ju som Ajax supporter även ett fan av suarez.... dock är man jävligt orolig att han skall vara "för bra i vm" så någon annan klubb köper honom!

Kattbert 2010-05-24 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 41409)
Du skulle opponera dig men ändå tror du Frankrike floppar och spelar Uruguay? Hur hänger det ihop? :)

Det var oddset jag avsåg. Och fortfarande opponerar jag mig mot det, jag spelade ju till ett mycket högre odds än du tipsade om. :lol:

Johan 2010-05-24 10:29

tycker följande spel på Bwin är intressant:

Spnien - Schweiz ;

bortalaget att göra mål:nej/Spanien att hålla nollan 1.78.

Som ni säkert vet sopade ju Spanien rent i sin vm-kvalgrupp och släppte bara in 5 mål på 10 matcher. Spanien kommer ju (såklart) spela med det bästa laget och har väldigt svårt att se schweiz göra mål här i första matchen.

I senaste EM släppte laget in 3 mål på 6 matcher, och då var motståndet i ordning; Ryssland, Sverige, Grekland, Italien, Ryssland, Tyskland!

överlag bättre kvalle än schweiz enligt min mening!:rolleyes:

Tjalan 2010-05-24 11:15

Kommer nog spela emot Frankrike i alla matcher. I EM 08 så åkte de ju ur med dunder och brak, en poäng, ett gjort mål och -5 i målskillnad. Raymond Domenech slaktar deras potential rätt effektivt.

Har också tänkt på att spela Nigeria mot Argentina, men å andra sidan känns Argentinas grupp lätt nog för att spelarna ska klara av den på egen hand, och att Maradonas kukande inte ska spela för stor roll. Tror inte att Diego Milito och Lionel Messi kommer att ha så stora problem med Nigeras försvar, trots allt.

Mr. Johansson 2010-05-24 11:29

En tanke hitills:
Serbien vs Ghana @ 2.30 (NB)
- Serbien har kört på riktigt bra nu de senaste träningsmatcherna där man har 8-0 i målskillnad efter 4 matcher. Ghana å andra sidan har haft det kämpigt då man knappt vunnit över Burkina Faso och åkt på däng mot Bosnien bland annat. 2.30 låter alldeles för bra för Serbien mot Ghana? Vad tycker ni?

RobinD 2010-05-24 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av Kattbert (Inlägg 41413)
Det var oddset jag avsåg. Och fortfarande opponerar jag mig mot det, jag spelade ju till ett mycket högre odds än du tipsade om. :lol:

Tipsade och tipsade, bara slog ett öga på oddsoddsodds.com:)

Citat:

Ursprungligen postat av Tjalan (Inlägg 41420)
Kommer nog spela emot Frankrike i alla matcher. I EM 08 så åkte de ju ur med dunder och brak, en poäng, ett gjort mål och -5 i målskillnad. Raymond Domenech slaktar deras potential rätt effektivt.

Har också tänkt på att spela Nigeria mot Argentina, men å andra sidan känns Argentinas grupp lätt nog för att spelarna ska klara av den på egen hand, och att Maradonas kukande inte ska spela för stor roll. Tror inte att Diego Milito och Lionel Messi kommer att ha så stora problem med Nigeras försvar, trots allt.

Militio är/har inte varit ordinarie i Argentina väl? Maradona föredrar väl både Kun och Tevez framför Milito?

Messi självskriven..

patz 2010-05-24 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 41426)
Militio är/har inte varit ordinarie i Argentina väl? Maradona föredrar väl både Kun och Tevez framför Milito?

Messi självskriven..

Nja, i dom 2 sista kvalmatcherna så har han faktiskt spelat med Higuain och Messi från start, Tevez på bänken i båda matcherna så han bör inte varit skadad/avstängd, Aguero på bänken i ena matchen också.

I träningsmatchen mot Tyskland som dom spelade i år med ordinarie lag så var det samma visa, Higuain samt Messi från start, Tevez+Aguero på bänken.

Informationen från:
Argentina Fixtures and Results - Fixtures and Scores 2010 - ESPN Soccernet
Ändra till 2009 för att se kvalmatcherna.

Så var i turordningen Milito står vet nog bara Maradona, om ens han :) Higuain och Milito får väl anses vara relativt lika i spelstil och bör väl därför konkurera sinsemellan och Higuain har ju inte varit dålig heller i år så har väl inte någon större betydelse vem av dom två som spelar. Fast med det sagt så lär väl Palermo start :D

RobinD 2010-05-24 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av patz (Inlägg 41430)
Nja, i dom 2 sista kvalmatcherna så har han faktiskt spelat med Higuain och Messi från start, Tevez på bänken i båda matcherna så han bör inte varit skadad/avstängd, Aguero på bänken i ena matchen också.

I träningsmatchen mot Tyskland som dom spelade i år med ordinarie lag så var det samma visa, Higuain samt Messi från start, Tevez+Aguero på bänken.

Informationen från:
Argentina Fixtures and Results - Fixtures and Scores 2010 - ESPN Soccernet
Ändra till 2009 för att se kvalmatcherna.

Så var i turordningen Milito står vet nog bara Maradona, om ens han :) Higuain och Milito får väl anses vara relativt lika i spelstil och bör väl därför konkurera sinsemellan och Higuain har ju inte varit dålig heller i år så har väl inte någon större betydelse vem av dom två som spelar. Fast med det sagt så lär väl Palermo start :D

Helt fel ute var jag nog inte eftersom jag skrev att Maradona föredrar Kun och Tevez före Milito. men jag glömde helt och hållet bort Higuain!

Det betyder med största sannolikhet att Militio är nummer 5 i truppen:)