Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-23, 22:33   #1
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

24/5 kl 18:00 Tippeligaen. Tromsö v Vålerenga

Tromsö - Vålerenga+0.5 4/10 @ 1.885

Norska 1an mot Norska 3an i fight. Historikst så har Tromsö 7-4-3 på Vålerenga hemma och det antyder ju att spelet saknar värde. Men säg att det står 7-4-4 eller 7-5-3 efter matchen imorn så har vi helt plötsligt värde i oddset.

Tromsö har i år 5-1-0 på hemmaplan, starkt! Men då har man mött:

Rosenborg(2): Kryss
Start(7): Vinst
Haugesund(12): Vinst
Konsgvinger(14): Vinst
Hönefors(15): Vinst
Sandefjord(16): Vinst

Vålerenga har mött följande lag borta:

Start(7): Förlust
Stabeak(9): Oavgjord
Strömsgodset(10): Förlust
Brann(13): Oavgjord
Kongsvinger(14): Vinst
Sandefjord(16): Vinst

Skadade i VIF

Birger Madsen (hofte): Försvarare, 6 matcher 3 inhopp.
Gudmund Taksdal Kongshavn (albue): Hittar ingen spelinfo, inte ordinarie verkar det som.
Frode Larsen (fjernet milten): Ung målvakt, ej ordinarie.

"Morten Berre, Kristofer Hæstad og André Muri stod over cupkampen mot FK Tønsberg, men er meldt spilleklare og er med i troppen som reiser nordover."

Samtliga startspelare.

Skadade i Tromsö

Hittar ingen info än, FYLL PÅ om ni har info.

Kort och gott, Tromsö har överpresterat i år och lär få sig en hemmaförlust snart. Samtidigt så har VIF hackat lite och åkte ur Cupen i veckan. De ligger trea men är tillsammans med Rosenborg seriens starkaste lag. Jag är sugen på att ta rak seger för VIF till 3.96 men jag funderar än..

Hittade även detta citatet..

- Tromsø her vært veldig solide defensivt. De har skapt lite målsjanser, nest minst i Tippeligaen, men har vært meget effektive, sier Martin Andresen til VIF TV.

BOL
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 01:56   #2

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Historikst så har Tromsö 7-4-3 på Vålerenga hemma och det antyder ju att spelet saknar värde. Men säg att det står 7-4-4 eller 7-5-3 efter matchen imorn så har vi helt plötsligt värde i oddset.
Säkert my bad men jag begriper inte detta :S
Gammal 2010-05-24, 03:16   #3

calahans avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Säkert my bad men jag begriper inte detta :S
RobinD räknar på allt så det är väl % på vålerengens chans till oavgjort/vinst gentemot oddset. Det med att få värde i ett antagande känns sådär men man kanske ska tänka så
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 07:44   #4
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
RobinD räknar på allt så det är väl % på vålerengens chans till oavgjort/vinst gentemot oddset. Det med att få värde i ett antagande känns sådär men man kanske ska tänka så
Korrekt, det är ju rent spekulativt. Historiken säger att Tromsö vinner 50% av matcherna hemma. Jag tror inte att det är fallet i dagens situation. Jag tror att kryssrisken är stor och att vi sannolikt har någonstans 40-45% för hemmaseger om ens det. Hade inte Vif varit så svaga borta i år och att Tromsö trots allt gjort jobbet på hemmaplan så hade denna match kunnat vara än jämnare än så.

Reken går ut på antaganden, möjlighet till trendbrott samt att Tromsö ser bättre ut än vad de är.

Den delen du citerade Olof är lite av att jag tänkte högt, borde kanske formulerat bättre.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 16:42   #5
WHL

WHLs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2

WHL
Stats: 19 - 15 - 0
ROI: 132.32%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Tycker under 2,5 känns bra till 1,85.
om man ser till statistik och historia. (9-2 Under/över 11 senaste) och tromsös 1 insläppta på 6 matcher. Och 0-0 mot tvåan rosenborg.

Edit: 1,85 på expekt för en timme sen, nu var det bara 1,78.

Edit II: Shait ! Sitter och blandar ihop matcher här, Viking - Rosenborg är det som ligger på 1.85...Har en 4-åring på sockerkick som stör här...

Senast redigerad av WHL den 2010-05-24 klockan 16:55.
WHL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td