![]() |
Bra värde på lågt odds
South Africa - Premier League - Pretoria U. - Orlando Pirates, 19:15
En snabbanalys ger ett bra värde på exempelvis <3.5 mål, med en standard avvikelse i marginal fås oddset 1.12 och kan spelas till 1.20 vid de flesta bookies, dvs ett värde på 7 %. Har ni någon annan uppfattning, tycker ni att jag har fel så kommentera gärna! |
Bra värde på lågt odds 2
Italy - Seria A - Genoa - Lazio, 2045
Bra värde på lågt odds, jag lirar <3.5 mål, till oddset 1.25. Beräknat odds till 1.17 (med en marginal på 1 standardavvikelse). |
Dagens högsta värde 18 %
Mexico - Primera Division - Club America - Santos Laguna, 24:00
Mitt bästa fynd idag, beräknat odds 1.18, det går att spela till 1.38 (<3.5 mål). Det ger ett värde på närmare 18 % |
Hur beräknar du dessa odds?
|
Tycker nog kvalitén på "rekarna" sjunkit en aning på slutet. :rolleyes:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
New Zealand, Canterbury - Auckland City, 04:35
Jag spelar på totalt antal mål <4,5 @ 1.42 med ett värde på 14 %. Värdet är självfallet lite lite högre (ganska mycket också) på de lägre resultaten men jag spelar inte enbart på det högsta värdet utan siktar på högre vinst sannolikhet som passar min strategi i detta fall. |
Germany-Regionalliga Nordost, Berliner AK 07 - Nordhausen, klockan 13:00
Jag spelar på totalt antal mål <3.5 till oddset 1.29, med ett värde på ~10 % |
Italy - Serie D Group C, Virtus Verona - Campodarsego, klockan 14:30
Jag spelar totalt antal mål <3.5 till oddset 1.35 med ett värde på ~10 %. |
Vilka metoder använder du för beräkning?
|
Citat:
|
Citat:
Har precis börjat skriva D-uppsats i statistik där jag undersöker möjligheten att skapa en fördel på under/över X mål i längden. Kommer använda mig av främst SVM, men även jämföra med QDA och logistisk regression. Håller nu på att samla in data, vilket kommer bestå av ca 6000matcher, utspritt på nästan 20 år dock. Tror dock 1000matcher från senaste 3-4 år även kommer räcka. |
Enligt mitt tycke ger 1000 matcher från de senaste 3-4 åren BETYDLIGT bättre underlag än att blanda in matcher från 20 år sedan.
Fotbollen förändras då och då. |