|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-09-08, 13:01 | #1 |
Vad påverkar antal hörnor?
Hej,
Försöker leta mig till vad som påverkar en match i antal hörnor? Det kan ju skilja ganska mycket ifrån match till match och något måste ju påverka detta? Jag är helt novis på detta område och skulle vilja höra lite synpunkter.. Tex: Blir det färre hörnor om två jämna lag möts än två ojämna? Är det fler/färre hörnor i olika ligor? Landskamper? Lagets spelstil? Väder? Andra parametrar? /S |
|
2015-09-08, 15:01 | #2 | |
Citat:
Försök att inte försöka förstå dig på dessa saker. Där är inga klara samband, om där var det skulle marknaden inte existerat. Jag kan tipsa om matching bets men annars avråder jag från betting. |
||
2015-09-08, 16:41 | #3 | ||
Citat:
Citat:
Första påverkande parameter som används är Spelsystem v/s Spelsystem. Flest hörnor statistiskt blir det när ett 4-3-3 lag möter ett 4-5-1 lag, minst när 2 lag som spelar 4-4-2 möts. Sen bygger man på med andra faktorer, gräs v/s konstgräs, väder, man kollar på vilka spelare som ger/får flest hörnor osv. Exakt man man ger för individuella värden på parametrarna är säkert individuellt mellan olika oddssättare och oftast hemligt! Det här är kunskap som kommer från lång erfarenhet och statistikgrävande och är därmed inte gratis.
2015-09-08, 17:45 | #4 | |
Citat:
Ta inte råd från bästa vännen ta råd från den okände. Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde. Det fina med kapitalism är att det får människor att aktivera sig, vilket är bra då folk generellt är jävligt trötta. edit. Jag är också en spelare så varför skulle jag inte få sitta här? Bara för att laxen rör sig i andra vatten än torsken betyder det inte att de aldrig möts. |
||
2015-09-08, 19:23 | #5 |
Haha, wtf? "Där är inga klara samband" Cc räknade upp precis det så uppenbarligen finns det. Vad tror du oddssättarna utgår ifrån när de sätter linor på hörnor? Nornorna?
|
|
2015-09-08, 19:29 | #6 | |
Citat:
Varför göra jobbet när biffen redan är stekt? PHP-kod:
Senast redigerad av matchingbetisover den 2015-09-08 klockan 19:30. |
||
2015-09-09, 15:53 | #7 |
Dags att byta byline! Nästan Tassos-klass på den!
2015-09-09, 20:55 | #8 |
Skönt najs att min språkliga begåvning kan underhålla.