|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-04-27, 07:17 | #1 |
28/4 20:45 Barcelona - Inter
Denna match ska bli underbar att se. Två av världens absolut bästa lag gör upp på en av världens mäktigaste arenor. Instinktivt tror jag att Barcelona går vidare.
I förra matchen lyckades Inter med att föa matchen ordentligt, de lyckades mer eller mindre helt med att stänga av Messi och hela mittbacklinjen, och de störde Barca till den grad att deras one-touch-pass-system helt och hållet slutade att fungera. Imponerande gjort, och hur offiside än Milito var och hur mycket straff än Dani Alves skulle ahft är det imponerande att vinna över Barca med 3-1. Jag tror dock matchbilden kommer att se annorlunda ut denna gång. Även om Barcelona är ovana underdogs är de på något sätt just det. De är underdogs på Nou Camp, hur kommer det att påverka dem? Här är några av mina tankar inför matchen, och Barcas fördelar: Messi plockades effektivt bort i mötet i Milano. Kommer de att lyckas med detta igen? Jag är ytterst tveksam. Även om han redan anses som världens bäste skulle en Messiuppvisning som tog Barca till final här göra honom historisk för alltid. Jag vill tro att han har det inom sig, och att det finns en god chans. Barcelonas fokus borde ligga på att göra ett tidigt mål. Detta skulle totalt röra upp Inter som då borde se ordentligt nervöst ut. Se bara vad som hände Manchester United i returmötet mot Bayerna när de fick in 1-3. Inters fokus torde ligga på exakt samma sak. Väcka nervositeten till live igen i Barcelona. Domarfördel Barcelona. Att skicka ut någon eller döma straff för Inter tror jag är ganska osannolikt, hur professionella domarna än ska vara. Eventuella provokationer på planen tror jag även dem kommer att väga för Barcelonas fördel. Den förra förlusten i höstas borde ligga kvar i Inters minne. De vet att Barcelona är kapabla att vinna med 2-0 likaså att de själva kan förlora med 0-2 på Nou Camp. Och i princip alla spelarna på plan var med om den förlusten. Många här känner till min...ovana att brida och vända på trendbrottsfördelar och nackdelar. Men Barcelona har inte gjort mål på de fyra senaste semifinalmötena i Champions League hemma på Nou Camp. En väldigt märklig bedrift, som helt enkelt måste brytas imorgon. Om man ska gå in på lite mer tveksamma vetenskapliga magkänsle argument tycker jag spontant att:
Det där var bara lite om mina tankar kring matchen. Utifrån den har jag några spel som jag funderar på: Lionel Messi to Score: Expekt erbjuder 1.80 på denna marknad. Ska Barcelona vinna och gå vidare måste Messi ha en vital del i det. Marknaden för att han ska göra första målet ligger på 3.75, också den intressant. Resultat: 2-0 till 7.25. Detta är det mest troliga resultatet för en Barca-avancemang. Ladbrokes erbjuder två gånger pengarna på att Barcelona gör mål i båda halvlekar. Bet365 har max ett lag att göra mål till 2.10. Det intressantaste spelet jag hittar är dock Bet365's marknad på att första målet görs inom 24 minuter till 1.95 Har även en fråga som jag inte hittar svar på: Rensas alla gula kort inför finalen, eller skulle de som kommit upp i nog gula kort kunna missa en final vid ett gult kort i morgon? Fyll gärna på med egna funderingar |
|
2010-04-27, 07:53 | #2 |
Intressanta tankar, jag går mest och funderar på om Barcelona är samma lag bakåt utan Puyol där bak som ställer och styr, ett tungt avbräck. Undrar om Inter gå in på Camp Nou med samma spelsystem från San Siro eller om dom backar hem,får ner tempot och kan sinka spelet eller om dom vågar ligga högt uppe, pressa, och gå på anfall med relativt många spelare ?
Camp Nou är avgörande för Barca, väldigt svårt att möta dom där tror jag absolut. Men samtidigt är det en väldig press dem har på sig nu, en ovan situation. Spännande som attan iaf |
|
2010-04-27, 08:44 | #3 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Detta kommer bli en no play game, kanske någon varning på barcaspelare. Typ Zlatan, busquets och Alves som alla kan bli sura om det inte blir deras kväll.
|
2010-04-27, 09:01 | #5 |
Tror Inter kommer spela (iaf försöka) som de gjorde på Stamford Bridge - nästan samma förutsättningar (2-1 samt 3-1 från hemmamötet). De lyckades alltså hålla nollan mot ett lag som har en av världens bästa offensiver och dessutom kontra in en i slutet för att sätta spiken i kistan. Nu har man dessutom 2 måls försprång och känner jag Mourinho rätt så kommer han bara försöka hålla nollan så länge det bara går. (Är det nån som har ett ess i rockärmen så är det han... skulle inte förvåna mig om han chocköppnar för att punktera matchen?) Barcelonas enda räddning är som du säger ett tidigt mål för att få Inter i obalans. Skulle det stå 0-0 i halvlek lär väl frustrationen förr eller senare komma till Barcelona (som förövrigt absolut inte är vana vid just... frustration! Det enda jag noterat denna säsong var mot Sevilla i cupen och där gick det ju som det gick...)
Det jag är mest oroad över är nog backlinjen utan Puyol och Inters snabba omställningar, vilket vi såg prov på redan på San Siro. Hoppas Pep gjort sin hemläxa genom att videostudera hela veckan och därmed sitter på lösningen för att frigöra Messi. Fyfan vad Barcelona behöver en matchvinnar-Iniesta i högform nu! Man såg långa vägar på San Siro att vapenbroder Xavi gestikulerade åt det stillastående, mindre kreativa anfallet. För övrigt borde detta vara det perfekta tillfället för Zlatan att tysta kritiker genom att slå ut sin gamla klubb genom att sätta ett par baljor. Btw, någon som har info om t-shirtarna Barcelona satte på sig efter lördagens match mot Xerez? 1 timme tidigare.. what? |
|
2010-04-27, 09:22 | #6 | |
Citat:
Sen ang. tröjorna barca-spelarna satte på sig så uppmanade dom publiken att komma till matchen 1 timma tidigare för att skapa stämning så lovade dom att ge allt på plan, typ.. iaf. enligt 'fotbollskanalen' i söndags. |
||
2010-04-27, 09:32 | #7 |
Jag tror inte dom gula korten försvinner. Paul Scholes missade finalen för ett par år sen pga avstängning. Men det kan ju ha ändrats.
Mycket svårtippad match, kan lika gärna sluta 0-0 som 4-0 till barca. Jag lägger mitt bet på bayern istället. |
|
2010-04-27, 09:43 | #8 |
Bra skrivet av PHX.
Inter gjorde något riktigt smart i förra matchen. De i princip lät Xavi vara medans resten av laget täpptes till. stryper man den osynliga Barcalinan som bollen rullar runt på så blir de väldigt tafatta. Det gjorde Chelsea också förra året men där kom ju Övrebo och vann matchen åt dem istället. En sak som man la märke till är när Stankovic skulle bytas in så förklarade Mourinho vad han skulle göra. Och det såg man tydligt hur han slog näven mot flatan. pang pang pang pang. Och det är just det som är Inters signum i år. Inställningen och agressiviteten och Mourinho har verkligen lyckats med det i år. För varje rätt sak de utförde så växte de ännu mer. Kolla bara på Lucios inställning där. Cambiasso då. Nu är Balotelli även hemskickad för att visa vad som är viktigast. En stor minus för Inter dock är Sneijder som verkar missa matchen och Stankovic som är avstängd. Detta är en match man ska avvakta att lira på tills man fått laguppställningarna och försöka läsa taktiken de har tänkt att lira. Just nu tror jag på en repris av Inters match mot Chelsea borta. Stenhårt försvar och frustrera Barca. Sedan pang, en kontring i baken. |
|
2010-04-27, 09:43 | #9 | |
Citat:
Som du sa, ett tidigt mål är A och O för Barca. |
||
2010-04-27, 09:44 | #10 |
Jag tror faktiskt inte att Puyouls frånvaro kommer att skada dem jättemycket....Men den som lever får se.
|
|
2010-04-27, 09:47 | #11 | |
Citat:
Såg också programmet men vill ha mer kött på benen, nån som har typ en engelsköversatt Marca över? Istället för att komma en timme tidigare borde Barca vädja publiken att sluta vara åskådare och agera som riktiga fans för en gångs skull. Barcelona har ju mer eller mindre aldrig behövt den berycktade "12e mannen på planen" - men imorgonkväll lär "han" behövas mer än någonsin. Btw, sa inte Pep på nån presskonferens i helgen typ; blabla, men vi är ändå nöjda att vi kommit så långt och skulle vi åka ut här så är det ingen katastrof, ungefär? Uttalar en tränare sig så i halvtid av ett dubbelmöte så skulle jag tolka det som att det redan finns en uppgivenhet i Barcalägret. Resterande 10 man kan ju inte lita på att världens bäste går och sätter 4 kassar titt som tätt... |
||
2010-04-27, 09:48 | #12 |
Håller med om att bänka Zlatan.
De måste utnyttja kanterna mer genom att lira Henry eller rent av Keita som är fantstisk. Samt att MEssi får en mycket mer breddande roll som slickar linjen. De måste spaca ut Inter annars blir det nog stopp i maskineriet. |
|
2010-04-27, 10:11 | #13 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Seriöst.. den här Zlatan-diskussionen börjar bli löjlig.
Henry är slut som fotbollsspelare på absolut toppnivå och Bojan är på sin höjd fjärde bästa valet som en av de tre där framme. Han har ett otroligt målsinne, men är för lätt och verkligen ingen som skapar målchanser. Zlatan har i Barca i år gjort 16 mål på 26 matcher, samt 7 assist. I Inter stod han för totalt 66 mål och 28 assist på 116 matcher. Totalt i karriären 176 mål och 86 assist på 390 matcher. _____________________ Thierry Henry har i år gjort 4 mål och 3 assist på 26 matcher. Sär nu inte "men han har ju fått agera inhoppare, klart som fan har gjort, han är inte bättre än så längre. Totalt i Barca 49 mål och 26 assist på 116 matcher. _____________________ Bojan Krkic 9 mål och 5 assist på 30 fighter i år. 31 mål och 19 assist totalt på 120 matcher. Bra facit med tanke på hans ålder. _____________________ Pedro 46 matcher 20 mål denna säsong _____________________ Samuel Eto'o 129 mål på 200 matcher för Barcelona 16 Mål på 42 matcher för Inter. _____________________ Dags att sluta vara sånna hatare och var lite objektiva. Zlatan är den enda spelare genom tiderna att göra mål i sina fyra första ligamatcher för Barcelona, han gjorde dessutom mål i 5 raka. Han har vunnit skytteligan i Italien, samt "poängligan i Italien". Har blivit nominerad till världens bästa fotbollsspelare, är den näst dyrast övergången genom tiderna och var innan flytten till Barcelona den bäst betalda spelaren i världen tillsammans med Kaka. Man behöver inte tycka om alla spelare, jag gillar exempelvis inte Christiano Ronaldo. Men om man inte kan vara så pass objektiv att man ger dessa två spelare cred så borde man rannsaka sig själv. Senast redigerad av RobinD den 2010-04-27 klockan 11:33. |
2010-04-27, 10:13 | #14 |
Moderator
Skulle spela både Keita och Iniesta på kanten hellre än Bojan/Henry.
Pedro, Zlatan, Messi är dock den bästa komponeringen sett till säsongen och det tillsammans med Xavi, Iniesta och Busquets/Toure/Keita på mitten. |
2010-04-27, 10:14 | #15 | |
Citat:
Puyols insats i CL-finalen förra året var fenomenal, nästan på snudd omöjlig att återupprepa (ja, backar i allmänhet får för lite cred). På det sättet han plockade bort Ronaldo har jag aldrig tidigare skådat (Ronaldos frustration smittade i sin tur av sig på hela United.) Och det är just så jag tycker Pep ska använda Puyol än mer. Genom att "punktmarkera" motståndarnas nyckelspelare och därmed orsaka frustration. Det funkar - fråga Inter... men nu är det ju så dags... Robin; nu har jag inte själv NB men hade jag varit dig hade jag satt en tv-peng på att Alves får gult kort. Han brukar bli lite tjinkig i de stora matcherna. (Han fick även gult i el Clásico?) - Odds på detta? Senast redigerad av PHX den 2010-04-27 klockan 10:28. |
||
2010-04-27, 10:38 | #16 | |
Moderator
Citat:
|
|
2010-04-27, 11:24 | #17 | |
Citat:
Måste också hålla med om att klart Zlatan skall spela! Allt är sagt redan om hans klass av RobinD tidigare och han behövs i dessa matcher, jantelag eller inte i Sverige..:-) Njut av matchen istället för att lägga stora pengar är mitt förslag till alla!:-) |
||
2010-04-27, 11:26 | #18 |
Fan vad dåligt målsnitt. Fast som du säger, bra facit med tanke på åldern
2010-04-27, 11:28 | #19 |
|
|
2010-04-27, 11:30 | #20 |
Läs det jag citerade igen
2010-04-27, 11:31 | #21 |
|
|
2010-04-27, 11:33 | #22 |
Moderator
|
2010-04-27, 12:38 | #23 |
Att generalisera på det sättet du gör angående Zlatans vara eller icke vara i matchen tycker jag ger en liten skev bild. Jag håller med om att utslaget på en säsong ska Zlatan vara en given start-elva i vilket lag som helst.
Men nu har han ju testat. Det fungerade inte alls mot Inter, han har fått två chanser mot sitt gamla lag nu, och har inte tagit/fått den. Mitt intryck av Pep är att han ifrågasätter varje spelare i varje match. Och visst, har man hans trupp är det väl inga problem. Men att Zlatan ska spela bara för att han gör mycket mål tycker jag är att ta i. Detta är Barcas viktigaste match i år. Att kolla målsnitt tycker inte jag har så mycket att göra med vem som ska spela en viss match eller inte. Henry har spelat och vunnit dessa matcher innan. Bojan är hungrig och snabb som få. Jag vet att han är Barcelona-til-death men jag kan inte förstå varför han inte går till ett lag där han kan vara och bli stjärnan. Kolla bara på det Argentinska landslaget. Messi har ju inte alls gått så bra som väntat... |
|
2010-04-27, 12:41 | #24 |
Puyoul är givetvis stommen i Barcas defensiva spel. Men om det blir den matchbild som jag tror kommer offensiva Alves och Maxwell på flanken att vara viktigare om Inter väljer att försöka stänga igen.
|
|
2010-04-27, 12:43 | #25 |
Henry har spelat och vunnit men knappast tack vare hans personliga insats utan snarare trots den, IMO. Han är faktiskt rätt slut. Har sett alla Barcas matcher i år och Henry ser ju nästan lite uppgiven ut, söker alltid enkla lösningar, utmanar knappt och befinner sig inte där bollarna dimper ner som en målskytt normalt gör naturligt...
Pedro förtjänar alla möjliga hyllningar däremot!
2010-04-27, 12:46 | #26 | |
Citat:
|
||
2010-04-27, 12:48 | #27 |
Moderator
Jag generaliserar inte Zlatans vara eller icke vara i startelvan genom att jämföra målsnitt. Jag angrep argumentet att han inte borde starta till förmån för Henry eller Bojan pga att de skulle passa bättre/göra bättre ifrån sig.
Enligt mig så kan du på samma grunder isf bänka Messi och större delen av Barca med tanke på hur avväpnade de blev senast. Zlatan är ett givet val som center i Barca, oavsett motstånd om matchen har betydelse för Barcelona. Hans blotta närvaro gör intryck på spelare runt honom. Han är svår att spela emot, han är en bra targetspelare, han har finess och kreativitet och gör mål samt assisterar. Han är dessutom en av få bra huvudspelare offensivt i Barcelona, även om de inte är hans största styrka. Jag skulle inte vilja se Bojan i kamp med Lucio och Samuel. Slakt! |
2010-04-27, 12:58 | #28 |
Jag håller med dig till hundra procent.
Hela mitt argument går ut på att förändra matchbilden till egen fördel från start. Jag tror inte en sekund på att hemmaplan i detta fall kommer att göra så att Barca automatiskt vinner med 10-0...inställningen att det funkade inte förra gången men det borde funka nu känns inte alls som Pep.... Inter är bättre, starkare, och mer komplett än på länge. Möjligen att Sneijders frånvaro kommer att märkas mer än man tror... Oavsett tror jag faktiskt att Pep kommer att överraska, om det innebär att Zlatan startar på bänk eller inte får framtiden utvisa |
|
2010-04-27, 12:59 | #29 |
Bojan är ingen spelare man slänger in i en sån här match tycker jag. Han skiter nog på sig mot inters försvar. Skulle vilja se Keita istället för Pedro om man får välja. Det för mig är en underskattad spelare. PEdro var bra sist men jag tror att Barca skulle gynnas mer av Keita.
Zlatan kommer definitivt starta, sen får man se hur bra det går för honom. Tyvärr kan det bli ett tidigt byte i andra om det står 0-0 |
|
2010-04-27, 13:01 | #30 |
Läste att Sneijder verkar ha stora chanser att vara med trots allt.
|
|
2010-04-27, 13:17 | #31 |
Spelar Sneijder är jag ganska övertygad om att Inter löser det här. Han är löjligt viktig för deras spel, framförallt i sådana här matcher där snabba omställningar kommer avgöra om Inter gör viktiga bortamål. Kan utveckla mer senare när jag inte skriver på min iPhone, det är ju galet jobbig...
Messi har förresten aldrig gjort mål på ett Mourinho-lett lag. Där har du ju ytterligare ett trendbrott Portugisen. |
|
2010-04-27, 13:24 | #32 |
De gula korten försvinner inte, precis som att ett rött i semin också innebär avstängning. Abidal och Fletcher saknades ju från finalen ifjol p.g.a. det.
Avgudar "ett par år sen". Det var liksom '99. ^^
2010-04-27, 13:29 | #33 |
Vad hände med Maicon förra matchen? Var det en tand som flög mot Messi's axel?
|
|
2010-04-27, 13:30 | #34 |
|
|
2010-04-27, 13:36 | #35 |
Ni kan inte fotboll om ni inte sett att Henry varit slut en längre tid. Pinsamt att se han på planen faktiskt.
|
|
2010-04-27, 13:43 | #36 |
Tar man Frankrike till VM-slutspel med handen har man matchvinnarkvaliteter utan dess like
|
|
2010-04-27, 13:53 | #37 |
Har inte sett henry gå förbi en kille på 1,5 år nu och det var hans främsta egenskap förr. Nej tyvärr han kan göra en bra arbetsinsats ibland men det får bli mls för honom
|
|
2010-04-27, 14:07 | #38 |
Hej,
Jag skulle bara vilja tillägga en sak i eran Henry-debatt, men först kan jag hålla med om att han varit lite väl kall (även om han var något bättre i lördags tycker jag) och inte bör spela mot Inter. Det jag skulle vilja addera i debatten och jag inte sett någon ta upp är att Henry tillför en sak som varken Pedro, Bojan, Keita, Zlatan, Iniesta etc. erbjuder och det är ett djupspels-alternativ. Detta är oerhört värdefullt för ett lag som Barcelona som ibland möter lag som försöker krympa ytorna genom att bl.a. flytta upp backlinjen något, detta försökte bl.a. Real Madrid med i senaste matchen och lyckades väl hyfsat ett tag iaf. Med en spelare som hotar i djupled så tvingas backlinjen att sjunka mycket fortare eftersom dom vet att så fort Xavi får bollen så kan det komma en boll över backlinjen i djupled. Detta gör att när dom sjunker ner så skapas det ytor som t.ex. Messi sedan kan utnyttja, alltså behöver inte ens Henry få bollen. .. Just my 2 cents. Håller för övrigt med till fullo att utan Sneijder så skulle Inter få satsa på att hålla nollan iom. att han är i princip den enda som förser Milito+Eto'o med bollar... Edit: Kanske ska lägga till att det med Henry menade jag mest generellt, och jag tycker alltså inte att anledningen med djupledshotet ensam är tillräckligt för att spela med en spelare som är så pass kall. Samt att Inter spelar inte riktigt med backlinjen så högt upp. //Patrik Senast redigerad av patz den 2010-04-27 klockan 14:18. |
|
2010-04-27, 15:28 | #39 | |
Moderator
Citat:
De bollar du pratar om slås av Xavi över backlinjen tas i högre utsträckning emot av Messi och Zlatan än av Henry om han spelar. Just my 2 cents. |
|
2010-04-27, 16:55 | #40 |
Menar att i de matcher Henry varit med och vunnit har segrarna knappast kommit på grund av någon strålande personlig insats från hans sida. Han har befunnit sig på planen när de vunnit men inte varit avgörande för segrarna.
2010-04-28, 10:37 | #41 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 9Ryggas resultat Stats: 16 - 20 - 2 ROI: 117.40% Vinstprocent: 44.00% |
Visst ska Barcelona vinna och DE MÅSTE vinna. Gärna med 2-0. Men varför förlora så stort i första matchen? Inter är bra. Om det blir spel på matchen ikväll så lutar det år X2 till 3 ggr eller DNB 2 till 6.50 på Ladbrokes.
|
2010-04-28, 10:53 | #42 |
SÅG du förra matchen? Att de förlorade med just 3-1 berodde främst på domaren.
|
|
2010-04-28, 11:33 | #43 |
1,40 på Barca är i mina ögon helt ospelbart! Katastrof odds med tanke på matchens status och vilket lag dom möter. 7,5 på Inter är däremot lite mer intressant men som tidigare sagt, njut av matchen istället!:-)
|
|
2010-04-28, 11:49 | #44 |
Som tidigare person skrev. 1,40 på Barca är fan inte spelbart. Själv kör jag en liten peng på Inter.
2010-04-28, 12:13 | #45 |
Blir spel på messi som målskytt, samt att barca gör mål i bägge halvlekarna...
Så ryggar dig lite grann |
|
2010-04-28, 12:21 | #46 |
|
|
2010-04-28, 12:25 | #47 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Barcelona trivs inte alls när dom blir pressade högt i banan, det är tydligt. Det är dock bara en vanesak tror jag, jag avskyr Barca av hela mitt hjärta men anledningen till att många lag stoppar dom nu högt är för att dom har varit bekväma i ett antal säsonger nu. Alla backar hem och låter dom skapa det dom vill på mittfältet. Inter står upp bra och ställer till det taktiskt för Barca, självklart så vinner Barca i längden med rätt motivation och speltanke så bra är deras spelare. Vi får se om dom har lärt sig något under veckan eller kommer igen bli pressade ut på kanterna och se helt tandlösa ut.
Dom har ju Zlatan där framme som faktiskt är en targetplayer, skippa det fina spelet och bli effektiva så kan det bli en målrik kväll. Som tur är så finns det antagligen inte ens i huvudet på dom flesta att spela trist rak fotboll så vi kommer se en match som slutar 1-1. |
2010-04-28, 12:36 | #48 |
Ja, att de förlorade med 3-1 berodde främst på domaren. Att de sedan vann och var det överlägset bättre laget råder det knappast någon tvivel om. Men han frågade sig hur de kunde förlora med 3-1, och jag anser att det berodde på domaren. Antingen skulle de förlorat med 2-1, eller med 3-2, beroende på vilken domarmiss man vill släppa till.
|
|
2010-04-28, 12:38 | #49 |
Avstår helt spel innan matchstart, kan eventuellt bli ett livespel på inter om det står 0-0 30 minuter in. Barcelona kommer behöva öppna sig och då kommer Inter få chansen att kontra in en och annan boll.
|
|
2010-04-28, 12:38 | #50 |
Inter har dessutom hade dessutom "flyt" mot Chelsea. Brottningen mot först Zhirkov och senare Drogba kunde enkelt lett till röda kort, men domaren valde även där att släppa det.
|
|
2010-04-28, 13:01 | #51 | |
Citat:
|
||
2010-04-28, 13:15 | #52 |
Om domren tillåter att zlatan får peta på lucio så är mycket vunnit. Förra jävla tomten var ju bland det sämsta jag sett. Säger inte att inter inte vunnit ändå men det blev lättare.
|
|
2010-04-28, 15:27 | #53 | |
Citat:
Du målar du upp mitt uttalande lite väl mycket. Rygga.com kommenterade hur Barca kunde förlora så stort mot Inter... att det blev just 3-1 berodde delvis på det. De förtjänade dock som du säger att vinna och Barca var helt utmanövrerade. Bettingpotential aside: Vem tror du vinner och varför Papak? Är mycket väl medveten om att domartabbar/missar jämnar ut sig i det långa loppet, dock tycker jag Inter fått lite väl mycket flyt både mot Chelsea och nu mot Barca vilket leder fram till Portugisens hetaste tips inför kvällen = TRENDBROTTSPOTENTIAL! Om ni ser mycket pengar i rörelse är det mannen från landet väster om Spanien som gått all-in på Inter to have bad luck: YES ikväll. |
||
2010-04-28, 15:53 | #54 | |
Citat:
Ang. matchen så har jag spelat på Inter DNB till 6.50 hos Ladbrokes för 2.5u och Double Chance X/2 2.81 5u (Ladbrokes). Mest för att jag har bettat på Inter hela vägen från åttondelsfinalen och dom har tjänat mig hyfsat bra med pengar (bland 6oddsare mot Chelsea på bortaplan, ca 2 i odds mot CSKA osv...) så jag ser ingen anledning till att sluta ikväll. Inter har redan visat att man kan vinna mot Barcelona dessutom har man Mourinho och han är ett geni när det gäller såna här matcher. Inget värde i 1.40 på Barcelona heller mot ett Inter som redan bevisat att man är mycket väl kapabla till att vinna på bortaplan mot "svåra" lag. Dessutom är hemmafördelen för Barcelona inte så stor det är inte så att Inter åker till Turkiet och tar sig an Gala där snackar vi publikfördel. Fint odds på ett bra lag med världens bästa tränare, varför inte? |
||
2010-04-28, 15:54 | #55 |
Vad är det med dessa inskränkta barcafansen? Inter körde över barca sist, logiskt dock att Barca tar över sista tiden.
Barca kommer säkert göra något mål idag, men spelar de som de brukar kommer Inter också att kontra in någon boll. eller är jag helt fel ute? Målrikt? |
|
2010-04-28, 15:57 | #56 |
är också inne på överspel men väntar nog och lirar den live istället.
hur ser skadefronten ut med snejder med flera? |
|
2010-04-28, 16:12 | #57 |
Roligt att man har VIASAT:
|
|
2010-04-28, 16:22 | #58 |
Over and out lycka till alla som spelar ikväll!
Zlatan och Messi blir matchvinnare 3-0 till Barca, 22:a, 36:e och 78:e minuten. |
|
2010-04-28, 16:23 | #59 |
|
|
2010-04-28, 17:33 | #61 | ||
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Över2.5 mål känns som mitt enda spel på den här matchen. Barca MÅSTE göra två mål, antingen kommer de öppna sig och Inter kontra in minst ett, eller så gör de rätt så tidigt två mål, och Inter måste fram och öppna sig....
Hur som haver, 3 mål eller fler it is! Funderar även lite på att båda lagen ska göra mål, men där väntar jag lite och ser om Sneijder spelar!
||
2010-04-28, 20:18 | #62 |
|
|
2010-04-28, 23:08 | #63 |
Skoj... JÄVLA FEGA HORUNGAR INTER ÄR !!!!!!!!!!!!!!!
2-0 felaktigt bortdömt också.... Pinsamt att ett lag utan en enda riktig fotbollsspelare snor finalplatsen !!!!!!!!!!!! |
|
2010-04-28, 23:09 | #64 |
Pinsamt att ett lag utan en enda riktig fotbollsspelare snor finalplatsen !!!!!!!!!!!!
hehe vi säger så |
|
2010-04-28, 23:14 | #65 |
Så kan det gå!
The Special one är i CL final igen!
2010-04-28, 23:30 | #66 |
liverpool gick vidare på samma vis till final 2007, med en massa hjälp av domaren menar jag då. fråga nån som håller på inter,arsenal eller chelsea bara. röda kort i båda matcherna mot inter med sig. straff diskutionerna i mötena mot arsenal och va bollen över mållinjen mot chelsea??
inter 2010: brottningsmatcherna mot chelsea som ingen såg, offside mål och 50-50 straffsituation i milano och nu ikväll såg de en hans som va tveksam innan det bortdömda målet. ok det va inte rött kort idag, så det väger väl upp en del. kan bli en bra final hur som helst även om det är lag rankat(enligt mig) mellan 5-8 i europa. vi hade ju en final för inte så länge sen mellan porto o monaco. vem tränade porto den gången??? och de lagen va knappast rankat högre än dessa två lag. ville bara skriva av mig lite. |
|
2010-04-28, 23:32 | #67 |
|
|
2010-04-29, 00:24 | #68 |
Två lag som gått vidare på ett offsidemål är i final!
Båda lagen kommer sakna vars en spelare i finalen, men RIbery betyder nog mer för sitt Bayern än vad Motta gör för Inter. 0-0 stod sig alldeles för länge och med en man mer i över en timme så kom frustrationen (som väntat) till Barcelona - frågan är om de kunde hantera den? Precis som jag nämnde innan match är Barcelona inte erfarna nog i sådana situationer. Jag undrar nog mest vad Zlatan tänker på innan han somnar ikväll..; "Är Inter i CL-final pga att jag lämnade? Är Barcelona INTE i CL-final pga att jag joinade?" Menmen, Barcelona får väl trösta sig med ligatiteln istället, för historiskt sett är det väldigt svårt att vinna CL 2 ggr i rad. |
|
2010-04-29, 01:09 | #69 |
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Lätt att bara se saken från en sida och komma fram till att det var mycket domaren som avgjorde. Det röda kortet var enligt mig lika diskutabelt som handssituationen, och vad ingen har nämnt var att Pique var offside när han gjorde sitt mål.
Att säga att Inter gick vidare tack vare ett offsidemål är väl lite att ta i. Vill man hårddra det kan man säga att Milito också blev felaktigt avvinkat när han var påväg helt fri förra matchen. "Han hade kanske inte gjort mål" säger vissa, men vem säger att matchbilden idag hade varit likadan om förra matchen hade slutat 1-2? Sett över två matcher var Inter det bättre laget, och man förtjänade att gå vidare. |
2010-04-29, 06:21 | #70 |
Sett till resultatet på pappret så är både Bayern och Inter vidare pga ett solklart, feldömt offsidemål... sen får du vända och vrida på det hur mycket du vill. Agg; 4-4 samt 3-2.
Tror faktiskt matchbilden hade sett mer eller mindre likadan ut. Hade det slutat 2-1 på San Siro hade Barcelona ändå haft ett massivt bollinnehav, samt varit tvunga att göra mål för avancemang. Att det var ytterligare ett mål att hämta upp var bara ännu ett hinder på samma väg. Inter spelade ju som de gjorde på Stamford Bridge (då man hade just en 2-1 ledning att gå på), så... på västfronten intet nytt! Sen om Piquenbauer var offside eller inte låter jag va osagt då han i princip är i linje med Muntari (kass vinkel.) Klose och Milito var väl om inte minst så iaf nästan, 1 meter offside. Och det där med "Milito och omifallatt" är väl i klass med; "hade Bojan inte klippt sig innan match hade han tveklöst nickat in bollen på inlägget från Messi". Sen går det att diskutera om allt annat i all oändlighet med; det Mourinho gjorde mot Zlatan/Pep, borde _minst_ resulterat i varning eftersom han överhuvudtaget inte FÅR vara där. Nu har jag inte regelboken i huvudet men en mindre liberal domare hade inte tillåtit det (fjärdedomaren ska ha koll på sådant). Hur hade Inter hanterat det mentala med både Motta och Mourinho utvisade såpass tidigt i matchen? (För övrigt riktigt, riktigt lågt gjort imo - "Mourinho the special one" sjönk rejält i mina ögon där. Han kanske kände att matchen höll på att glida honom ur händerna efter det röda kortet på Motta och var desperat nog att försöka psyka.) Sen tycker jag att både utvisningen och handssituationen är korrekt dömda. Motta kommer först till bollen samtidigt som han vet att Pedro är honom i hasorna. Sekunden efter är Mottas händer i en helt onaturlig position. [Wow vad det låter som om jag är färgad enda hit, men;] Handssituationen är hands eftersom bollens riktning ändras radikalt (nästan 180 graders bounceback som lyckas hitta Bojan). Och slutligen; håller fullständigt med om att Inter var det taktiskt bättre laget i dubbelmötet, trots massivt bollinnehav från Barcelona. Senast redigerad av PHX den 2010-04-29 klockan 06:27. |
|
2010-04-29, 07:53 | #71 |
Riktigt tråkigt detta. Utvisningen var givetvis legitimerad, även om det var en filmning utan dess like. Kastar man händer bakom sig i den höjden ska man veta vad man håller på med.
Bytet av Zlatan mot Bojan förstår jag inte dock. |
|
2010-04-29, 10:40 | #72 |
Gott folk! Det blir allas vår drömfinal!
|
|
2010-04-29, 11:30 | #73 |
Haha komiskt, erkänn bara att Inter förtjänade att gå vidare. Piques mål var solklart offside det var Militos med. Utvisningen var av tveksam karaktär och kunde egentligen gå åt båda hållen (alltså rött eller ej rött) som jag ser det, spelare har sluppit röda kort för värre situationer än den där. Det enda ni gör är att klaga på domaren när Barcelona blev defensivt utspelade över 180 min. Om man nu är så jävla bra varför lyckades man inte göra 5-0 innan halvtid som vissa trodde. Hörde folk snacka om att Barcelona
skulle krossa Inter innan halvtid för dom hade hemmaplan och var TVUNGNA att göra mål men heyyy finns ett lag som är TVUNGET att försvara sig också och att göra mål mot Inter är inte lika lätt som att göra mål mot Xerez. Kom igen, Barcas bästa och enda chans innan offsidemålet kom när Bojan nickade utanför. Innan dess hade man ingenting. Hur många skott på mål fick Zlatan? Messi sågs knappt och Xavi hade ingEn att passa och ändå spelade Barca med 1 man mer än Inter i ca 60 min. Men visst det är alltid enklare att skylla på domaren när man har svårt att inse att ens lag blev totalt taktiskt utspelat. Bara att gratulera Inter för hur dom stängde ner Barcelonas offensiv och så hoppas jag att Bayern Munchen vinner finalen. Skriver över telefonen, sorry för stavfel. |
|
2010-04-29, 11:35 | #74 | |
Moderator
Citat:
Hoppas att Bayern tar hem detta, tror dock inte att de är bra nog fög det. Zlatan gör en Owen! |
|
2010-04-29, 12:13 | #75 |
Han hade 0 avslut på mål under båda matcherna läste jag i Banks blogg.
2010-04-29, 13:01 | #76 | |
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Citat:
Samma tankegångar från ett annat perspektiv. |
|
2010-04-29, 15:20 | #77 | |
Citat:
Oh Well. Ska bli en rolig final. Och kudos till Inter som gjorde en enormt stark insats. Kan fortfarande inte greppa vilket platt fall det var för Barca. Kanske var det exakt som Mourinho sa: Barcas "obcesión" av att vinna Champions League på Bernabeu satte griller i huvudet och käppar i hjulet för dem Bayern spelar en fotboll som verkligen tilltalar mig, och de har många spelare som det verkligen är roligt att titta på. Hoppas därför att de vinner i finalen. |
||
2010-04-29, 16:06 | #78 | |
Citat:
- Det röda kortet var ju inte direktrött utan ett andra gula och fullständigt korrekt... att det ens diskuteras i efterhand är ju bara löjligt. Komiskt av alla Mourinhoälskare att blunda för hans enorma övertramp igår, för att inte säga patetiskt uppförande. FAUX PAS, big time! Annars är det nog nyttigt för "oövervinnerliga Barca" att förlora matcher av denna kalibern ibland, komma ner på jorden lite. _Självklart_ (har jag sagt något annat?) förtjänar Inter att gå vidare efter två helt magnifika och taktiskt defensiva utmanövreringar över två lag med världens bästa offensiver (Chelsea/Barcelona). Tror vi får se en helt annan matchbild i finalen då Inter tvingas bli lite mer av ett spelförande lag. Bara hoppas Bayern vinner så att den fjärde CL-platsen till Tyskland blir ännu mer rättfärdigad. En sak är säker iaf, första hörnan i andra halvlek blir Bayerns! |
||
2010-04-29, 16:13 | #79 | |
Citat:
Hade det slutat 2-1 på San Siro och 0-0 igår hade du nog kunnat räkna ut vilket lag som hade gått vidare. Det du gör är att du säger att Inters mål är självmål, medan du räknar bort att Barca också hade ett självmål. Det enligt mig är att vända och vrida på det. Isåfall kan man lika gärna säga att eftersom Barcas mål igår kom till p.g.a. offside så är det moraliska resultatet egentligen 3-1. Men det är lika fel ... |
|
2010-04-29, 16:20 | #80 | |
Citat:
*På tal om länkar Erik Niva nämnde något om en gest som Eto gjorde mot publiken efter matchen är det någon som har en länk alt. kan berätta vad som hände? |
||
2010-04-29, 16:25 | #81 |
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=76SXIdhiXBc"]YouTube- Jose Mourinho celebrates his victory over Barcelona as Inter move on to the finals[/ame]
2010-04-29, 16:29 | #82 |
Att kalla det där patetiskt var lite väl hårt (om det är den sekvensen du syftar på) Han firar sin seger så varför ska han inte få springa runt på planen och glädja sig. Faux Pas av Valdes snarare som springer fram till honom och tar tag i honom så det krävs 2 st att få bort honom från Mourinho eller av Barcelonas vaktmästare som sätter på sprinklersystemet när Interspelarna firar sin första CL-final på 40 år.
|
|
2010-04-29, 16:36 | #83 |
han mäktade med att visa den respekten på stamford bridge så varför brast det nu?? han kunde gott o väl låtit bli det där efter matchen. såg inte bra ut, men som om han bryr sig...hehe.
|
|
2010-04-29, 16:42 | #84 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2010-04-29, 16:45 | #85 | |
Sharp$: 1178Who Is John Galt? Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
För övrigt var gårdagens match en av dom mest besynnerliga jag har sett. Hela matchen var som ett enda långt anfall. Gårdagen fick mig konstigt nog att ordentligt inse vilket sinnesjukt bra lag Barcelona är. Jag tror också att dom kommer vara ännu bättre nästa säsong. Nu håller jag på Etoo i finalen. |
|
2010-04-29, 17:53 | #86 |
han har även jobbat som ass. tränare i barca om jag inte minns fel. men det är ju hästlängder ifrån vad han gjorde i chelsea.
men man kan vinna o förlora på bra o dåliga sätt. anser att "the speciall one" vann på ett mindre bra sätt igår för att utrycka sig politiskt korrekt. sen finns det ju såna som benitez i liverpool som ser ut att börja lipa när torres eller nån annan gör ett drömmål. hmmm, bäst att ta fram noteringshäftet och skriva ner lite!! vet inte vilket som är bäst men benitez stil riskerar ju aldrig inkastade ägg från motståndarlagets supportrar, snarare från de egna... sen domare hit o dit. det är en mänsklig faktor som man måste ha med i beräkningen, har varit så och är så på obestämd tid tills man kanske tar till elektronisk hjälp av nåt slag som kamera osv. vm guldet -66, ribba in eller? maradonas hands -86 är väl de största missarna internationellt, kan ju missat nåt. nyliggen även irland som blev snuvade på en chans att ta sig till vm via straffar då herr hansson blinkade till två-tre gånger när henry(gentlemannen själv) som ni alla vet tog hjälp av handen innan mål. som jag nämnde innan i ett inlägg tog sig liverpool till final med grym hjälp av domare genom 1/8, 1/4 och semi -07. aik hade flera domslut med sig i slutet av förra årets allsvenska med offside mål mot örebro som gav 3p och hans på mutomba innan han spelade fram till 1-1 på gamla ullevi tex. och nu har inter den vinden i ryggen. inter, liverpool liksom aik har och kommer att ha domartabbar emot sig så i det långa loppet så kanske udda blir jämnt. men det är ju supportrars själ o engagemang i lagen som gör att såna missar blir så ofantligt stort och man tar till "om inte om fanns" argument. och d blir ju fotboll också fantastiskt kul att diskutera, bara man håller det på någelunda nivå, en bit över hink o spade. that me for now. |
|
2010-04-29, 19:20 | #87 | |
Självmål? Haha, va?
Citat:
"Det tekniska området, är ett fotbollsbegrepp som avser det område där ersättare, dvs de spelare som finns uppsatta på spelarförteckningen men som inte spelar, samt ledare skall befinna sig inom under en match. Det tekniska området sträcker sig en meter ut från vardera sidan av bänken, är minst 8 meter brett, och är placerat en meter från sidlinjen. De som befinner sig inom det tekniska området skall enligt spelreglerna bete sig på ett ansvarsfullt sätt. Spelare inom det tekniska området kan varnas och utvisas enligt samma mönster som spelarna på plan. Ledare kan inte utvisas men istället avvisas utifall att de missköter sig. Exempelvis får maximalt en ledare stå inom tekniska området och bara delvis stå framme vid linjen och coacha sitt lag." Med andra ord skulle inte bara Motta utan även Mourinho försvinna redan i första halvlek till Barcelonas favör. Vad det hade fått för konsekvenser går även det att diskutera i all oändlighet. Hursomhelst, hela världen fick se en annan sida av honom igår... en mycket dålig sådan. |
||
2010-04-30, 00:18 | #88 |
Är du dum i huvudet eller?
Muntari upphävde för fan offsiden på Piques mål, helt klart. Militos fuskmål tog Inter vidare, men det fuskas ju mycket i Italien, det vet ju alla :P Jävla skitliga, England ftw. Anti-fotbollen segrade igår. Gula kortet på Motta är solklart även om Busquets överdriver, handen har inget där och göra. Jävligt tråkig final att se, ska nog skita it.
2010-04-30, 00:43 | #89 | ||
Citat:
matchbilden hade sett ut då, nog med spekulationer ändå... (tycker domarnivån överlag höll rätt dålig nivå och det här gick åt båda hållen). Citat:
|
|||
2010-04-30, 06:47 | #90 |
Det känns som om denna match på något sätt avslutade en era för Barcelona. Kanske positivt, så att de kan komma igen och bli bättre. Spelet de visade upp i dessa två matcher håller helt enkelt inte för att vara ansedda som världens bästa lag.
Att göra fyra mål mot ett skadedrabbat Arsenal med en av världens sämsta fotbollsspelare på topp (dansken) som största hot på Camp Nou, ja, det är väl ungefär som att vinna mot Xerez med 3-1. Inter är något helt annat. Men det är Bayern också, vore riktigt kul att se dem vinna detta. Det förtjänar dom! |
|
2010-04-30, 12:42 | #91 |
Jag tycker tvärtom. Att Inter, som är bland dom 4-5 bästa lagen i världen, var tvugna att spela så som dom gjorde för att klara av Barcelona visar snarare att dom mötte världens bästa lag.
|
2010-04-30, 14:54 | #92 |
Spelet de visade upp i dessa två matcher håller helt enkelt inte för att vara ansedda som världens bästa lag.
Då menade jag Barcelona... Förstår vart du vill komma men håller inte med. Barcelona spelade verkligen inte deras bästa fotboll. Det berode givetvis på att Inter inte tillät det, men även andra orsaker... |
|
2010-04-30, 16:13 | #93 | |
Citat:
Om Barcelona inte är världens bästa lag innebär det att det finns lag som är bättre. Då finns det alltså ett eller flera lag som skulle vara favoriter i en matchserie mot Barcelona. Vilka/vilket lag? Sen gissar jag bara nu, men om Bojans mål hade godkänts hade du förmodligen inte ifrågasatt Barcelona som världens bästa lag, trots att det inte hade förändrat vad laget presterade i matchserien. |
|
2010-04-30, 16:55 | #94 | |
Citat:
Dock hade jag säkert varit här inne och skrivit massa skit om att Barcelona alltid gör jobbet när det behövs. Vilket också hade varit sant. |
||
2010-04-30, 16:56 | #95 |
Jag förstår inte riktigt vad du menar med Aftonbladet-förväntningar... men Barcelona är ett av väldigt få lag som spelar fotboll som verkligen gör mig glad. Och detta faktum påverkar säkert mina förväntningar på dem.
|
|
2010-04-30, 19:23 | #96 | |
Citat:
Barcelona är världens bästa lag. Inte för att jag håller på dom eller något annat subjektivt om att jag tycker att dom spelar en makalös fotboll (som jag förvisso gör), utan för att spelbolagen för tillfället skulle hålla Barcelona som favorit i en matchserie mot alla andra lag, även utan publics påverkan. För att dom är bäst. |
|
|