|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-04-19, 08:03 | #1 |
Vem kommer knipa fjärdeplatsen i Premier League?
Enligt t. ex Bet365 står det egentligen mellan Man City och Tottenham. Spurs får man 1.72 och Man C för 2.37...
Tack vare Spurs smått fantastiska dubbelvinster över Chelsea och Arsenal har man nu gått om Manchester och är alltså favoriter för att nå den efterlängtade CL-platsen... OM vi kollar på schemat som finns kvar för Spurs: Manchester United - Tottenham Hotspur Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers Manchester City - Tottenham Hotspur Burnley - Tottenham Hotspur De har alltså tre bortamatcher kvar varav en mot konkurrenten City... Troliga resultat: Manchester United - Tottenham Hotspur: 3-1 Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers: 3-0 Manchester City - Tottenham Hotspur: 1-1 Burnley - Tottenham Hotspur: 0-2 = 7 poäng Om vi kollar på Citys schema har de: Arsenal - Man C Man C - Aston Villa Man C - Tottenham Hotspur West Ham - Man C Troliga resultat: Arsenal - Man C: 2-2 Man C - Aston Villa: 3-1 Man C - Tottenham Hotspur: 1-1 West Ham - Man C: 0-3 = 8 poäng Det ser emd andra ord inte jätteljust ut för City. Ett scenario som skulle omkullkasta hela ekvationen är dock om Manchester City VINNER mot Arsenal till helgen. Varför inte? Arsenal har egentligen ingenting förutom placering att spela för...De har kraftiga skadeavbräck + Fabregas borta. Så - är det Bendtner som ska hota Manchester City. Vem vet, oddsen för City låg på runt 5.00 vid öppning och har nu rasat ner ordentligt. Jag tror att de har en riktigt fin chans med Bellamy och Tevez som aldrig fick dit den mot Man U. Manchester Uniteds chanser mot Spurs känns riktigt fina. De har vittring på pokalen igen, och med mängden av matchvinnartyper som finns i det laget känns ettan riktigt rejäl. Vad tror ni? Vilka tar hem det? |
|
2010-04-19, 09:14 | #2 |
Sharpest
|
Du glömmer att Van persie även spelar. Sedan är dock frågan vad arsenal prioriterar.
Själv tror jag Tottenham tar den faktiskt då jag räknar med att Arsenal plockar 3 poäng hemma på Emirates. Wenger måste återställa lagets heder. Den katastrofala vändningen som Wigan gjorde kommer sätta sina spår. Räkna med en van persie från start, fabregas är ett frågetecken visst, men wenger har alltid ess i rockarmen. |
2010-04-19, 09:40 | #3 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
|
|
2010-04-19, 11:23 | #4 |
|
|
2010-04-19, 16:51 | #5 |
Sharp$: 63PremierLeague Stats: 16 - 18 - 2 ROI: 123.43% Vinstprocent: 47.00% |
Liverpool tar den!
(läs Tottenham)
2010-04-19, 17:26 | #6 |
Det ser ju ut som att det kommer att hänga ganska mycket på mötet mellan lagen....
Även om både Spurs och City förlorar mot storlagen har ju City 3 poäng upp på Spurs vid vinst mellan dem. Och det är allt som behövs |
|
2010-04-19, 18:08 | #7 |
Tottenham kommer inte att vika en tum, mina pengar hamnar på Spurs
|
|
2010-04-19, 18:51 | #8 |
Tror på Tottenham. De lär få stryk mot United, men ska slå Burnley och Bolton och allt kan hända i Wastelands. Shitty har arse borta, som är ruggigt svår oavsett, och så både Villa och Tottenham som båda är skickliga lag och Villa är ett fantastiskt kontringslag med Agbonlahor och Young i fronten.
Sedan hoppas jag verkligen, VERKLIGEN, att Tottenham tar det också. Man såg ju vad pengar och CL gjorde med Chelski...
2010-04-20, 07:34 | #9 |
Om jag är färgad CIty så är det ett extremt Spurs-färgat garde som tror på Tottenham
Så länge Både Man C och Spurs förlorar sina matcher matcher mot storlagen hänge det fortfarande på mötet dem emellan, förutsatt att de tar "de enkla" poängen. Och ett Manchester United som fått vittring på 5:e titeln i rad tror jag är en djupt svårare uppgift än ett skadedrabbat Arsenal... |
|
2010-04-20, 07:34 | #10 |
Är inte ensam om att tycka det. City öppnade på 5.00 och är nu nere i runt 3.8....kommer nog falla ännu mer...
|
|
2010-04-20, 12:19 | #11 |
Kommer troligtvis avgöras på mötet dem emellan. Hur det går där vågar jag inte säga.
Villa kan också lätt ta ett kryss mot city, inte alls otroligt. Samtidigt så har City fördel i att möta Arsenal och inte United, då Arsenal nu är mer el mindre avhängda. Jag skulle heller inte som ni andra gör räkna bort att Tottenham får sig en pinne på Old Trafford. Antagligen kommer fergie tura med sig 3 pinnar men man vet ju aldrig, turen bör vända någon gång och då tror jag lätt tottenham tar en pinne då.. Tottenham har ju spelat sjukt, sjukt mycket bättre än vad United gjort den senaste tiden, det är rent faktum. Summa sumarium, jag tror Tottenham tar detta. Pga att City ändå har kvar att möta Villa som gillar att kryssa och spela rätt bra mot bra lag. Tottenham har också en bättre form just nu. |
|
2010-04-20, 14:06 | #12 |
Lunkan, Sir Alex har turat hem elva ligatitlar eller hur står det till där?
2010-04-20, 14:23 | #13 | |
Citat:
|
||
2010-04-20, 22:46 | #14 |
Tjalan, syftade mer på senaste tiden då United haft mer flyt än någonsin, utan att ha något utpräglat offensivt spel överhuvudtaget. Matchen mot City inte minst.
Ja visst låter det otroligt, portugisen. Men jag ville bara konstatera faktumet att Spurs spelat 3ggr så bra som United gjort den senaste tiden, det är väl vad som talar för dem. |
|
2010-04-21, 06:45 | #15 | |
Citat:
bara mina funderingar. Kommer sitta bänkad |
||
2010-04-25, 05:21 | #16 |
Om vi kollar schemat som finns kvar för Spurs:
Manchester United - Tottenham Hotspur Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers Manchester City - Tottenham Hotspur Burnley - Tottenham Hotspur Troliga resultat: Manchester United - Tottenham Hotspur: 3-1 Tottenham Hotspur - Bolton Wanderers: 3-0 Manchester City - Tottenham Hotspur: 1-1 Burnley - Tottenham Hotspur: 0-2 = 7 poäng Om vi kollar på Citys schema har de: Arsenal - Man C Man C - Aston Villa Man C - Tottenham Hotspur West Ham - Man C Troliga resultat: Arsenal - Man C: 2-2 Man C - Aston Villa: 3-1 Man C - Tottenham Hotspur: 1-1 West Ham - Man C: 0-3 = 8 poäng - Haha, nice med 3-1 och X i dagens matcher, hittills går det enligt "planen"! Tror själv att hemmaplansfördelen för Man C avgör det hela i nyckelmatchen mot Spurs. Btw, portugisen hittade ett exempel på det jag tog upp för en vecka sen om hur ologiskt det är när oddset på -1 AH är lägre än raka 1an. Odds från bet365 för Chelsea - Stoke; Rak 1a; 1,14 -1 AH 1a; 1,115 Någon med en logisk förklaring? Eller borde oddssättaren byta jobb? |
|
2010-04-25, 10:55 | #17 |
Jag vet. Ganska snyggt
Jag tror som dig, men då MÅSTE Man C vinna mot Villa. Det tror jag iofs de gör, Tevez var helt osynlig igår, de plockade bort honom effektivt. Det klarar inte Villa... |
|
2010-04-25, 10:56 | #18 |
Angående handikappet tror jag det är som RobinD sa, varje marknad förändrar sig självt, AH-odds är inte beroende av 1x2-odds och vice versa
|
|
2010-04-26, 19:22 | #19 |
Vad tror ni om Shay Givens skada. Han är ju helt Man C's trygghet därbak...riktigt tråkigt att han gjorde illa sig...
|
|
2010-04-26, 19:30 | #20 |
Jag är glad att Lennon är tillbaka och hoppas att han är helt tillbaka mot just City.
Det som är lite jobbigt är att Villa och Pool har börjat lägga sig i kampen om 4:e platsen också. |
|
2010-04-26, 20:25 | #21 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
|
2010-04-26, 20:30 | #22 |
Njaa... har de verkligen det. De har båda en match mer spelade än Spurs och City. Ska extremt mycket till för att någon annan än de ska ta det.
Liverpools odds är t. ex 21.00 för att sluta fyra.... Du kan säkert knipa den till mycket mer på Betfair vid intresse. Saknar helt spelvärde dock, in my opinion, även till mer i odds. Skulle Villa mot alla odds (hehe) vinna mot City...ja då är de helt klart med på banan igen. |
|
2010-04-26, 20:31 | #23 |
Tycker för övrigt att Citys backlinje såg riktigt stabil ut mot Gunners. Bättre än på mycket länge med Touré som agerade självsäkert och riktigt stabilt
|
|
2010-04-26, 21:19 | #24 |
Liverpool får det enormt svårt att blanda sig i det här igen, alldeles för många resultat som måste gå deras väg för att de ska lyckas komma fyra. Aston Villa däremot tror jag inte alls ska räknas bort, de kan absolut vinna mot Man C borta. De trivs egentligen mycket bättre i sådana matcher, där de kan ligga med sin låga backlinje och kontra med Young och Agbonlahor än vad de gör när de behöver föra spelet, vilket syntes hemma mot Birmingham nu i söndags då insatsen var synnerligen blek. Ett bortasvagt Blackburn, utan någon riktig motivation, i sista omgången bör dock kunna övervinnas trots det.
Tottenham är ju helt klart i förarsätet dock, men som den sanna förlorarklubb det är skulle de mycket väl kunna fucka upp mot Bolton eller t.o.m Burnley på Turf Moor i sista omgången, även om de tar poäng mot Man C borta. Vem vet, de kanske råkar äta lite dålig lasagne igen inför sista omgången... Svårt att säga hur mycket Givens skada påverkar Man C, hade Stuart Taylor varit frisk hade det nog inte betytt speciellt mycket men hur bra den där Gunnar Nielsen från Färöarna är mer eller mindre omöjligt att säga. Att de försöker få till en dispensinlåning inför de sista tre matcherna säger väl att de inte litar riktigt på honom iallafall. I övrigt tycker jag att Man C är ett ganska överskattat lag. Visst, det är bra att ta en poäng på Emirates men med tanke på vilket lag Arsenal var tvungna att ställa på benen tycker jag att de borde gått för tre. I första halvlek var de ju inte överhuvudtaget intresserade av att anfalla, och de hade inte en farlig målchans på hela matchen. Men det känns verkligen som att det här kan gå hur som helst, vilket är oerhört roligt. Tycker nog att mest spelvärde ligger i 9.00+ på Aston Villa, men jag lär avstå själv. |
|
2010-04-26, 21:30 | #25 |
Jag avstår också spel på detta, och håller med om att värdespelet troligen ligger i Villa.
Tottenham behöver dock inte "fucka upp", det räcker med att Man C tar de tre hemmapoängen som man SKA ta om man ska vara en CL-klubb. Men som sagt. Ytterst roligt detta! |
|
2010-04-26, 21:31 | #26 |
Nielsen såg förresten stabil ut. Men tror de gör rätt i att få tag på en annan.
|
|
2010-04-26, 21:32 | #27 |
Visst är det så, var lite otydlig. Menade att Tottenham, även om de tar poäng mot Man C, kan ställa till det lite när som helst. Vilket synts i hemmaförlusterna mot Stoke och Wolves den här säsongen t.ex. Och för att inte tala om FA-semin mot Pompey... Nåja.
|
|
2010-04-27, 07:19 | #28 |
Utan att tänka spelvärden etc. Onsong: vilket lag tror du magkänslan säger?
|
|
2010-04-27, 13:19 | #29 |
Min magkänsla säger nog Man C ändå. Hemmaplan i två viktiga matcher kan mycket väl fälla avgörandet. Dessutom tycker jag att det finns fler utpräglade vinnartyper in Man C än i övriga lag.
Men jag hoppas på alla lag förutom just Man C. |
|
2010-04-27, 14:43 | #30 |
@ onsong. Kul, du brukar veta vad du pratar om. Jag tror också på Man C, och vill verkligen se Tevez och Bellamy stirring up the CL-pot till hösten...
|
|
2010-04-30, 06:57 | #31 |
Tänkbart scenario: Även om Man C bara klarar kryss imorgon mot villa så räcker det med att de vinner hemma mot Spurs för att ändå klarar det (förutsatt att de andra matcherna går seom planerat.) Vi får bara hoppas att deras målskillnad klarar sig, de ligger just nu +1 mot Spurs dock med fler gjorda mål. Går antal gjorda mål före antal vinster vid samma poäng hittar inte reglerna någonstans?
|
|
2010-05-04, 02:27 | #32 |
Förstår inte hur City kan ha stigit sedan igår i matchen mot Tottenham, när jag kollade förut stod de i två. Skyndade mig ju att spela dem när de stod i 1.90 för att jag trodde att oddset skulle droppa.
Min motivering? Världen avskyr mig.
2010-05-05, 23:05 | #33 |
Sorry jag bara måste pojkar
|
|
2010-05-05, 23:14 | #34 |
Senast redigerad av bokis29 den 2010-05-05 klockan 23:15. Anledning: ändra text |
|
2010-05-05, 23:22 | #35 |
Klockrent faktiskt! Grymt skönt efter att alltid vara ett mittenlag få uppleva detta.
|
|
2010-05-06, 01:31 | #36 |
Fy fan vad jag jublade när Crouchy stack fram det där beniga huvudet. Så jävla strålande.
2010-05-06, 08:22 | #37 |
Vi är ett gäng i stan som tuggat nedlåtande kommentarer en hel del år nu,
men det har blivit väldigt tyst på sms fronten nu |
|
2010-05-06, 23:10 | #38 |
Hah, det var ju makalöst roligt att City missade fjärdeplatsen. Hade nog föredragit Aston Villa, men man kan ju inte få allt.
|
|
2010-05-07, 06:51 | #39 |
Tråkigt för City, kul för Spurs!
Jag tror ändå att det kanske var nyttigt. De måste ha en mer tongivande playmaker på det offensiva mittfältet...Majoriteten av deras insatser i år beror ju på när det klickat mellan Bellamy och Tevez.. |
|
|