Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-16, 20:54   #16

Pipans avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skottstolp Visa inlägg
Har tänkt om lite grann och istället ska jag nog spela runt 100-200 kr vid varje spel istället för 1000-2000 kr och satsar på att försöka vinna runt 200 kr per dag vilket gör att jag borde nå mitt mål om inte så jättelänge.

I alla fall, vilken hemsida har best odds? Dom spel jag har spelat är hos betclic då det var det enda stället jag hade ett konto på.
Om vi ska vara positiva och utgå från att du är en riktigt bra bettare kan vi säga att du har en ROI på 103%. Om du då satsar 200 kronor på varje spel tjänar du i snitt 6 kronor per spel.

Tänk dessutom på att du kanske måste reka varje spel i någon timme för att kunna hålla din ROI på 103%, då blir det uppenbart att du måste satsa betydligt mer än 200 kr per spel. Bättre att skaffa ett jobb och spara ihop 30 000.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 11:14   #17

Rehn108s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Vill du ändå ta en genväg, spela på odds som sticker ut där oddset på en visst spelobjekt är minst 8% högre hos ett bolag jämfört med medeloddset hos alla bolag.
Varför just 8%?

Och förresten... nu är jag kanske en idiot, men hur skulle jag tänka om jag ville räkna ut hur många procent högre ett odds är än ett annat? Om ett bolag har 2,60 och ett annat 2,40, är det bara att ta 2,60/2,40 för att få fram att den förstnämnda är ca 8,33% högre? Eller ska man tänka ett steg längre... på något sätt?

Senast redigerad av Rehn108 den 2014-07-17 klockan 11:22.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 11:23   #18

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8330

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Bolagen vill ha sin marginal, vilket kan vara så mycket som 5%.
Sedan vill jag ha en marginal på några %, annars blir det ingen vinst.

EDIT: Sedan kan du inte spela på vad som helst.
Står favoriten i 1.10 spelar det ingen roll att du får 8% högre odds än medel på det andra laget, för det kommer inte vinna.
Favoriten får inte ha bättre chans än 50%, vilket betyder ca. 1.95 i odds, för att det ska löna sig att spela på det andra laget.
Jag har för lite statistik för att veta det lönar sig att spela så, men jag skulle ändå göra det om jag spelar utan detaljkunskap.

Här är ett exempel på vad jag menar, 3.75 på bortalaget är fantastiskt bra, oavsett hur det går.
http://oddsandstats.com/gamba-osaka-vs-kofu/e/4569761/
http://oddsandstats.com/best_odds.asp

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Varför just 8%?

Senast redigerad av putte64 den 2014-07-17 klockan 11:51.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 11:26   #19

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8330

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det där behöver du inte räkna ut själv, finns många som gör det.
Jag gillar http://oddsandstats.com/best_odds.asp

Citat:
Ursprungligen postat av Rehn108 Visa inlägg
Varför just 8%?

Och förresten... nu är jag kanske en idiot, men hur skulle jag tänka om jag ville räkna ut hur många procent högre ett odds är än ett annat? Om ett bolag har 2,60 och ett annat 2,40, är det bara att ta 2,60/2,40 för att få fram att den förstnämnda är ca 8,33% högre? Eller ska man tänka ett steg längre... på något sätt?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-17, 21:46   #20

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 27
Standard

Det mest "säkra" skulle väl isåfall vara att spela på Sverige - San Marino, Tyskland - Andorra och liknande. Men det finns inga säkra matcher, går man in med den inställningen när man bettar kommer man landa väldigt hårt.

Spelvärde och väntevärde trasas ju sönder något enormt när oddsen är så låga. Om Brasilien hade spelat mot Bromöllas flicklag födda 01, till oddset 1.15, hade jag kanske lag ett bett. Men Barcelona mot ett Espanyol som är väldigt tighta i försvaret och har skickliga kantspelare kombinerat med ett snabbt kontringsspel finner jag knappast värde till ett odds av, säg, 1.10. Barca kanske "SKA" vinna på hemmaplan, men då får man nog ha i åtanke Hercules matchen för några år sedan, som förmodligen sinkade många hoppfulla amatörers spelkassa. De flesta trodde väl att "äh, Barcelona mot hemmaplan, mot ett gäng nykomlingar. Säker match!".

Vi är sharps och vet bättre. Man ska aldrig spela till hopplösa underodds, hur "säker" matchen än verkar.
Luv84k är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td