Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

Cazzius 2014-05-20 10:16

Fotbolls-VM Brasilien

Truppspelen är väl i stort sett över så jag har börjat leta lite kring matcherna.
Finns en del fina odds t.ex. har jag kikat lite på överspelen.

Över 2,5 mål i matchen.

Chile - Australien 2,07
Chile både gör mkt mål och släpper in en del. Australien kan mkt väl peta in en boll här och jag tror Chile gör minst 2-3.

Uruguay - Costa Rica 2,00
Uruguay har ett galet anfall på pappret och bör göra minst 2-3mål. Costa Rica kan nog peta in ett mål också. Om de nu inte viker ner sig men då bör Uruguay klara linan på egen hand.

Tyskland - Portugal 2,00
Två offensiva lag. Portugals defensiv bör släppa till 2-3mål och Ronaldo mfl kan orsaka problem för tyskarna som har släppt in en del mål mot betydligt sämre motstånd i kvalet. 4 mot Sverige t.ex.

Kör även Higuain att vinna skytteligan till 25 i odds. Han kom 2a i kvalets skytteliga och har goda chanser i en relativt enkel grupp att göra en del mål. Även 16-delsfinalen bör bli relativt enkel. Hotet som jag ser det är om Aguero och Messi väljs före.

Edit: Högre odds kan finnas, har inte kolalt runt alla sidor. Överspelen bet365 och skytteligan Unibet i skrivande stund.

sirlarsson 2014-05-20 10:36

Ok sweet, vi fortsätter här, klistrar in mitt tidigare inlägg:

Synar Elfen över 3,5 mål i gruppen 2,30 betsson/betsafe, den var typ 1,70 @ unibet.

Sen tänker jag vidare på dessa:

Brasilien släppa in över 1,5 mål i gruppen 1,86 betsson. Vad tror ni? Brassarna är full fart framåt och möter ändå tre kompetenta lag i Kamerun, Kroatien och Mexiko. Att dom ska släppa 2 i gruppen ser jag som ganska troligt.

Cc 2014-05-20 11:07

Såg ett spel händelsevis om "Most scoring group" dvs vilken av grupperna det blir flest mål i. En snabbkoll ger vid hand att Grupp H, Belgien, Ryssland, Sydkorea och Algeriet borde vara given favorit. 3 lag som är vassa på blixtsnabba omställningar, det kommer att vara viktigt i värmen därborta! Bara Algererna som är lite tveksamma. Vad gäller Belgien så måste jag säga att deras centrallinje ger nästan gåshud...och då räknar jag ändå inte med Hazard eller Januzaj där...de får varsin kant. Thibaut Courtois, Vincent Kompany och Romelu Lukaku. Sen får man välja vilken central mittfältare som helst Mirallas, de Bruyne, Fellaini eller nån av Spursgubbarna....Brrrr...

Hur som, jag får det till runt 20% på spelet och en snabbkoll på Bet365 säger 7,50 så det duger nog. Kanske tom finns högre nånstans? Belgien ger 13.00 som most scoring team i turneringen men de har väl att troligen möta Argentina i Kvarten så jag tror inte riktigt det duger för spel!

Cazzius 2014-05-20 11:25

Elfenspelet ser bra ut till 2,30, kan tyvärr inte köra där.

Jag håller inte med om Brasilien däremot. Kamerun kommer väl inte kunna göra mål och någon av de andra matcherna bör brassarna också kunna stänga igen. Brassarna har en grym defensiv på pappret iaf och får de ihop den blir det tungt att komma förbi där.

Grupp H och 7,50 i odds är taget.

Jag lirade en dubbel Elfenbenskusten + Chile att gå vidare från gruppspelet till 4,00.

Unibet har 1,50 på att inget mål ska göras inom de 59 första sekunderna i någon match. Tycker det låter rimligt. Ser man till de 10 snabbaste så har endast 2 skett i något sånär nutid. 2002 efter 11sek och 1998 efter 53 sekunder. Inget de senaste 2 turneringarna.

jaroiten 2014-05-20 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 343540)
Synar Elfen över 3,5 mål i gruppen 2,30 betsson/betsafe, den var typ 1,70 @ unibet.

Unibets odds gäller dock för hela VM inte bara gruppspelet så de är inte direkt jämförbara. Cirka 50% chans att Elfenbenskusten går vidare.

putte64 2014-05-20 13:57

Snart drar jag till Rio
Chile-Spanien ser jag fram emot

trance_error 2014-05-20 14:04

Chile rätt så underskattad, men dem är duktiga. Tekniskt lag.

Oscar 2014-05-22 13:38

Av någon anledning hade jag glömt spela Elfenbenskusten ö3.5 på betsafe, oddset är nu nere på 1.7 där.

Har hittat samma spel på unibet nu till 2.25 så det blir ett spel på det.

BroderH 2014-05-22 18:58

2014-06-18 21:00World Cup 2014Cameroon vs Croatia UNDER U 2.5 FT 2 1.833

Marathon sticker ut med 1,83 där andra bolag har kring 1,70. Matchen spelas i "Djungelstaden" mitt på dagen lokal tid. Enligt uppgift tycker innevånarna att det är totalt vansinne att lira den tidpunkten då det blir sjukt varmt. Inget som talar för en målrik tillställning, sen är känslan att dessa lag heller inte öser in mål. Men det är en känsla och ingen statistik jag kollat upp.

Tomte 2014-05-22 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 343544)
Såg ett spel händelsevis om "Most scoring group" dvs vilken av grupperna det blir flest mål i. En snabbkoll ger vid hand att Grupp H, Belgien, Ryssland, Sydkorea och Algeriet borde vara given favorit. 3 lag som är vassa på blixtsnabba omställningar, det kommer att vara viktigt i värmen därborta! Bara Algererna som är lite tveksamma. Vad gäller Belgien så måste jag säga att deras centrallinje ger nästan gåshud...och då räknar jag ändå inte med Hazard eller Januzaj där...de får varsin kant. Thibaut Courtois, Vincent Kompany och Romelu Lukaku. Sen får man välja vilken central mittfältare som helst Mirallas, de Bruyne, Fellaini eller nån av Spursgubbarna....Brrrr...

Hur som, jag får det till runt 20% på spelet och en snabbkoll på Bet365 säger 7,50 så det duger nog. Kanske tom finns högre nånstans? Belgien ger 13.00 som most scoring team i turneringen men de har väl att troligen möta Argentina i Kvarten så jag tror inte riktigt det duger för spel!

Expekt ger 12 ggr för den som kan spela där.

Cc 2014-05-23 05:58

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 343994)

Grymt odds! Kan nån länka...? Hittar inte alls det spelet!

Seebbo 2014-05-23 09:02

Spanien att vinna grupp B. 1.80 ho s Betsson, alla övriga bolag jag kollat ligger runt 1.72.
Jag tycker Spanien har ett lika bra lag som tidigare år samtidigt som Holland inte alls har samma kvalitet som i VM 2010.

Rvp har varit skadad en längre tid och inte alls i toppform, Sneijder är inte den Sneijder han en gång var. Likaså med Van der Vart. Strootman är skadad och missar. Detta är spelare som burit laget de senaste åren.

Spanien däremot har klarat sin generationsväxling bättre. Spelare i världsklass på varje position och då är ändå inte spelare som Isco, Borja Valero osv ens med i truppen.

Jag tror att Spanien kommer springa hem denna gruppen relativt enkelt.

Emanresu 2014-05-23 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 344071)
Grymt odds! Kan nån länka...? Hittar inte alls det spelet!

Osäker på om denna länken kommer fungera men du kan testa:

https://sv.expekt.com/odds?From=&Sor...inedValue=true

Annars ligger det under VM - Alla Spel - Visa fler och Grupp med Flest Mål! :)

forbannat 2014-05-23 11:01

Vad tycker ni om grupp A? Jag tycker första platsen ser relativt given ut.

Andra platsen är dock desto intressantare, hur bra är egentligen Kamerun? Kommer de kunna mäta sug med Kroation och Mexico?

Nästan 3x kan man få på att Kroatien slutar 2a vilket på förhand känns ganska ok?

sirlarsson 2014-05-23 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 344111)
Vad tycker ni om grupp A? Jag tycker första platsen ser relativt given ut.

Andra platsen är dock desto intressantare, hur bra är egentligen Kamerun? Kommer de kunna mäta sug med Kroation och Mexico?

Nästan 3x kan man få på att Kroatien slutar 2a vilket på förhand känns ganska ok?

Lurig grupp, Brasilien bör ta det men sen tre kompetenta lag. 3 gånger kan möjligen vara bra dock.

Cc 2014-05-23 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tomte (Inlägg 343994)

Det var inte gruppspelet, utan hela VM... :(:idiot:

sirlarsson 2014-05-23 13:05

Tur man bara la småpotatis då :)

Cazzius 2014-05-23 15:02

Kamerun får ses som sämsta laget i den gruppen. Men ser man det som att Mexico och Kroatien har 50/50 att gå vidare så är naturligtvis 3 ett bra odds. Anser du att Kamerun ska vara med att kriga så är det inget vidare däremot.
Personligen tror jag Mexico tar det före Kroatien.

BroderH 2014-05-26 21:08

Har börjat kika lite odds, men har inte fördjupat mig så mycket än. Fastnade för ett odds:

Spanien - Holland
Rak 2:a 4,65 och/eller Holland +0,5 till 1,96

Särskilt det sistnämnda känns intressant!

Synpunkter och tankar kring den matchen?

kusagwa 2014-05-26 21:29

Citat:

=BroderH;345174
Har börjat kika lite odds, men har inte fördjupat mig så mycket än. Fastnade för ett odds:

Spanien - Holland
Rak 2:a 4,65 och/eller Holland +0,5 till 1,96

Särskilt det sistnämnda känns intressant!

Synpunkter och tankar kring den matchen?
Kommer med största sannolikhet att få in "hårt" på Spanien. Några av de främst anledningarna är
  • Kevin Strootman (Roma) saknas. Stort avbräck.
  • Flera spelare som var bra förra VM är inte i närheten av att vara lika bra nu som då, ex: Sneijder
  • Verkar kunna bli ett nytt spelsystem i VM som bland annat testades mot Ecuador förra veckan
  • Och sen vet man aldrig var man har RvP och hans skador

sirlarsson 2014-05-27 08:21

Samt att Holland har massa inhemska debutanter.

BroderH 2014-05-27 08:44

Ok, inte helt påläst. Men flera i Spaniens lag är väl också på nedåtgående? Samt att Holland bara tappade en poäng i kvalet, så mycket sämre kan dom väl inte ha blivit på ett halvår.

sirlarsson 2014-05-27 08:53

Spanien har världens överlägset bredaste trupp, kolla spelarna som inte kommer få spela VM som är spanjorer, det laget hade förmodligen varit topp 5 i världen. Lite som Kanada i hockey, har tre lag som KAN vinna ett VM.

Holländarna har väl minst 3 inhemska debutanter i startelvan om jag förstått det rätt. Janmaat, Martins Indi, Clasie och Blind?

Oscar 2014-06-02 08:12

Fortsätter letandet av spel inför VM.

Har kikat lite på Dzeko och Sturridge ö1.5 mål.
Likaså Bosnien och Kroatien ö3.5 mål.

Hescores 2014-06-02 11:51

Har spelat en hel del spel på bästa målskytten i respektive lag på bet365. Finns flera intressanta spelare.

Altidore USA till 7.00
Reus till 7.00
Klose 5.00
Muller 5.50
J Hernandez nästan 5.00
Dzeko och Mandzukic runt 3.00
Fred 4.00

Vad tror ni? Är det någon av dom här spelarna som är osäker? Vet att Suarez kanske kommer missa öppningen.

sirlarsson 2014-06-02 11:58

Själv tittade jag på:

Etoo 4,50
Emenike 5
Shaqiri 16
Vargas i Chile 5

Hescores 2014-06-02 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 346475)
Själv tittade jag på:

Etoo 4,50
Emenike 5
Shaqiri 16
Vargas i Chile 5

Är Etoo fit? Vargas i Chili låter intressant. Sen tycker jag Nigeria har några stycken som är likvärdiga.

Kokorin eller Kerzakov?

Själv tycker jag Altidore borde ligga runt 3-4 i odds. Något som motiverar att han har så högt odds? Dempsey har väl runt 3-4 i odds men större chans att Altidore gör USA mål enligt mig.

Cazzius 2014-06-02 12:13

Etoo gjorde mål igår mot Tyskland så han är nog ett bra spel.

Har en kompis som e ryss och pratar ständigt om Kokorin. Enligt honom kommer det bli nya Arshavin (på den nivå när han slog igenom). Så det kan nog också vara bra.

Dempsey gjorde också mål igår och både han och Altidore startade matchen.

sirlarsson 2014-06-04 19:53

Vad tror folket om att det ska bli 6 minuter eller mer tillägg i en andra halvlek någon match? Räcker med en skada som är något allvarliga så bör det gå över. 1,85 på båda över och under linan 5,5.

FrankieJr 2014-06-05 07:35

Någon som vill lista bra previews inför VM?

Pinnacle Sports har en del bra artiklar osv bla a genom deras Twitterkonto.
Sen är BBC's genomgångar av grupperna bra, misstänker att Whoscored har eller kommer att lägga upp bra previews också. Vet att det fanns något TV-program via ESPN och Fox med en panel på fyra pers som snackade inför EM förra gången som var riktigt riktigt bra. Någon som kommer ihåg vad det hette? Fanns bl a en skön irländare med?

htsolna08 2014-06-05 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 346936)
Vad tror folket om att det ska bli 6 minuter eller mer tillägg i en andra halvlek någon match? Räcker med en skada som är något allvarliga så bör det gå över. 1,85 på båda över och under linan 5,5.

var finns det oddset?

putte64 2014-06-05 08:28

Det känns nästan självklart att det blir på en månad lång turnering.

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 346936)

htsolna08 2014-06-05 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 346958)
Det känns nästan självklart att det blir på en månad lång turnering.

nordicbet har det oddset såg jag nu testar några units.

Någon som vet hur det gick i vm 2010 någon match som gick över?

boored 2014-06-05 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 346954)
Någon som vill lista bra previews inför VM?

Pinnacle Sports har en del bra artiklar osv bla a genom deras Twitterkonto.
Sen är BBC's genomgångar av grupperna bra, misstänker att Whoscored har eller kommer att lägga upp bra previews också. Vet att det fanns något TV-program via ESPN och Fox med en panel på fyra pers som snackade inför EM förra gången som var riktigt riktigt bra. Någon som kommer ihåg vad det hette? Fanns bl a en skön irländare med?

previews och previews, typ komprimerade sådana av mackapärkonstruktörer(för att en massa text är så onödigt och procent/rank är ändå det som betyder nåt och i sig innehåller texten iaf)
http://www.ylikerroin.com/forum/view...p?f=23&t=43328

Seebbo 2014-06-05 09:17

FanTVs Bacalhau tycker jag har varit bra. Där går dom igenom alla länder i 8 avsnitt.

http://www.fantv.se/3/fotboll

zorro 2014-06-05 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 344141)
Det var inte gruppspelet, utan hela VM... :(:idiot:

Betfair har 11:ish på grupp H mest mål, det bör väl bara gälla gruppspelet eller?

htsolna08 2014-06-05 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av aniie (Inlägg 347049)
skandinaver största dejtingsajt http://www.meet2flirt.com/

:holms:

tompa87 2014-06-05 22:44

Jag är lite inne på Honduras att bli utan poäng i VM @ 3.25.

Spelar i en svår grupp och är nästan given jumbo efter Frankrike, Schweiz och Ecuador, 3 lag som INTE har råd att tappa poäng emot Honduras med tanke på att det är rätt jämnt emellan dem 3. Frankrike får ju ses som favoriter, medans Schweiz och Ecuador på förhand slåss om andraplatsen.

Truppen är väl kanske den minst namnkunniga i hela vm:

Målvakter:
Noel Valladares (Olimpia)
Donis Escober (Olimpia)
Luis Lopez (Real Espana)

Försvarare:
Brayan Beckeles (Olimpia)
Emilio Izaguirre (Celtic)
Juan Carlos Garcia (Wigan)
Maynor Figueroa (Hull)
Victor Bernardez (San Jose Earthquakes)
Osman Chavez (Qingdao Janoon)
Juan Pablo Montes (Motagua)

Mittfältare:
Arnold Peralta (Rangers)
Luis Garrido (Olimpia)
Roger Espinoza (Wigan)
Jorge Claros (Motagua)
Wilson Palacios (Stoke)
Oscar Garcia (Houston Dynamo)
Andy Najar (Anderlecht)
Mario Martinez (Real Espana)
Marvin Chavez (Colorado Rapids)

Anfallare:
Jerry Bengtson (New England Revolution)
Jerry Palacios (Alajuelense)
Carlo Costly (Real Espana)
Rony Martinez (Real Sociedad)

Med några Wigan spelare, Palacios är ju hyffsad men på papperet ska man inte ha en chans emot motståndet.

Har träningsmatchat svagt dessutom:

Torskade med 4-2 emot ett Israel som man väl ändå får anse vara sämre än alla 3 lagen i gruppen.
Innan det mötte man ett ungt och orutinerat Turkiet och fick pisk med 2-0. Känns som att spetsen saknas, 2 inhemska namn och en forward (med det svenskklingande namnet Jerry Bengtson) ifrån MLS som inte är ordinarie i sitt klubblag (spelat 34 matcher och gjort 4 mål på 2 år).

Förra VM:et tog man 1 poäng, utan att för den sakens skull göra ett mål framåt.

Ecuador är nog den matchen jag är mest orolig för, att man kanske kan ta poäng då man gjort det förut (2-2) men då var det på hemmaplan, lite skillnad jämfört med neutral plan.

Vad tror ni? :)

BraOdds 2014-06-05 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 347197)
Jag är lite inne på Honduras att bli utan poäng i VM @ 3.25.

Spela trippeln "Honduras förlorar sina 3 matcher" hos StanJames @ 3,84?

apekatt66 2014-06-06 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av BraOdds (Inlägg 347200)
Spela trippeln "Honduras förlorar sina 3 matcher" hos StanJames @ 3,84?

Fast Stanjames vill inte ha honom som kund iom att han är svensk. Skulle tippa på att han får spela någonstans runt 2kr på den trippeln.