Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-13, 23:49   #1126

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Nu har jag inte spelat något på matchen, men tycker Argentina bjuder upp till bra match!
Där har du svaret, public lirade fritzmanschaft och satt ju givetvis då med sympatierna på sitt bet.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 01:31   #1127

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det är lite annorlunda matematik för ö/u spelen, jag har nämnt tidigare att Ö-linans odds ofta är lägre än vad det borde vara. Folk spelar hellre på att något skall inträffa än att det inte skall göra det. Det är ganska stor differens faktiskt! Följdaktligen håller bookmakern ned oddset på den sidan i högre grad.

Vad det gäller AHCP+ har jag ingen entydig statistik att luta mig mot. Men +0,5 är ju oftare favorit mot -0,5 så rimligtvis borde -0,5-spelet inträffa mer sällan. I NHL togs just den linen bort efter att några finnar "mördat" Vegas-bookies med spel på +0,5 under en hel säsong med nya hockeyregler som gynnade defensiva lag. +0,5 satt i runt 67% av fallen under säsongen (tror det var 2002) och efter det året var linen uteslutande +/-1,5 hos Amerikanska bookies.

En annan faktor som talar för +hcp är det faktum att de stora favoriterna (Man U, Chelsea, Barca, Bayern M osv) undantagslöst sätts lägre än det förväntade utfallet. Just för att bookies alltid får spel på dem. Men det finns motsägelser även där, hade man lirat Chelsea till snittodds (flatbet) i samtliga deras tävlingsmatcher säsongen 2005/2006 så hade man haft 122% i ROI!
Har du någon koll på hur oddsen sätts på hemmalag respektive bortalag? Min bedömning är nämligen att hemmafördelen överskattas oddsmässigt, väldigt ofta.
Mina erfarenheter av de sheets jag gått igenom tillhörandes vinnande spelare är att de oftast har bättre resultat på bortalag. Är jag ute och cyklar eller finns det någon gedigen grund till mina iakttagelser?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-19, 21:37   #1128
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Har du någon koll på hur oddsen sätts på hemmalag respektive bortalag? Min bedömning är nämligen att hemmafördelen överskattas oddsmässigt, väldigt ofta.
Mina erfarenheter av de sheets jag gått igenom tillhörandes vinnande spelare är att de oftast har bättre resultat på bortalag. Är jag ute och cyklar eller finns det någon gedigen grund till mina iakttagelser?
Tror inte den överskattas av bookies, snarare att spelarna överskattar den...oddssättning handlar ju inte bara om chansvärdering. Spelbolagen vet ju att alla favoriter överspelas och när de får sälja till underodds så gör de det utan prut. Det kommer ju väsentligt mindre spel på underdogen så chansen att få lite bättre balans i boken får man om man trycker upp oddsen på den sidan.
Svara

td