|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-07-12, 01:47 | #1066 |
|
|
2014-07-12, 02:15 | #1067 |
|
|
2014-07-12, 02:59 | #1068 |
hehe jag bara sa hur det såg ut just då. Nu kan man sälja till 2.36 =1585kr vinst per 100k. Som sagt bara uppdatering...
|
|
2014-07-12, 09:05 | #1069 |
Det finns folk som gör bra pengar på att trada pre-game genom att förutspå och analysera oddsrörelser.
Att börja nämna ROI i detta sammanhang är helt ointressant då det inte är jämförbart med klassisk betting. De som tradar pre kan lugnt omsätta en betydligt större del av sin kassa eftersom de aldrig behöver riskera hela beloppet då man tradar ut innan match. I slutändan är det pengarna i kronor och ören som är det väsentliga (Wagners signatur förklarar det bra). Stooges exempel visade bara på vad ett tick vore värt i det här fallet. Så ja, det är vettigt. Det vore också vettigt om läser på lite till nästa gång du tänkt uttala dig på ett hånfullt sätt |
|
2014-07-12, 18:32 | #1070 |
Kvällens fight(?) mellan Brasilien och Holland...
Utan djupare analys spelar jag 0-1 och 0-2 18 resp 24 ggr minus eventuella fees på Betdaq (de skyltar om 0% på Correct Score). Även Holland inom ordinarie tid trevägs @3.70 minus avdrag. Holland känns välorganiserade och i god form, Brasiliens hönsgård i senaste matchen plus att de redan innan haft lite svårt att avgöra avgör mina val, självklart skulle revanschlusten kunna skärpa upp laget, men alltså motståndaren Holland är inte så dåliga. Vore det inte för att Thiago Silva är tillbaka spelade jag nog 0-3 o 0-4 Holland oxå, nu kan det bli jämnt, kanske man skulle lagt en peng på 0-0 oxå EDIT: Om man till äventyrs har sina pengar på SvS kan man istället prova 2-0 till Brasilien på "Matchen", Svenska spelare har en förkärlek till Holland, men det är svårt veta var "Matchens" löpande odds hamnar till slut.
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-07-12 klockan 18:46. |
|
2014-07-12, 19:16 | #1071 |
en "tv peng" med en dubbel till kul odds:
Brasilien - Holland (U 1.5) Tyskland - Argentina (Shürrle sista målskytt) odds:31.92 (svs) |
|
2014-07-12, 20:56 | #1072 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Och du vet linans rörelse ?
Vi pratar så små rörelser att det lika gärna kunde gått åt andra hållet. Tror du på jultomten också ? Citat:
2014-07-12, 21:02 | #1073 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Somliga är skickliga på det med räcker ju man har rätt oftare än fel egentligen.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
2014-07-12, 21:25 | #1074 | |
Citat:
Eller så kan du fortsätta dumförklara dig själv Jag har dock ingen lust att diskutera med någon som, för att tala i travtermer, både har skygglapparna på och bomull i öronen. Med tanke på att mitt förra inlägg var riktat till just dig så ångrar jag att jag överhuvudtaget skrev det. För min del är diskussionen slut då jag inte vill förstöra tråden med OT eller ta en diskussion med någon som svarar med irrelevanta oneliners. |
||
2014-07-12, 22:02 | #1075 |
Häftiga rörelser på Brasilien. Studsade upp till 2,34 för att lika snabbt vända ner till 2,14. Nästan 14 miljoner € omsatt och hälften har nog kommit sista timmen/timmarna.
Som jämförelse har finalen bara omsatt 3 mille! Det betyder att dom knappt börjat spela på den matchen än...
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-07-12, 22:57 | #1076 | |
Citat:
|
||
2014-07-12, 23:28 | #1077 |
På betfair skulle jag tro: http://www.betfair.com/exchange/foot...27230020&exp=e
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5) |
|
2014-07-13, 11:32 | #1078 |
Har roat mig lite med att kolla på en del sidospel i VM-finalen. Efter att ha läst ett 10-tal tyska blaskor har det gått att konstatera vilken slags taktik Lööw tänker/bör/skall använda sig av för att dyrka upp Argentinas försvar. En av de första gångerna jag sett där alla verkar vara helt eniga inom tysk press. Sista 2 matcherna har det mest handlat om att de tätat till ordentligt centralt där Mascherano varit outstanding framför mittbackarna. Alla som kommenterat de tyska taktiska dispositionerna, tränare, ex-spelare, journalister menar att det handlar om att attackera på Argentinas vänsterflank. Att Lahm skall spela högerback är alla eniga om, att Khedira spelar till höger på mittfältet likaså och Müller lika självskriven till höger i anfallet.
Alla menar också att Argentina bara har en spelare i försvaret som är stark nog i luften för att mäta sig med tyskarna, Garay. Så det skall matas inlägg runt honom från högerkanten. Romero har dessutom visat sig vara rent av svag i luftrummet i de få matcher han spelat för Monaco senaste säsongen. Det känns inte som att han satts på prov under VM-turneringen heller (bortsett från straffräddningarna). Så "Första målet i matchen på nick" till ~5,00 känns som ett ganska logiskt alternativ! Det förutsätter förvisso (nästan) att det är Tyskarna som gör 1:a målet. Men tycker att chansen är klart större än 20% att spelet sitter. Hela marknaden har förutsatt att finalen blir en tillknäppt historia. Man får typ ~2,60 på ö2,5 trots att Tyskarna hängde 5 på en halvlek mot Brasilien som på pappret förfogar över några av världens bästa mittbackar. Men Brasilien var totalt sönderläst av Lööw, som vanligt när det gäller Tyskland är jag böjd att påstå. De tyska förbundskaptenerna har varit världens bästa taktiker under de senaste 40 åren som jag ser det. Visst kommer Argentina starta tillknäppt! Tyskarna kommer att få möta ett uppställt 10-mannaförsvar och lär inte bjudas på värst många omställningar inledningsvis. Men gör de 1-0 inom de första 30 minuterna kan nog matchen gå över både 2,5 och 3,5! Jag är ingen expert på "Antal kort" spelen, men jag vet att de som sätter oddsen och de som lirar spelen oftast tänker på helt olika sätt. Linan är satt till 3 hos många och jag inbillar mig att den är i lägsta laget. Nu är det finaldags, om något av lagen är i underläge sista halvtimmen kommer det att smälla rejält! Glidtacklande Tyskar och filmande Argentinare brukar generera kort. De senaste 6 mötena lagen emellan har aldrig gått under 3 kort. Inte ens i vänskapsmatcherna. ~1,95 på ö3 kort provar vi också!
2014-07-13, 12:23 | #1079 |
Jag vet inte om ni brukar läsa "dagens bästa spel" ifrån rekat, men när går och basunerar ut med stora bokstäver att Tyskland redan vunnit blir då jag orolig att han förargar spelgudarna som jag gärna vill ska vara på Tysklands sida idag :-)
OT: mycket bra skrivet av Cc, jag tror att Argentina får svårt att mota Tyskland enbart med en vass defensiv. Ska man vara helt ärlig har ju inte Argentinas försvar satts på några ordentliga test på hela turneringen, man har visserligen hållit nollan emot Iran, Schweiz och Holland, men det är i mina ögon en mix av dåliga avslut och extremt defensiva taktiker ifrån lag som varit rädda för Argentinas offensiva omställningar som lett till dessa nollor. Schweiz hade flera chanser som skulle gett mål och Holland spelade ju för att få 0-0 ifrån minut 1. Emot Bosnien var man mycket illa ute och fick förlita sig på domarn för att få fördel där och emot Nigeria som var det enda lag som vågade spela offensivt släpper man in 2 mål, så man är inte alls så omutbara som pressen vill få det att låta. Tyskarna kan som Cc påpekar utmana på så många fler sätt än dem tidigare motståndare man mött med, då man är giftiga i både omställningsspel och på fasta situationer. Har inte hunnit läst igenom hur folk tror att Argentina ställer upp, startar Di Maria och Aguero får man kanske tänka om lite, men annars är dem väldigt isolerade i fram med Higuain och Messi som skall skapa det mesta. Tyskland är bättre i alla lagdelar och i VM håller jag Muller som klart bättre än Messi och Tyskland har dessutom en bredare bänk och en bättre tränare. Die Mannschaft är mina favoriter här, needless to say ;-)
2014-07-13, 12:52 | #1080 |
Jag tror att Argentina kommer spela lite som Algeriet gjorde mot Tyskland. Det luktar målsnålt och oavgjort. Argentina kommer inte att våga flytta upp med folk i anfallen så länge det är lika, men vid underläge kan dom bli riktigt farliga offensivt, fram tills de kvitterar.
Jag provade Betfairs "trading" på Tyskland vid oddset 2.32 som nu stigit till 2.34, vilket innebär förlust. Jag funderar lite på att ha kvar spelet istället, men ett lika resultat känns lite för troligt i dagsläget för att det ska kännas som ett bra spel. Edit: Ett alternativ är att vänta på ett första tyskt mål och "Ta vinsten" innan Argentina hinner kvittera. Senast redigerad av Pipan den 2014-07-13 klockan 12:55. |
|
|