Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-02, 18:57   #931

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Alla får rätt.
Tror man man ska vinna gör man det,
tror man man ska förlora gör man det.
Hur många tror att Colombias spelare tror de ska slå Brasilien ?

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Just i det här fallet så ligger Brasilien i en svagt stigande trend. Sen om det håller i sig eller inte det vet man aldrig.

Blev lite förvånad när jag såg Brassarnas odds som var 1.85 (1.88 nu) hos Betfair. Kan nästan ta gift på att dom aldrig varit i närheten av liknande siffror hemma mot Colombia.
Gammal 2014-07-03, 07:14   #932

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Vad gäller matchodds-analyser så börjar jobbet redan innan en serie/liga börjar. Man rankar lagen inbördes och försöker fördela 100% på de olika lagen till chansen för serievinst. Då får man en siffra på det förmodade styrkeförhållandet mellan lagen. De flesta räknar inte på X-tecknet utan man använder sig av ligans "draw-rate" eller kryss-snitt över en period (jag kör 1 års rullande). När man gjort det så har man en slags grundvärdering som förutsätter neutral plan. Sedan kollar de flesta "home-rate, dvs hur många procent av sina totalpoäng hemmalaget tar på sin hemmaplan jämfört med bortamatcher. Den ställs mot bortalagets "away-rate" ! Då har man justerat grundvärderingen genom att inkludera hemmafördelen/nackdelen.

Finjusteringen sedan kan handla om skadeläget, väderleken, statistiska värden (typ boogie team stats) och liknande. Vissa inkluderar procentandelar även för när olika spelsystem ställs mot varandra, eventuell motivationsfaktor och egentligen vilka faktorer som helst som kan spela in. Alla har sitt sätt och funkar det så är det ju bra.

För Ö/U i fotboll är det ganska mycket färre faktorer. Det finns de som använder sig av lagens totala målsnitt men jag tycker inte det alltid ger en rättvis beräkning. De flesta lag gör färre mål borta än hemma. Det är inte alltid säkert att de släpper in fler borta än hemma så jag använder hemmalagets hemmasnitt samt bortalagets bortasnitt. Det finns de som tycker att totalsnittet funkar och att hemma/borta jämnar ut sig men det berättar inte mina böcker riktigt alltid (det är väsentligt oftare överodds på U-linen än Ö-linen).

Andra parametrar att ta hänsyn är ex. inbördes möten i relativ närtid, 3-5 år kanske, skadelägen givetvis (bästa målskytten skadad? Den dominanta mittbacken?) När ett lag som Grekland spelar så gör de ju väsentligt fler mål statistiskt än de släpper in. De hade i 2013 exempelvis ett streak på 6 raka matcher (5 VM-Kval) utan att släppa in något mål. De gjorde sammanlagt 8 framåt och vann ändå samtliga matcher. Man kan lätt dra slutsatsen att när de gjort 1-0 så ställer de om till defensivläge och låter motståndarna få bollinnehavet. Den typen av information brukar jag använda i analyserna också.

Resten är hemligt!
Som jag trodde. Har du märkt av om det oftare är överodds på plushandikapp än på minushandikapp? (+1.5 mål vs -1.5 t.ex.)

Verkar lättare att gå plus på underspel samt handikappspel på dogs, åtminstone för mig. Jag vågar knappt spela ett enda -0.75 t.ex. medan jag känner mig väldigt bekväm med att spela +0.75-spel.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-07-03 klockan 07:17.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 09:56   #933
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Som jag trodde. Har du märkt av om det oftare är överodds på plushandikapp än på minushandikapp? (+1.5 mål vs -1.5 t.ex.)

Verkar lättare att gå plus på underspel samt handikappspel på dogs, åtminstone för mig. Jag vågar knappt spela ett enda -0.75 t.ex. medan jag känner mig väldigt bekväm med att spela +0.75-spel.
Det är lite annorlunda matematik för ö/u spelen, jag har nämnt tidigare att Ö-linans odds ofta är lägre än vad det borde vara. Folk spelar hellre på att något skall inträffa än att det inte skall göra det. Det är ganska stor differens faktiskt! Följdaktligen håller bookmakern ned oddset på den sidan i högre grad.

Vad det gäller AHCP+ har jag ingen entydig statistik att luta mig mot. Men +0,5 är ju oftare favorit mot -0,5 så rimligtvis borde -0,5-spelet inträffa mer sällan. I NHL togs just den linen bort efter att några finnar "mördat" Vegas-bookies med spel på +0,5 under en hel säsong med nya hockeyregler som gynnade defensiva lag. +0,5 satt i runt 67% av fallen under säsongen (tror det var 2002) och efter det året var linen uteslutande +/-1,5 hos Amerikanska bookies.

En annan faktor som talar för +hcp är det faktum att de stora favoriterna (Man U, Chelsea, Barca, Bayern M osv) undantagslöst sätts lägre än det förväntade utfallet. Just för att bookies alltid får spel på dem. Men det finns motsägelser även där, hade man lirat Chelsea till snittodds (flatbet) i samtliga deras tävlingsmatcher säsongen 2005/2006 så hade man haft 122% i ROI!
SilentRebel (+10), Cazzius (+1), Lunkan (+1)

Senast redigerad av Cc den 2014-07-03 klockan 11:26.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 12:27   #934

Cazziuss avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1071
Standard

Lagets bästa målgörare Holland

van Persie till 1,8.
Robben till 2,15.

Jag tycker Robben har sett riktigt bra ut i detta VM och Holland har drömmotstånd i kvarten. Visst har CostaRica charmat många men normalt sett ska Holland köra över dem. Mål brukar det iaf bli en del av när Holland är med.

Den som ligger som favorit är van Persie men han har dock lite problem med sitt lår och var ordentligt lindad efter senaste träningen. Kanske missar matchen eller spelar halva. Robben lär spela hela däremot och kan nog kontra in ett mål eller två med lite tur.

Som läget är nu ligger de på samma antal mål.

Robben till 2,15 hos Unibet, 2,00 bet365.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:45   #935

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 41
Standard

Har spelat att det ska vara 0-0 i halvtid i alla fyra kvartsfinalerna. Singlar, 2.62 till 2.42 i odds. 400kr på varje spel.

Tror det kommer bli passivt spel i början på matcherna som vi har sätt förut. Inget lag har väl imponerat förutom Colombia men dom vill nog helst inte åka på ett tidigt mål bakåt.

Alla lag har en stark defensiv också.

Sen angående Robben som lagets bästa målgörare så har jag en trippel med just Robben (5.00) Benzema (2.50) Muller (4.50)

Spelade bara 50kr men skulle ändå ge en utbetalning på runt 2.4k.
Surt att han inte tog hand om straffen själv senast bara, men håller tummarna.
Hescores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:01   #936

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5970

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hescores Visa inlägg
Har spelat att det ska vara 0-0 i halvtid i alla fyra kvartsfinalerna. Singlar, 2.62 till 2.42 i odds. 400kr på varje spel.

Tror det kommer bli passivt spel i början på matcherna som vi har sätt förut. Inget lag har väl imponerat förutom Colombia men dom vill nog helst inte åka på ett tidigt mål bakåt.

Sen angående Robben som lagets bästa målgörare så har jag en trippel med just Robben (5.00) Benzema (2.50) Muller (4.50)

Av samma anledning spelade jag en fyrling på under 3 mål i alla kvartar till 3.69. Vid 3 mål stryks ju den matchen. Känns otroligt att någon match skulle producera 4 mål.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 17:21   #937

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Skulle nog inte använda ordet otroligt men lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 12:37   #938

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Nu har Frankrike gått om Tyskland på indikatorn.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 12:42   #939

Cazziuss avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1071
Standard

Är det för att det kom ut att det var lite snuva i Tyska laget?
Det kommer ju knappast vara någon som står över pga lite ac-förkylning om det är kvartsfinal i VM.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 12:44   #940

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Alla tyskar var friska igår.

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Är det för att det kom ut att det var lite snuva i Tyska laget?
Det kommer ju knappast vara någon som står över pga lite ac-förkylning om det är kvartsfinal i VM.
Gammal 2014-07-04, 16:17   #941

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hescores Visa inlägg

Själv har jag spelat Frankrike som första målskytt i kvällens match (@2.25), de målar iofs inte nödvändigtvis i första halvlek även om jag tror det.

Jag tror nog att chansen att de gör mål är större så länge de är pigga och har spring i benen, särskilt mot Tyskland.

Nog sagt, i övrigt kan jag hålla med, jämna formstarka lag nu med bra organisation, dessutom är tex. BRA o COL vana vid varandra och anpassar förmodligen väl.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 16:28   #942

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Alla får rätt.
Tror man man ska vinna gör man det,
tror man man ska förlora gör man det.
Hur många tror att Colombias spelare tror de ska slå Brasilien ?
Ingen aning men är man rädd för att förlora gör man oftast det kontrar jag med

Någon som tror att Brasilien inte är oroliga

EDIT: .

Senast redigerad av clarund den 2014-07-04 klockan 16:31.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 16:44   #943

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu har Frankrike gått om Tyskland på indikatorn.
Nu har det ramlat in så mycket på bägge sidor att klykan känns logisk. Hörde jag 1-1?
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 18:15   #944

smaks avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Har tagit Brasilien på SvSpel som ligger kvar med 1.88.
Övriga bolag är på väg ner mot 1.75. Betfair 1.80 under hygglig omsättning.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1)
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-04, 18:31   #945

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Tydligt hur tyskarn sätter press på evra som inte är lika fysiskt stark.
Där blir det ett mål till, om han inte byts ut

td