|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-26, 14:33 | #826 | |
Citat:
Nu var det ju stormvarning redan innan tysklandsmatchen och där var de inte direkt dåliga... http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19081196.ab Tror dels de är vana vid lite kaos , dels att det är lite svårt bedöma hur allvarligt det media sprider ut är. Sen, vad är ett korrekt odds på denna match? Har själv spelat Ghana till 5.00 och som lägst stod de i dryga 3, nu 3.5 ca... EDIT: En personlig reflektion: Ronaldo, gav inte han ett rätt tveksamt intryck senast !?
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-06-26 klockan 14:35. |
||
2014-06-26, 15:10 | #827 |
Satt och glodde på u2,5 linan i Ghana - Portugal, den har stigit sakta men säkert ett tag nu och man får runt 2,80 i odds. Givetvis är det pöbelspel på andra sidan som framkallat oddsrörelsen. Men så hittade jag även en rek på ett rätt välsedd spelcommunity som såg ut så här (har tillåtelse att återpublicera):
GHANA - PORTUGAL Group G Only the winner has a chance of advancement and that will be subject to the Germans beating USA in the other rubber, with that in mind, both teams are likely to throw caution to the wind and go all-in,if you are slightly superstitious then it has to be Portugal, afterall, a 95th minute equalizer against USA looked unlikely! It was very interesting to hear Cristiano Ronaldo refreshingly state, ``we are probably just an average team-I´d be lying if i said we were a top team´´, we would have to ditto that statement, lets not forget the Portuguese needed to get through a play-off to make the finals and they have distinct limitations, whilst Portugal clearly have talented players everything seems to rest on the shoulders of Cristiano Ronaldo and maybe that´s the problem, these world stars take center stage and the other players become insignificant, the same is true of Argentina and Lionel Messi with Argentina, it´s all about the individual rather than the group,that mind-set appears to be a big negative! Portugal have a recent world cup record of 1-4-4 , that is clearly moderate and so is Cristiano Ronaldo´s shooting record, he has scored only 2 goals from his last 62 shots, whilst the game against USA was very entertaining and highly enjoyable to watch it was hardly high class football, only a mistake by the US defense and a late goal gave the Europeans a second bite of the cherry, if they are to take that offer they will need to win here by a few goals and hope the Germans do the same in the other game, whilst they are likely to give it their best shot i doubt they will believe in the cause! Ghana where very naive against the USA in their opening game, having lost 2-1 to a late goal they needed to up the ante against Germany and that´s what they did, in fact, they outplayed Germany for much of the game (10-6 shots) and they where unlucky to concede to a goal to Miraslov Klose, one thing is for sure, Kwisi Appiah (Coach) has installed a never say die attitude in his team, despite talk of disputes in the camp it wasn´t to be seen on the pitch, even disruptive Kevin Boetang played his part when coming on for Jordan Ayew, Asamoah Gyan is looking very sharp in attack and Andre Ayew is also scoring goals, the only negative coming into this game, Muntari will be missing after picking up his second injury time yellow against USA! This should be a great game to watch and their will be many goals, whilst we have bet Ghana on the outright market we will also touch on the value of betting over 3 goals! Over 3 goals Odds: 1.97 SBO Tycker det är rätt fascinerande att se hur andra tänker, den här reken är ju utan tvekan känslomässigt betingad medan jag ofta börjar med att titta på statiska värden både när jag sätter odds eller lägger spel. Tycker reken är bra skriven och den innehåller en del bra saker utan tvekan. Såg en liknande rek igår på ö2,5 i Frankrike - Equador med precis samma argument "Equador måste vinna, det kommer att öppna för många mål osv". Jag läste en intervju med Ecuadors coach efter matchen där han fick frågan "Varför spelade ni med defensiven i prioritet?" Killen svarade: " Vi spelade det spel vi behärskar bäst och som ger bäst chans att nå det resultat vi behöver!" Rätt spännande svar, det borde betyda att vi spelare även bör lägga till externa, filosofiska värden när vi gör våra spelanalyser! "Hur kommer Portugals eller Ghana's coach reagera om USA gör 1-0 på Tyskarna?" Samma sak om Tyskarna gör 1-0, kommer lagen i den andra matchen ta större eller mindre risker? Killen som rekade ovanstående verkar ju tvärsäker på att båda lagen kommer att gå "All-in", lika säker som den som rekade överspelet på Frankrike - Ecuador! Tänker Ghanas coach detamma? Tror han att Portugal kommer att gå all-in pga tabellsituationen? Osv... 99% av alla skrivna rekar bygger ju på ett subjektivt tyckande snarare än analytiskt tänkande. Det är mer "om jag vore coach i Portugal så skulle jag...." än "Portugals coach tänkte så här förra gången läget var liknande". Vi har alla stark tro på att vårt sätt att resonera är det rätta och bör helst inte ifrågasättas. Vi känner oss osårbara i ett vinststreak och som galltorskar när vi förlorar många spel i rad. Jag tror att när vi befinner oss i ett vinststreak så glömmer vi lätt den noggranna analysen och lägger spel som är baserat på hybris istället! När vi torskar blir det motsatt läge, vi lägger inte spel vi egentligen borde för att osäkerhetsfaktorn känns för stark! Min analys är att det troligen finns bra värde i 2,80 på u2,5. Men jag har faan inte beslutat att lira än fast jag egentligen borde...!
2014-06-26, 15:27 | #828 |
Såhär ser det ut i staden där Tyskland - Usa ska spelas om några timmar.
|
|
2014-06-26, 15:52 | #829 |
9 matcher/4 månader för Suarez! Inget ner spel i VM!
2014-06-26, 15:54 | #831 |
Tror mycket på X i halvtid mellan Algeriet-Ryssland. Scenariot hoppas och tror jag blir att dom avvaktar första halvlek för att inte riskera att förlora. För att sedan successivt lätta på bromsen och börja gasa.
Lirar därför också över 0,5 mål i andra halvlek. Även över 1,5 mål i andra halvlek liras. Sedan har jag feeling för Ö2,5 mål Sydkorea- Belgien. Lite likt Iran-Bosnien... Bästa laget redan klart. Sydkorea måste fram. Hoppas Belgien knoppar in en boll i första, då blir det öppna spjäll. Vermaelen och Kompany skadade = sämre backlinje... Vad tror ni om dessa spel? |
|
2014-06-26, 15:55 | #832 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
|
2014-06-26, 15:55 | #833 |
sjukt hårt straff.
2014-06-26, 15:58 | #834 |
Enl. presskonferensen får Suarez inte ens beträda en fotbollsarena under 4 mån. om det spelas match där...
2014-06-26, 16:13 | #835 |
Han får bita ihop.....
Reptilhjärna som borde lärt sig läxan. Herregud Suarez skulle jag säga Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5) |
|
2014-06-26, 16:14 | #836 |
överklagas säkert och sänks därmed.
2014-06-26, 16:18 | #837 |
Förstår inte varför Liverpool ska drabbas? Dessutom är det helt sjukt att han inte ens får träna med klubben eller ens vistas på en arena. Det är ingen Bin Laden vi pratar om?
|
|
2014-06-26, 16:19 | #838 |
Så jävla GÖTT !
http://www.fifa.com/worldcup/news/y=...m-2386354.html Oddsdrop att vänta på Colombia, skönt man nöp den innan. Tycker det är rätt rimligt straff, har ju enbart med betting att göra eller vad ska man tro, bita motspelare , komigen !
2014-06-26, 16:21 | #839 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1950Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
Bara i det här världsmästerskapet så ser vi ju flera exempel på högst motiverade lag mot omotiverade lag som ändå förlorar, t ex Japan och Iran. Tycker mig se en stor skillnad mellan utfallet i sådana matcher idag och hur det såg ut för bara fem-tio år sedan, även fast jag inte har någon statistik att backa upp min ståndpunkt med. Ny grej borde vara att spela på det omotiverade laget när oddset har stigit, det verkar till och med vara en fördel att vara helt omotiverad och möta ett högst motiverat lag. Typexempel: http://www.oddsportal.com/hockey/wor...land-IVyOHdxQ/ |
|
2014-06-26, 16:29 | #840 |
Lag som måste vinna börjar ju oftast inte tokforcera från minut 1. Många tränare som "vill vara kvar i matchen" så länge som möjligt och därmed spelar rätt avvaktande i början. Som Chile mot Nederländerna, Ecuador igår. Kroatien mot Mexico. Osv osv. När det väl blir ett mål finns dock en hög chans för ordnat kaos ute på planen.
Själv kan jag tycka de flesta tränare är för fega. Fler lag borde gasa från start när de måste vinna istället för att vänta till minut 75. Större chans att näta på 90 minuter än 15+. Kör du defensivt riskerar man ett uselt utfall med noll gjorda mål. Kör du "all in" och hoppas på det bästa mot ett jämnbra lag har du ca 50% chans att näta först och sätta dig själv i förarsätet. 0-0-risken försumbar. |
|
|