Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-11, 22:46   #16

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5971

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2014-04-12 14:00SuperettanOstersunds FK vs Varnamo 2 FT 1 3.300

Östersund tar emot Värnamo under lördagen. Hemmalaget har stora problem. Dels med spelet som var under all kritik i premiärförlusten borta mot Ljungsskile. Dessutom har man stora skadebekymmer, detta är saxat från lagets sida på svenskafans.se:

"Ingen utav de fem som skadade sig i premiären är tillgängliga. Smajic och Mendiola blir borta från spel i ungefär en månad medan Widgren, Barrow och Boakye förhoppningsvis kan spela mot Husqvarna i den tredje omgången.
Övriga spelare som är avstängda/skadade; Aly Keita, Bobo Sollander, Taylor Morgan, Robert Hammarstedt, Ammar Ahmed och Jamie Hopcutt. Detta gör att ÖFK inte har någon full bänk imorgon. Glädjande är dock att Moon har beviljats arbetstillstånd och är spelklar."

Inte precis någon munter läsning....

Bortalaget Värnamo tog en poäng mot förmodade topplaget Gais i premiären. Gais kvitterade där i 94:e minuten! Värnamo spelade faktiskt riktigt bra i första halvlek, men tappade i andra.

Ifjol klarade sig Värnamo kvar i Superettan via kvalspel, men anmärkningsvärt var att man tog fler poäng på bortaplan (18) än på hemmaplan (13). Man vann också motsvarande möte ifjol med 2-1 i Östersund.

Med tanke på spelet i den första omgången och det otroligt svåra skadeläget i Östersund tycker jag oddsen sitter fel, och 3.30 på bortalaget måste testas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), smak (+2), SlimCharles (+1), Gb (+10)

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-12 klockan 16:56.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 22:55   #17

Standard

2014-04-12 15:00SuperettanVarbergs BoIS vs Syrianska FC UNDER U 2.5 FT 1 2.000

Lägger till ett underspel också mellan Varberg och Syrianska.

Varberg spelade 0-0 i premiären borta mot Degerfors vilket får anses som ett bra resultat. Nu möter man Syrianska som är i ett enda stort kaos med tunn trupp och avhoppad tränare. Man har dock lyckats fått in tre nya spelare under veckan, men särskilt samspelt lär man inte vara....I premiären fick man storstryk mot Sirius (som imponerat i Svenska Cupen) med 1-5. Det ska dock tilläggas att man fick en man utvisad efter 34 minuter.

Jag tycker det är bra odds på ett underspel då Syrianska säkert är revanschsugna och lär säkert prioritera defensiven för att undvika ett nytt stort nederlag. Varberg går inte alls att jämföra med Sirius och jag tror inte något av lagen är kapabla till att göra mer än ett mål vardera, max.

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-12 klockan 21:13.
Gammal 2014-04-12, 04:37   #18

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg

Östersund tar emot Värnamo under lördagen. Hemmalaget har stora problem. Dels med spelet som var under all kritik i premiärförlusten borta mot Ljungsskile. Dessutom har man stora skadebekymmer, detta är saxat från lagets sida på svenskafans.se:

"Ingen utav de fem som skadade sig i premiären är tillgängliga. Smajic och Mendiola blir borta från spel i ungefär en månad medan Widgren, Barrow och Boakye förhoppningsvis kan spela mot Husqvarna i den tredje omgången.
Övriga spelare som är avstängda/skadade; Aly Keita, Bobo Sollander, Taylor Morgan, Robert Hammarstedt, Ammar Ahmed och Jamie Hopcutt. Detta gör att ÖFK inte har någon full bänk imorgon. Glädjande är dock att Moon har beviljats arbetstillstånd och är spelklar."

Bortalaget Värnamo tog en poäng mot förmodade topplaget Gais i premiären. Gais kvitterade där i 94:e minuten! Värnamo spelade faktiskt riktigt bra i första halvlek, men tappade i andra.

Ifjol klarade sig Värnamo kvar i Superettan via kvalspel, men anmärkningsvärt var att man tog fler poäng på bortaplan (18) än på hemmaplan (13). Man vann också motsvarande möte ifjol med 2-1 i Östersund.

Med tanke på spelet i den första omgången och det otroligt svåra skadeläget i Östersund tycker jag oddsen sitter fel, och 3.30 på bortalaget måste testas!
ÖFK:s skade elände har man läst om i LT hela veckan och nu uppe i 11-man.

http://op.se/sport/1.7051803-ofk-sak...-infor-matchen

Spelade själv DNB på Värnamo till (2.15) hos NB.
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 10:43   #19

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Citat:

Snyggt tips. I nuläget hittas som bäst 3.5 @Coral och sedan Bet365 med 3.3. +0 kan få till 2.28 @SBO. DnB finns till 2.5 och även det på Coral

Senast redigerad av kusagwa den 2014-04-12 klockan 10:45.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 15:10   #20

patrik_gs avatar

Standard

Bra start med 0-1 tidigt på nick Värnamo

Ser matchen på www.tv4play.se
Gammal 2014-04-12, 15:19   #21

patrik_gs avatar

Standard

0-2 Värnamo (Efter tavla av systers beundrare i målet)
Gammal 2014-04-12, 15:45   #22

patrik_gs avatar

Standard

Sjuk första halvlek på JA Arena

1-3 Värnamo där det mesta som Värnamo skapat gått in
Gammal 2014-04-12, 16:12   #23

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Synd att man fega och spelade X2

Hoppas man inte jinxade nu!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 16:48   #24

patrik_gs avatar

Standard

1-3 FT

Tack för den, fin info vinnare!

DNB satt lätt, skulle kört rak...
Gammal 2014-04-12, 21:16   #25

Standard

Värnamo satt ju klockrent, det kändes bra!

Det som kändes mindre bra var Syrianskas reducering i 94:e minuten! Det sabbade mitt underspel. Jag såg inte matchen, men såg att Varberg vann skotten med 7-3, Syrianska har klara problem med offensiven! Nån som såg matchen som kan ge mer input?

Vill också tillägga att Sundsvalls Pa Dibba är halvskadad och osäkert startande imorgon. Jag antar att han skulle starta matchen efter sitt succéinhopp förra veckan, gör han inte det är det positivt för mitt underspel i Gais-Sundsvall. Underspelet finns till 1,85 hos Marathon och förändrat 1,80 hos Bet365.
Gammal 2014-04-13, 22:57   #26

Standard

Underspelet i Gais-Sundsvall satt fint. Även om båda lagen hade en del chanser känns det aldrig som spelet var i fara. Sundsvall ser väldigt tama ut framåt, och de chanser de fick bjöd Gais på.

Nya tag imorgon och matchen i fokus är J Södra - Ängelholm

2014-04-14 18:00SuperettanJonkopings Sodra vs Angelholms 0 FT 1 2.675

2014-04-14 18:00SuperettanJonkopings Sodra vs Angelholms UNDER U 2.5 FT 1 2.000

Här köper jag verkligen inte att J Södra ska vara relativt stora favoriter. T ex får man 3.75 på raka tvåan hos Bet365. Riktigt så kaxig är jag inte så jag lirar den, men provar dock ett "0-spel" eller DNB på Ängelholm.

J Södra tyckte jag inte imponerade i premiären. Låt vara att man mötte en förmodad toppkandidat (Sundsvall) på bortaplan, men anfallsspelet hade mycket övrigt att önska. Man borde dock fått med sig en pinne då man brände en straff på övertid. Man fick dock både Smiley och Adjei skadade i den matchen och den duon kommer inte till spel, vilket är ett betydande avbräck för dem. Sedan tidigare saknar man Helgesson, Laptev och Mehic.

Ängelholm spelade helt ok i cupen innan serien startade då man spelade 0-0 borta mot Hammarby och slog Degerfors enkelt med 3-0. Att man även förlorade med 3-0 mot svenska mästarna MFF är inte mycket att säga om. I premiären fick man stryk med hela 4-1 borta mot Öster. Det ska dock sägas att de två sista målen kom i 89:e och 90:e minuten och även om Öster var det bättre laget så var segermarginalen för stor. Vad jag har förstått på rapporterna klickade inte anfallsspelet till 100% vilket föranleder mig att även spela under 2,5 mål i matchen.

Intressant statistik är att Ängelholm tog 20 poäng på bortaplan ifjol och 23 hemma, dvs ett riktigt starkt bortalag.

Ska vi säga 0-1?

Senast redigerad av BroderH den 2014-04-14 klockan 21:54.
Gammal 2014-04-14, 00:49   #27

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 899
Standard

Kan tillägga bara att Ängelholm blev totalt utspelade av Hammarby, borde slutat 2,3-0. Man torskade hemma med 4-1 mot öster, dock på Olympia, där laget spelar sina hemmamatcher i år.

J södra spelade jämnt mot Sundsvall borta och borde fått med sig en pinne, vilket hade varit rättvist.

Tycker dock ditt underspel kan va rätt men tycker inte all din info stämmer, ifall någon annan vill rygga...
Lycka till!

Citat:
Underspelet i Gais-Sundsvall satt fint. Även om båda lagen hade en del chanser känns det aldrig som spelet var i fara. Sundsvall ser väldigt tama ut framåt, och de chanser de fick bjöd Gais på.

Nya tag imorgon och matchen i fokus är J Södra - Ängelholm

2014-04-14 18:00SuperettanJonkopings Sodra vs Angelholms 0 FT 1 2.675

2014-04-14 18:00SuperettanJonkopings Sodra vs Angelholms UNDER U 2.5 FT 1 2.000

Här köper jag verkligen inte att J Södra ska vara relativt stora favoriter. T ex får man 3.75 på raka tvåan hos Bet365. Riktigt så kaxig är jag inte så jag lirar den, men provar dock ett "0-spel" eller DNB på Ängelholm.

J Södra tyckte jag inte imponerade i premiären. Låt vara att man mötte en förmodad toppkandidat (Sundsvall) på bortaplan, men anfallsspelet hade mycket övrigt att önska. Man borde dock fått med sig en pinne då man brände en straff på övertid. Man fick dock både Smiley och Adjei skadade i den matchen och den duon kommer inte till spel, vilket är ett betydande avbräck för dem. Sedan tidigare saknar man Helgesson, Laptev och Mehic.

Ängelholm spelade helt ok i cupen innan serien startade då man spelade 0-0 borta mot Hammarby och slog Degerfors enkelt med 3-0. Att man även förlorade med 3-0 mot svenska mästarna MFF är inte mycket att säga om. I premiären fick man stryk med hela 4-1 borta mot Öster. Det ska dock sägas att de två sista målen kom i 89:e och 90:e minuten och även om Öster var det bättre laget så var segermarginalen för stor. Vad jag har förstått på rapporterna klickade inte anfallsspelet till 100% vilket föranleder mig att även spela under 2,5 mål i matchen.

Intressant statistik är att Ängelholm tog 20 poäng på bortaplan ifjol och 23 hemma, dvs ett riktigt starkt bortalag.

Ska vi säga 0-1?
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 08:23   #28

Standard

Vad är det som inte stämmer tycker du? Jag tyckte J Södra var bedrövliga mot Sundsvall. De lär få kämpa för att hålla sig kvar.
Gammal 2014-04-14, 21:54   #29

Standard

Nån som såg J Södra - Ängelholm? Underspelet var jag rejält ute och cyklade på. Sedan tur att Ängelholm vände, men de borde väl vunnit enklare med en man mer så länge?? Hur såg matchbilden ut?
Gammal 2014-04-14, 22:03   #30

Standard

Hur bra är Husqvarna? Sirius verkar vara riktigt bra i år, men man får 1,95 på +1,5 för Husqvarna. Är lite sugen.

Att Sirius vann med 5-1 mot Syrianska säger rätt lite då Södertälje-laget verkar vara riktigt under isen.
Svara

td