|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-11, 17:59 | #196 |
Värdet är helt klart på Östersunds mot ständigt överspelade Bajen. Jag la en mindre slant på hemmaseger till 4.17. Chansen är betydligt större än 24% anser jag.
|
|
2014-06-11, 18:45 | #197 | |
Citat:
Östersund har gjort de bra på slutet, men saknar två av de bättre spelarna i truppen, jag spelar på Bajen mycket på grund av de! 2.15 fick jag innan idag på betvictor |
||
2014-06-11, 19:52 | #198 | |
Citat:
Anledningen till det tidiga spelet är just att den blir nerspelad. Just därför är 2,15 fantastiskt bra eller tycker du Östersund är favoriter med sin bästa spelare bort plus en till startspelare. Jag anser folk vara trångsynta som konstant säger att Bajen är överskattade och nerspelade och aldrig vinner. Öppna ögonen så ser ni att oddssättarna också lever kvar i det och det kan vi utnyttja om vi är ute i tid. Det är inte gamla vanliga Bajen som alla konstant gnäller om. Jag spelar inte Bajen varje match oavsett odds utan har i de spel jag rekommenderat här ofta hittat spel som rasat i odds ju närmre starten lider. Har spelat 4spel på Bajen att vinna i år och av dessa har 3 suttit och en har blivit push med odds 2,35 , 3,35 , 1,98 , 2,75. Att rygga är valfritt men om du nu anser att Bajen spelas ner vore det inte smartare att vänta till nån timme innan start då oddset lär vara betydligt högre på Östersund än det är nu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+20) |
||
2014-06-11, 20:03 | #199 |
Har aldrig påstått att Östersund ska vara favoriter och jag har heller inte nervärderat Bajen, utan jag konstaterar bara att "stora" lag får oförtjänt mycket spel pga av sympatier. Jag håller själv på Liverpool i Premier League och det är helt omöjligt att få ett bra värde på dem, däremot spelar jag ofta på motståndarna när det passar då det hellre finns värde på den sidan.
F ö är det kul att du verkar vara en klassisk Stockholmssupporter som hugger som en kobra så fort någon skriver något som kan tolkas som negativt Och ja, förmodligen är det smartare att spela ÖFK närmare matchstart, kan mycket väl bli en slant till. |
|
2014-06-11, 20:59 | #200 | |
Citat:
Sen skrev jag min fråga om du tycker ÖFK var favoriter efter att jag presenterat 2,15 som ett bra odds. Vad var det för dumt med det? Jag tycker däremot folk är trångsynta, speciellt när man rekar storlag och det bevisar du också då jag som stockholmare tydligen är en viss typ.. Det här är ingen tävling där vi hejar på olika lag utan jag hade lika gärna kunnat spela på ÖFK om jag såg det vara bra men det gör jag inte i detta fall. Du får mer än gärna spela ÖFK och har du någon info som du tycker är värd att dela med dig som motiverar ditt spel ser jag gärna att du nämner det istället för att skriva; Bajen är överspelade jag tar ÖFK. Sist men inte minst var det väl snarare en rekommendation att spela senare då du med all sannolikhet lär få ett högre odds. Hade en smiley kanske hjälpt till där för att det inte ska uppfattas som negativt |
||
2014-06-11, 21:23 | #201 | |
Citat:
Konstgräs förminskar hemmafaktorn radikalt. Moon och Barrow borta vilket gör att offensiven kommer bli riktigt sirapsseg. Själv TROR jag mig se värde på Bajen i denna match trots att Persson är avstängd. Persson som jag förövrigt anser fått för mkt cred sett till hans insatser. |
||
2014-06-11, 21:27 | #202 |
Japp, vill du köpa den?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+5) |
|
2014-06-11, 21:58 | #203 |
Blir bara trött på att folk ser brutala värden överallt hela tiden, och allt som oftast intetsägande uttalanden som - "värdet är helt klart på...". Inte särskilt övertygande.
Angående Hammarby så har de hittills i år klarat öppningslinan och stängningslinan i 7 av 11 matcher. Det är brutalt litet sample men ser man till hur de har sett ut i spelet vill jag snarare påstå att de är BRUTALT underskattade av marknaden i år - just då det "gamla Bajen" lever kvar i mångas minnen. ÖFK har likt Hammarby klarat sin lina 7 av 11 matcher i år. Både Hammarby och ÖFK ser jag som två mkt underskattade lag tillsammans med nulägets GAIS som många börjat vända ryggen till rejält enkom pga tabellpositionen. Lägg till Assyriska och det är fyra lag som jag tror man bör backa upp kommande omgångar. Det omvända råder Varberg, Värnamo, Husqvarna som alla flög i början men som på inget vis uppvisar ett spel som är tilltalande i längre stunder över en hel säsong. Det är mina tankar. Själv sitter jag på Hammarby -0.25 1.75. Finns en överhängande X-risk enligt mig då ÖFK med offensiv försvagning säkerligen kommer tackla denna match betydligt annorlunda än de annars hade gjort. Ligga lågt och försöka få fast bollen på offensiv planhalva på en felvänd Smajic mot Bajens mittförsvar som alla tider är darrigt. Stänger Bajen till centralt mot Nouri och Ammar så har ÖFK inga hot kvar annat än långt på Smajic. Kommer bli lättlästa utan Barrow och Moon. |
|
2014-06-12, 15:03 | #204 |
Nytt gräs som ska vara snabbare än det förra har lagts in för ett par veckor sedan. Kommer ge Bajen än mer fördel.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5866587 |
|
2014-06-19, 23:07 | #205 |
Assyriska-Östersund. 3 ggr på bortalaget som inte förlorat på åtta matcher och spelat riktigt bra på slutet. Assyriska vann förvisso senast mot bottenkollegan Landskrona. Nog borde ÖFK vara favoriter? Dom fick två nya avstängningar senast men får å andra sidan tillbaka två spelare.
Vad har jag missat? |
|
2014-06-19, 23:48 | #206 | |
Citat:
Delar dina tankar, ÖFK bör knappt vara underdog i detta möte. Tack för upplysningen av denna match. Assyriska näst sist i tabellen, sämsta hemmalaget. ÖFK spelat helt OK borta. Nah kan bli spel här... Senast redigerad av O12 den 2014-06-19 klockan 23:49. |
||
2014-06-22, 13:53 | #207 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Vad gäller Assyriska - ÖFK spelar jag att båda lagen gör mål och över 2.5. ÖFK saknar två viktiga spelare i den centrala försvarslinjen, den sittande härföraren, Bergqvist (vem tar hans jobb?) tror jag blir svår att ersätta. Samt mittbacken Peric. Däremot får man tillbaka lagets poängspelare nr. 1, Barrow.
|
2014-06-22, 15:31 | #208 | |
Citat:
2014-06-22, 19:51 | #209 |
0-1 ÖFK vinner så SKÖNT Barrow fixar det igen för ÖFK
Mot Allsvenskan 2015
2014-06-23, 12:08 | #210 |
Degerfors - Öster
Degerfors har verkligen vaknat till liv och har 1 oavgjord och efter det 2st 3-0-vinster.
Öster går fortsatt segt och får inte ordning på sitt lag i år. Har blivit en del kryss för Öster så dnb känns mest spelvärt. 2,15 på dnb Degerfors 2,50 på -0,25 Degerfors 3,00 på seger Degerfors |
|
|