Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-31, 23:05   #181

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 50
Standard

Att det skulle bli fler mål i andra halvlek fick jag långsamt äta upp idag.

Lyssna på denna:

Capalaba - Rochedale Rovers idag.
Första halvleken sätter de 6 mål, 4-2 (satte under 3.5)
Andra halvlek, sätter i pausen att något lag skall göra minst ett mål till, alltså över 0.5. Vad händer... inte ett enda mål, 71' minuten får Rochedale rött kort... Inte ett enda mål.

Satte 1k för en enkel hundring.

Ragequit...

sorry för OT från superettan dock.
Bandersnatch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 06:11   #182

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bandersnatch Visa inlägg
Att det skulle bli fler mål i andra halvlek fick jag långsamt äta upp idag.

Lyssna på denna:

Capalaba - Rochedale Rovers idag.
Första halvleken sätter de 6 mål, 4-2 (satte under 3.5)
Andra halvlek, sätter i pausen att något lag skall göra minst ett mål till, alltså över 0.5. Vad händer... inte ett enda mål, 71' minuten får Rochedale rött kort... Inte ett enda mål.

Satte 1k för en enkel hundring.

Ragequit...

sorry för OT från superettan dock.
https://www.sharps.se/forums/offtopic...geringstraden/

Slipper du be om ursäkt för OT nästa gång..
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 16:51   #183

Seebbos avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 6072
Standard

Jag råkade ju visst posta tankarna i fel tråd. Att det sedan droppas inlägg med kommentarer att man tar rygg på det och det spelet eller att man vunnit på det och det spelet verkar inte vara någon som gnäller på.

Generellt tycker jag att man har haft stort värde på andra sidan när Hammarby spelat de senaste säsongerna. Men i år har Sirius tagit över första platsen när det gäller övervärderade lag.
Hammarby -0,5 @2.45 just nu. Tycker att Hammarby ser betydligt vassare ut i år än föregående år.
Sirius fick ju en hyfsad start med SV-cupen framgångar och 1-5 segern i premiären. Men efter det har man bevisat att det faktiskt är skillnad på div 1 och Superettan.

Jag var nöjd med 2.35 på Bajen, nu tycker jag att priserna är helt skeva.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grymmer (+10), kusagwa (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 17:09   #184

Cazziuss avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1071
Standard

Håller med att oddset är felsatt.
Sirius må vara överskattade men jag tycker också att folk lever kvar i att det är gamla Hammarby som alltid underpresterar och aldrig vinner.
Hammarby har nu 4 raka vinster och det har inte direkt varit jämna matcher utan Hammarby har dominerat alla matcher förutom Sundsvall borta.
Även i de mindre bra matcherna för Hammarby i år har man oftast tagit poäng eller vunnit.

Det som oroar i dagens match är hur Hammarby ska spela när man möter ett lag som inte ställer alla 11 i straffområdet. Sirius är ett offensivt lag och det ska bli kul att se hur det motståndet passar Hammarby.
Senast man mötte vann Hammarby med 3-2 på Cypern i en försäsongsmatch.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 18:49   #185

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2.30 på Bajen hos NB spelat här med bra odds tycker jag.

7-Units
Gammal 2014-06-02, 20:29   #186

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Bajen kommer till Uppsala för att möta Sirius. Man har med sig ca 4000 supportrar till denna drabbning och på en arena som tar 6600 så lär det bli som hemmaplan för Bajen.
Inga skador som det ser ut nu, möjligtvis Israelsson men det finns fullgoda ersättare.
Bajen kommer från 4 raka vinster och spelet börjar sätta sig mer och mer. Man har gjort flest mål i serien och skapar också väldigt mycket chanser.

Sirius har haft en ganska trög start men är ett offensivt spelande lag som också gör en del mål.
Vinst senast mot Landskrona och oavgjort borta innan dess mot Öster efter mål i slutminuten.

Till spelet då.
Båda lagen gör mycket mål men man har också släppt till en del mål och jag ser ingen anledning till någon förändring i denna match då det är två offensivt skickliga lag.
Ser man däremot till när målen har kommit för lagen så är den andra halvleken överrepresenterad rejält. Som sig bör har alla lagens matcher så när som på 2 för respektive lag slutat med flest mål i andra halvlek.
Jag ser också Bajen som det lag som är starkare och har vart väldigt bra i andra halvlek i sina matcher.

Spelet är alltså flest mål i andra halvlek och att Hammarby vinner andra halvlek.
Odds: 2,37
Spelet lagt hos bet365

Även över 2,75 eller över 3 tycker jag ser intressant ut som oddsen ligger nu. 1,94 resp. 2,25 (sbobet).
2-0 i paus. Perfekt för ditt lir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 21:42   #187

Cazziuss avatar

Standard

2-0 var lite tungt i sista sekund innan paus. 1-0 hade vart klockrent men 3mål i andra kändes kört. Bajen var dåliga och Sirius spelade riktigt bra, framförallt första så välförtjänt.
Nu vann Bajen andra men det räckte ju inte när det bara gjordes 1 mål.

Kollade kontot nu och de har rättat spelet som vinst. Så här står det om spelet:
Halvlek med flest mål - Bortalag(hammarby)

Jag tolkar det som att halvleken ska innehålla flest mål och att bortalaget ska vinna den halvleken. De måste rättat fel eller hur resonerar ni kring det spelet?

Senast redigerad av Cazzius den 2014-06-02 klockan 22:10.
Gammal 2014-06-02, 22:24   #188
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
2-0 var lite tungt i sista sekund innan paus. 1-0 hade vart klockrent men 3mål i andra kändes kört. Bajen var dåliga och Sirius spelade riktigt bra, framförallt första så välförtjänt.
Nu vann Bajen andra men det räckte ju inte när det bara gjordes 1 mål.

Kollade kontot nu och de har rättat spelet som vinst. Så här står det om spelet:
Halvlek med flest mål - Bortalag(hammarby)

Jag tolkar det som att halvleken ska innehålla flest mål och att bortalaget ska vinna den halvleken. De måste rättat fel eller hur resonerar ni kring det spelet?
Nja jag tolkar det som att de rättat rätt, alltså att du vunnit. En antydan till det tycker jag även oddset är. Att i helt oddsjämn match lyckas pricka dels vilken halvlek det ska bli mest mål i + att ett visst lag ska vinna andra halvlek till 2.37 känns isf som ett groteskt underodds.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 22:26   #189

Cazziuss avatar

Standard

Men halvlek med flest mål och jag har valt 2a. Men då menas det att halvlek med flest mål för laget. I detta fall då 0 i första och 1 i andra? Tur för mig då jag trodde det var ett annat spel
Då tycker jag också att oddset var riktigt bra. Min analys var just att bajen gör mkt mål i andra halvlek och att oddset då var 2,37 är ju riktigt högt. Blir fler spel på det i framtiden om det ser ut så.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-06-02 klockan 22:29.
Gammal 2014-06-02, 22:34   #190
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Men halvlek med flest mål och jag har valt 2a. Men då menas det att halvlek med flest mål för laget. I detta fall då 0 i första och 1 i andra? Tur för mig då jag trodde det var ett annat spel
Då tycker jag också att oddset var riktigt bra. Min analys var just att bajen gör mkt mål i andra halvlek och att oddset då var 2,37 är ju riktigt högt. Blir fler spel på det i framtiden om det ser ut så.
så tolkar jag det iaf. Krav att bajen ska vinna andra halvlek samt att det är just i denna halvlek bajen gör flest mål.

2,37 på det är väl ett rimligt odds
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:16   #191

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 899
Standard

Tagit Ljungskile komma topp 3 på unibet till 5 gånger nu.
Mycket bra lag, kanske det formstarkaste laget i serien just nu.
Har detta program fram till serien vänder;
Degerfors hemma
Husqvarna borta
Syrianska hemma
Varberg borta
Sirius hemma
Lag som formmässigt och spelmässigt känns svaga, förutom Sirius.
+ några poäng ner till dem som utmanar om tredjeplatsen.

Senast redigerad av Comandini den 2014-06-02 klockan 23:18.
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:30   #192

Seebbos avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 6072
Standard

Citat:
Form is temporary class is permanent.
En reflektion bara.

Wagner (+10)

Senast redigerad av Seebbo den 2014-06-02 klockan 23:33.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 23:44   #193

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
En reflektion bara.
Håller med, men tycker som sagt kile är ett mycket bra lag. Visade man redan förra året och även stora delar av årets spelade matcher.
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 14:47   #194

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5971

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror mycket på dubbeln Sundsvall/Ljungsskile, fick 2.49 vilket jag tycker är bra.

Spanar på Öster-Östersund på måndag. Hos Pinnen finns Östersund +0.5 till 2.19 vilket jag tycker är ett grymt odds. ÖFK har bra form och Öster verkar inte kunna behålla en ledning.

Vad säger jämtarna här på Sharps?
Bandersnatch (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-10, 17:04   #195

Cazziuss avatar

Standard

Östersund - Hammarby

Då var det dags igen för en Bajen-rek från min sida.
Förra året var jag på plats när Bajen blev utspelade men lyckades få med sig en pinne till slut. I år är det som alla vet ett nytt Bajen så förra årets spel kommer inte återupprepa sig.

Konstgräs som visat sig göra stor skillnad i år för Bajens spel. Självklart är även Östersund vana med underlaget men jag vill påstå att det gynnar Bajen mer.
Bortaplan har vart Bajens problem i år men man har satsat på att förbättra spelet på bortaplan och till denna match finns alla förutsättningar för att lyckas med det. Kan även nämnas att de 2 förlusterna på bortaplan kommit mot Sirius och Sundsvall.

Östersund kommer från 3 raka hemmavinster. Men motståndet har inte vart det bästa. Uddamålsvinster mot Jönköping och Landskrona bl.a.
Till denna match saknar man sin skyttekung Barrow (6mål + 4ass) samt Moon (2mål) missar matchen pga 3gula kort och avstängning.

Bajen kommer senast från en övertygande 4-0-seger mot Landskrona, kan jämföras med Östersund som fick 3-2 hemma för 3 veckor sen.
En avstängning på Johan Persson som givetvis är viktig men jag tror Israelsson kliver in där och han är riktigt bra också men självklart ett avbräck för Bajen.
Framåt ser det bra ut och man har gjort flest mål i serien samt många målskyttar med Pablo som bäst på 7mål.

2,15 som högst nu och ner till 2,00 tycker jag det är värt att spela på denna.

+Bajen är bättre
+Konstgräs
+Avstängda viktiga spelare ÖFK

-Bortaplan
-Persson avstängd

Uppdaterar när alla odds släpps.
karpafan (+5)

Senast redigerad av Cazzius den 2014-06-11 klockan 10:25.
Svara

td