Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-17, 19:22   #46

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Det hände så ofta så det minns jag inte i detalj. Det var väl det vanliga, smygpapper i flisor, avbrutna bläckpennor (blir djävligt kladdigt så inget jag rekommenderar) och fjärrkontrollen fick sitt också. Dock var man tvungen att vara lite återhållsam med just den då man mot alla odds brukade vakna upp nästa morgon också.

Kom just hem från Willys där jag hamnade i kassakön från helvetet. Det kommer en längre roman senare. Kortversionen är att jag härdade ut fast alla framför lämnat. Jag djupandades, stirrade rakt fram och undrade om Sundsvall gjort 2-0 eller om det bara var 1-0 än. Det var 2-0.

edit: 3-1 fast dom knappt lämnat omklädningsrummet än. Öster kanske sitter kvar? Blir en minnesvärd dag det här...

edit 2: 4-1 och tur man är härdad. Om den här dan varit för 20 år sen så hade man väl kastat sig över balkongräcket nu. Fast jag kom aldrig närmare än 6 backar med dricka/tomglas. Blev en lång städdag i fyllånger. Satt kvar med Danmark mot Wales i något EM-kval typ. Kanonlista och ALLA hade redan checkat ut fett. En ensam idiot satt kvar med danskarna bank på rubbet.

Kostade väl 90.000. Ungefär 9 miljoner i dagens penningvärde. Med tanke på att man aldrig varit god för 90 papp tidigare. Nu var jag i det närmaste gul och med gräsmattan full av glaskross. Blev en tuff period efter det. Igen.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2014-08-17 klockan 19:39.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 19:52   #47

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Kostade väl 90.000. Ungefär 9 miljoner i dagens penningvärde.
Tråkig historia, men riktigt så gammal är du väl ändå inte? ^^

För skojs skull tar jag 10% inflation, tiden det tar till det att penningvärdet minskat till 1% av det ursprunliga:
(log0.01)/(log0.9)=43.7 år.

Senast redigerad av Slurf den 2014-08-17 klockan 19:58.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 21:15   #48

Wagners avatar

Standard

Med tanke på att man aldrig varit god för 90 papp tidigare. Så var känslan 9 miljoner. Lite så jag menade.

Nu tar vi Willys från början. Brukar sällan råka ut för något speciellt så nu fick man allt på en gång med ackumulerad ränta på toppen av tårtan.

Märkte att korthelvetet åkte fram och tillbaka i den där djävla avläsaren. Till slut kom jag närmare pudelns kärna, för alla andra hade ju gett upp, och då förstod jag bättre vad som höll på att ske.

Han skulle delbetala med kortet, fast han visste inte vad som fanns kvar, det ser dom inte i kassan heller. Så in med kortet, fumla med koden. Icke. Ut med kortet och samma procedur med 10 spänn mindre eller något. Ja det här höll ju på en stund innan det fäste. Sen skulle han räkna upp resten av pengarna, öppnade handen och var låg där. Jo ett berg med ENKRONOR!

Det är fan inte sant, måste vara dolda kameran tänkte jag. Sen ska ju varje krondjävel för sig stoppas ner i ett litet inkast som dessutom brukar spotta tillbaka hälften av mynten. Men karldjäveln började aldrig någon gång, stod bara och stirrade ner i handen. Då kom det. Pengarna räcker inte, vi får ta tillbaka någonting.

Då började jag famla efter en plastpåse jag inte hade att andas i. Lugn och fin nu, var stark fick jag intala mig själv. Gick så där. Ja sen skulle en vara gå i retur. Lättare sagt än gjort. Det gick inte. Kassaapparaten hade väl kokat torrt efter allt djävla juckande med kortet.

Nya andetag. Jag flyttar mig fan inte, först i kön som jag var efter det tilltänkta mordoffret. Nästa drag var från han i kassan - jag ringer en vän. Som kom och hon var till lika stor hjälp som Ziggisen vars ben man snubblar över varje gång man ska in i affären.

Tiden gick och jag hade för länge sen tappat alla tidsbegrepp. Till slut vrider livlinan på skallen och ser mitt förvridna ansikte, kastar sig runt bandet och öppnar kassan intill och deklarerar strängt med blicken för dom bakom vad som gäller. Han vars öron det börjat ryka ur ska handla först och sen får ni slåss bäst fan ni vill om dom andra platserna.

Människan var dessutom välklädd och tror han hade en firmatröja till och med. Om det varit en luffare så hade man ju kunnat cykla ikapp han och "puttat omkull" han i ett dike som tack för senast och då hade allt varit mycket uthärdligare i väntan på desserten.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), BroderH (+10), henkel (+4), Slurf (+5), Zniper (+20), oowhla (+10), Leyson (+10)
Gammal 2014-08-17, 22:27   #49

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 799
Standard

Såna där köer lyckas jag alltid hamna i.
Sist var det en man i medelåldern som köpt en sallad som man plockar ihop på egen hand och sedan betalar något kilopris för. När kassörskan vägde den började mannen raljera om att plastförpackningen minsann väger några gram och han inte ska betala för den. Det vore enligt honom helt felaktigt. Han berättade sedan för kassörskan att han kontrollerat om vågen per automatik drar av för förpackningen vilket den inte gjorde. Detta var han tvärsäker på då han även provat vågarna på frukt- och grönsaksavdelningen. Kassörskan såg ut som ett frågetecken. Mannen fortsatte tugga på och förklarade att det faktiskt blir flera kronor som han måste betala för plastförpackningarna om han köper tusen sallader. Jag skulle precis fråga om han trodde att det var en auditionkö till Superspararna på Kanal 5 när han efter mycket om och men beslutade sig för att betala. Det kändes bäst att inte störa honom i det jobbiga ögonblicket när plånboken öppnades.
Jag som har dåligt tålamod och hatar köer hamnar konstant bakom människor som den där. Även de som handlat för 2000 spänn och nitiskt kontrollerar kvittot för att upptäcka att nötterna faktiskt ska kosta 17:90 och inte 22:90 brukar placera sig framför mig i kön. De har dessutom aldrig rätt.

En riktig stjärna som skulle betala med enkronor har jag även skådat. Lyckligtvis var han i kön bredvid vilket fick mig att njuta. Han var i alla fall uppe i tresiffrigt. Hur mycket han skulle betala har jag ingen aning om men mynten förvarade han i en påse som låg i en barnvagn. Något barn fanns inte, vagnen hade han förmodligen för att det var lättare att köra mynten i vagnen än bära dem.

Sorry för OT
Slurf (+5)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 22:41   #50

Wagners avatar

Standard

Sorry för OT

Okey då för den här gången. Men låt det inte bli en vana då jag är kinkig med sånt där.
Gammal 2014-08-17, 22:54   #51

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 53
Standard

Jag hänger inte med; älskar inte svenskar att stå i kö? =)
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 03:53   #52

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Även de som handlat för 2000 spänn och nitiskt kontrollerar kvittot för att upptäcka att nötterna faktiskt ska kosta 17:90 och inte 22:90 brukar placera sig framför mig i kön. De har dessutom aldrig rätt.
Jag kollar alltid kvittot och går tillbaka till kassan för att korrigera fel när de uppstår. Ett undantag är väl om jag handlar varor till ordinarie pris som enligt min överslagsräkning kommer att kosta typ 70 kr och summan blir 73 kr. När jag väl påtalar ett fel för kassörskan så har jag då i princip alltid rätt om det t ex inte rör sig om ett ovanligt missförstånd rörande vilka produkter som omfattas av ett erbjudande.

Jag handlar mycket nedsatta varor och tar ofta del av tillfälliga erbjudanden; båda dessa är vanliga felkällor till felaktiga debiteringar. Det blir för mig något av en principsak eftersom att det är många varor som jag inte skulle konsumera - och framförallt inte konsumera fler än en av - till ordinarie pris. Om den enda anledningen till att jag köper någonting är för att jag anser att det nedsatta priset gör det fördelaktigt så blir det ju helt tossigt när prissättningen som föranledde köpet inte realiseras tack vare att butiken har gjort fel. Jag ser hellre ut som en sniken gammal gubbe än att jag betalar t ex 31.90 för Fontanas halloumiost som egentligen är nedsatt till 19.90, när jag i det fallet att den inte hade varit nedsatt hade köpt t ex Coops egna - vilka har kostat 44 kr för två stycken á 200g ett längre tag nu - istället.

Mina ärenden går dock oftast mycket snabbt att lösa, speciellt eftersom att Konsum och Netto - där jag oftast handlar - är så pass tillmötesgående och ibland inte ens behöver gå ut i butiken för att verifiera priset. Jag gör förövrigt vanligtvis mina inköp under tider då det inte är någon större anstormning i butikerna och jag orsakar av den anledningen inga större störningar för andra kunder de gånger ett fel uppstår.

Jag ogillar och bojkottar i det närmaste ICA, de klantar - jämfört med t ex Konsum - väldigt ofta till det med priserna och jag har till och med varit med om att icke-nedsatta varor har lagts in fel i systemet; en gång ville de ha runt 40 kr för ett kg ris som skulle ha kostat runt 20 kr enligt skylten. De glömmer ibland även att ta ned skyltar för tillfälliga erbjudanden som har gått ut ur systemet, typ att ananaserna kostar 10 kr/styck, varpå kassörskan måste gå ut i butiken och kolla för att jag skall kunna få tillbaka mellanskillnaden. Till deras försvar skall dock sägas att de i sådana fall låter en få det pris som sitter uppe i butiken, vilket väl alla butiker i och för sig gör. Det finns dock inget försvar för de större ICA-butiker som hänvisar en till en speciell kiosk som även handhar t ex spel, post och korvförsäljning - vilket innebär en väntetid på åtskilliga minuter - för att lösa någonting som är deras fel.
the_mirage (+1)

Senast redigerad av Slurf den 2014-08-18 klockan 04:14.
Gammal 2014-08-18, 16:10   #53

Wagners avatar

Standard

Ett omvälvande år väntar dig, stod det i lyckokakan. Jo tack det behöver ni inte tala om för mig.

Det borde vara dödsstraff på asiater som inte kan koka ris. Åtminstone näringsförbud. När ska det annars vara befogat att dela ut? https://www.sharps.se/forums/365163-post205.html
Gammal 2014-08-23, 16:42   #54

Slurfs avatar

Sharps.se Kirtap million

Standard

GAIS har tagit 11p på sina senaste sex matcher. Under de första 15 matcherna så tog de 12p. Öster är sämre än någonsin så detta är kört även om de nu råkar skrälla och besegra Husqvarna på måndag. Gais har dessutom snart hämtat in målskillnaden.
Gammal 2014-08-23, 17:00   #55

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
GAIS har tagit 11p på sina senaste sex matcher. Under de första 15 matcherna så tog de 12p. Öster är sämre än någonsin så detta är kört även om de nu råkar skrälla och besegra Husqvarna på måndag. Gais har dessutom snart hämtat in målskillnaden.
Var precis på väg in och skriva här.

Det där du skrev tidigare att Gais var på gång verkar dessvärre stämma. Lika illa är att marknadens odds svängt till Gais fördel. Rätt klara favoriter hemma i dag och före uppehållet var dom knappt favorit mot några lag. Över 3 ggr hemma mot Öster! Bara en sån sak, skulle väl ge 1.80 med dagens förutsättningar.

Men vinner Öster på måndag och dessutom sexpoängsmatchen hemma mot Gais så är det 5 poäng igen och antal matcher att täppa till luckan blir mindre för varje omgång.

Kan Gais vakna till så borde väl Öster kunna göra det också. Höstlag som dom dessutom är. Tror det vänder på måndag och missminner jag mig inte helt så tvålade dom dit några blåbär i cupen med 5-0 i veckan. Kan betyda underverk för både kropp och själ.
smak (+3)
Gammal 2014-08-24, 20:13   #56

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Sen har vi ju chansen att spricka på Hammarby också. Det rullar inte på för tillfället och dom kunde inte ens måla på Ljungskile fast dom var en man kort hela andra halvlek.

Sirius borta mot Östersund känns stenklar...
Gammal 2014-08-24, 20:42   #57

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sen har vi ju chansen att spricka på Hammarby också. Det rullar inte på för tillfället och dom kunde inte ens måla på Ljungskile fast dom var en man kort hela andra halvlek.

Sirius borta mot Östersund känns stenklar...
Och fast att de hade 31000 på läktarna, som gjorde sitt för att påverka domaren till diverse felaktiga domslut(vilket inte gick).

"Oj, det blev helt tyst!" - Kristiansson efter slutsignalen.

Tacka fan för det, fantastiska 31000 åskådare har tagit sig till en Superettan-match och får inte se bollen nå nätmaskorna ens, vilket spelet går ut på
henkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 17:36   #58

Wagners avatar

Standard

Drag på Öster idag. IGEN!

Ljungskile - Öster 3 - 0 17:00
Eliassi 6
Johannesson 10
Eliassi 22
Gammal 2014-08-31, 18:52   #59

Wagners avatar

Standard

Är det inte dags att focka tränaren snart? Oavsett om det hjälper eller inte så är det den vägen man brukligt kör in på. Vanligtvis efter hälften av alla östers motgångar.
Gammal 2014-09-01, 18:58   #60

Webslices avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 1076
Standard

Vad är det som händer i Gif Sundsvall-Assyriska??

Från att oddsen på hemmalaget sjunkit stadigt, har de nu stigit åtskilligt. Tex hos Pinnacle där oddsen steg från 1.45 till 1.62 på 8 min!!
Webslice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td