Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-22, 16:32   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 541
Standard

Enligt The Sun var ca. 16 miljoner kronor investerat på X och runt 2-3 mille på 1-1. Är på jobb så ingen länk oct ta siffrorna med nypa salt. Dock så kommer det nog konsekvenser av denna matchen.
kokice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:41   #32

Burns avatar

Sharp$: 984
Standard

Vänta bara till de sista omgångarna. Då kommer allt fler matcher i Italien se ut som denna när maffian ska bestämma hur serierna ska se ut nästa säsong.

Personligen tycker jag att det är konstigt att just X nästan alltid i Italien är det uppgjorda resultatet. Borde vara få gånger båda lagen tjänar på detta i längden.

Då förstår jag mer det man gör på Balkan, nämligen att vinna varsin match och få 3 poäng.
Burn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 16:46   #33

gentile91s avatar

Sharp$: 0

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Det här är det minst genomtänkta och sämsta inlägget jag har sett på Sharps hittills.

Är du sugen på att föra en diskussion på ett seriöst plan angående detta så är du ytterst välkommen.

CLAUDIO GENTILE
gentile91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:07   #34

snoozes avatar

Sharp$: 3572

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

här finns en artikel om händelsen http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...ad-feared.html
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:16   #35

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gentile91 Visa inlägg
Det här är det minst genomtänkta och sämsta inlägget jag har sett på Sharps hittills.

Är du sugen på att föra en diskussion på ett seriöst plan angående detta så är du ytterst välkommen.
Att Italiensk fotboll står för korruption, filmningar och uppgjorda resultat är väl att överdriva men att påstå att de verkar vara de som fifflar mest bland de stora är nog inte allt för långt från sanningen. Bland de stora så syftar jag på ligorna...

Svårt att se att en sån här diskution går att hålla på en vettig nivå, bara när vi diskutera Iceeman och Pro-Tipster så flippade det ut helt, nu pratar vi om ett land så snart blir väl någon stämplad som rasist

Jag backar nog ur detta samtalet, jag är trots allt här för o snacka spel, inte politik.... Men ljuger om jag påstår att det inte är intressant att spekulera i, är kanske där problemet ligger också, de flesta utredningar/disskutioner blir endast spekulationer...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 17:58   #36
PHX

PHXs avatar

Sharp$: 271
Standard

Seriöst, kan nån bena ut det här? Har legat sömnlös sen i igår (nästan) och bara tänkt på denna märkliga match? Som ni noterat var krysset nere i 1,80(!) Javisst, båda lagen tenderar att kryssa ibland men ändå... När ett "normalt" kryss ligger minst 3 ggr pengarna är detta en sänkning som heter duga.. 2,80 hade jag köpt men detta är ju nästan halverat. Oddset för slutresultatet 1-1 innan match var så lågt som 3,50(!) när det annars brukar ligga i 6,00/6,50. Alternativet mål/inget mål (bet365) fanns för samtliga italienska matcher i söndags _förutom_ Chievo - Catania...

Tog kontakt med supporten och ställde en hel del frågor om denna matchen och fick inte mycket till svar; "det kan hända att oddssättarna gjort fel"... yeah right?! Bad dom återkomma med utförligare svar men har såklart inte fått någon respons (än?)

Syditalienska maffian som ligger bakom? Fyfan vad sorgligt om det är så korrupt... aja ännu en anledning till att hata italiensk fotboll. Får tacka för gratispengarna iaf.
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:00   #37

Portugisens avatar

Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gentile91 Visa inlägg

1. Det var det inte alls det. Det har skrivits mycket sämre saker på detta forum. Och framför allt mindre genomtänkta.

2. Tack för inbjudan, är dock ej intresserad. Har - som du märker inget till övers för italienarna eller Italien heller för den delen.

Nog med offtopic från min sida.

Lade någon här inne ett större bet på amtchen och i så fall gick det igenom?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:01   #38

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PHX Visa inlägg
Seriöst, kan nån bena ut det här? Har legat sömnlös sen i igår (nästan) och bara tänkt på denna märkliga match? Som ni noterat var krysset nere i 1,80(!) Javisst, båda lagen tenderar att kryssa ibland men ändå... När ett "normalt" kryss ligger minst 3 ggr pengarna är detta en sänkning som heter duga.. 2,80 hade jag köpt men detta är ju nästan halverat. Oddset för slutresultatet 1-1 innan match var så lågt som 3,50(!) när det annars brukar ligga i 6,00/6,50. Alternativet mål/inget mål (bet365) fanns för samtliga italienska matcher i söndags _förutom_ Chievo - Catania...
Jag misstänker att alla eventuella spel på bolag som fortfarande hade marknaden kvar var kraftigt limiterade, men provade inte att spela själv....

De flesta större bolag som inte limiterar tog ju bort matchen direkt?
Gammal 2010-03-22, 18:07   #39

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Citat:
De flesta större bolag som inte limiterar tog ju bort matchen direkt?
Hur snabbt reagerade bolagen? Och hur sattes reaktionen igång så att säga? Sjukt intressant detta.

Det var mest ett par US-bookies som lät X:et ligga kvar på över 2 in på nästa dygn vad jag såg. De flesta tog bort men Expekt valde istället att lägga sig på 1.65, hehe.
Gammal 2010-03-22, 18:16   #40

lodmajsters avatar

Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Jag säger det samma tacka vet jag blod svett och tårar [ame="http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I"]YouTube- Steven Gerrard, the hypocrite[/ame]
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:22   #41
PHX

PHXs avatar

Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kokice Visa inlägg
Enligt The Sun var ca. 16 miljoner kronor investerat på X och runt 2-3 mille på 1-1. Är på jobb så ingen länk oct ta siffrorna med nypa salt. Dock så kommer det nog konsekvenser av denna matchen.
Vi får väl anta (ur diskussionssynvinkel) att siffrorna nu stämmer. Var dessa 16 miljoner uppdelat på ett få antal personer med maxinsatser eller utspridda som med alla andra matcher? Och normalt sett, hur mycket brukar gå i omlopp i en normal Serie-A match genom 1X2? Bolagen lär väl bli en aning misstänksamma när de få in hutlösa summor på... ja just det ja, ett singelkryss!

Portugisen; På liven var maxinsatsen som den brukar vara; 33000 kr max i vinst innan tradern måste godkänna överstigande belopp. Dock lirade jag inte för så mycket (men fick det iaf godkänt), men till nästa gång vet jag att man ska rygga Don Corleone... med maxinsats!
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:34   #42

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:

Portugisen; På liven var maxinsatsen som den brukar vara; 33000 kr max i vinst innan tradern måste godkänna överstigande belopp. Dock lirade jag inte för så mycket (men fick det iaf godkänt), men till nästa gång vet jag att man ska rygga Don Corleone... med maxinsats!
OK. Bådar ju gott

@ den som postade youtubeklippet. Jag förstår inte. Du postar ett youtubeklipp med bilder på när Steven Gerrard, tidernas mest överskattade spelare ramlar i straffområdet, utspritt på hela hans karriär, som svar på att jag gillar hederlig fotboll?
Gammal 2010-03-22, 18:42   #43
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Vi får väl anta (ur diskussionssynvinkel) att siffrorna nu stämmer. Var dessa 16 miljoner uppdelat på ett få antal personer med maxinsatser eller utspridda som med alla andra matcher? Och normalt sett, hur mycket brukar gå i omlopp i en normal Serie-A match genom 1X2? Bolagen lär väl bli en aning misstänksamma när de få in hutlösa summor på... ja just det ja, ett singelkryss!

Så fungerar inte betfair, där kan du spela så mycket som du får matchat för, mao no limits. Betfair är en börs där man kan köpa och sälja odds, dvs agera bookie eller player själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 18:45   #44

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Någon som har någon teori kring varför bolag som inte tog bort marknaden valde att behålla den?
Gammal 2010-03-22, 18:51   #45

lodmajsters avatar

Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Citat:
OK. Bådar ju gott

@ den som postade youtubeklippet. Jag förstår inte. Du postar ett youtubeklipp med bilder på när Steven Gerrard, tidernas mest överskattade spelare ramlar i straffområdet, utspritt på hela hans karriär, som svar på att jag gillar hederlig fotboll?
Finns alltid folk som filmar överallt du kan inte påstå att italienare är värre än några andra.

Men det är väll dags o släppa diskussionen eftersom vi aldrig kommer komma någon vart.
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td