Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-22, 07:45   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Så jävla pinsamt att se, vet inte varför men jag skäms nästan över det hela trots att jag inte ens är inblandad.

Hoppas verkligen de utreder det här, för mer solklart än såhär kan det inte bli.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:40   #17

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Så jävla pinsamt att se, vet inte varför men jag skäms nästan över det hela trots att jag inte ens är inblandad.

Hoppas verkligen de utreder det här, för mer solklart än såhär kan det inte bli.
Det är Italien. De som utreder det är polare och i slutändan blir alla inbjudna till grillfest hos Berlusconi
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 12:43   #18

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lodmajster Visa inlägg
hmm enligt mig så finns det inga "värdiga" vinnare förutom just laget som vinner. Att ett lag skulle vara mer värt än något annat är bara rent skitsnack som dåliga förlorare håller på med.
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Gammal 2010-03-22, 13:19   #19

ryggas avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Undrar hur många miljoner euro som var satta på X i den matchen?
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 13:51   #20

Methodwastes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Allt italiensk fotboll står för, med uppgjorda matcher, köpta domare, deras filmningar som har gjort att de blivit parodier på sig själva etc gör att jag inte kan se hur de är värdiga vinnare av den fotbollsfest som VM är. Tacka vet jag blod, svett och tårar.
Word up, Serie A är till viss del förstörd av filmingar och skumma resultat.
Filmningar i all ära men när domarna börjar blåsa som det vore en omgång damhockey så är det bara tråkigt, fotboll ska vara tufft och hårt, stämplingar och armbågar får man lära sig att ta om man ska casha in så stora summor som dagens proffs faktiskt gör.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 14:05   #21

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Word up, Serie A är till viss del förstörd av filmingar och skumma resultat.
Filmningar i all ära men när domarna börjar blåsa som det vore en omgång damhockey så är det bara tråkigt, fotboll ska vara tufft och hårt, stämplingar och armbågar får man lära sig att ta om man ska casha in så stora summor som dagens proffs faktiskt gör.
+1...
Gammal 2010-03-22, 14:11   #22

Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Citat:
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
,
,
,

Senast redigerad av Avej den 2010-03-22 klockan 14:18.
Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-22, 15:48   #23

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg
Allt Italiensk fotboll står för ? jeez väx upp. Allt det du gapar om händer i England, Sverige, Ja i precis varenda land där fotboll utövas.

Värdiga vinnare ? Vilka var värdiga vinnare av Världsmästerskapen 2006 enligt dig då och varför ?
Värdiga vinnare av fotbollsvm ger jag mig inte på, där är väl många lika jävliga.
Alla minns vi väl Rivalods "boll på smalbenet men den träffade huvudet"-filmning... inte direkt något som får en att avguda Brasilien. Samma sak med Maradona och "guds hand"...

Däremot tycker jag att Italien (Serie A) är överrepresenterat när det gäller sjukt billiga filmingar och skumma resultat... Jag har väldigt svårt att tro att en brittisk domare hade blåst straff för en liknande situation som vi såg i Chievo - Catania igår. Nu kan man ju inte dra en slutsats av endast en händelse men detta är väl knappast första gången en händelse i Serie A får en att bli misstänksam.

Och andra sidan är ju Italien ett rätt korrumperat land på de flesta plan, från den lokala polisstationen hela vägen upp till premiärministerns kontor. Ja hela städer styrs ju av maffian i vissa regioner. Sådant förekommer även i andra länder, ja i vartenda land om man ska vara ärlig. Vår egen polischef sätter ju på minderåriga på hotellrum och regeringen går bakom ryggen på folket som har gett dem makten, thats politics, skillnaden är nog att Italienarna är så otroligt jävla odiskreta, om det beror på att de är dumma och naiva eller för att de inte bryr sig har jag ingen aning om, men svårt att tro att de har rent mjöl i påsen...

Hur som helst är sådana här händelser solklara våldtäkter mot fotbollen som sport och hade jag varit UEFA-president så hade jag gjort en ordentlig utredning och om stark bevisning dyker upp tagit bort domarens licens och nergraderat samtliga inblandade lag till lägsta divisionen. Tyvärr är ju detta rena fantasier då sådant inte händer. Men att sätta ner foten direkt och statuera exempel har visat sig vara den mest fungerande tekniken för att förebygga framtida snedsteg i många olika branscher

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-22 klockan 15:54.
Gammal 2010-03-22, 15:50   #24

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Avej Visa inlägg

Låt oss bara hoppas att Italien inte vinner i sommar...
Gammal 2010-03-22, 15:53   #25

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

@ Method Waste.

Det är lite där mina överstarka känslor ligger och pyr... Varför daltar internationella domare med italien så mycket? Chelsea var verkligen inte bra i returen mot Inter i år, men varför inte två röda kort och två straffar för fasthållningarna/brottningstacklingarna vid hörnsituationerna?
Gammal 2010-03-22, 16:04   #26

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
@ Method Waste.

Det är lite där mina överstarka känslor ligger och pyr... Varför daltar internationella domare med italien så mycket? Chelsea var verkligen inte bra i returen mot Inter i år, men varför inte två röda kort och två straffar för fasthållningarna/brottningstacklingarna vid hörnsituationerna?
Sådant går ju bara att spekulera i, finns ju oändliga teorier man kan komma fram till. Men blir oerhört svårt att plocka fram något då det är två lag från olika nationer och domaren från ett tredje land. Den matchen har jag själv inga teorier om, visst att Drogba skulle haft straff men domare gör ju missar titt som tätt. Då tyckte jag att Bayern - Fiorentina var en viktigare match att ta under granskning.

Men i Italien, där det är Italienska spelare mot Italienska spelare med en Italiensk domare och Italiensk publik så tror jag inte det är speciellt svårt för människor i rätt positioner att få fram sin vilja och styra ett resultat. Antingen genom pengar eller genom hot, båda funkar rätt bra för att få sin vilja igenom om man gör det rätt.

Att korruption existerar har jag ingenting emot, jag bryr mig varken om politik eller myndigheter men fotboll är inte bara en sport. Det är ett av få sätt som kan få människor från hela länder att enas och festa ihop istället för att kriga och ta kål på varandra så när man misstänker att maffian beblandar sig blir man bara sne, som om de inte har nog med marknader att dega in på redan liksom.....

Gammal 2010-03-22, 16:06   #27

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

OnT:
Undrar varför maffian, om det nu var de som köpte X:et, var så jävla indiskreta? De tryckte liksom ner oddset till 1.65 på ett X. Sånt kommer ju dra på sig utredningar och att vissa av bolagen de lirat hos kanske vägrar betala ut. Sjukt klumpigt, eller?
Gammal 2010-03-22, 16:09   #28

Portugisens avatar

Portudogs

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
OnT:
Undrar varför maffian, om det nu var de som köpte X:et, var så jävla indiskreta? De tryckte liksom ner oddset till 1.65 på ett X. Sånt kommer ju dra på sig utredningar och att vissa av bolagen de lirat hos kanske vägrar betala ut. Sjukt klumpigt, eller?
Tror inte maffian lirar på bolag?

Rätta mig gärna om jag har fel. Har....ingen erfarenhet av syndikat-betting...
Gammal 2010-03-22, 16:12   #29

Methodwastes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
OnT:
De är väl lite av grejen med Italienarna, de är ju inte speciellt diskreta.
Nu vet jag inte hur pass insatt folk här är ang. detta men det finns oerhört mycket synlig korruption i Italien, säger inte att det är mer korrumperat än andra länder, men i alla fall synligare. Kolla Berlusconi, han har ju gjort Italien till hans privata lekstuga, lite Kim-Jong varning där men ändå är det knappt någon som reagerar. Finns en bra film gjord av ett svenskt produktionsbolag, "Videocracy", handlar om Italien och till stor del Berlusconi, gjord av en Italienare bosatt i Sverige, ta en titt på den, mycket intressant!

Om matchen igår var Maffians jobb eller inte har jag ingen aning om, men nog fan verkar det ordentligt misstänksamt...

Gammal 2010-03-22, 16:14   #30

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Citat:
Tror inte maffian lirar på bolag?

Rätta mig gärna om jag har fel. Har....ingen erfarenhet av syndikat-betting...
Hehe nej Don Corleone reggar väl inte ett konto i eget namn men de måste väl ha bulvaner som lirar på bolagen? Eller hur gör de annars? Jag är inte heller så värst kriminellt erfaren.
Svara

td