|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-19, 16:05 | #1 |
U-17 VM 17 Okt - 8 November @UAE
Nu är det dags för U-17 VM från UAE (Förenade Arabermiraten). Titelförsvarare är Mexico som vann på hemmaplan för två år sedan. Glädjande är Sverige med efter att ha kommit delad trea i senaste U-17 EM.
24 lag deltar och 16 går till slutspel (alla gruppettor och grupptvåor men även fyra bästa grupptreorna). Matcherna kommer sändas på Europsort men även på Sjuan om jag har förstått det rätt. 19 okt 18:00 Sverige – Irak 22 okt 18:00 Sverige – Nigeria 25 okt 15:00 Sverige - Mexico Grupperna: Grupp A Brasilien Honduras Slovakien UAE Grupp B Elfenbenskusten Italien Nya Zeeland Uruguay Grupp C Kroatien Marocko Panama Uzbekistan Grupp D Japan Ryssland Tunisien Venezuela Grupp E Argentina Iran Kanada Österrike Grupp F Irak Mexico Nigeria Sverige Lär nog endast bli livespel på denna turnering, möjligtvis pre-game senare när man har sett lite av lagen åtminstone för min egen del. Hoppas pojkarna kan ta sig vidare från gruppen iallafall, inte lätt med regerande mästarna, Nigeria som alltid är bra i dessa turneringar (sen så kanske inte alla är 17 eller yngre ) och Irak som har en fördel av att de är vana vid de höga temperaturerna. |
|
2013-11-01, 15:49 | #2 |
Grattis grabbar för ännu en kämpar insats i U17 VM.
Honduras var ett lag vi skulle slå bara och vi vände och vann i andra Tänk nu är Sverige i semifinal i en världssport som fotboll. Senast vi var det var i VM 94. Snart 20 år sen. Visst det är ett U17 VM men detta är rätt stort det också tycker jag. Grattis grabbar. Tisdag semifinal då
2013-11-05, 18:38 | #3 |
Nigeria blev för svårt i semifinalen men svenska pojkarna har gjort det bra ändå som gått så långt.
Bronsmatch som i VM 94 nu, om det är bronsmatch i U17 vill säga
2013-11-05, 19:08 | #4 |
Nu tar grabbarna Argentina i bronsmatchen istället!
|
|
2013-11-08, 13:48 | #5 |
Har spelat u 3.25 @ 1.89 i denna match. Förstår inte riktigt resonemanget att det skulle bli målkalas i bronsmatchen. Sverige har ingen match över 3 mål i detta mästerskap, Argentina har en.
|
|
|