|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-07-24, 10:36 | #1 |
Sverie-Tyskland 24/7
Ser att det finns en dam EM tråd men tycker ändå denna match förtjänar en egen
Sverige-Tyskland 2,5 SS Visst, Sverige har historiskt haft problem mot Tyskland. Bara en vinst de senaste 10 åren talar ett tydligt språk. Tycker dock att det finns flera faktorer som kan bryta den negativa trenden ikväll. Sverige har promenerat igenom gruppspel och kvartsfinal utan att behöva förta sig nämnvärt. De har förvaltat lägena som uppkommit och visat upp ett effektivt målskytte (13 mål på 4 matcher). Tyskland har gjort 4 mål på lika många matcher. Den "gamla" tyska lagmaskinen känns inte igen från "storhetstiden". Visst försvaret har varit okej (endast 1 insläppt mål) men de har inte heller sats på några svårare prov. Deras mittbackar är spelskickliga men också rätt tröga. Sverige har visat på bra fart i matchinledningarna och kan vi utnyttja detta och få hål på tyskorna tidigt kommer de få en riktigt jobbig match. Jag vill också nämna fördelen av hemmaplanen och betydelsen av tränaren. Man kan säga mycket om Pia men hon har verkligen gjort intryck och kommit in med mycket ny positiv energi och inte minst kunskap. Sverige kunde tidigare kört fast i många matcher. Idag känns det som att det finns många fler alternativ på hur man kan förändra spelet. Se bara när Sjögran kom in mot Italien vilken scenförändring det blev. Pia sprider ett lugn men också en laganda som kan bli avgörande. Det är ingen slump att hon lyfte det amerikanska laget till skyarna. Med detta sagt så tror jag att den 12:e spelaren d.v.s. publiken kommer bära fram Sverige vilket ger det där lilla extra som förhoppningsvis blir avgörande. En sista sak, det finns en övervägande risk att Tysklands kanske största stjärna Celia Okoyino da Mbabi missar matchen. Detta smyger säkert in en oro och är i alla fall inte positivt för tyskorna. Jag tror Sverige tar hem en hyfsat tight och välspelad match. Mitt utgångstips blir 2-1. Matchcenter med odds, statistik m.m. http://www.liveresultat.se/match/Iof...matchsummering Lycka till med era spel! |
|
2013-07-24, 11:03 | #2 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Väl skrivet, tyvärr tror jag du har fel, Tyskland är ett bättre lag helt enkelt.
|
2013-07-24, 12:56 | #3 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Hmm spelade Sverige igår då de såg bra ut tyckte jag men tog nu en snabb titt på ELO-ratingen där det skiljer 135 poäng (ca 33%-67% ml på neutral plan.)
Dunkar jag på hemmafördel med magkänsla kommer jag till gräns: ~3:ish på Sverige raka. Lite justeringar för skador, hur det sett ut denna turnering osv och gränsen sjunker till vad ska vi säga 2,70 +/- 0,10. men ett dåligt spel kan också sitta note to self: fundera först, spela sedan
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Senast redigerad av boored den 2013-07-24 klockan 13:27. |
2013-07-24, 15:58 | #4 |
Självklart en viktig match för båda lagen och kanske därför avvaktande spel med framför allt fokus på försvarsspelet. Tyskland har stor fördel av historiken och Sverige av hemmaplan. Därför ar väl ett logiskt(tråkigt) grundtips ett kryss. Sedan avgör väl tyskorna när vi kommer till straffläggningen...
|
|
2013-07-24, 16:24 | #5 | |
Citat:
Att Sverige har hemmaplan och ny tränare är med råge diskonterat i priset. Annars hade dom gett betydligt mer än 2.50 i odds.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-07-24, 16:27 | #6 |
Jag håller med om Sverige och har också spelat dom till (2.50).
Visst Tyskland är alltid Tyskland i mästerskap. Men man är inte som förut. Missade ju OS nu senast också. Toppchans för svenskorna på hemmaplan att få en drömfinal mot Norge. Tips: 3-1 Sverige
2013-07-24, 20:00 | #7 |
Nu när man kan fiska in Sverige till 2.70 hos Betfair så har SS sänkt.
Tyskorna vill man spela till 3 ggr jämnt.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-07-24, 21:04 | #8 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8329Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Klasskilnad
2013-07-24, 21:23 | #9 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8329Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Lillie Persson är den nya Bagdad Bob