Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-23, 15:17   #1

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

UEFA Champions League Final Borussia Dortmund -Bayern München 25 Maj Kl. 20.45 @Wembley, London, England

Vem vinner tror ni? Kan Lewandowski dunka i några bollar och vinna skytteligan i CL? Kan Dortmund vinna utan Götze?

Oddsen (snitt) ifrån oddsportal.com

1 - X - 2
4.54 3.83 1.74

+0.5 -0.5
2.15 1.72

+0.75 -0.75
1.91 1.93

Ö 2.5 U 2.5
1.74 2.07

Ö 2.75 U 2.75
1.95 1.89

Läs följande inlägg för info om Bet365 freebet: https://www.sharps.se/forums/252322-post327.html

Tråden ska enbart handla om CL finalen, alla andra matcher får tas i andra trådar.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 21:32   #2
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Självklart vinner Bayern
Kod:
                                                  	1	X	2	ah+0	ah-0	o2.5	u2.5	ge
                                                  	--	--	--	----	----	----	----	--
Dortmund(A+) - Bayern Munich(A++)                 	21	25	54	28	72	53	47	2.81
dortmund +0,5 @ 2,23 sbo/pinn/188, - 46,0% gräns 2,17 - EV 1,03
u2,5 @ 2,15 12bet/dafa/pinn, - 47,5% gräns 2,11 - EV 1,02
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."

Senast redigerad av boored den 2013-05-23 klockan 21:47.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 12:27   #3
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Lite läsning inför finalen

Meet Glück and Fehler - the stars of one-off finals

Citat:

When Bayern and Dortmund invade the pitch at Wembley for the Champions League final on May 25, the most important players on the pitch might not be Bastian Schweinsteiger, Philip Lahm, Marco Reus or Mats Hummels. Instead, they are just as likely to be Glück (luck) and Fehler (error). But you'll search the starting lineups, the programme notes, and the jersey backs of the sides in vain for these names. And that is because the skill of players is no more important than luck and circumstance. The numbers tell us that in a one-off contest between teams of similar quality, Glück and Fehler could be the men of the match. In The Numbers Game we review the research of football scientists to show that almost half of all goals involve elements of fortune and blunder, and that coincidence - luck, chance, randomness - is one of the essences of the game.

Because of this, it seems to us that the bookmakers' 65-70 per cent odds of Bayern taking home the trophy ignore the role of chance and error. In last year's final on Bayern's home turf at the Allianz Arena, Bayern recorded thirty-five shots to nine, and had twenty corners to Chelsea's one. Chelsea scored from theirs, obviously. Bayern should certainly be the favourites this year, too, but at these odds, the smart money should be on Dortmund, Glück and Fehler. We know that Bayern destroyed Barcelona on aggregate 7-0, but they did no better than a pair of 1-1 draws with the Black Yellows during the Bundesliga season and a 1-0 victory during the cup quarterfinals. There's no good reason to think the final is more than a figurative coin toss.

The contest often goes, not to the strong, but to the less weak.

The eyes of all the fans at Wembley and those watching on television will naturally be drawn to the very best players on the pitch: Müller and Schweinsteiger; Lewandowski and Reus. Based on our research in The Numbers Game though, we recommend that you pay more attention to the weakest players; they are the ones who are more likely to make a critical turnover or commit an unnecessary foul, to fail to mark their man, or to leave an attacking channel unfilled. They are the ones with an invisible "Fehler" on their backs, and they are more influential in determining wins and losses than the superstars are.

Using the latest individual player rankings from Castrol EDGE, the weakest links will be Mandzukic and Javi Martínez for the Bavarians and Bender and Schmelzer for Dortmund. Don't be surprised if one of these four ends up playing the anti-hero at Wembley.
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tomte (+5)
Gammal 2013-05-24, 13:30   #4

Khans avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Eftersom det enbart gäller en match så är chansen för skräll högre i och med faktorerna tur och otur. Skulle matchen spelas 100ggr skulle oddset för den 101'a matchen vara rättvisare, men detta visste ni förstås redan. Undviker personligen att betta på cuper p.g.a just dessa faktorer, då är ligor stabilare. Svenska cupen speciellt, känns som rena rama roulette.

Med det sagt kommer jag avstå bet på den här matchen, men lycka till ni som gör det
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 13:50   #5

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khan Visa inlägg
Eftersom det enbart gäller en match så är chansen för skräll högre i och med faktorerna tur och otur. Skulle matchen spelas 100ggr skulle oddset för den 101'a matchen vara rättvisare, men detta visste ni förstås redan. Undviker personligen att betta på cuper p.g.a just dessa faktorer, då är ligor stabilare. Svenska cupen speciellt, känns som rena rama roulette.

Med det sagt kommer jag avstå bet på den här matchen, men lycka till ni som gör det
Men det gör ju också att det ofta dyker upp möjligheter till värde om man vågar gå emot favoriten...

Just denna match spelar inte jag heller mer än möjligen en liten TV-peng, eftersom jag inte anser mig ha någon kunskap som gör att jag kan hitta värde, men generellt så är väl just ovissa cupmatcher underbara att spela om man inte är rädd för kortsiktig varians - det är ju inte banksparande vi håller på med
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 14:06   #6
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Eftersom det enbart gäller en match så är chansen för skräll högre i och med faktorerna tur och otur. Skulle matchen spelas 100ggr skulle oddset för den 101'a matchen vara rättvisare, men detta visste ni förstås redan.
Varför skulle tex enskilda match #88 skilja sig från match #1 eller match #101? varför skulle nån ha mindre/mer tur/otur en nån annan enskild match?

Citat:
Undviker personligen att betta på cuper p.g.a just dessa faktorer, då är ligor stabilare. Svenska cupen speciellt, känns som rena rama roulette.

Om man anser det är helt random pga av tur/otur och det bjuds 3 i odds på ett vad med 2 utfall känns det inte som korrekt beslut att lämna det ospelat.

lite i ämnet där
How Much Does Luck Affect Football Results?
|
|
|

Gammal 2013-05-24, 14:07   #7

Khans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Men det gör ju också att det ofta dyker upp möjligheter till värde om man vågar gå emot favoriten...

Just denna match spelar inte jag heller mer än möjligen en liten TV-peng, eftersom jag inte anser mig ha någon kunskap som gör att jag kan hitta värde, men generellt så är väl just ovissa cupmatcher underbara att spela om man inte är rädd för kortsiktig varians - det är ju inte banksparande vi håller på med
Jovisst, men jag kan inte hitta värde i en match som bara spelas en gång med allt vad det innebär med tur och otur. Orkar man göra efterforskningar kan man ju kolla om det lönat sig att spela på underdogsen i diverse cupfinaler. Med det sagt så kalla mig gärna fegis, men sätter nog hellre mina pengar på andra matcher än cupfinaler
Gammal 2013-05-24, 14:14   #8

Khans avatar

Standard

Citat:
Varför skulle tex enskilda match #88 skilja sig från match #1 eller match #101? varför skulle nån ha mindre/mer tur/otur en nån annan enskild match?

Om man anser det är helt random pga av tur/otur och det bjuds 3 i odds på ett vad med 2 utfall känns det inte som korrekt beslut att lämna det ospelat.

lite i ämnet där
How Much Does Luck Affect Football Results?
Angående tur så står det ju i länken att det tar ett tag för tur och förmåga att balansera ut sig för att på vis skapa någon form av rättvis bild av ett lag, så isåfall skulle oddsen för den 101'a matchen ge en mer rättvis bild av lagen än match 88, om än väldigt marginellt.

Och vad jag anser om en match säger rätt lite om hur det egentligen står till, skulle inte tillskriva mina empiriska iakttagelser så stor betydelse Så mycket vett har jag i skallen iallafall.
Gammal 2013-05-24, 14:14   #9

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Jovisst, men jag kan inte hitta värde i en match som bara spelas en gång med allt vad det innebär med tur och otur. Orkar man göra efterforskningar kan man ju kolla om det lönat sig att spela på underdogsen i diverse cupfinaler. Med det sagt så kalla mig gärna fegis, men sätter nog hellre mina pengar på andra matcher än cupfinaler
Fegis

Nejdå, jag förstår delvis hur du tänker, det är klart att det kan vara svårare att analysera lag från olika ligor eller länder än vad det är att försöka förutsäga lag som man sett många gånger i en serie - men "tur/otursfaktorn" finns ju där oavsett om det är serie eller cup.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-24, 14:32   #10
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Angående tur så står det ju i länken att det tar ett tag för tur och förmåga att balansera ut sig för att på vis skapa någon form av rättvis bild av ett lag, så isåfall skulle oddsen för den 101'a matchen ge en mer rättvis bild av lagen än match 88, om än väldigt marginellt.

Och vad jag anser om en match säger rätt lite om hur det egentligen står till, skulle inte tillskriva mina empiriska iakttagelser så stor betydelse Så mycket vett har jag i skallen iallafall.
Match 101 är fortfarande en enskild match fast du skulle ha 100 matcher i ryggen. Då är du på match 1 igen i artikelns graf. Det är den som ska tippas och bedömas, inte summan av flera matcher(tex vinnaren av bundesliga 2014)
|
|
|

Gammal 2013-05-24, 14:43   #11

Khans avatar

Standard

Citat:
Match 101 är fortfarande en enskild match fast du skulle ha 100 matcher i ryggen. Då är du på match 1 igen i artikelns graf. Det är den som ska tippas och bedömas, inte summan av flera matcher(tex vinnaren av bundesliga 2014)
Jag förstår vad du menar, men för att jag skulle känna mig bekväm med att lägga ett bet så vill jag ha mer än ett par matcher från cupen i bagaget som underlag för bedömning, och på den punkten kanske vi tycker olika.
Gammal 2013-05-24, 15:08   #12
i hate bunnies

booreds avatar

mackapär ver.0.8.1

Standard

Citat:
Jag förstår vad du menar, men för att jag skulle känna mig bekväm med att lägga ett bet så vill jag ha mer än ett par matcher från cupen i bagaget som underlag för bedömning, och på den punkten kanske vi tycker olika.
Det är ju en sak att anse man inte kan få till tillräckligt bra %-bedömning och avstå därför men att säga att det är "enbart" tur/otur och avstå tex 3 oddsare är fel. Iaf i min bok är "enbart tur/otur" = 50%-50%.

Att man kan få till exaktare bedömningar med mer data är ju klart men ändrar inte på enskilda matchers andel av tur/otur om det så är liga eller cup.

Just i detta fall tycker vi nog olika iaf. Bara ta bort hemmaplans fördelen och räkna som vanlig BL match med lite nervkrydda för final tycker jag.
|
|
|

Gammal 2013-05-24, 15:25   #13

Khans avatar

Standard

Citat:
Det är ju en sak att anse man inte kan få till tillräckligt bra %-bedömning och avstå därför men att säga att det är "enbart" tur/otur och avstå tex 3 oddsare är fel. Iaf i min bok är "enbart tur/otur" = 50%-50%.

Att man kan få till exaktare bedömningar med mer data är ju klart men ändrar inte på enskilda matchers andel av tur/otur om det så är liga eller cup.

Just i detta fall tycker vi nog olika iaf. Bara ta bort hemmaplans fördelen och räkna som vanlig BL match med lite nervkrydda för final tycker jag.
Det är helt klart två olika saker, och där var jag kanske inte tydlig med att det främst är bristen på underlag som gör att jag avstår när det gäller cuper. Plus att det känns som just tur/otur faktorn spelar mer roll när det kommer till cuper.

Se där, ännu ett exempel på empiri som man inte bör lita på
Gammal 2013-05-24, 22:04   #14

Melvins avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1945

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, det här är lite lustigt.

Senast redigerad av Melvin den 2013-05-24 klockan 22:06.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-25, 10:35   #15

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Någon som vet fler än Bet-at-Home och Bet365 som erbjuder bra gratisspel på matchen?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td