![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Fotboll 29/4
Några snabba idag:
Brage - Ljungskile 2,05 Ljungskile kommer få tufft i år, ekonomin är tungt belastad och man har tappat en hel del spelare. Läget för närvarande ser också mörkt ut med en hel del skador (laget får inte ihop en full trupp) och tveksam form (1 p på 3 matcher). För Brage ser det ljusare ut dels i tabellen men också på skadelistan. Man har en intressant mix med spelare på pappret. Till kvällens match återkommer också två viktiga offensiva krafter i Andreas Ljunggren-Eriksson och Demba Nyrén! Brage spelas med medelinsats. Örebro - Varberg 1,50 Kort motivering. ÖSK har en bred och stabil trupp, man har vunnit båda hemmamatcherna relativt enkelt. Varberg har en betydligt tunnare trupp och blev senast överkörda av Sundsvall (0-4) hemma. Nu har man dessutom fått 2 ordinarie backar avstängda vilket förstås är ett hårt slag. Jag lirar ÖSK som rak vinnare, prövar även en medelinsats på -1,5 till 2,3. Aston Villa - Sunderland AH (0) 2,40 Jag tycker Sunderland har en tydlig spelidé och har imponerats av många av deras insatser den här säsongen. Tyvärr har inte alltid resultatet varit önskvärt men det finns en stor potential. Till kvällens match borta mot AV så har the Black cats chans att i praktiken säkra spel i PL även till nästa säsong. Jag tror Sunderland fixar detta, Sessegnon avgör. Blir dock ett försiktigare spel med Asian (pengarna tillbaka vid oavgjort). Hur går era tankar idag? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Tog själv Örebro+Monaco i en dubbel.
Sen blev det en liten singel för mig med på Brage.
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Bara att Monaco säkrar seriesegern vid vinst + att man är ligans bästa bortalag.
![]() ![]() |
![]() |
|