Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-26, 00:10   #1

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

Fotboll 26-28 April

I engelska League 1 tar Crewe emot Walsall i säsongens sista match som inte betyder något vidare då inget av lagen kommer att åka ur eller gå upp men det finns endå en viss motivation för Walsall som om de åtminstone spelar oavgjort kommer att gå obesgrade ur säsongens sista 16 matcher.

Men det som är intressant är att Crewe som är det enda lag utanför PL/Championship som har Academy lag (ungdomslag) på hög nivå kommer att starta med ett lag helt bestående av Academy spelare.

http://www.teamtalk.com/crewe-alexan...hasis-on-youth

"The Gresty Road outfit are the only club outside the top two divisions to have a Category Two academy and will field an entire home-grown first XI on Saturday for their final game of the season."

Oddshögsta atm är runt 1.95 och Pinnen erbjuder ca 1.9 på -0.5
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 02:40   #2

Standard

En annan sak som kan vara värd att tänka på är situationen i The Championship. Ikväll möts Leicester och Watford där det krävs en seger för Watford för att ens ha en chans på direktuppflyttning och sätta lite press på Hull City. Vid poängtapp så kommer Watford ligga 4 eller 5 poäng bakom Hull med en match mera spelad och bara en kvar totalt så om inte Watford vinner imorgon så är Hull klara.

Och då undrar man hur står det till med motivationen i ett Hull som jag antar lär fira avancemanget och som ska möta Barnsley som ligger på 23:e plats men det enda som skiljer plats 23 och 21 som är sista platsen som stannar kvar är att Peterborough har bättre målkvot/inbördes möten eller vad de går på jämfört med Barnsley och Wolves som också har 51 poäng men ligger under strecket.

Så håll koll på detta, kommer kanske vid eventuellt avancemang att gå in på Barnsley. Samt så är matchen på stryktipset och där kan det då bli läge att eventuellt inte ha med Hull.
Gammal 2013-04-26, 03:34   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
I engelska League 1 tar Crewe emot Walsall i säsongens sista match som inte betyder något vidare då inget av lagen kommer att åka ur eller gå upp men det finns endå en viss motivation för Walsall som om de åtminstone spelar oavgjort kommer att gå obesgrade ur säsongens sista 16 matcher.

Men det som är intressant är att Crewe som är det enda lag utanför PL/Championship som har Academy lag (ungdomslag) på hög nivå kommer att starta med ett lag helt bestående av Academy spelare.

http://www.teamtalk.com/crewe-alexan...hasis-on-youth

"The Gresty Road outfit are the only club outside the top two divisions to have a Category Two academy and will field an entire home-grown first XI on Saturday for their final game of the season."

Oddshögsta atm är runt 1.95 och Pinnen erbjuder ca 1.9 på -0.5
Pinnen ger atm 2.08 för -0.5 och 2.07 för raka 2an
Gammal 2013-04-26, 18:13   #4

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 3934
Standard

Ni som är intresserade av Allsvenskan - Djurgårdens manager Magnus Pehrsson och ordförande Tommy Jacobsson avgår efter hot. Mittbacken Marc Pedersen borta p g a skada mot Syrianska.

Som Djurgårdare är jag så j-vla bedrövad och less så jag orkar inte ens fundera på om det är värt att skriva en rek på detta - men såklart gynnar inte detta DIF.

Fy f-n, sådana här dagar är det trist att vara supporter. Slänger upp en rek på Kalmar-matchen senare ikväll (väntar bara på Kalmars trupp) men i övrigt skiter jag i Allsvenskan-rekar i helgen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 01:46   #5

henke111s avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3659
Standard

http://www3.idrottonline.se/Kristian...chenmotHalmia/

Kristianstad har stora skadebeskymmer till lördagens match mot Halmia. Hemmaseger ger som mest 3.1 hos BV. Ska ha bra chans!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 02:49   #6

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Pinnen ger atm 2.08 för -0.5 och 2.07 för raka 2an
den nyheten har varit ute ett tag nu. plockade den för 2.37.
Man ska inte heller överskatta omotiverade lirare som inte kan nå playoff
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 02:56   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
den nyheten har varit ute ett tag nu. plockade den för 2.37.
Man ska inte heller överskatta omotiverade lirare som inte kan nå playoff
Såg det först när jag postade i princip. Och varför delade du inte med dig av info om du nu har vetat om det ett tag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
Gammal 2013-04-27, 13:08   #8

henke111s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Ni som är intresserade av Allsvenskan - Djurgårdens manager Magnus Pehrsson och ordförande Tommy Jacobsson avgår efter hot. Mittbacken Marc Pedersen borta p g a skada mot Syrianska.

Som Djurgårdare är jag så j-vla bedrövad och less så jag orkar inte ens fundera på om det är värt att skriva en rek på detta - men såklart gynnar inte detta DIF.

Fy f-n, sådana här dagar är det trist att vara supporter. Slänger upp en rek på Kalmar-matchen senare ikväll (väntar bara på Kalmars trupp) men i övrigt skiter jag i Allsvenskan-rekar i helgen.
Någon som har en aning varför Djurgårdsoddset sjunker? Kaos i föreningen och en urusel start på säsongen och trots det pekar pilarna ner på gårdarna. Jag trodde oddset skulle skjuta i höjden efter tränaravhoppet men det blev bara en liten upphöjning för att nu vara nere på runt öpningsodds
Gammal 2013-04-27, 13:22   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Någon som har en aning varför Djurgårdsoddset sjunker? Kaos i föreningen och en urusel start på säsongen och trots det pekar pilarna ner på gårdarna. Jag trodde oddset skulle skjuta i höjden efter tränaravhoppet men det blev bara en liten upphöjning för att nu vara nere på runt öpningsodds
Förhoppningar? Liverpool-syndromet? Djurgården har ju trots allt en och annan supporter. Själv håller jag mig troligen huvudsakligen borta från att tippa, känns som att det är svårbedömt nu. Visst finns möjligheten att Djurgårdsspelarna nu knyter näven i fickan och bestämmer sig för att nu j-vlar men det kan lika gärna bli så att med ett skitmål i baken så rasar allt.

Djurgården saknar den så här långt bästa mittbacken Marc Pedersen och dessutom anfallaren Luis Solignac och Petter Gustavsson (Solignac och Gustavsson skadade i U21-match mot AIK). Tillbaka är Amadou Jawo (som inte fick spela mot Elfsborg p g a utlåningskontraktet). Tillbaka är också Daniel Amartey som i mitt tycke har varit bästa spelare i år. I Syrianska får inte Sebastian Rajalakso spela p g a utlåningsavtal med Djurgården.

Har inte rekat denna match ordentligt så ta allt jag säger med en nypa salt, en snabbkoll på oddsen gav ett som jag gillar - Sharbel Touma (straffskytt, frisparksskytt och risken finns att DIF rasar ihop) gör minst två mål till 41 ggr hos Bet365. Gillar det inte med hjärtat, men oddset känns saftigt, får bli en minislant för att få lite tröst om allt går åt h-vete.

Senast redigerad av Tomte den 2013-04-27 klockan 13:23.
Gammal 2013-04-27, 13:25   #10

henke111s avatar

Standard

Citat:
Förhoppningar? Liverpool-syndromet? Djurgården har ju trots allt en och annan supporter. Själv håller jag mig troligen huvudsakligen borta från att tippa, känns som att det är svårbedömt nu. Visst finns möjligheten att Djurgårdsspelarna nu knyter näven i fickan och bestämmer sig för att nu j-vlar men det kan lika gärna bli så att med ett skitmål i baken så rasar allt.

Djurgården saknar den så här långt bästa mittbacken Marc Pedersen och dessutom anfallaren Luis Solignac och Petter Gustavsson (Solignac och Gustavsson skadade i U21-match mot AIK). Tillbaka är Amadou Jawo (som inte fick spela mot Elfsborg p g a utlåningskontraktet). Tillbaka är också Daniel Amartey som i mitt tycke har varit bästa spelare i år. I Syrianska får inte Sebastian Rajalakso spela p g a utlåningsavtal med Djurgården.

Har inte rekat denna match ordentligt så ta allt jag säger med en nypa salt, en snabbkoll på oddsen gav ett som jag gillar - Sharbel Touma (straffskytt, frisparksskytt och risken finns att DIF rasar ihop) gör minst två mål till 41 ggr hos Bet365. Gillar det inte med hjärtat, men oddset känns saftigt, får bli en minislant för att få lite tröst om allt går åt h-vete.
Har läst nu på twitter att Touma inte ska spela idag. Har dock inte hittat någon info av det på internet så litar inte på det än. Men det skulle förklara oddset en del.

Edit: http://lt.se/sport/fotboll/1.2056462...byt-pa-stadion

Han är skadad och missar!

Senast redigerad av henke111 den 2013-04-27 klockan 13:27.
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 13:26   #11

Standard

Citat:
Liverpool syndromet. Massa pajasar som går in på deras favoritlag. Känns väldigt "public" som ett gammalt troll hade sagt
Gammal 2013-04-27, 13:27   #12

Standard

Citat:
Har läst nu på twitter att Touma inte ska spela idag. Har dock inte hittat någon info av det på internet så litar inte på det än. Men det skulle förklara oddset en del.
Åh sjutton, hade inte sett det. Jaja, då får jag tillbaka min miniinsats och ökar möjligheten att få vara glad på Stadion :-)
Gammal 2013-04-27, 18:03   #13

henke111s avatar

Standard

Citat:
http://www3.idrottonline.se/Kristian...chenmotHalmia/

Kristianstad har stora skadebeskymmer till lördagens match mot Halmia. Hemmaseger ger som mest 3.1 hos BV. Ska ha bra chans!
Slut 3-0, trots att Kristianstad spelade med 1 man mer hela andra halvlek. Kan vara bra att hålla koll på KFF i fortsättningen om de får tillbaka folk eller inte. För just nu är de inte bra!
Gammal 2013-04-27, 18:42   #14

htsolna08s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1987

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Åh sjutton, hade inte sett det. Jaja, då får jag tillbaka min miniinsats och ökar möjligheten att få vara glad på Stadion :-)
dif =
htsolna08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 21:26   #15

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Följande livesingel spelas i matchen mellan FC Porto och Vitória Setúbal i portugisiska Primeira Liga:

1:a målet för FC Porto före 30:e matchminuten 1.83@Bet365

För ligatvåan FC Porto är det bara vinst som gäller i den här matchen mot Vitória Setúbal (11:a). FC Porto startar med superstarka anfallsduon J. Martínez (26/25 ligamål) och J. Rodriguez (20/9 ligamål). Statistik och en del annat talar för ett tidigt mål för hemmastarka FC Porto.

Singeln spelas med ganska hög insats.

Senast redigerad av soulman den 2013-04-27 klockan 21:30.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td