|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-05, 03:10 | #1 | ||||||||||||||||
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1460Segertåget - Ruden Stats: 25 - 21 - 1 ROI: 111.61% Vinstprocent: 54.35% |
2013-02-05 BK Häcken - IF Elfsborg (Träningsmatch)Datum: 2013-02-05 Tid: 19:00 Sport: Fotboll Land: Sverige Liga: Träningsmatch Match: BK Häcken - IF Elfsborg Period: ft Spel: IF Elfsborg 2 Insats: 4 Odds: 2.40 Bolag: Bet365 Motivering: Har sneglat en del på träningsmatchen på Valhalla IP mellan BK Häcken - IF Elfsborg och tycks här ha funnit ett mycket fint värde på boråsarna. Vi är i upptakten av försäsongen och Häcken har hittills spelat tre träningsmatcher under 2013. Tre matcher med blandat resultat (1 vinst, 1 oavgjord och 1 förlust). Dessa är som följer: Spoiler:
Matcherna som varit har bjudit på många olika konstellationer och uppställningar såsom det brukar vara under denna tid på året. I matchen mot GAIS ställde Häcken upp med följande elva: Spoiler:
I matchen mot Jönköping mönstrades en ny elva där endast Källqvist, Sandberg, Anklev och Nasiru återfanns kvar från start från lördagens derby mot GAIS. Matchen mot Jönköpings Södra IF kan sammanfattas med det som skrivs på Häckens hemsida: Citat:
Spoiler:
Summering av matchen mot ÖIS på Häckens hemsida: Citat:
Om vi sedan vänder oss till Elfsborg och ser till deras möjligheter inför den kommande matchen kan man säga att de gjorde en mycket bra match mot laget som för bara några månader sedan spelade Champions League spel, FC Nordsjälland då man spelade oavgjort 1-1 hemma på Borås Arena. Detta var boråsarnas första träningsmatch för året och Elfsborgs mål gjordes av Viktor Claesson. Startelvan i denna match utgjordes av: Spoiler:
Inför matchen mot Häcken har man inte presenterat någon officiell elva men skall man enligt deras hemsida ta med sig följande trupp: Spoiler:
Truppen består i stort sett av samma spelare som fanns med mot danskarna dock saknas Henning Hauger som är sjuk. In i truppen kommer David Elm, Marcus Rohdén och Jon Jönsson. Om vi sedan går vidare till inbördes möten lagen emellan: Spoiler:
Dessa kan sammanfattas med 5 vinster, 6 oavgjorda och 2 förluster för Elfsborgs del. Sammanfattningsvis anser jag att det finns goda chanser för Elfsborg att vinna denna match då man förfogar över en bred trupp med många kvaliteter. Matchen kommer att spelas på Valhalla IP vilket som många vet är plastgräs. Detta tror jag är ett plus för Elfsborg. Häcken har inte imponerat på mig i de inledande matcherna som varit och jag tror det finns en stor avsaknad av Waris Majeed då man inte riktigt fått igång sitt anfallsspel. Att Mika Ojala och Kari Arkivou inte finns med till denna match ser jag dessutom som ett stort minus. Mina spel blir således:
BOL! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), slindoffer (+10), SlimCharles (+5), Jensw (+10), Jinx (+5), kdoggen (+3), Pekerman (+5), Donald (+5) Senast redigerad av Ruden den 2013-02-05 klockan 03:19. |
||||||||||||||||
2013-02-05, 07:54 | #2 |
Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 10272013 oggeborreh Stats: 251 - 271 - 41 ROI: 100.13% Vinstprocent: 48.08% |
Ordentligt välskriven rek! Grymt
2013-02-05, 08:34 | #3 |
Banned
|
Fantastisk rek
När man läser sånt här så blir man ju bara jävligt glad. Kvalite ut i fingerspetsarna. Och det säger jag inte bara för att koffeinet från kaffet börjar kicka in. True love my dear! |
2013-02-05, 08:58 | #4 |
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
|
2013-02-05, 10:59 | #6 |
Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088Krilles Fotbolls Bok Stats: 101 - 131 - 16 ROI: 114.70% Vinstprocent: 43.53% |
Träningsmatcher är ju dock ett riktigt lotteri känns det som!
|
2013-02-05, 12:37 | #7 |
Sharp$: 2115Sverige 2013 Stats: 230 - 162 - 21 ROI: 116.48% Vinstprocent: 58.67% |
Beror väl helt på. Spelar du på träningsmatcher utan truppinfo osv så är det ju ett lotteri. Men har man info om trupperna som tex TS har här så går det att hitta fina värdespel. Även om det ibland kan vara svårt att läsa av motivationen till just den matchen från båda lagens sida, samt hur lagen ska byta osv jämfört med tävlingsmatcher.
2013-02-05, 13:08 | #8 |
|
|
2013-02-05, 14:14 | #9 |
Fortfarande 2.70 i Asien oddsen ror sig inte men foljer denna kan bli intressant att se hur oddsen ror sig har timmarna innan match. Vad sager vader prognosen for ikvall? Enligt GP kan bli regnsno runt matchstart .
|
|
2013-02-05, 16:16 | #10 |
Sharp$: 1460Segertåget - Ruden Stats: 25 - 21 - 1 ROI: 111.61% Vinstprocent: 54.35% |
Jag får börja med att tacka så mycket för alla fina ord! det glädjer mig verkligen Apropå träningsmatcher så håller jag absolut med om att det ibland kan vara rena lotteriet då lagen roterar friskt bland spelare och testar olika varianter av uppställningar etc. Dock känner jag att det finns ett stort värde i Elfsborg sett till det spelarmaterial man kommer med, något som Thore10 redan varit inne på. Motivationen hos spelarna kanske jag inte skall spekulera i för mycket men jag hoppas och tror att Tom Söderberg tänder till lite extra i sin första match mot sin gamla klubb om han får spela dvs.
SportsInvesting: Vädret i Göteborg är aningen mulet och skall man gå efter GP:s rapporter kan det komma vissa snöbyar dock ingen nederbörd och kollar man på smhi enbart molningt så jag tror inte det är någon fara för matchen ur denna aspekt. Kommer själv befinna mig på plats för att se matchen men för dom som inte har möjlighet finns liverapportering här: http://www.everysport.com/sport/fotb...sborg/51016790 http://www.bt.se/sport/elfsborg_i_al...rg(3635382).gm https://twitter.com/bkhackenofcl https://twitter.com/IFElfsborg1904 EDIT: Är på Valhalla nu och verkar som att Ali Khan, Makondele, El Kabir börjar på bänken. Trolig elva för häcken är: Källqvist, Frölund, joza, williams, Björck, Forsell, Anklev, Mohammed, Bjurström (tror jag), Wahlström och den sista ser jag inte pga att han har toppluvan dragen långt ner över ansiktet För Elfsborg startar blandannat Bangura och Söderberg vad jag kan se. Detta betyder nog ingenting för det lär bytas friskt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Segertågets Spreadsheet (0-0-0): To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Ruden's IO-spel (20-8-1): To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Ruden den 2013-02-05 klockan 18:56. |
|