|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-01-28, 15:13 | #1 |
2013-01-28 Niger - Ghana (African Nations Cup)Datum: 2013-01-28 Tid: 18:00 Sport: Fotboll Land: African Liga: African Nations Cup Match: Niger - Ghana Period: ft Spel: Ghana -1.0 Insats: 3.5 Odds: 1.85 Bolag: Ladbrokes Motivering: Sista matchen i Grupp B och här spelar Ghana (26e FIFA-rankade) och Niger (97e FIFA rankade). I gruppen ligger Ghana 1a och Niger 4a men alla i gruppen har chans att gå vidare. (dock så behöver Niger vinna, vilket jag ser som väldigt svårt mot favorittippade Ghana). Niger förlorade mot Mali (0-1) och kryssade, turligt måste jag tillägga), mot Kongo (0-0). Man har alltså inte nätat än. Ghana vann 1-0 mot Mali och spelade 2-2 mot Kongo (ledde 2-0). Vinner man idag så säkrar man förstaplatsen i gruppen, man är redan vidare som sämst 2a. Den som får förstaplatsen möter Kap Verde, den andra Sydafrika Ghana har Yiadom, Annan och Wakaso borta i denna matchen men har ett bättre lag än Niger. Många spelar i Europa och håller högre kvalitet. Jag blir förvånad om Ghana inte vinner denna och tror på 2-0, 3-0. Sätter därför en medelhög insats på Ghana AH -1.0 hos Ladbrokes. |
|
2013-01-28, 15:42 | #2 |
Tror också Ghana tar 3 pinnar idag och att det blir med minst 2 bollar.
Satte en liten peng på att de ska hålla nollan också så nu håller vi tummarna |
|
|