Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-02, 14:55   #1

Betongbarns avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: -1
Standard

/3 20:45 Skottland Third Division - East Stirlingshire vs Queens Park

East Stirlingshire vs Queens Park

Jag ger mig inte, en postponed gör inte så jag ger upp

Ikväll är det batalj mellan andraplacerade East Stirlingshire och femteplacerade Queens Park, vi börjar lite kort om lagen...

East Stirlingshire
Kan sammanfattas som Livingstons lillebror, vinner det mesta men får allt som oftast stryk i prestigemötet med serieledaren. Stirling ligger idag på en relativt trygg andraplats, efter 22 spelade så har man 44 poäng. Stirlingshire är lite utav AIK2LAX9, fokus ligger inte framåt, snarare på att hålla tätt. Detta speglar av sig på målskillnaden som ligger på +6.

Senaste fem overall: 3-0-2
Senaste fem hemma: 4-0-1

Förlusten på hemmaplan kom mot.... just det!, Livingston!
Föga oväntat, men inget som betyder att Stirlings är dåliga hemma!
Man åkte i förra matchen på förlust mot Annan Atletic på bortaplan, man fick dock en man utvisad i 36:e minuten och det kan vara en anledning till att man inte lyckades komma ikapp.

East Stirlingshire är inte laget som kryssar, de senaste femton matcherna har man 10 vinster och 5 förluster.

Sett över hela säsongen så ser det ut så här.
Antal matcher: 22
Vinster: 14 (8 hemma, 6 borta)
Kryss: 2 (2 hemma)
Förluster: 6 (2 hemma, 4 borta)

Av totalt 12 hemmamatcher har man alltså vunnit 8.

Queens Park
Queens Park är ett medelmåttigt lag, man kan i och för sig stoltsera med en femteplats. Men tabellen talar inte sanning fullt ut, faktum är att Queens Park har spelat 23 matcher och skrapat ihop 28 poäng. Hack i häl hittar vi följande lag.

Annan Atletic - 22 spelade - 27 poäng
Albion Rovers - 20 spelade - 26 poäng
Stanraer - 20 spelade - 23 poäng

Queens Park kan alltså med en gnutta oflyt åka rätt ner från femteplats till åttondeplats.

Senaste fem overall: 2-0-3
Senaste fem borta: 1-2-2

Här finns det också lite intressanta saker att berätta, vinsten på bortaplan kom mot Montrose som ligger sist på 9 poäng, så det kan knappast kallas imponerande. Resultatet blev 1-2, så ingen klar seger där heller.

Queens har bara spelat två bortamatcher i år, dels vinsten mot Montrose samt en förlust mot Livingston. Med facit i hand ser det ut precis som det ska.

Overall sedan årsskiftet har Queens i det stora hela inte imponerat, på hemmagräs har man lyckats slå tillbaka Berwick Rangers och Annan Atletic. Detta var dock i januari, sedan början på februari och framåt så är vinsten mot Montrose den enda ljuspunkten, stryk har man fått av Forfar Atletic, Livingston och Stanraer.

Säsongen sammanfattas så här.
Antal matcher: 23
Vinster: 8 (4 hemma, 4 borta)
Kryss: 4 (2 hemma, 2 borta)
Förluster: 11 (6 hemma, 5 borta)

Inbördes möten
Två möten 2009 som ger lagen varsen vinst med 1-0, Queens vann när de hade hemmaplan och samma sak gällde East Stirlingshire.

Spelet
East Stirlingshire's fina hemmafacit gör att jag ger mig på den här matchen. Queens är alldeles för ojämna för att klara av ett av topplagen på bortaplan, man har dessutom inte gjort en enda övertygande match på över en månad.
Oddsättarna bjuder nog lite här för att de tittar för mycket på tabellen och att Stirlingshire förlorade sin förra hemmamatch.

Att Queens ligger ett par poäng före lagen under sig med 2-3 mer spelade imponerar INTE på mig, och att Stirlingshire förlorade hemma mot Livingston var inget annat än väntat. Missen i förra matchen var en dålig dag på jobbet, och det röda kortet ställde till det.

Då Stirlingshire allt som oftast vinner med ett mål så vågar jag mig inte på något stort hcp, men seger tror jag på. Istället för den raka ettan så kör jag East Stirlingshire -0.5 @ 1.90 3Units Bet365, egentligen precis samma sak som att spela rak etta, men oddset är bättre.

Footy MAD match preview: http://www.eaststirlingshire-mad.co....59/index.shtml

EDIT: Spelaren som East Stirlingshire fick utvisad förra matchen var mittfältaren D.Dunn som har spelat 15 matcher och gjort noll mål. Stirlingsshire har dock mittfältare så det räcker ändå.

P. Weaver 21 matcher 1 mål.
D. Ure 15 matcher 0 mål
J. Stevenson 21 matcher 4 mål
P. Hay 19 matcher 0 mål
C. Donaldson 12 matcher 0 mål

Queens Park har försvararen R.Little avstängd p.g.a rött kort i förra matchen mot Forfar Atletic. Han har spelat 12 matcher den här säsongen. Queens Park får antingen sätta in R.Sinclair som ersättare, dock en nackdel då han endast spelat 9 matcher den här säsongen. Alternativet är att sätta in en "färsking" eller flytta ner en mittfältare (så länge man inte kör trebackslinje), hur som helst är detta fördel East Stirlingshire.

Lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!

Senast redigerad av Betongbarn den 2010-03-02 klockan 16:21.
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:25   #2

Wallentins avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 238

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bra! Rygg direkt
Wallentin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:28   #3

Betongbarns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wallentin Visa inlägg
Bra! Rygg direkt
Tack och välkommen till Sharps

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Gammal 2010-03-02, 15:38   #4

Kurt-Egons avatar

Sharp$: 63

PremierLeague
Stats: 16 - 18 - 2
ROI: 123.43%
Vinstprocent: 47.00%

Standard

Intressant och välskriven rek! Blir ett spel på Stirling! Unit spelade på den?
Gammal 2010-03-02, 15:40   #5

Betongbarns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Egon Visa inlägg
Intressant och välskriven rek! Blir ett spel på Stirling! Unit spelade på den?
3Units, har lagt till det i förstaposten också.

Doh!

REVENGE!
Gammal 2010-03-02, 15:53   #6

Wallentins avatar

Sharp$: 238

Standard

Tack mayne!

East Stirling-0.5 @ 1.90, 100,00 kr Singel
Wallentin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 16:00   #7
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Sugen på att trycka av 0-0 eller kryss i Montrose-Albion.. HT-spel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 16:00   #8

Rilles avatar

Sharp$: 436

Standard

Tycker egentligen inte om att spela såna här blåbärsmatcher, men jag gillar reken och motiveringen till oddset 1.90. Jag vill i varje fall tro att bolagen omöjligen kan ha järnkoll på alla ligor och vafan är det nått dom inte borde ha ett allt för stort övertag så är det väl ligor av typen skottska div 3 =P

Rygg. BOL
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 16:16   #9

Betongbarns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rille Visa inlägg
Tycker egentligen inte om att spela såna här blåbärsmatcher, men jag gillar reken och motiveringen till oddset 1.90. Jag vill i varje fall tro att bolagen omöjligen kan ha järnkoll på alla ligor och vafan är det nått dom inte borde ha ett allt för stort övertag så är det väl ligor av typen skottska div 3 =P

Rygg. BOL
Just därför jag skippar att posta Serie A/La Liga/PL rekar och försöker inrikta mig på de mindre ligorna

REVENGE!
Gammal 2010-03-02, 19:43   #10

klingstens avatar

Sharp$: 18
Standard

Bra rek, ryggar med 2U
Gammal 2010-03-02, 21:17   #11

Betongbarns avatar

Standard

REVENGE!
Gammal 2010-03-02, 22:17   #12

Kesslers avatar

Sharp$: 0
Standard

0-3
Kessler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td